Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

:) Beste @Saved Bro, ik ben geen linkse boomknuffelaar. Met optie 1 zou je dus maar weinig opschieten.

...

Ik snap dat je vanwege je opvattingen elke andere ideologie die in de buurt van de jouwe komt, veroordeelt.

Jammer. Want zozeer tegenover wat jij geloofd, staat het niet. Je hebt wel gelijk dat het om een andere god gaat.

Toch zijn er vele overeenkomsten. Ik heb het idee dat je het dan ook puur veroordeeld vanwege het verschil van mening over welke god de ware is.

Ik zeg dit omdat ik als ongelovige naar beide opvattingen kan kijken vanuit een neutraal perspectief. Neem het me niet kwalijk. Het is oprecht bedoeld.

Oh, nog iets. Ik ben niet onbekend met het christelijke geloof. Rooms-katholieke moeder, atheïstische vader, en streng gereformeerde dominee als opa.

Vertel mij wat. Ben jaren bezig geweest met uitzoeken wat nu voor mij waar was, en wat niet. Heb heel wat religies bekeken.

...

Ik zeg het nu even heel bot. Sorry.

Ik geloof niet dat je een schreeuwlelijk bent.

Over het algemeen komen je posts doordacht over.

Maar ik geloof wel dat je het vanuit een bepaald perspectief bekijkt.

En dus toch ietwat bevooroordeeld bent.

Maar ach, aan de andere kant, daar hebben we allemaal wel last van. :).

Had al toegegeven dat onbevooroordeeld zijn ook voor mij lastig is, maar tevens dat ik daarin echt eerlijk probeer te zijn. Idd daar hebben we allemaal last van, maar de één vervolgens weer meer dan de ander.

Wat ik zelf wel als gek (of typisch) ervaar is dat de opmerking dat er zo veel overeenkomsten zijn tussen de religies met name gebezigd lijkt te worden door mensen die niet tot één van deze religies behoren. Tussen een eetbare en een giftige bes kunnen veel meer overeenkomsten zijn dan dat er verschillen zijn (groeien beide aan een struik, hebben dezelfde kleur, beide rond etc etc.) dat neemt niet weg dat de verschillen die er zijn onoverbrugbaar kunnen zijn. Zelf vind ik het gewoon te kort door de bocht om hier overheen te kijken. Als ik mijzelf als gelovige serieus neem kom ik daar namelijk niet mee weg. Net zozeer als een moslim daar niet mee weg zou komen.

Eén van de hoofdoorzaken van de scheiding is de visie op Jezus. Bij de één slecht een profeet, bij de ander de Zoon van God. Voor de één is het Zoonschap één hoofdzonde (Shrik, waar de doodstraf op staat), voor de ander is het ontkennen hiervan een eigenschap van de antichrist. Als je teksten wil PM je maar, want ik wil er vanwege forumregels niet al te uitgebreid op ingaan. Bottem line: "staat recht tegenover elkaar".

Toch beschouw ik de islam als een geloof wat zich wat betreft ideologie onderscheid op een aantal punten van de andere religies. Iets wat waarschijnlijk voor meer mensen het geval is. Dit kan ik los van mijn geloof best beargumenteren. Net als mijn eigen geloof exclusief (als wat ik geloof waar is dan dat van hen niet, als dat van hen waar is dan dat van mij niet), maar een stuk minder tolerant. Jij zult de mensen daar ervaren als tolerant naar jou toe en dat er mogelijkheid is tot gesprek, maar in alle eerlijkheid (en dat is een oprechte vraag!) zou dat ook zo zijn als je overtuigd christen bent en hiervoor uitkomt. Of ander argument. Hoeveel kerken zijn er in de VAE?

Maar goed omwille van de tijd laat ik het hier ff bij. Moet naar mijn werk.

P.S. Wel nieuwsgierig waar je jarenlange onderzoek op uitgekomen is :)

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

Gast Heksenboot
Zou mooi zijn, blijkt in ieder geval niet uit jouw reacties.

Idd zijn de meeste godsdiensten het zelfde, maar voor islam kun je toch echt wel een uitzondering maken.

Daarvoor hoef je niet op internet te gaan, ook hier in de polder hoef je alleen maar bepaalde buurten in te lopen en je weet meteen genoeg.

Overkwam mijn vrouw laatst toen ze de honden uitliet en dacht van laat ik daar eens heenlopen.

Na een minuut werd ze al bespuugd en uitgescholden, en toen was ze alleen nog maar een paar kinderen van een jaar of 8, 9 tegengekomen.

Nog nooit was ze zo blij dat ze honden bij zich had.

Wanneer je denkt dat dit bullshit is, dan nodig ik je graag uit deze wandeling nog eens te doen en dan samen achter haar aan te lopen.

Wat betreft msm en alternatieve media, volgens mij zijn deze in de zelfde handen.

Zeer succesvol wordt tweespalt gezaaid. Kennelijk ben jij er ook ingetrapt gezien jouw sympathieën voor AFA en alles wat pro zielig Palestijns is.

Bottom line is, we vechten tegen de staat, onze leiders.

Wanneer deze zich tegen je keren dan is het over en uit..

Hierom hecht ik zeker waarde aan wat msm ons verteld, en wat ik geacht wordt te denken, want zo zullen de schapen ook gaan lopen.

Cognitieve dissonantie is een fucker, volgens mij heb je er nog een te gaan.

Dus als ik moslims ga haten en vriendjes met fascisten wordt vind je me lief?

:D

Toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik terug aan een droom die ik afgelopen nacht had.

Driekwart van de NL bevolking werd op een forum door een opruiende heks weggezet als fascist, racist en moslimhater, terwijl niemand ooit had gezegd moslims te haten of iemand op huidskleur of ras te veroordelen. Toch hield de heks, die een Duits boek had proberen te lezen uit de vorige eeuw, voet bij stuk. Iedereen die het niet met hem eens was zijn fascisten en moslimhaters. Hij kon echter met geen enkel voorbeeld komen dat iemand op het forum hier iets had over geschreven of gedaan. Ook kon de heks op geen enkele wijze zijn standpunt onderbouwen. Slechts een paar belachelijke oneliners en afkortingen die niemand begreep en wat gehakkel over nazi's en een boek wat hij te koop had voor 1000€, maar kwam er niet uit.

De moderators van het forum wisten niet goed wat ze met die heks aan moesten, dus lieten ze hem maar verder aanmodderen en zichzelf belachelijk maken. Omdat hij meer dan 10k keer iets had gepost, waarvan toch een handjevol mooie draadjes mocht hij dingen roepen die niemand anders mocht. Waar anderen een ban of waarschuwing kregen of een troll allert omdat ze een draadje verneukten, mocht hij zijn onzin die niets met het draadje te maken had door verkondigen.

Omdat de community van het forum een toch zeer hechte band heeft met elkaar en oprecht hoopt dat iedereen weer goed in zijn vel komt hebben enkele leden besloten de heks te gaan helpen. Al zijn draadjes en oneliners werden aan drie verschillende psychiaters gegeven en zij moesten maar een hulpplan opstellen. Want tenslotte heb je daar professionals voor. De meeste forum leden dachten dat hij alleen nog te helpen was met wat krachtige paddo's, sterke wiet en een dosis antidepressiva. Na lang wachten kwamen de 3 psychiaters met een verrassende ontdekking. HET ZAT GEWOON IN ZIJN HOOFD. Of je nu met de beste bedoelingen je mening probeerde te ventileren of met je slechtste IEDEREEN die ergens tegen is was een fascist in zijn hoofd.

Alle psychiaters kwamen met een online (oneliner:p) hulpplan en de heks mocht levenslang gratis op consult komen, wanneer hij maar wilde om de gekke oneliners uit zijn hoofd te krijgen. Wel vroegen ze of de heks eenmalig een filmpje op YouTube wilde zetten van zichzelf. Hij moest dan naar een AZC gaan in zijn heksenoutfit en toverstaf om de mensen welkom te heten. Daarna zichzelf voor te stellen als heksie hun nieuwe buurman en hun reacties op YouTube plaatsen. Adnan, mijn beste moslimvriend is bereid mee te gaan mocht de taalbarrière te overbruggen en zijn vrouw Fatma is bereid het woord te doen tegen de vrouwen, mochten ze niet met een man willen praten. Hij moest wel beloven niets te willen verkopen aan de asielzoekers.

Ik hoop dat de heks gebruik maakt van deze geweldige aanbieding zodat het weer uit zijn hoofd raakt.:p

• Leuk 2

Wat dit draadje zo leerzaam maakt is niet zozeer welke meningen men er op na houdt (al dan niet onderbouwd met linkjes naar derden) maar dat de meningen zo verdeeld zijn. Constateer dat, hoef je verder niks mee te doen ook, behalve goed in je oren knopen dat je nooit de illusie moet hebben de neuzen een zelfde kant op te krijgen. Wat niet wil zeggen dat je enkel met gelijkgestemden moet optrekken, er valt veel te leren van andere inzichten. Mits je je kan vinden in de onderbouwing, want een mening zonder aannemelijke onderbouwing is even waardevol als een stapeltje eurobiljetten in de nabije toekomst ;)

• Leuk 8
Wat dit draadje zo leerzaam maakt is niet zozeer welke meningen men er op na houdt (al dan niet onderbouwd met linkjes naar derden) maar dat de meningen zo verdeeld zijn. Constateer dat, hoef je verder niks mee te doen ook, behalve goed in je oren knopen dat je nooit de illusie moet hebben de neuzen een zelfde kant op te krijgen. Wat niet wil zeggen dat je enkel met gelijkgestemden moet optrekken, er valt veel te leren van andere inzichten. Mits je je kan vinden in de onderbouwing, want een mening zonder aannemelijke onderbouwing is even waardevol als een stapeltje eurobiljetten in de nabije toekomst ;)

Dit vind ik de meest waardevolle post in heel dit draadje, hier wordt alles mee gezegd wat nodig is !

1000 kuddo's voor jou, als ik ze kon geven.

• Leuk 2

Helemaal mee eens Prof. Dr. Prepper! Tot die conclusie was ik ook al gekomen. Dit draadje is waardevol in de zin dat het laat zien hoe moeilijk het is, om met een groep iets tot stand te brengen, bijvoorbeeld een PH. En dat met een groep die toch een gemeenschappelijke belang heeft, een vergelijkbare kijk op de wereld.

• Leuk 2

Helemaal waar maar wat dit draadje ECHT laat zien is dat vele preppers NIET kunnen of willen discuteren.

Je bent voor of tegen MSM, en verder niet.

En als je dan een opmerking maakt over modereren krijg je een kleinzielig antwoord: dan lees je toch niet. Maar DAAR gaat het helemaal niet om, ook niet over net onderwerp. Het gaat om hoe hier met elkaars mening omgegaan wordt.

El tonto del pueblo gaat weer proberen on topic te komen.

Krijg de tering (=TBC).:eek:

Vanmorgen op het werk kreeg ik van een anonieme bron te horen dat er bij een vluchteling in Rotterdam Crooswijk open TBC geconstateerd is. Dit is de zeer besmettelijke variant en hoewel ik geen arts ben, weet ik dat vroeguh iedereen die met die persoon in aanraking is geweest moet worden getest op TBC. De bron is betrouwbaar en een goede vriend van mij die niet veel gekker is dan mij:rolleyes:. Echter hoor je in het nieuws er (nog) niets over. Dit lijkt me niet iets wat in de doofpot moet verdwijnen als dit echt het geval is, want dit raakt de volksgezondheid direct. Ik zou vanmiddag gaan kijken bij deze noodopvang, maar ben uit voorzorg maar even weggebleven.

Als dit verhaal klopt en het wordt verzwegen, dan breekt denk ik ook de pleuris binnenkort uit.:(

OM gaat Pegida toespraak onderzoeken.

http://www.nu.nl/binnenland/4143538/gaat-anti-islamtoespraak-pegida-onderzoeken.html

Woning Dijkhof bewaakt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24604605/___Woning_Dijkhoff_bewaakt___.html

Syrisch gezin gedropt in Amsterdam door Duitse chauffeur.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24604020/__Syrisch_gezin_op_de_stoep__.html

Geweld tegen asielzoekers is de schuld van het kabinet.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24606161/__Geweld_tegen_asielzoekers_schuld_van_politiek__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Volgens het COA vechten vooral minderjarige asielzoekers.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/10/coa_vooral_minderjarige_azcers.html

Zes Pegida arrestanten voor rechter. Wel vreemd dat de schermutselingen zijn begonnen door tegenstanders die daar helemaal niet mochten komen en dat daar niemand van is gearresteerd.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/716901/1/1/50/zes-arrestanten-pegida-betoging-voor-rechter.html

Vaticaan bied 34 daklozen slaapplek aan.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/716893/1/1/50/vaticaan-biedt-34-daklozen-slaapplaats-aan.html

Coalitie eens over versobering opvang.

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4161637/2015/10/12/Coalitie-eens-over-versobering-opvang.dhtml

Dit is niet het laatste geweld, aldus AD.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4161368/2015/10/12/Dit-is-niet-het-laatste-geweld.dhtml

Coalitie wil uitkeringen en toeslagen verlagen voor asielstatus houders.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/12/coalitie-wil-uitkeringen-en-toeslagen-voor-vluchtelingen-verlagen/

Waar is het morele leiderschap in de crisis?

http://www.trouw.nl/tr/nl/36561/Asielbeleid/article/detail/4161344/2015/10/12/Waar-is-het-morele-leiderschap-in-de-asielcrisis.dhtml

Wat mij betreft nu al de beste post van dit jaar..... :cool:

Toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik terug aan een droom die ik afgelopen nacht had.

Driekwart van de NL bevolking werd op een forum door een opruiende heks weggezet als fascist, racist en moslimhater, terwijl niemand ooit had gezegd moslims te haten of iemand op huidskleur of ras te veroordelen. Toch hield de heks, die een Duits boek had proberen te lezen uit de vorige eeuw, voet bij stuk. Iedereen die het niet met hem eens was zijn fascisten en moslimhaters. Hij kon echter met geen enkel voorbeeld komen dat iemand op het forum hier iets had over geschreven of gedaan. Ook kon de heks op geen enkele wijze zijn standpunt onderbouwen. Slechts een paar belachelijke oneliners en afkortingen die niemand begreep en wat gehakkel over nazi's en een boek wat hij te koop had voor 1000€, maar kwam er niet uit.

De moderators van het forum wisten niet goed wat ze met die heks aan moesten, dus lieten ze hem maar verder aanmodderen en zichzelf belachelijk maken. Omdat hij meer dan 10k keer iets had gepost, waarvan toch een handjevol mooie draadjes mocht hij dingen roepen die niemand anders mocht. Waar anderen een ban of waarschuwing kregen of een troll allert omdat ze een draadje verneukten, mocht hij zijn onzin die niets met het draadje te maken had door verkondigen.

Omdat de community van het forum een toch zeer hechte band heeft met elkaar en oprecht hoopt dat iedereen weer goed in zijn vel komt hebben enkele leden besloten de heks te gaan helpen. Al zijn draadjes en oneliners werden aan drie verschillende psychiaters gegeven en zij moesten maar een hulpplan opstellen. Want tenslotte heb je daar professionals voor. De meeste forum leden dachten dat hij alleen nog te helpen was met wat krachtige paddo's, sterke wiet en een dosis antidepressiva. Na lang wachten kwamen de 3 psychiaters met een verrassende ontdekking. HET ZAT GEWOON IN ZIJN HOOFD. Of je nu met de beste bedoelingen je mening probeerde te ventileren of met je slechtste IEDEREEN die ergens tegen is was een fascist in zijn hoofd.

Alle psychiaters kwamen met een online (oneliner:p) hulpplan en de heks mocht levenslang gratis op consult komen, wanneer hij maar wilde om de gekke oneliners uit zijn hoofd te krijgen. Wel vroegen ze of de heks eenmalig een filmpje op YouTube wilde zetten van zichzelf. Hij moest dan naar een AZC gaan in zijn heksenoutfit en toverstaf om de mensen welkom te heten. Daarna zichzelf voor te stellen als heksie hun nieuwe buurman en hun reacties op YouTube plaatsen. Adnan, mijn beste moslimvriend is bereid mee te gaan mocht de taalbarrière te overbruggen en zijn vrouw Fatma is bereid het woord te doen tegen de vrouwen, mochten ze niet met een man willen praten. Hij moest wel beloven niets te willen verkopen aan de asielzoekers.

Ik hoop dat de heks gebruik maakt van deze geweldige aanbieding zodat het weer uit zijn hoofd raakt.:p

El tonto del pueblo gaat weer proberen on topic te komen.

Krijg de tering (=TBC).:eek:

Vanmorgen op het werk kreeg ik van een anonieme bron te horen dat er bij een vluchteling in Rotterdam Crooswijk open TBC geconstateerd is. Dit is de zeer besmettelijke variant en hoewel ik geen arts ben, weet ik dat vroeguh iedereen die met die persoon in aanraking is geweest moet worden getest op TBC. De bron is betrouwbaar en een goede vriend van mij die niet veel gekker is dan mij:rolleyes:. Echter hoor je in het nieuws er (nog) niets over. Dit lijkt me niet iets wat in de doofpot moet verdwijnen als dit echt het geval is, want dit raakt de volksgezondheid direct. Ik zou vanmiddag gaan kijken bij deze noodopvang, maar ben uit voorzorg maar even weggebleven.

Als dit verhaal klopt en het wordt verzwegen, dan breekt denk ik ook de pleuris binnenkort uit.:(

Ik vind dit best wel schrikbarend nieuws als dit echt waar is! Hoop dat het uiteindelijk toch een foutje js van iets of iemand..

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dat er niet direct in het nieuws wordt geroepen dat iemand open TBC heeft, is al jaren zo, en is terecht. De GG&D zoekt echter wel de mensen op die met de persoon in aanraking zijn geweest en die worden opgeroepen voor een onderzoek. Het is mij zelf ook eens gebeurd dat een buurman TBC had, en dat ik langs moest komen. Het is nergens voor nodig om het hele land in rep en roer te brengen als je het ook discreet kunt oplossen. De statistieken bekend maken is echter wel gewenst.

Dat er niet direct in het nieuws wordt geroepen dat iemand open TBC heeft, is al jaren zo, en is terecht. De GG&D zoekt echter wel de mensen op die met de persoon in aanraking zijn geweest en die worden opgeroepen voor een onderzoek. Het is mij zelf ook eens gebeurd dat een buurman TBC had, en dat ik langs moest komen. Het is nergens voor nodig om het hele land in rep en roer te brengen als je het ook discreet kunt oplossen. De statistieken bekend maken is echter wel gewenst.

Oohh het valt allemaal dus wel mee, als ze er zorgvuldig mee omgaan

Oohh het valt allemaal dus wel mee, als ze er zorgvuldig mee omgaan

Inderdaad. Je mag er van uit gaan dat iemand met open TBC direct in quarantaine gaat.

Verzonden vanaf mijn fluitketel met kokosstrooisel.

Inderdaad. Je mag er van uit gaan dat iemand met open TBC direct in quarantaine gaat.

Hahahahahaaha verzonden vanaf mijn fluitketel met kokosstrooisel:p heb het weg gehaald is best vervelend eigenlijk..

• Leuk 1
[mededeling] Heksenboot heeft vandaag verzocht zijn account te deleten, en zo geschiedde. Aangezien de discussie voor hem eindigde in dit draadje, leek het me in zoverre dan ook gepast om het hier met jullie te delen.

Oprecht jammer, doch niet nodig geweest indien adem gehaald en genuanceerd.

Heb ook ooit eens in een opwelling mijn account gedelete hier. Grootste fout ever!

• Leuk 1
[mededeling] Heksenboot heeft vandaag verzocht zijn account te deleten, en zo geschiedde. Aangezien de discussie voor hem eindigde in dit draadje, leek het me in zoverre dan ook gepast om het hier met jullie te delen.

Niets zo veranderlijk als een mens. Jammer dat hij weg is, heeft wel mensen bij elkaar gebracht. Heksenboot reageerde naar mijn mening ook uit een goed hart. Erg jammer dat de emoties zo hoog oplopen rond dit onderwerp. Gisteren een mooi gesprek gehad met een ex van mij, waar ik weer een beetje mee date op dit moment. Ze werkt met asielzoekers en haar ervaringen zijn vooral positief. Enige wat ze merkt is dat ze als blondine aangestaard wordt omdat ze dat echt niet gewend zijn. Tja het is ook een knapperd.

Savonds nogmaals een mooi gesprek gehad, dit keer met een monnik. Daarin kwam ook sterk naar voren dat er zorgen zijn met betrekking tot de onrust net zoals eerder in de balkan. En tegelijk de islamitische buurman echt als mens zien en daar evenveel respect voor hebben als voor wie dan ook. Ook kreeg ik de vraag of de zorgen mij meer naar de liefde (God) brachten, of er juist verder vanaf. Tja dat was een goede vraag.

Ik ben echt nog maar een beginner, en merk dat ook ik stress krijg van dit draadje en ook van alle berichten.

Niet in de vorm dat ik weg wil.

En ik hoop ook dat Heksenboot weer terug komt, ben het vaak totaal niet met m eens, en dat hoeft ook niet. Hij heeft wel SC s ontworpen en daar ken ik nu mensen van waar ik erg op gesteld ben geraakt.

Hij gaf iedereen een welkom gevoel, en roerde in zn heksenketel en rommelt wat op een SC. Ik kon daar wel van genieten hem zo bezig te zien.

Heksie kom gewoon terug!

• Leuk 5
  • Niet leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...