Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

..Maar ik wil wel de vraag stellen wat er nou belangrijker is. Alles maar bespreken omdat het moet mogen, met het risico dat er straks niets meer te zeggen valt omdat het forum geëxplodeerd is? Of sommige zaken voor je houden, zodat je je kan richten op de zaken die het forum (en daarmee dus het preppen) wél ten goede komen? ..

Daar is maar een antwoord op mogelijk, en dat is alles kunnen/mogen bespreken.

Maar dat is iets anders dan alles MOETEN bespreken.

Zodra je hiervan zou afwijken dan krijg je een onhoudbare situatie, want wie gaat bepalen wat wel en niet besproken mag worden?

En als iemand zich wil onttrekken uit (een deel van) de discussie dan ligt deze stap toch bij de persoon zelf?

We willen met zijn allen zo min mogelijk bemoeienis (zowel politiek als op het forum), maar zijn voor een groot deel te onvolwassen om onze verantwoording te nemen als het gaat om het wel of niet deelnemen aan een "discussie".

Het forum gaat volgens mij niet naar de kloten, maar is in beweging :)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Daar is maar een antwoord op mogelijk, en dat is alles kunnen/mogen bespreken.

Maar dat is iets anders dan alles MOETEN bespreken.

Zodra je hiervan zou afwijken dan krijg je een onhoudbare situatie, want wie gaat bepalen wat wel en niet besproken mag worden?

En als iemand zich wil onttrekken uit (een deel van) de discussie dan ligt deze stap toch bij de persoon zelf?

We willen met zijn allen zo min mogelijk bemoeienis (zowel politiek als op het forum), maar zijn voor een groot deel te onvolwassen om onze verantwoording te nemen als het gaat om het wel of niet deelnemen aan een "discussie".

Het forum gaat volgens mij niet naar de kloten, maar is in beweging :)

Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, en is deels ook waar ik op doelde. Ik denk ook dat het bannen van een geheel onderwerp niet de juiste weg is. Wél denk ik, dat het tijd is dat leden hier verantwoording gaan nemen voor hun eigen gedrag. Zich actief afvragen wat ze nou bijdragen met hun berichten, voordat ze die plaatsen.

Dit forum is geen vanzelfsprekendheid, het is niet een plek die er gewoon is, het is een plek die wordt mogelijk gemaakt. Daar mag best naar gehandeld worden in mijn ogen, en dan niet pas als het te laat is en het forum opgeheven is gaan roepen hoe bijzonder het was, maar NU. Met je laatste zin laat je in mijn ogen zien dat je de ernst van de situatie niet inziet, en volgens mij geldt dat voor meerdere mensen. 1 van de admins heeft de handdoek al in de ring gegooid (hopelijk tijdelijk), 1 admin heeft afstand genomen, en we hebben al met de tenen over de rand van de afgrond gestaan. Natuurlijk is het forum in beweging, maar het is naïef om te denken dat die beweging niet de verkeerde kant op kan gaan.

Vandaar dat ik de vragen stelde: hoe belangrijk is het nou om te zeggen wat je wil zeggen? Hoeveel is het waard? Wat draagt het bij aan dit forum, wat voor een waarde heeft het voor de leden van dit forum? Is deze discussie het waard om dit forum voor te laten knallen?

En stel jezelf (jezelf is hier dus algemeen bedoeld, en verwijst niet naar iemand persoonlijk) dan meteen de vraag: wat betekent dit forum voor jou? Ben je hier graag? Zo ja, is het dan logisch om in iedere hoek die je vind te gaan zitten schijten, of heb je er zelf baat bij de omgeving leefbaar te houden? Zo nee, heeft het dan zin om in iedere hoek te gaan zitten schijten en vervolgens in je eigen stank te blijven zitten, of kan je dan beter weg gaan? Als je wel behoefte hebt aan een preppers-forum, maar je niet op je plek voelt op dit forum, begin dan zelf een eigen forum. Niet uit wraakgevoelens, maar uit ideologie, vanuit de overtuiging dat je iets te bieden hebt waar behoefte aan hebt. Als je je beseft dat het als admin onmogelijk is om het perfect te doen voor iedereen, hou daar dan ook op dit forum gewoon rekening mee. En kijk een keer of je die emmers shit een keer gewoon in het riool kan dumpen, en hier wat leuks te bieden hebt. Een complimentje voor de admins misschien, die na al die kritiek en persoonlijke aanvallen toch deze plek mogelijk houden voor ons. Of voor de moderators, die momenteel niets goeds kunnen doen en zich toch in blijven zetten. Of start een leuk prep-gerelateerd topic, zoals @Gamble laatst mooi deed. Of blijf je mooi buiten de op-de-man discussies houden, maar reageer wel gewoon inhoudelijk op prepgerelateerde zaken zoals bijvoorbeeld @Stuudje al maandenlang doet. Zo kan ik natuurlijk heel veel mensen noemen die mooie bijdrages leveren.

Gewoon mijn mening, niets meer, niets minder.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast lonely wolf

Zullen we de moskeeën dan maar onherkenbaar maken en hoofddoekjes, keppeltjes en dastar (tulband) verbieden om (jullie) christenen niet te beledigen?

ik schrijf "jullie" omdat ik zelf niets geloof en dus ook niet beledigd daarom kan worden

Volgens mij heeft die Eva Brunnen een death wish!

Een oplossing zou zijn het verbod om openlijk enige vorm van uiting van een geloof in het openbaar te dragen of te tonen! Maar dan kom je natuurlijk weer in het gebied van een totaal dictator en krijg je weer een strijd voor vrijheid van meningsuiting!

Elke oplossing zal een ouroboros zijn vrees ik!

Link naar reactie

Ik kwam vandaag het volgende artikel tegen wat in mijn ogen aardig de middenlijn aangeeft in deze hele discussie:

We moeten ons geweten niet aanlengen met eigenbelang

Een paar quotes:

De socioloog Max Weber maakte het onderscheid tussen een Gesinnungsethik, een gewetensethiek, en de Verantwortungsethik, een verantwoordelijkheidsethiek. De eerste spruit voor uit de eigen gewetensnood en bekommert zich niet om de gevolgen. Mensen willen helpen. De tweede ethiek heeft juist die lange termijn voor ogen en baseert zich op de dagelijkse ervaringen met diversiteit, in scholen, op het werk, in de wijken.

De immigratiedeskundige Han Entzinger heeft ooit berekend dat in Nederland nooit meer dan 60.000 Turkse en Marokkaanse gastarbeiders hebben gewerkt. Op een halve eeuw hebben zij gemeenschappen van ieder 400.000 mensen voortgebracht. Ook dat moet je onder ogen zien.

Maar uit diezelfde enquêtes blijkt ook dat een meerderheid er zich van bewust is dat hun integratie met veel conflicten en moeilijkheden gepaard zal gaan. Dat is wat ik humanitair realisme noem. Het is de houding die ik ook zelf bepleit

Het gaat al lang niet meer om vier miljoen Syriërs alleen. In Irak, Afghanistan of Libië is de situatie amper beter. En wat gebeurt er straks in Egypte, of Algerije?
  • Leuk 1
Link naar reactie

Tja, wat zal ik eens zeggen.

De discussie over asielzoekers/vluchtelingen doet nogal wat stof opwaaien en de verdeling is politiek links meestal voor en rechts tegen.

Hoor ik ook bij een groep of heb ik een bepaalde visie?

Jazeker en ook in de voorgaande postings zijn de links die worden vermeld mij niet onbekend. Op verschillende vermelde links heb ik te vuur en te zwaard mijn visie verdedigd.

Heeft het wat opgeleverd? Misschien heb ik iemand kunnen overtuigen van mijn visie maar over het algemeen was het een "gebed zonder eind"

Has ik goede argumenten? Zeker weten.

Had ik bewijzen? Zeer veel onderbouwd met veel info.

En doe ik dat nu ook nog? geenzins.

Ben ik nu een man zonder ruggegraat?

Ik kan dat niet zelf beoordelen, maar ik heb wel het een en ander meegemaakt waardoor een bepaalde visie in het niet valt.

7 jaar geleden werd mijn broer vermoord door een misdaad in dus een vreedzame wereld dus geen WROL (Without Rule Of Law) (dan bestaat er een reële wereld waarin dierbaren vermoord kunnen worden).

Gaan we dan stoppen met preppen of ons terugtrekken in ons eigen wereldje?

Of zijn er nog redenen om door te gaan en nog voor andere dierbaren door te gaan mocht het onwaarschijnlijke gebeuren en er een WROL scenario onstaat.

En er zijn natuurlijk wel meer scenario's waarvoor wij preppen en er slachtoffers vallen, al was het alleen al door gebrek aan medicijnen bij een grote ramp.

Zijn er dan misschien instanties of andere hulpverleners die je er weer boven op helpen? Misschien, maar reken er niet op.

In mij situatie was er geen burgemeester of andere hoge piet om mij en mijn gezin te troosten.

Zelfs de kleine kerk waarin we toen zaten, kon er geen woord over zeggen, laat staan om gerichte counseling te verlenen. Denk dat ze er ook geen raad mee wisten.

Zelf hebben wij als gezin met de familie er ons door heen gewerkt, immers de wereld draait door en er zijn nog jonge mensen met nu kleinkinderen om ons best voor te doen en niet bij de pakken neer te zitten.

Maar wat vind ik nu van de asielzoekers. Ik heb in mijn kennissenkring ongeveer evenveel donkere mensen als blanke mensen. Mijn schoondochter is donker.

Zijn deze mensen niet goed? Beslist niet, zijn ze anders? Vaak wel, wat betreft achtergrond. Maar niet minder, gewoon anders. Net zoals ik als oudere eigenwijze blanke ook mijn onhebbelijkheden heb. Maar daar zijn ze wel aan gewend.

Rest mij nog te vermelden of beter de admins te bedanken voor dit prachtige forum en geef niet gauw complimenten, maar @Mr. Gold en @Dr.Prepper bedankt voor uw mooie forum en dat wij hier als gasten en als vrienden onze gevoelens neer mogen zetten en niet in de laatste plaats een mooi prepper forum hebben in het nederlandse taalgebied die zijn gelijke niet kent, volgens mijn is er ook geen tweede.

En de mods uiteraard ook bedankt voor uw inzet, zou het niet kunnen. De stoom komt soms ook bij mij de oren uit, maar dan denk ik, misschien is de man of vrouw eenzaam of getraumatiseerd en kan hier zijn gevoelens kwijt. Ook wel weer goed omdat anders er geen uitlaatklep is voor hem of haar.

Misschien is er verdriet en is het een schreeuw om aandacht. Maar we kunnen hier niet te lang bij stilstaan, hooguit een luisterend oor bieden.

Immers het preppen gaar door want je weet nooit hoelang je nog kunt preppen.

Ik heb als voorbeeld de bijbelse figuur Nehemia die de stadsmuur bouwde tegen de vijand. Met in de ene hand zijn troffel om te metselen en in zijn andere hand zij speer om de vijand af te slaan, als deze onverwacht aanvalt.

Dus zijn werk gaat gewoon door, maar hij is voorbereid op het ergste. Een echte prepper!

Nou mensen ik stop met typen, ben niet zo'n spreker. Had ook weer 1 uur kunnen preppen, maar vond dit toch ook wel weer belangrijk om te vertellen.

Link naar reactie

Wanneer het zo doorgaat zal het niet lang meer duren tot in West Europese landen vrouwen niet meer alleen de deur uit durven.

De mainstream-media zwijgen in alle toonaarden, maar het aantal verkrachtingen van Westerse vrouwen door moslimmannen loopt de spuigaten uit.

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=9871:verkrachtingen-westerse-vrouwen-loopt-spuigaten-uit&catid=37:wereld&Itemid=50

Link naar reactie

Wanneer het zo doorgaat zal het niet lang meer duren tot in West Europese landen vrouwen niet meer alleen de deur uit durven.

De mainstream-media zwijgen in alle toonaarden, maar het aantal verkrachtingen van Westerse vrouwen door moslimmannen loopt de spuigaten uit.

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=9871:verkrachtingen-westerse-vrouwen-loopt-spuigaten-uit&catid=37:wereld&Itemid=50

Is dat niburu een beetje te vertrouwen? Nog nooit van gehoord namelijk..

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk 1
Link naar reactie

Deze berichten staan op diverse sites en lijken Authentiek.

Het is wel aan te pakken maar dan moeten we strenge maatrelen nemen volgens Juliaan van Acker is emeritus hoogleraar aan de Radbouduniversiteit Nijmegen en is expert op het terrein van jeugdcriminaliteit en radicalisering (zie zijn website: ministrando.org ).

Is daar iets aan te doen? Ja en neen. Neen als wij ons op fundamentalistische wijze houden aan de Rechten van de Mens. Op grond van veertig jaar onderzoek en klinische ervaring met jonge criminelen, kan ik rustig beweren dat gewelddadige, recidiverende criminelen die al van kleins af ernstig gedragsgestoord waren, onbehandelbaar zijn. Dat geldt ook voor die kleine groep komende uit primitieve culturen, die tot de meest afschuwwekkende misdaden in staat zijn. Het antwoord is ja als we niet terugdeinzen voor onorthodoxe maatregelen. Het gaat om de veiligheid van de burgers en het behoud van beschaving! Een van de maatregelen zou kunnen zijn dat die potentieel gevaarlijke groep na een zo lang mogelijke detentie, levenslang wordt gevolgd, bijvoorbeeld door een chip in hun lichaam te plaatsen. Een andere maatregel is om immigranten die erg gevaarlijk zijn, samen met hun hele familie te deporteren, waarbij zij hun lange gevangenisstraf in het land van herkomst kunnen uitzitten.

http://politiek.tpo.nl/2015/10/13/een-tsunami-van-schorem-overspoelt-europa/

Link naar reactie

Ik wil hier wel even enige nuance aanbrengen. Wel wil ik vooraf duidelijk maken dat ik GEEN ENKEL GEVAL van verkrachting wil goedpraten, dus zeer zeker ook niet verkrachtingen door moslims.

Wat ik wel belangrijk vind om te vermelden, en wat veel mannen volgens mij zich niet beseffen, is dat verreweg de meeste verkrachtingen in Nederland zich afspelen binnen de eigen omgeving van het slachtoffer. Vaak is de dader een bekende zoals een oom of familievriend. En onderzoekers zijn het er allemaal over eens, dat het overgrote deel van de verkrachtingen helemaal niet terug te vinden is in de cijfers, omdat slachtoffers geen aangifte doen. Juist niet als de dader een bekende is. Als de dader een onbekende is, is die stap veel makkelijker om te zetten. Als die aangifte dan gedaan is, is de kans niet erg groot dat de dader gepakt wordt. Als de dader echter van buitenlandse komaf is, komt dit wel in de nieuwsberichten terecht als kenmerk van de dader.

Op deze manier heb je dus goed kans, dat er 10 verkrachtingen zijn, dat er daarvan slechts 2 aangiftes worden gedaan, dat slechts 1 dader allochtoon was, maar dat alleen die dader in het nieuws/de statistieken verwerkt wordt.

Dus nogmaals, ik keur IEDERE verkrachting af. Een toename van verkrachtingen is in mijn ogen een probleem dat aandacht verdient, en naast aandacht moet er gekeken worden voor een oplossing. Het is echter niet zo simpel om met statistieken te laten zien dat het grootste deel van verkrachtingen door allochtonen gepleegd wordt, of althans, dat is juist wel simpel maar het beeld dat door de statistieken geschetst wordt klopt simpelweg niet om bovenstaande reden. Ik durf met zekerheid te stellen dat op dit forum MEERDERE vrouwen zitten die verkracht en/of aangerand zijn, en ik durf ook met zekerheid te zeggen op zijn minst bij het overgrote deel daarvan, maar wellicht zelfs bij allemaal, de daders autochtonen waren.

Enige voorzichtigheid bij het maken van conclusies lijkt me hier dan ook zeker op zijn plaats.

Als je de statistieken bekijkt, heb je het dus over het aantal verkrachtingen dat BEKEND is. Dit is echter slechts het topje van de ijsberg van de daadwerkelijke verkrachtingen.

• Leuk 1
Link naar reactie

In Zweden word het juist verzwegen door de pers dat het om daders van buitenlandse afkomst gaat.

Want daar mag je dit niet vermelden.

Ten eerste is dat niet waar ik het over heb, ten tweede hoe vaak lees jij in de krant dat een blanke, Nederlandse oom zijn nichtje verkracht heeft?

Slechts 2 op de 10 verkrachtingsslachtoffers doen aangifte.

In 2013 waren er gemiddeld 24 aangiftes van verkrachtingen per week in Nederland (recentere cijfers vind ik zo gauw niet). Reken dus maar uit hoeveel verkrachtingen er daadwerkelijk PER WEEK plaats vinden in Nederland. Al jaren.

Nogmaals, het bij het overgrote deel van deze verkrachtingen is de dader een bekende van het slachtoffer.

Deze zaken zie je niet groots in het nieuws, want dit is nou eenmaal "de normale gang van zaken".

Dus nogmaals, de cijfers die je ziet zijn de gevallen die bekend zijn. Als de dader een onbekende is, wordt er sneller aangifte gedaan.

En nogmaals, ik keur ALLE verkrachtingen af. Of het nou een bekende is of niet, of het nou een man of een vrouw is, jong of oud.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik wil hier wel even enige nuance aanbrengen. Wel wil ik vooraf duidelijk maken dat ik GEEN ENKEL GEVAL van verkrachting wil goedpraten, dus zeer zeker ook niet verkrachtingen door moslims.

Wat ik wel belangrijk vind om te vermelden, en wat veel mannen volgens mij zich niet beseffen, is dat verreweg de meeste verkrachtingen in Nederland zich afspelen binnen de eigen omgeving van het slachtoffer. Vaak is de dader een bekende zoals een oom of familievriend. En onderzoekers zijn het er allemaal over eens, dat het overgrote deel van de verkrachtingen helemaal niet terug te vinden is in de cijfers, omdat slachtoffers geen aangifte doen. Juist niet als de dader een bekende is. Als de dader een onbekende is, is die stap veel makkelijker om te zetten. Als die aangifte dan gedaan is, is de kans niet erg groot dat de dader gepakt wordt. Als de dader echter van buitenlandse komaf is, komt dit wel in de nieuwsberichten terecht als kenmerk van de dader.

Op deze manier heb je dus goed kans, dat er 10 verkrachtingen zijn, dat er daarvan slechts 2 aangiftes worden gedaan, dat slechts 1 dader allochtoon was, maar dat alleen die dader in het nieuws/de statistieken verwerkt wordt.

Dus nogmaals, ik keur IEDERE verkrachting af. Een toename van verkrachtingen is in mijn ogen een probleem dat aandacht verdient, en naast aandacht moet er gekeken worden voor een oplossing. Het is echter niet zo simpel om met statistieken te laten zien dat het grootste deel van verkrachtingen door allochtonen gepleegd wordt, of althans, dat is juist wel simpel maar het beeld dat door de statistieken geschetst wordt klopt simpelweg niet om bovenstaande reden. Ik durf met zekerheid te stellen dat op dit forum MEERDERE vrouwen zitten die verkracht en/of aangerand zijn, en ik durf ook met zekerheid te zeggen op zijn minst bij het overgrote deel daarvan, maar wellicht zelfs bij allemaal, de daders autochtonen waren.

Enige voorzichtigheid bij het maken van conclusies lijkt me hier dan ook zeker op zijn plaats.

Als je de statistieken bekijkt, heb je het dus over het aantal verkrachtingen dat BEKEND is. Dit is echter slechts het topje van de ijsberg van de daadwerkelijke verkrachtingen.

Het zal wel goed bedoeld zijn hoor, maar denk je niet dat je door dit soort berichten je de tweedeling aan het voeden bent?

Je heb zonder meer een punt als het gaat om het juist interpreteren van dit soort cijfers

Maar het gaat niet op als je naar het verloop van de cijfers kijkt.

Ik heb het al 3 keer gepost, inclusief de grafieken en het verloop, dus ik ga het niet voor een 4e keer posten.

Als vandaag 10% van een totaal behoord tot categorie A, en na 1 jaar is dat veranderd naar 90% van het totaal, dan blijf cumulatief gezien de toename nog steeds overeind.

Het enige dat onjuist is, is de verhouding, maar niet de toename.

Dus dat je nuance wil aanbrengen is prima, maar ga dan niet de explosieve toename van de aantal verkrachtingszaken in zweden proberen recht te praten.

Lees anders deze link nog eens door.

http://www.vrijechroniqueurs.nl/zweden-paradijs-voor-verkrachters/

“In 58 procent van de gevallen is de dader onbekend bij het slachtoffer, in 29 procent van de gevallen is de dader een bekende, en in 13 procent van de gevallen is de dader een verwant persoon.

Ik ga je de links maar besparen, via google kan je in ieder geval het onderzoek teruglezen van Ann Christine Hjelm, en dat was in 2006

De korte versie was dit:

Daaruit bleek dat 85% van de daders die sinds 2002 door het Zweedse gerechtshof waren veroordeeld voor verkrachting tot een minimum van twee jaar gevangenisstraf , in buitenland waren geboren of een tweede generatie immigrant was.

En dat ze heeft gewerkt met veroordeelde daders ipv aangiftes is omdat zweden GEEN registratie meer maakt van de afkomst als het gaat om aangifte. (dus je kan alleen maar werken met cijfermateriaal van veroordeelden, want daar is nog wel een registratie van mogelijk)

De cijfers van diverse criminaliteit was dermate confronterend (politiek incorrect) dat men maar heeft gekozen om afkomst niet meer vast te leggen. (het is zelfs bij wet verboden)

En natuurlijk zou je alsnog de cijfers kunnen wegwuiven door te stellen dat er van die 85% 10 keer vaker een aangifte is geweest, dus dat het alsnog niet juist is, Maar ga dat maar uitleggen aan de slachtoffers want de absolute getallen blijven alsnog met 700% toegenomen tussen 1980 en 2010.

Via deze link wat recentere cijfers

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/internationaal/162515-het-zweedse-probleem-verkrachting.html

Aangifte van verkrachting onder autochtonen zal best wel eens rond 3 op 10 kunnen zijn (er zijn diverse onderzoeken gedaan om dit in te schatten, maar dat blijft lastig)

1 ding is zeker, en dat is dat aangifte van verkrachting onder allochtonen (binnen het gezin) vele malen lager zal liggen dan 3 op 10. Dat zal meer in de buurt van 1 op 1.000 komen. Dus die zaken die kom je in de cijfers niet eens tegen.

Maar goed, we kunnen wel blijven goochelen/googelen met cijfers, de explosieve toename is niet te ontkennen, Als je daar de ogen voor wil sluiten dan kom je weer op het punt uit van eerst benoemen, dan erkennen, en dan is het pas mogelijk om het probleem op te lossen.

Link naar reactie

Maar goed, we kunnen wel blijven goochelen/googelen met cijfers, de explosieve toename is niet te ontkennen, Als je daar de ogen voor wil sluiten dan kom je weer op het punt uit van eerst benoemen, dan erkennen, en dan is het pas mogelijk om het probleem op te lossen.

Dank je voor je uitgebreide reactie.

Mijn intentie was absoluut niet om de nieuwe cijfers te ontkennen of "downgraden", zoals gezegd iedere verkrachting is in mijn ogen er 1 te veel. Enige dat ik dus wou zeggen, en wat ik volgens mij ook duidelijk heb gezegd, is dat de statistieken het aantal aangiftes laten zien, en dat het (in mijn ogen) belangrijk is om die gegevens dus in die context te plaatsen.

Goochelen met cijfers is niet mijn ding.

Volgens mij ben ik niets aan het ontkennen, verdraaien, uit zijn context aan het halen of buitenproportioneel uitvergroten, dus om eerlijk te zijn begrijp ik niet hoe ik met mijn bericht een tweedeling aan het voeden ben?

Punt is dus dat er ook veel blanke, autochtone mannen vrouwen verkrachten. In mijn ogen is dat ook een probleem. Dat er nu nog meer vrouwen verkracht worden, is een vergroting van het al bestaande probleem. That's all.

Maar goed, ik heb hopelijk duidelijk benoemd wat ik bedoelde, zal er verder niet op in gaan want dan wordt het wel heel erg offtopic :)

Link naar reactie

.. dus om eerlijk te zijn begrijp ik niet hoe ik met mijn bericht een tweedeling aan het voeden ben?

..

Ik ga dat met alle plezier proberen uit te leggen in een aparte post met als titel "hoe ontstaat tweedeling"

Maar dat is nog een flinke kluif om dat goed te verwoorden, dus geef me een paar dagen de tijd.

Link naar reactie

Ziekten

Wat mij zorgen baart zijn ook de ziekten die vluchtelingen meenemen. In NL hoor je er weinig over in Duitsland zijn enkele artsen en medici uit de school geklapt. Bijna alle jonge Afrikaanse mannen die hierheen komen hebben geslachtsziektes onder de leden. Dus wanneer je verkracht wordt of zelfs vrijwillige seks voor mijn part, dan loop je enorm risico dit ook te krijgen. Een Duitse arts noemde eerder wel 20 veel voorkomende aandoeningen die wij in het westen nauwelijks meer hebben. Gelukkig is Ebola momenteel ingedamd, maar wat denk je dat het had kunnen veroorzaken wanneer een paar mensen met Ebola hadden binnengekomen.

In ieder geval wordt er erg weinig informatie gegeven over ziekten onder de asielzoekers.

Beveiliging en vertrouwen

Sinds kort krijg ik informatie van mensen die regelmatig een opvang bezoeken. In de pers wordt vooral de indruk gewekt dat de beveiliging en politie vooral de vluchtelingen beschermen tegen acties zoals in Woerden waar mensen eieren en vuurwerk gooiden naar een opvang. Het is echter zo dat beveiliging vooral nodig is om intern de rust te bewaren. Jongeren die met elkaar op de vuist gaan, vrouwen die niet eens zonder begeleiding naar de toilet durven, moslims die christenen bedreigen en bespuwen etc. is orde van de dag. Daarnaast valt op dat de vluchtelingen die vaak hun hele hebben en houwen in een koffertje hebben zitten, dit koffertje overal naartoe meenemen. Alles wat bewaakt wordt ben je zo kwijt door diefstal onderling. Wil je even naar buiten of naar het toilet, dan neem je het koffertje dus mee. Bizar verschijnsel maar misschien normaal in de landen waar deze mensen vandaan komen.

Het actief faciliteren van pedofilie in NL

In de meeste landen waar de migranten vandaan komen zijn volwassen huwelijken met een jonge tiener gewoon toegestaan. Ben je moslim, dan mag je zelfs meerdere vrouwen hebben. Vrouwen worden vaak verkocht in ruil voor een bruidsschat. In NL hebben we echter andere normen en waarden en wanneer er dan iemand van 50 met zijn vrouw van 13 zich aan komt melden voor een gezinshereniging dan zou je toch verwachten dat de instanties aan de bel trekken hier niet aan mee werken. Het tegendeel is waar tot nu toe. Kind bruidjes mogen gewoon met hun man herenigd worden en we werken er actief aan mee. Dan krijg je naast een hogeren uitkering ook nog eens kinderbijslag voor je vrouw.:confused: CDA vond dat we hier niet meer actief aan mee zouden moeten werken en zelfs een stapje verder de huwelijken tussen volwassene en kind zouden moeten ontbinden. Daar dachten de volgende partijen anders over.

http://nieuwspraak.nl/2015/10/13/groenlinks-pvda-vvd-kuzuozturk-stemmen-tegen-motie-kindhuwelijken/

`Man man man. Soms moet je je schamen om Nederlander te zijn. En nee, dan hebben we het niet over de dramatische uitschakeling van Oranje voor het EK2016. Neen. We hebben het over ons parlement. De Tweede Kamer. Daar zitten dus partijen in die kindhuwelijken GOEDKEUREN. Jawel. GroenLinks, VVD, PvdA, Kuzu/Ozturk; allemaal stemden ze tegen de motie van CDA-kamerlid Pieter Omzigt om kindhuwelijken te laten ontbinden. Zo’n kindhuwelijk, een 56-jarige salafistische baardman met een 13-jarig strak vagijntje? Geen enkel probleem voor Jesse Klaver, Stef Blok en Diederik Samson. En Joris Demmink zag dat het goed was`

Link naar reactie

Wat men heel schimmig probeert te houden is wat het de maatschappij NU nog steeds kost elk jaar, de kosten van gezinshereniging en hoeveel procent er bijvoorbeeld werkt of van de bijstand leeft. Daarnaast wat het kost om iemands AOW gat aan te vullen wanneer deze 65/67 is, terwijl de persoon op 50 jarige leeftijd naar NL is gekomen etc. etc. Deze cijfers zijn best uit te zoeken maar worden gewoonweg niet vrijgegeven. Het laatste generaal pardon kost ons momenteel nog jaarlijks 800 miljoen van de begroting en dan praat je dus over ongeveer 25,000 mensen die hier mochten blijven met hun familie.

Zou men hier eerlijk over zijn dan is er heel simpel uit te rekenen hoeveel NL per jaar zou kunnen dragen aan migranten. Dan is het ook geen probleem vanuit sociale overwegingen mensen te integreren in de NL maatschappij.

Laten we even uitgaan van gemiddeld 3% rente wat het kost om geld te lenen.

Laat een kind maar eens een getal opschrijven zo hoog als de staatsschuld 475.000.000.000 momenteel is.

Zeg dan tegen het kind dat hij of zij er twee nullen mag afhalen.

Zeg tegen het kind dat hij of zij dit getal met 3 moet vermenigvuldigen.

Dan weet het kind nu wat het kost per jaar om alleen de RENTE te betalen wat hij of zij als NL-er op zijn kop heeft staan.

Zo kun je dus met cijfers goochelen om iets veel of weinig te laten lijken. Feit is wel dat de staatsschuld in ruim tien jaar verdubbeld is en feit is wel dat we nog steeds elk jaar teveel uitgeven. Probeer eerst eens binnen de begroting te blijven. Mensen aan werk te helpen en de schuld af te bouwen. Ga dan pas kijken of je geld over hebt om andere dingen aan te pakken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...