Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Gast lonely wolf

Ik heb een koophuis en al diverse nationaliteiten naast mij gehad en kan uit ervaring spreken. De Turkse buren waren het vriendelijkst, Ik heb hun specialiteiten geproefd , gediscussieerd over de islam en hun geholpen met verbouwen, Helaas hebben ze er maar 2 jaar gewoond, nu wonen er een stel Spanjaarden, nooit en te nimmer contact mee gehad, mijn Turkse buren hebben mij laatst nog opgezocht. Erg gezellige mensen met een brede opvatting en intresse!

You never know!

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zeg @FincaInSpanje

Nu wil ik niet zeiken, maar moet jij niet compleet door het stof gaan, als je een post maakt met een getal als 8 miljard per jaar, terwijl je een factor 10 verkeerd heb gepost?

Nu is een fout snel gemaakt, maar toen je op de enterknop drukte had je toch minimaal moeten begrijpen dat 8 miljard per jaar onjuist zou moeten zijn?

Nu zou ik een eerlijk antwoord willen krijgen op de vraag of het een typefout was, of dat je werkelijk dacht dat het 8 miljard PER JAAR was.

Als je echt dacht dat het om 8 miljard ging, dan zou ik je willen adviseren om eens wat kritischer om te gaan met het posten van gegevens.

Ik kan je links best wel waarderen, maar het zou jammer zijn dat je zomaar wat zit te copy/pasten zonder zelf even na te denken over de informatie die je zit te posten.

Nope, de totaalkosten van het Generaal Pardon tot 2014 liggen op 8 miljard. De jaarlijkse kosten, zijn de meningen over verdeeld (ligt aan welke partij je de bril van opzet) zijn 800 miljoen (toenmalige kabinet) tot 1,4 miljard (PVV).

Ik at gisteren buiten de deur en had haast dus heb ik ff snel een correctie op de post gedaan maar geen tijd om het verder uit te zoeken. Toen ik thuis kwam had ik een ziek kind die me de hele avond en nacht wakker heeft gehouden. Dus vandaar nu pas mijn reactie.

@martin, volgens mij was dit een herhaling van een eerdere fout die ik maakte. Het zit dus fout in de kop, vrees ik. :(

Link naar reactie

Duitse scholieren gevraagd bedden op te maken en te koken voor vluchtelingen, ouders kwaad hierover.

https://www.rt.com/news/318631-lubeck-refugees-schoolchildren-servants/

Drie aanhoudingen na vechtpartij in vluchtelingenopvang Zuidoost, 2 gewonden.

http://www.at5.nl/artikelen/148441/drie-aanhoudingen-na-vechtpartij-in-vluchtelingenopvang-zuidoost

Gorinchemmers tegen mogelijke komst asielzoekerscentrum

http://www.rijnmond.nl/nieuws/14-10-2015/gorinchemmers-tegen-mogelijke-komst-asielzoekerscentrum#.Vh8KE64VDTw.nujij

Raad Den Haag akkoord met 700 extra vluchtelingen in de stad.

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4145571/raad-haag-gaat-akkoord-met-opvang-extra-vluchtelingen.html

Asielzoekers bedreigen die onze welvaart?

http://frontpage.fok.nl/column/717066/1/1/50/asielzoeker-bedreigt-onze-welvaart.html

Kijk, dit zijn vluchtelingen (met leuke plaatjes van toen).

http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/10/kijk-dit-zijn-vluchtelingen/

Tenten zijn gevaarlijk in de winter bij storm en wind.

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4163453/2015/10/15/Tenten-zijn-gevaar-voor-vluchteling.dhtml

Sobere huisvesting als smeermiddel coalitie.

http://www.trouw.nl/tr/nl/36561/Asielbeleid/article/detail/4163272/2015/10/14/Sobere-huisvesting-als-smeermiddel-in-de-coalitie.dhtml

Opinie: Purmerend meer dan een stad vol boze mensen.

http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OPINIE/article/detail/4163208/2015/10/14/Purmerend-is-meer-dan-een-stad-van-boze-mensen.dhtml

Gisteren las ik tijdens de lunch door toeval een column in de Telegraaf van Leon de Winter. Jammer dat ik die nog niet digitaal heb kunnen vinden. Mooi stukje proza over het vluchtelingen beleid. Misschien dat je nog ergens de papieren verzie van de Gele raaf kunt bemachtigen, de moeite waar.

Link naar reactie

Infogram over vluchtelingen met cijfers en aantallen in beeld gebracht

https://infogr.am/vluchtelingen_deel_1

Dank @Davena voor deze feiten, erg informatief. Ben je echter wel op de goede plek? Het gaat hier volgens mij niet om feiten over de vluchtelingenproblematiek maar om meningen die mensen hebben over vluchtelingen. :p En om meningen over elkaars meningen ;)

• Leuk 1
Link naar reactie

Je hebt gelijk. Voor de meeste mensen die niet tot een religie behoren, ziet het er allemaal vaak hetzelfde uit.

Om bij je voorbeeld te blijven, alleen een besseneter maakt het onderscheid tussen een giftige en een eetbare bes.

Ik zal er een andere metafoor bijhalen.

Voor iemand die niet van voetbal houd, is er geen onderscheid tussen Ajax en Feyenoord.

Voor een Ajaxiet is Ajax natuurlijk nr. 1. Ongeacht of ze het wel of niet goed doen.

Zo is ook Feyenoord vanuit het perspectief van een Feyenoorder de beste. Ongeacht of ze het wel of niet goed doen.

Voor geen van beide is het makkelijk voorstelbaar dat je niet van hun club zou houden, laat staan niet van voetbal.

Natuurlijk zijn er grote verschillen tussen de diverse/vele religies. Er zijn echter ook grote overeenkomsten.

Zo zijn het christendom, het jodendom, en de islam, alle drie zogenoemde Abrahamitische religies.

Wist je trouwens dat er ook Jezus-moslims zijn?

Van de monotheïstische religies kun je zeggen dat ze niet tolerant zijn tegenover andere religies. Er is in het monotheïsme nl. maar 1 god.

Dat wil zeggen dat je iemand van een andere religie kunt respecteren als mens, en hem/haar als mens in zijn/haar waarde kunt laten.

Maar als het dan over religie/geloof gaat, is de afgrond niet te overbruggen.

Shrik, die moest ik even opzoeken/navragen. Het staat voor polytheïsme, het geloof in meerdere goden.

Echter, houd het ook in het geloof in voorouders, natuurgoden, atheïsme, kortom alles behalve het geloof in Allah.

En wel hem als zijnde het enige goddelijke. Jezus als zoon van god, zou hem (half)goddelijk maken. Maar er is maar één god.

Dat gaat dus niet. Vandaar dat de islam Jezus als een mens, en dus een profeet beschouwd.

In het christendom is het dilemma opgelost door de drie eenheid. De vader, de zoon, en de heilige geest zijn één.

Op shrik staat niet de doodstraf. Dat hoeft ook niet, want een persoon die voor zijn dood zijn zonde niet belijd, zal voor eeuwig branden in de hel.

(Hm, dat komt mij bekend voor. Mijn opa, streng gereformeerd, vertelde mij op mijn vijftiende al dat ik zou branden in de hel als ik mij niet zou bekeren).

Voor wat betreft je vraag over de tolerantie die ik naar mij toe ervaar. Moslims kijken vreemd op als ik zeg dat ik helemaal niets geloof.

Als ik christen zou zijn zouden ze het nog snappen. "Je geloofd toch zeker wel in iets?". Maar compleet ongelovig, dat is voor sommigen onvoorstelbaar.

Wat de kerken betreft, er zijn er bij mij in de buurt 6. De plaatselijke sjeik heeft er persoonlijk de grond voor beschikbaar gesteld.

Het zijn wel aparte kerken. Zevende dags adventisten, koptisch orthodoxen, katholieken, en zo nog wat voor mij onbekenden.

Het totaal in de VAE weet ik niet. Nu hebben we het hier wel over de VAE. Een vrij progressief verbond van landen.

Uit het hele bovenstaande blijkt toch wel dat het ook onder vluchtelingen en economische migranten een aardig kleurrijk gezelschap is.

Er is sprake van vele religies, vormen en afscheidingen daarvan, opvattingen, zienswijzen, en gradaties van strengheid/vrijheid.

Natuurlijk is de verleiding om alles en iedereen op één grote hoop te gooien groot. De werkelijkheid is anders.

Het is in mijn ogen een kwalijke zaak dat er geen rekening mee gehouden wordt.

Als je iedereen zomaar bij elkaar in een gebouw of tenten stopt, dan kun je moeilijkheden verwachten.

Opzet? Het zou mij niet verbazen. En hadden wij niet een ontmoedigings-beleid?

Waar mijn jarenlange onderzoek op uit is gekomen?

(Om discussies te vermijden houd ik een aantal zaken voor me).

-Er zijn vele religies, geloven, en levensbeschouwingen. Bij al dezen zijn er mensen die zich er gelukkig bij voelen.

Het maakt dus in mijn ogen niet uit welke je kiest. Als je je er maar in kunt vinden. En het je geeft wat je zoekt.

-Ik heb geen religie nodig om (in mijn ogen) een goed mens te zijn.

-Ik heb geen religie nodig om het universum en het leven voor mij te verklaren.

Hoe wonderlijk, vreemd, koud, en magisch het ook is, dat het 'gewoon' kan bestaan is voor mij acceptabel.

-Ik heb een behoefte aan feiten. En hou niet van aannames.

Goed, een heel verhaal. En ik heb eigenlijk weinig tijd voor uitgebreide posts.

Vandaar dat het even duurde.

(Beste moderator. En mede forum leden. Het is niet de bedoeling met deze post een reli discussie te veroorzaken.

Het is informatief bedoeld. Als reactie op de post van @Saved Bro).

Heb nog even gekeken bij open doors hoe het er volgens hen voor staat in de VAE. Je hebt gelijk wat betreft de verschillen hoe de enige groep binnen een religie ermee omgaat en hoe de andere groep ermee om gaat. Dit kan echter verschillende redenen hebben. Dit kan zowel religieuze, politieke als commerciële redenen hebben (wellicht ook wel sociale en misschien wel meer). Om wille van discussie is het echter wel handig om te kijken hoe de stroming in zijn algemeenheid in elkaar steekt. Wat de grondbeginselen zijn. Uitzonderingen zijn er altijd. Als ik bekijk hoe het er in landen (of groeperingen) aan toe gaat waar de sharia wordt gevolgd (dan staat op shrik de doodstraf) dan kan ik er niet naar uitzien dat er mensen zijn die een wereldwijd kalifaat als ideologie nastreven.

Oh ja de link :p

https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/landenoverzicht/verenigde-arabische-emiraten/

Hier de pagina omtrent dit onderwerp in zijn geheel

https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/

Ben wel benieuwd of je dingen herkend of juist niet.

Bedankt weer voor je reactie! Lijkt een constructieve manier van discussie te zijn, want de man met de pet vindt het best.

Link naar reactie

Bijzonder interview met Wierd Duk (Historicus ,Journalist , Correspondent Berlijn ) over vluchtelingen, de situatie in Duitsland en Nederland, en de verschillen hoe (mensen uit) beide landen ermee omgaan. Onder andere.

http://opiniez.com/2015/10/14/wierd-duk-en-alles-wat-hij-niet-bij-pauw-kon-vertellen/

Wierd Duk was bij Pauw te gast, maar elke keer in de rede gevallen werd door BN’ers die meenden dat zij de ware deskundigen zijn...en hij dus uiteindelijk niks kon zeggen. De frustratie daarover leidde tot uitzending op internet van dit eerdere interview met Wierd Duk.

Link naar reactie

Heb nog even gekeken bij open doors hoe het er volgens hen voor staat in de VAE. Je hebt gelijk wat betreft de verschillen hoe de enige groep binnen een religie ermee omgaat en hoe de andere groep ermee om gaat. Dit kan echter verschillende redenen hebben. Dit kan zowel religieuze, politieke als commerciële redenen hebben (wellicht ook wel sociale en misschien wel meer). Om wille van discussie is het echter wel handig om te kijken hoe de stroming in zijn algemeenheid in elkaar steekt. Wat de grondbeginselen zijn. Uitzonderingen zijn er altijd. Als ik bekijk hoe het er in landen (of groeperingen) aan toe gaat waar de sharia wordt gevolgd (dan staat op shrik de doodstraf) dan kan ik er niet naar uitzien dat er mensen zijn die een wereldwijd kalifaat als ideologie nastreven.

Oh ja de link :p

https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/landenoverzicht/verenigde-arabische-emiraten/

Hier de pagina omtrent dit onderwerp in zijn geheel

https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/

Ben wel benieuwd of je dingen herkend of juist niet.

Bedankt weer voor je reactie! Lijkt een constructieve manier van discussie te zijn, want de man met de pet vindt het best.

Nou zeg. Wat is dat voor een groep? Open doors.

Ik zou eens op wat meer neutrale sites gaan kijken.

Dit is toch wel een heel bevooroordeelde site.

Ik herken niets van wat ze daar over de VAE schrijven.

Behalve dan in een overdreven vorm.

-"Druk door door werkgevers en de samenleving om islamitische gebruiken te volgen?".

De meeste werkgevers hier zijn buitenlanders. Vooral veel westerlingen, maar ook veel Indiërs, en Chinezen.

Vanuit de samenleving ondervind ik ook geen enkele druk om moslim te worden.

Ik heb er ook van niemand (andere expats ed.) verhalen over gehoord.

De samenleving hier is een verhaal apart. Wat wil je, met maar zo'n 20% autochtonen.

Multiculti als maar kan zijn.

Ja natuurlijk, feest en heilige dagen zijn hier vaak, maar niet altijd, verplicht vrije dagen.

Maar je wordt echt niet gedwongen om dan naar de moskee te gaan.

De Ramadan in juni/juli was wel apart. Ook wij mochten tussen zonsopkomst en zonsondergang in het openbaar niet drinken eten of roken.

Zo ook niet in de auto op de openbare weg. Er staan fikse boetes op overtredingen.

Wel zijn er uitzonderingen. Zoals voor arbeiders die in de hitte werken.

Overigens was het vanaf juni t/m half september verboden om buiten te werken tussen 12:30 en 17:00. Te heet.

-"Op afvalligheid van de islam staat de doodstraf?".

De enige doodstraf die ik hier meegemaakt heb, was vorig jaar de veroordeling en executie van een Emiratie vrouw die een Amerikaanse vrouw had doodgestoken,

en een bom had geplaatst bij een andere Amerikaanse vrouw. Die bom is trouwens niet afgegaan.

Zijn er dan geen afvalligen? Natuurlijk wel. Vooral veel (autochtone) jongeren groeien op met andere ideeën en opvattingen.

Zoals dat wereldwijd in de moslimwereld het geval is.

-"De dictatoriale en islamitische regering staat geen enkele partijvorming toe?".

Het is hier een islamitische monarchie. Nu kun je een monarchie gelijk stellen aan een dictatuur.

Echter, in een dictatuur heerst er toch een compleet andere atmosfeer. Actieve onderdrukking en vervolging.

Zware politie controles. Zaken waar ik hier niets van merk.

En partijvorming is iets voor een democratie. Niet iets in een monarchie.

De regering is hier niets anders dan het uitvoerend orgaan.

Over het algemeen zijn de leidinggevende sjeiks (koningen) vrij progressief.

De visie hier is om mee te gaan, en voorop te gaan, in de moderne wereld.

-"Evangelisatie, het kopiëren of verspreiden van christelijke boeken en religieus onderwijs anders dan de islam is verboden?".

Tja, wat wil je. Het is een islamitisch land. Ik vraag me af of het in NL gewaardeerd wordt als er moslims aan de deur komen.

Overigens is evangelisatie niet iets van de islam.

En dan die laatste alinea:

".........

Organisaties die de kerk in deze regio ondersteunen en versterken doen er goed aan hier zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om informatie te geven over onze eventuele activiteiten op het Arabisch schiereiland.........".

Geheimzinnig doen over hun 'activiteiten'. Ik verwacht niet dat ze die hier hebben.

De sharia is niet een vastliggend stel regels. Er zijn dus diverse vormen van sharia.

Van uiterst streng, zoals gevolgd door extremisten. Tot relatief vrij, zoals gevolgd door veel moslims in westerse landen.

De uitvoering van de sharia verschilt ook van land tot land. Zeker waar het zaken als doodstraf ed. aangaat.

Een wereldwijd kalifaat? Het is geen meerderheid van de moslims die dat nastreven.

Maar goed, een minderheid van een groep van maar liefst 1,3 miljard leden, is vrij beangstigend. (De cijfers zijn uit 2005).

Aan de andere kant, ik ken nog een groep. Waarvan in ieder geval een minderheid graag een wereldwijd bisdom zou willen zien.

En deze groep bestaat uit maar liefst 2,1 miljard leden. (Ook deze cijfers zijn uit 2005).

Overigens ben ik ervan overtuigd dat het geen enkele groep, van welke origine dan ook, zal lukken om de hele wereld te overheersen.

Daarvoor is de mens te divers. Als een groep een te grote bedreiging vormt, zullen andere groepen, al dan niet gezamenlijk, ingrijpen.

En laat dat ajb zo blijven. Onze diversiteit is één van onze grootste krachten als mensheid zijnde.

Nu moeten we als mensheid daar alleen nog mee zien om te gaan.

Kom ik weer terug bij mijn stelling:

Als we meer zouden kijken naar onze overeenkomsten, in plaats van naar onze verschillen,

zouden we in een heel wat betere wereld leven.

Ik zou voor al die nieuwe mensen in Europa niet zo'n angst hebben.

De goeden zullen zich voldoende aanpassen. De slechten zullen al snel door de mand vallen.

Gaat Europa veranderen? Natuurlijk. Zoals het altijd al veranderd. Niets blijft eeuwig hetzelfde.

Zal het zonder moeilijkheden gaan? Nee, dat denk ik niet.

Houd rekening met aanslagen en (lokale) sociale onlusten.

Reden tot versneld preppen? Als je nu nog moet beginnen, of net begonnen bent, wellicht, ja.

Een ieder die er al wat langer mee bezig is, zou al voldoende voorbereid moeten zijn.

Nog één ander belangrijk punt in dit perspectief: Behandel je mensen als stront, gaan velen zich op een gegeven moment ernaar gedragen.

Tsjee, mijn tweede extreem lange post in twee dagen tijd. :) Nog even, en ik schrijf langere posts dan @Loreen.

Waarom ik er zoveel tijd aan besteed? Ik vind het heel belangrijk dat we het grote plaatje niet uit het oog verliezen.

De wereld is in een fase van grote veranderingen. En afgezien van de hoofdlijnen, zijn bepaalde nuances ook zeer belangrijk.

Moet nu echt weer terug naar mijn werk hier.

• Leuk 2
Link naar reactie

Opvang in de regio.

Terwijl binnen de Europese Unie het getal van een miljoen vluchtelingen in 2015 rondgaat, telt Turkije momenteel 2,2 miljoen mensen die hun land hebben verlaten. Daarmee hebben de Turken de meeste gevluchte vreemdelingen ter wereld binnen hun grenzen toegelaten.

Verreweg de meesten komen uit Syrië, twee miljoen. De overige migranten komen vooral uit Afghanistan en Irak. Turkije zelf telt 78 miljoen inwoners.

Link naar reactie

Vind ik wel grappig. Vluchtelingen komen op de fiets Noorwegen binnen;

Vluchtelingencrisis Het Noorse stadje Kirkenes, niet ver van de Noordkaap en de Russische grens, kampt met een fietsenoverschot. De voorbije maanden zijn daar honderden Syrische vluchtelingen per fiets de grens overgestoken. De fietsen, meestal tweedehands en van Russische makelij, worden achtergelaten of in beslag genomen omdat ze niet reglementair zijn.

Steeds meer Syriërs laten de levensgevaarlijke zeeroute naar Europa via de Middellandse Zee links liggen en kiezen in de plaats daarvan voor de noordelijke route via Rusland.

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/2490887/2015/10/15/Waar-komen-al-die-spookfietsen-in-Noorwegen-plots-vandaan.dhtml

Link naar reactie

Bijzonder interview met Wierd Duk (Historicus ,Journalist , Correspondent Berlijn ) over vluchtelingen, de situatie in Duitsland en Nederland, en de verschillen hoe (mensen uit) beide landen ermee omgaan. Onder andere.

http://opiniez.com/2015/10/14/wierd-duk-en-alles-wat-hij-niet-bij-pauw-kon-vertellen/

Wierd Duk was bij Pauw te gast, maar elke keer in de rede gevallen werd door BN’ers die meenden dat zij de ware deskundigen zijn...en hij dus uiteindelijk niks kon zeggen. De frustratie daarover leidde tot uitzending op internet van dit eerdere interview met Wierd Duk.

Even een bump geven, weinig mensen lezen terug heb ik gemerkt(aan de dubbele posten)

Link naar reactie

Tja.

We moeten vluchtelingen dus nooit zomaar asiel aanbieden. (asiel is in de praktijk permanente opvang)

Verblijf wel. Maar structureel tijdelijk. En geen pardon. Dus periodiek controleren of men terug kan.

Zij kunnen natuurlijk de Nederlandse nationaliteit aanvragen en via dat proces (nederlands sprekend enzo) blijvende status krijgen.

In de laatste sitiuatie heb je natuurlijk de twee paspoorten situatie zoals bij Turken enzo.

Dit moet niet getolereerd worden. Dat leidt dus tot `discriminatie`...

Link naar reactie

Aan vluchtelingen is veel geld te verdienen. Voor een dagje opvang betaalt het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) €40 per dag.

Vastgoedhandelaar Jonald Bouwhuis uit Apeldoorn vangt in een hotel 230 vluchtelingen op voor maximaal twee jaar. Hotel De Wyllandrie kocht hij in mei 2015 mede om die reden. Hij betaalde er €950.000 voor. Lucratief, aangezien er €40 per dag te verdienen is aan een vluchteling. Als hij in twee jaar het maximum aantal asielzoekers opvangt, zal hij €6.716.000 aan inkomsten ontvangen. Daarvan zijn de investeringen voor de vluchtelingen zoals voedsel en bedden nog niet van afgetrokken. Iedereen kan wel zien dat hij er nog genoeg aan overhoudt. Na die twee jaar wil hij overigens appartementen van het hotel maken.

Hier nog meer miljonairs die aan vluchtelingen verdienen.

Link naar reactie

Ow, ik vind dat niet veel, 2 miljoen vluchtelingen, 66.000baby's. Dat is 0,000033% En die kampen in Turkije staan er al een paar jaar....dus is het percentage eigenlijk nog lager.

Ja dat lijkt niet veel maar de meeste vluchtelingen zijn mannen. Dan heb je nog kinderen en ouderen en mensen die verder trekken na verloop van tijd. Het is maar hoe je het bekijkt of berekend.

Ik ben wel van mening dat Turkije als een van de weinige buurlanden hun verantwoordelijkheid nemen. Kunnen we vinden van Erdogan wat we willen, maar we mogen de Turken op onze blote knieën bedanken dat zij enorm veel hete kastanjes uit het vuur voor ons halen. Niet alleen met betrekking tot vluchtelingen, maar ook militair voor EU en VS-alliantie. Ze zeggen zelf al meer dan 7 miljard te hebben uitgegeven aan vluchtelingen en dan krijgen ze van de EU 436 miljoen, een slok op een borrel. Naar dit soort landen moet natuurlijk veel meer geld en de faciliteiten moeten verbeterd worden in de regio opvang.

Link naar reactie

Vandaag in de regionale krant weer een stukje over het gezin uit Syrië die over 3 weekjes naast ons komt wonen. Het gaat om Syrische vluchteling die Door de Nederlandse staat zijn uitgenodigd zich te vestigen in Nederland. Ze komen direct over vanuit een vluchtelingenkamp in Libanon. Ze spreken de taal niet en worden in een huis gezet met een gevulde koelkast voor de eerste dagen. Hierbij krijgen ze ondersteuning van vrijwilligers die hun wegwijs zullen maken en met hun een Nederlands paspoort personennummer en andere zaken zullen regelen. Het gezin bestaat uit een man en vrouw met 4 kinderen waarvan de oudste 10 jaar is. In het artikel word extra dik aangegeven dat ze met 6 dagdelen "scholing" direct in de maatschappij worden geplaatst.

Ik ben benieuwd wat voor mensen hier over drie weken op de stoep staan. Volgens het artikel is het gezin Door de COA gescreend op hun vermogen om zich aan te passen aan de Nederlandse maatschappij. Hopen dat de COA hier geen fouten in heeft gemaakt. Het verontrust mij wel dat deze mensen direct in de maatschappij worden "gedumpt".

• Leuk 1
Link naar reactie

Nou zeg. Wat is dat voor een groep? Open doors.

Ik zou eens op wat meer neutrale sites gaan kijken.

Dit is toch wel een heel bevooroordeelde site.

Ik herken niets van wat ze daar over de VAE schrijven.

Behalve dan in een overdreven vorm.

Goed das helder. Je herkent je er in ieder geval niet in. Let wel dat ze aangeven dat de vervolging die ze omschrijven het meest merkbaar is

in de persoonlijke levenssfeer en in familieverband

Open Doors is een grote wereldwijde organisatie die christenen in vervolgde landen ondersteunt. Deze vervolging is reëel genoeg om er al van de jaren 50 druk mee in de weer te zijn. Daarbij ken ik verscheidene mensen (waaronder een oud directeur) die hier werken en gewerkt hebben. Bijbels gesmokkeld hebben naar landen waar dit niet getolereerd wordt. Zelf neem ik deze organisatie en wat ze doen wel degelijk serieus. Tegelijkertijd wil ik ook graag weten hoe anderen een situatie ervaren (ander standpunt) vandaar dat ik je er naar vroeg.

Neutraal zijn ze natuurlijk niet (zeker vanuit jou standpunt), maar dat neemt niet weg dat ze wellicht wat te vertellen hebben... Vind je reactie op Open Doors, tja hoe zal ik het zeggen... Bevooroordeeld??? :p

Ze hebben contact met mensen die vervolging ervaren. Kennelijk ook in de VAE anders stond het niet op de lijst. Dat ze schimmig doen over hun activiteiten is logisch. Als alles open en bloot op het internet staat hebben ze geen mogelijkheden meer om hun werk te doen. De mensen die ik van deze organisatie ken zijn hier zeer alert op. OPSEC is best een dingetje daar :)

Link naar reactie

Vluchteling-houdt-voorrangspositie-op-woningmarkt-in-Amsterdam

Dit hebben de gemeente, woningcorporaties en huurdersorganisaties besloten. 'De Huisvestingswet moet eerst veranderd worden,' aldus de woordvoerder van Laurens Ivens (SP), wethouder van Wonen. Ze wijst erop dat ook de brief van staatssecretaris Dijkhoff van Veiligheid en Justitie aan de Tweede Kamer stelt dat eerst beleidsmaatregelen moeten worden doorgevoerd. Aedes, de landelijke koepel voor woningcorporaties, ziet het ook zo.

Link naar reactie

'De Huisvestingswet moet eerst veranderd worden,' aldus de woordvoerder van Laurens Ivens (SP)

Hoe los van de realiteit moet je dan wel niet zijn om zoiets te uiten?

Eerst moet je vanzelfsprekend zorgen voor de eigen burgers en moet de eigen markt dus veranderd worden om ruimte voor hen te vinden en optioneel voor de nieuwelingen.

Formeelgespeeld draait Laurens de zaken om vooral geen eigen interpretatie te hoeven geven aan wat hoort en wat moet.

Driewerf bah voor zulke opstelling.

Link naar reactie

Driewerf bah voor zulke opstelling.
Enige uitleg over de Huisvestingswet...

De voorrang voor asielzoekers met status bestaat al vanaf de jaren negentig, sinds de burgeroorlog in het voormalige Joegoslavië en de asielzoekers die toen naar Nederland kwamen. Asielzoekers met status kregen voorrang, een gemeente MOET dat uitvoeren. De provincie MOET daarop toezien. Dat is de wet. Al 25 jaar.

Die wet willen ze nu terugdraaien/veranderen/anders invullen. Goed initiatief.

Die wet is nog niet veranderd...Dat Laurens Ivens dat benoemd is juist realiteit, en heeft niets te maken met eigen interpretatie.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...