Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

De instroom van vluchtelingen is nu onhoudbaar voor de Belgische begroting', zei Francken tijdens het radioprogramma De Ochtend. Sommige Oost-Europese landen weigeren de verdeling van de vluchtelingen. 'Die lidstaten moeten veel meer solidariteit tonen, anders stopt het verhaal voor mij. Als dit Europa is, dan hoeft Europa niet meer voor mij.'

http://www.volkskrant.nl/buitenland/belgie-wil-eu-noodfonds-voor-vluchtelingen~a4134048/

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

Duizenden IJslanders dringen er bij hun regering op aan om meer Syrische vluchtelingen op te nemen. De regering liet eerder weten dat IJsland 50 vluchtelingen wil opnemen. Dat aantal vinden veel inwoners te laag. Met de Facebook-actie willen ze laten zien dat het publiek openstaat voor meer vluchtelingen. 13.000 mensen hebben zich gemeld. IJsland heeft 300.000 inwoners.

http://nos.nl/artikel/2055428-kom-maar-hier-syrische-vluchtelingen-zeggen-de-ijslanders.html

Sommige Oost-Europese landen weigeren de verdeling van de vluchtelingen. 'Die lidstaten moeten veel meer solidariteit tonen, anders stopt het verhaal voor mij. Als dit Europa is, dan hoeft Europa niet meer voor mij.'

http://www.volkskrant.nl/buitenland/belgie-wil-eu-noodfonds-voor-vluchtelingen~a4134048/

Wat er niet in het artikel staat is dat Hongarije in verhouding al meer vluchtelingen heeft opgenomen...

Hongarije verwacht dit jaar 130.000 mensen die op zoek zijn naar een veilig heenkomen en/of werk. Geen enkel ander EU-land behalve Zweden heeft vorig jaar meer vluchtelingen per hoofd van de bevolking opgenomen dan Hongarije. Het land telt 10 miljoen inwoners en kreeg toen 43.000 vluchtelingen over de vloer. Dit jaar zijn er al 54.000 het land binnengekomen.

We kunnen er lang en breed over praten maar dit is "het einde" van Europa. De linkse kliek is de afgelopen 30 jaar al "goed op weg" maar ondanks alles had ik nog hoop dat ooit het tij zou keren. Echter de stortvloed aan vluchtelingen is van dien aard dat Europa dat sociaal, economisch, demografisch niet te boven komt. Einde verhaal.

Hoe kom je daar bij? Tuurlijk kan Europa dit aan, net zoals Nederland ooit een miljoen Belgen heeft opgevangen en er nu toch niet al te slecht voor staat?

Stop toch met dat doemdenken.

De instroom van vluchtelingen is nu onhoudbaar voor de Belgische begroting', zei Francken tijdens het radioprogramma De Ochtend. Sommige Oost-Europese landen weigeren de verdeling van de vluchtelingen. 'Die lidstaten moeten veel meer solidariteit tonen, anders stopt het verhaal voor mij. Als dit Europa is, dan hoeft Europa niet meer voor mij.'

Franken is het noorden kwijt, niet meer dan normaal, kerel heeft veel te weinig ervaring om dit te kunnen overzien en juist in te schatten.

Duizenden IJslanders dringen er bij hun regering op aan om meer Syrische vluchtelingen op te nemen. De regering liet eerder weten dat IJsland 50 vluchtelingen wil opnemen. Dat aantal vinden veel inwoners te laag. Met de Facebook-actie willen ze laten zien dat het publiek openstaat voor meer vluchtelingen. 13.000 mensen hebben zich gemeld. IJsland heeft 300.000 inwoners.

http://nos.nl/artikel/2055428-kom-maar-hier-syrische-vluchtelingen-zeggen-de-ijslanders.html

IJsland krijgt gemiddeld per jaar iets van 15 aanvragen voor asiel. Vluchtelingen willen daar kennelijk niet heen.:rolleyes:

We kunnen er lang en breed over praten maar dit is "het einde" van Europa. De linkse kliek is de afgelopen 30 jaar al "goed op weg" maar ondanks alles had ik nog hoop dat ooit het tij zou keren. Echter de stortvloed aan vluchtelingen is van dien aard dat Europa dat sociaal, economisch, demografisch niet te boven komt. Einde verhaal.

De afgelopen 30 jaar heeft de VVD elk kabinet gedomineerd, op een enkele na. Sinds 1982 zijn er maar twee kabinetten geweest zonder de VVD, Lubbers III en Balkende IV.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_de_Tweede_Wereldoorlog

Yep. De problemen worden groter.

Duizenden gestrande vluchtelingen zijn vanochtend aan het rellen geslagen in het station van Boedapest. Groepen asielzoekers eisen dat ze verder mogen reizen met de trein naar Duitsland.

http://www.spitsnieuws.nl/buitenland...tion-boedapest

Hoe lang kijkt links nog de andere kant op ?

Veel rechtser dan de regering van Orban in Hongarije krijg je ze niet. ;)

Ik blijf het altijd grappig vinden dat 'links' overal de schuld van krijgt, maar zeker in NL de laatste 30 jaar nauwelijks aan de macht is geweest, hoogstens met een rechtse partij (de VVD) in een kabinet.

Dat links/rechts denken is zo jaren zeventig.

verschrikkelijk ! http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2443136/2015/09/02/Het-beeld-dat-de-wereld-moet-wakker-schudden.dhtml

Toch aanschouw ik dit geen reden om ze binnen te laten, integendeel.

Onze veiligheid is prio nr 1 en wat gebeurd er al er hier slachtoffers vallen door IS'ers binnengekomen via die bootjes ?

Die "arme" vluchtelingen zijn dezelfde die christelijke Syriërs uit de bootjes gooien.Misschien is dit jongetje en zijn ouders wel het slachtoffer van die "arme vluchtelingen" ?

die "arme vluchtelingen" zijn dezelfde die voedselpakketten weigeren van het rode kruis of "Allah ahkbar" roepen in Hongarije of betogen en geen gezag tonen voor onze waarden, cultuur, gezaghebbende macht.

hier zijn nog wat vluchtelingen https://www.youtube.com/watch?v=XD-AftsXYyc&app=desktop

Hoe kom je daar bij? Tuurlijk kan Europa dit aan, net zoals Nederland ooit een miljoen Belgen heeft opgevangen en er nu toch niet al te slecht voor staat?

Stop toch met dat doemdenken.

Met alle respect maar als je de vraagt stelt denk ik niet dat je mijn antwoord zult begrijpen. Trouwens, wellicht zie jij het niet als een probleem. Dat kan ook. Agree to disagree.

De afgelopen 30 jaar heeft de VVD elk kabinet gedomineerd, op een enkele na. Sinds 1982 zijn er maar twee kabinetten geweest zonder de VVD, Lubbers III en Balkende IV.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_de_Tweede_Wereldoorlog

Veel rechtser dan de regering van Orban in Hongarije krijg je ze niet. ;)

Ik blijf het altijd grappig vinden dat 'links' overal de schuld van krijgt, maar zeker in NL de laatste 30 jaar nauwelijks aan de macht is geweest, hoogstens met een rechtse partij (de VVD) in een kabinet.

Dat links/rechts denken is zo jaren zeventig.

Nederland is een gedecentraliseerde eenheidsstaat. Op provinciaal en gemeentelijk niveau zijn er zat gebieden waar rechts de afgelopen dertig jaar nauwelijks aan de macht is geweest.

Met alle respect maar als je de vraagt stelt denk ik niet dat je mijn antwoord zult begrijpen. Trouwens, wellicht zie jij het niet als een probleem. Dat kan ook. Agree to disagree.

Akkoord met dat laatste uiteraard en ik ontken niet dat de hele situatie problemen oplevert, maar die zijn zeker niet onoverkomelijk voor onze rijke samenleving en ik snap nog steeds niet waarom je zo angstig reageert op het gegeven. En als je er niet over wil uitweiden zal ik het idd niet begrijpen, dat klopt.

Akkoord met dat laatste uiteraard en ik ontken niet dat de hele situatie problemen oplevert, maar die zijn zeker niet onoverkomelijk voor onze rijke samenleving en ik snap nog steeds niet waarom je zo angstig reageert op het gegeven. En als je er niet over wil uitweiden zal ik het idd niet begrijpen, dat klopt.

Ik snap werkelijk niet dat iemand niet ziet dat dit alles onze, toch al broze welvaart de das omdoet. Toelichten? Ik zou niet eens weten waar te beginnen?! Het is voor mij dusdanig vanzelfsprekend is dat het geen motivatie behoeft (geen onwil). Begrijp me niet verkeerd, een ieder wil het beste uit z' n leven halen dus dat men op de boot hiernaar toe komt begrijp ik wel. Maar dit is financieel niet op te brengen. Dat kan een kind nog bedenken.

@Toef, diep triest wanneer je als ouder dit ziet natuurlijk. Mede hierom moet de mensenhandel worden gestopt. Ik ben zelf heel bekend in deze regio van Turkije en Griekenland ligt op slechts een paar kilometer afstand. Toch moet je de zee nooit onderschatten en zeker niet met die slechte bootjes en zoveel mensen op een bootje.

Wat ik me wel afvraag?:confused: Deze mensen hebben vaak duizenden euro's betaald voor een overtocht, waarom geen 20 euro aan een vestje investeren? Turkije is bovendien een veilig land, dus waarom dan grote risico's nemen om de EU binnen te komen via de zee? Waar zijn de ouders en wat is er met hen gebeurd?

Dat jochie kon er zeker allemaal niets aan doen, maar het wordt tijd dat we de mensenhandelaars en andere verantwoordelijken keihard gaan aanpakken.:mad:

Ik heb zelf een jong ventje en eentje op komst .... die foto vind ik verschrikkelijk, zo'n ventje hoort daar niet dood te liggen...die hoort ergens te rennen en te spelen.

Wat ik trouwens net zo verschrikkelijker vind is waar de foto van dit dode jongetje voor wordt misbruikt .... niet om aan te tonen dat zich daar verschrikkelijke taferelen voordoen en dat mensen daaro de meest idiote keuzes maken ,wat hierboven al beschreven is met de overtocht en het vestje en het feit dat als je vanuit syrie in turkije bent je al veilig bent...

...maar nee, deze foto wordt misbruikt om "het westen" een vals schuldgevoel te geven door de mensen die die asieltoeristen willen binnen halen alsof het sinterklaas is......misselijk.

De foto's van de door IS afgemaakte kindjes zie je niet, de foto's van door de USA gebombardeerde kindjes zie je niet en al helemaal zie je de foto's niet van de jonge kindjes bij wie in de naam van allah een handje is afgehakt omdat ze een broodje gestolen hadden van de markt of het buurmeisje gekust hebben. En dan de misselijk makende reacties van de mensen daar ...helemaal blij omdat er recht gesproken wordt .... en dat komt nu allemaal deze kant op ..... joepie...

• Leuk 1
Ik heb zelf een jong ventje en eentje op komst .... die foto vind ik verschrikkelijk, zo'n ventje hoort daar niet dood te liggen...die hoort ergens te rennen en te spelen.

Wat ik trouwens net zo verschrikkelijker vind is waar de foto van dit dode jongetje voor wordt misbruikt .... niet om aan te tonen dat zich daar verschrikkelijke taferelen voordoen en dat mensen daaro de meest idiote keuzes maken ,wat hierboven al beschreven is met de overtocht en het vestje en het feit dat als je vanuit syrie in turkije bent je al veilig bent...

...maar nee, deze foto wordt misbruikt om "het westen" een vals schuldgevoel te geven door de mensen die die asieltoeristen willen binnen halen alsof het sinterklaas is......misselijk.

De foto's van de door IS afgemaakte kindjes zie je niet, de foto's van door de USA gebombardeerde kindjes zie je niet en al helemaal zie je de foto's niet van de jonge kindjes bij wie in de naam van allah een handje is afgehakt omdat ze een broodje gestolen hadden van de markt of het buurmeisje gekust hebben. En dan de misselijk makende reacties van de mensen daar ...helemaal blij omdat er recht gesproken wordt .... en dat komt nu allemaal deze kant op ..... joepie...

Daarom staat het verdrag van Schengen ook op het spel en komen er weer grenscontroles. Turkije is een veilig land en bovendien moslimland. EU kan meebetalen aan de opvang daar en als de oorlog voorbij is kunnen de mensen terug.

Daarnaast is een asielzoeker verplicht in het eerste land waar hij voet aan wal zet binnen de EU asiel aan te vragen. Ik kan je zeggen dat het in 99% van de gevallen niet NL of DU is. Toch laten we dus toe dat illegalen doorreizen naar DU of een ander westers land.

Schengen betreft het vrij vervoer van mensen en goederen binnen de EU. Dus voor Europeanen, niet voor illegalen. De grenzen staan wagenwijd open omdat niemand zoveel mensen kan opvangen, ook DU kan dit geen 2 jaar volhouden. Als er zoveel mensen over de grens kunnen, waarom dan geen ISIS soldaten, wapens, drugs, ziekten en andere gevaarlijke dingen die de EU kunnen schaden.

In Australië zijn ze tenminste helder. Plek zat daar, maar ze willen daar gewoon geen illegale en onuitgenodigde gasten hebben. Mensen in nood helpen okay, maar dan in de eigen regio. Dan hadden er ook niet zoveel mensen verdronken en gestikt tijdens de reis en had bovendien de mensenhandel er niets aan kunnen verdienen.

• Leuk 1
Ik zag net de ouders van die jongen op TV, erg triest allemaal maar ze probeerden in een niet zeewaardige rubberboot de oversteek te maken en hebben de zee dus duidelijk onderschat. Mensen zouden moeten nadenken als je eenmaal in een veilig land bent met je familie om dan geen onnodige risico's meer te nemen.:(

Mensen die niets te verliezen hebben, doen acties die niet goed overwogen zijn.....

Het probleem is niet het Westen. Het probleem zijn de eigen landen waar deze mensen vandaan komen. Het probleem van het Westen is de manier waarop wij met deze situatie omgaan.

We hebben de legers, de middelen en de financiën (en als we het het op de volgende manier doen dan is dat uiteindelijk goedkoper dan hoe we het nu proberen aan te pakken). Gewoonweg als geallieerden ISIS kapot blijven schieten en onze legers een vrijzone laten creëren in deze landen waar al die vluchtelingen veilig zijn.

Laat maar zien dat we het kunnen ipv de softe we bombarderen wat en bemoeien ons er verder niet mee zodat het probleem alleen maar groter blijft worden aanpak.

Ik ben niet zo van de complottheorieën, maar als ik de huidige strategie eens zie. ...

Te soft, te mensonterend en een gevaar voor de mensheid als geheel in de zeer nabije toekomst.

• Leuk 2
@Toef, diep triest wanneer je als ouder dit ziet natuurlijk. Mede hierom moet de mensenhandel worden gestopt. Ik ben zelf heel bekend in deze regio van Turkije en Griekenland ligt op slechts een paar kilometer afstand. Toch moet je de zee nooit onderschatten en zeker niet met die slechte bootjes en zoveel mensen op een bootje.

Wat ik me wel afvraag?:confused: Deze mensen hebben vaak duizenden euro's betaald voor een overtocht, waarom geen 20 euro aan een vestje investeren? Turkije is bovendien een veilig land, dus waarom dan grote risico's nemen om de EU binnen te komen via de zee? Waar zijn de ouders en wat is er met hen gebeurd?

Dat jochie kon er zeker allemaal niets aan doen, maar het wordt tijd dat we de mensenhandelaars en andere verantwoordelijken keihard gaan aanpakken.:mad:

Zolang het volk dom is (en wordt gehouden) kan je ze van alles wijsmaken en laten doen.

Zolang er geld mag verdiend worden met wapens, zullen machtsgeile mensen deze gebruiken...

Als ik de cultuur in vele 'Arabische' landen zie, verwondert het me niet dat ze daar alsmaar aan het vechten zijn...

Ik vind het allemaal heel erg, zowel de vluchtelingen die nu in het nieuws komen, als alle andere onrecht en massamoorden,

maar ik heb het opgegeven te geloven dat ik wereldwijd veel verschil kan maken, ergo ik veeg enkel nog voor mijn eigen deur.

Ik zag net de ouders van die jongen op TV......

WAT!? :mad: .... die leven nog!? ......wat een stelletje walgelijke *&$%#*@...... ik weet dat we niet allemaal hetzelfde zijn zoals ik (soms godzijdank, ... meestal eigenlijk) maar geloof me óf m'n zoon blijft leven óf we gaan allebij ..... maar dat ik eerst m'n eigen hachie red zal nog geen nanoseconde door het hoofd schieten .....tss wat een weggooiers :mad:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...