Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

@Loreen

Lieve Loreen, ik zou willen dat ik nog zo was als jij, die nog vragen stelt.

Ik stel geen vragen meer, ik zie, concludeer, en doe mijn ding.

Mijn conclusies hoeven niet de jouwe te worden, bij niemand.

Maar ik ben er wel klaar mee, ik geloof er geen ruk van, wat de MSM ons probeert wijs te maken.

Je weet dat ik echt onwijs veel waardering en respect voor jou heb, dus hopelijk weet je ook dat ik het volgende absoluut 100% niet verwijtend of aanvallend bedoel.

Maar persoonlijk denk ik dat dat juist het aller gevaarlijkste moment is; het moment dat je geen vragen meer stelt. Dan hebben "ze" je juist precies op de plek waar ze je hebben willen, en ben je de volgzame pion in hun zieke schaakspel geworden.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Er zijn zo veel dingen die ik gewoon simpelweg niet begrijp, en het frustreert me dat ik niet de ruimte zie om gewoon vragen te kunnen stellen.

Toch maar weer een poging, en ik hoop dat er mensen zijn die bereid zijn te lezen en gewoon mee te denken, ipv meteen weer van alles te gaan verdraaien.

Daar ben ik dus jaloers op; het zo goed kunnen verwoorden van je vragen...

Ik zie vaak dat er gezegd wordt dat vluchtelingen geen vluchtelingen zijn, omdat ze veel geld hebben. Dat betekent dat ze gelukszoekers zijn, op zoek naar gratis geld. Dit snap ik dus niet, want als je veel geld HEBT, waarom zou je dan alles dat je hebt achter laten, om te vertrekken naar een land waarin geleefd wordt op een manier die niet de jouwe is, om daar dan gratis geld te krijgen, EN om vervolgens dat land te willen veranderen in je eigen land, waardoor het gratis geld dus ophoudt, je zal moeten gaan werken voor je geld, maar dan zonder alles dat je al had (dat heb je namelijk opgegeven)? Is het niet veel logischer dat ze geld hebben, maar ze hun eigen veiligheid belangrijker vinden dan geld, en dat ze daarom alles dat ze hebben achter laten op zoek naar veiligheid? Dat het dus juist geld is dat ondergeschikt is voor ze, en dat "gratis geld" dus niet hun doel is? Let wel, ik heb het nu dus over de vluchtelingen met geld. Ik zeg nu dus niet dat er GEEN personen zijn die hier naartoe komen omdat ze denken dat ze hier een luilekkerland is. Ik geloof wel degelijk dat die mensen er zijn, en ik denk ook dat de houding van de overheid dit in stand houdt.

Ik snap puur en alleen niet waarom het hebben van geld als bewijs gezien wordt dat ze hier komen voor geld.

Ik denk persoonlijk dat je niet iedereen over 1 kam kunt scheren. Elk individu heeft zijn verhaal. Er zitten rotte appels tussen, en de media (en consorten) zijn er erg goed in om die er nu juist uit te plukken, en uit te lichten. Ik ben ook van mening dat je elkaar moet helpen als mensen. Dat deze rotte appels het dus verpesten voor de werkelijke vluchtelingen, rijk of arm, is the story of our life, ain't it? als je vroeger op school rottigheid uithaalde in de klas, en de leraar vraagt: wie heeft dat gedaan, en iedereen houdt zijn mond, dan is de kans groot dat heel de klas moet boeten voor jouw daad... Dat is hier op grote schaal ook gaande, maar ik vermoedt dat ik jou hiermee niets nieuws vertel...

Dan het volgende punt, het wordt hier als waarheid neergezet dat je GEEN vluchteling bent als je meerdere landen doorreist op zoek naar veiligheid. Ook dit snap ik niet, als je op de vlucht bent voor een bepaald systeem, is het dan niet juist logisch dat je probeert zo ver weg als mogelijk te vluchten van dat systeem? Neem even WOII als voorbeeld, niet als Godwin maar puur ter illustratie omdat hier simpelweg een voorbeeld te vinden is dat we allemaal kennen: De familie Frank. Ze vluchtten vanuit Duitsland naar Nederland, om te vluchten voor de nazi's. Vervolgens vallen de nazi's Nederland binnen, en is alsnog bijna heel de familie Frank, inclusief de ons bekende Anne Frank, uitgemoord. Was het niet volstrekt verklaarbaar geweest, als de familie Frank verder gevlucht was? Als de familie Frank niet alleen Duitsland uit was gegaan, maar zelfs Europa uit? Is het daarom dan ook niet volstrekt verklaarbaar dat vluchtelingen uit Syrië, niet alleen hun land uit gaan, maar zo ver mogelijk van IS verwijderd willen zijn?

Ook hier zeg ik dus NIET dat er geen vluchtelingen zijn die op zoek zijn naar luilekkerland. Maar ook hier snap ik dus weer puur en alleen niet, waarom het vluchten door meerdere landen gezien wordt als bewijs dat men niet echt op vlucht is.

Er zijn zoveel tegenstrijdige verhalen te vinden... Ik sprak vanmiddag mijn moeder nog... die zei: "De tweede wereld oorlog begon gewoon ineens.. voor ons dan". Ignorance is bliss (onwetendheid is een zegen). Door het grote internet zijn wij vrijwel direct op de hoogte als Dhr. Rutte een scheet laat, in de coca cola fabriek in de states. Wereldwijd weten wij alles binnen luttele minuten. Dit draagt bij aan de stress situatie waarin mensen zich steeds meer bevinden. We horen te veel. zien te veel... weten te veel...

Ook deze mensen weten vaak net zo veel als ons, en zijn veelal (niet allemaal natuurlijk) goed geïnformeerd over de landen die vluchtelingen opnemen.

Wat denk jij dan over eventuele terroristen die zich binnen deze groep kunnen bevinden, waarover men stellig roept geen bewijs te hebben? Ik link dat namelijk direct aan de reden dat men zo diep Europa in wilt 'vluchten'. En natuurlijk, zijn het niet allemaal toekomstige en wandelende bomgordels, maar ook ik heb die vrees, en wellicht enkel en alleen maar door de media... wie weet....

Een ander punt, het zogenaamde sturen van de linkse media en overheden. Iedereen op dit forum weet van de kracht van internet. Geloof mij, dat weten niet alleen wij, dat weten de media en de overheden ook. Zij WETEN dat de beelden die zij niet laten zien, alsnog bij "het volk" terecht komen. Zij WETEN dat ieder bericht dat zij achterhouden of verdraaien, juist 100x zo sterk onder de aandacht komt. Zij weten dus ook dondersgoed, dat zij juist de discussie die kant op weten te sturen die ze hebben willen, door de andere kant te belichten. (even heel stom voorbeeld: als ik als puber zijnde zo'n fout vriendje had ging het altijd hetzelfde: hoe harder mijn ouders hem zwart maakten, hoe meer ik hem de hemel in ging prijzen). Wat ontstaat er door de aandacht van de media en de overheid op een bepaald deel van de situatie, en het negeren van de andere? Juist, polarisatie, verdeeldheid, verharding. Is het niet veel logischer dat het doel van de media en de overheid juist deze polarisatie en verharding is, dan dat ze proberen vluchtelingen in een goed daglicht te zeggen? Is het niet JUIST een teken dat je wakker bent, dat je NIET je kop in het zand steekt, door kritisch te blijven, door je niet als een speelbal te laten misbruiken, door na te blijven denken, door niet mee te doen aan deze zieke spelletjes? Sorry hoor maar dan ben ik maar irritant door vragen te blijven stellen, dan ben ik maar irritant door na te blijven denken, maar ik weiger zomaar met gesloten ogen mee te rennen met de massa, ik weiger om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van een totalitaire staat. Want dat is de kant die we nu met zijn allen oprennen, in mijn ogen.

Nogmaals, dit zijn gewoon vragen, dingen die ik me afvraag. Ik hoop dat er bereidheid is om hier daadwerkelijk over na te denken, om de confrontatie met de eigen overtuigingen aan te durven gaan.

Wij weigeren allemaal mee te rennen met de massa, alleen moet je ZO ongelofelijk goed opletten wat je wel en niet leest, en wel of niet als waarheid beschouwd. Daarom praat ik ook liever over mijn onderbuik gevoel. De waarheid zullen wij burgers nooit te weten komen. Wij horen enkel maar wat ze willen dat wij horen. Dat snap ik ook wel. Maar ik vraag me dan ook af. Hoe bekritiseer jij jouw nieuwsvergaring? Hoe zorg jij er voor dat je niet met de meute mee rent?

Deze post delen

Je weet dat ik echt onwijs veel waardering en respect voor jou heb, dus hopelijk weet je ook dat ik het volgende absoluut 100% niet verwijtend of aanvallend bedoel.

Maar persoonlijk denk ik dat dat juist het aller gevaarlijkste moment is; het moment dat je geen vragen meer stelt. Dan hebben "ze" je juist precies op de plek waar ze je hebben willen, en ben je de volgzame pion in hun zieke schaakspel geworden.

Ik weet toch dat jij dat zo niet bedoelt, jij mag alles tegen mij zeggen.

Alleen ben ik geen zielig pionnetje, maar een einzelganger, een realist.

Niemand krijgt mij op een plek waar ze mij willen, daar ben ik veels te dwars voor.

Ik ga nog liever dood, dan dat ik mij mijn meningen af laat pakken.

Maar ik ben het wel met je eens, dat dat voor velen anders is.

Deze post delen

Dijkhof slaat harde taal uit. Niet meewerken aan uitzetting betekent keiharde sancties. Ik hoorde hem net op TV roepen dat de tijd van praten voorbij is.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/716516/1/1/50/dijkhoff-vuist-op-tafel-bij-terugkeerbeleid.html

Merkel houdt gekozen koers aan en denkt dat het gaat lukken. Andere tongen beweren dat ze de Nobelprijs wil winnen, dat schijnt goed voor je portemonnee te zijn na de politieke carrière.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4159035/2015/10/08/Merkel-houdt-koers-in-tv-gesprek-Dit-is-mijn-verdomde-plicht.dhtml

Nederland worstelt met de stroom vluchtelingen. Waar de overheid de humanitaire plicht boven de afpraken met inwoners stelt, zijn die inwoners verdeeld over hoe ver ze bij die humantaire hulp willen gaan. .http://www.trouw.nl/tr/nl/36561/Asielbeleid/article/detail/4158831/2015/10/08/Verwarring-tekent-opvang-asielzoekers.dhtml

Zorgen om veiligheid parlementariërs.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/08/zorgen-bij-tweede-kamer-om-veiligheid-parlementariers/

Deze post delen

Dijkhof slaat harde taal uit. Niet meewerken aan uitzetting betekent keiharde sancties. Ik hoorde hem net op TV roepen dat de tijd van praten voorbij is.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/716516/1/1/50/dijkhoff-vuist-op-tafel-bij-terugkeerbeleid.html

Dijkhof, afspraken maken, en zich daar aan houden... dat KAN gewoon niet in één vloeiende regel gezegd worden :\

Deze post delen

Daar ben ik dus jaloers op; het zo goed kunnen verwoorden van je vragen...

Ik denk persoonlijk dat je niet iedereen over 1 kam kunt scheren. Elk individu heeft zijn verhaal. Er zitten rotte appels tussen, en de media (en consorten) zijn er erg goed in om die er nu juist uit te plukken, en uit te lichten. Ik ben ook van mening dat je elkaar moet helpen als mensen. Dat deze rotte appels het dus verpesten voor de werkelijke vluchtelingen, rijk of arm, is the story of our life, ain't it? als je vroeger op school rottigheid uithaalde in de klas, en de leraar vraagt: wie heeft dat gedaan, en iedereen houdt zijn mond, dan is de kans groot dat heel de klas moet boeten voor jouw daad... Dat is hier op grote schaal ook gaande, maar ik vermoedt dat ik jou hiermee niets nieuws vertel...

Er zijn zoveel tegenstrijdige verhalen te vinden... Ik sprak vanmiddag mijn moeder nog... die zei: "De tweede wereld oorlog begon gewoon ineens.. voor ons dan". Ignorance is bliss (onwetendheid is een zegen). Door het grote internet zijn wij vrijwel direct op de hoogte als Dhr. Rutte een scheet laat, in de coca cola fabriek in de states. Wereldwijd weten wij alles binnen luttele minuten. Dit draagt bij aan de stress situatie waarin mensen zich steeds meer bevinden. We horen te veel. zien te veel... weten te veel...

Ook deze mensen weten vaak net zo veel als ons, en zijn veelal (niet allemaal natuurlijk) goed geïnformeerd over de landen die vluchtelingen opnemen.

Wat denk jij dan over eventuele terroristen die zich binnen deze groep kunnen bevinden, waarover men stellig roept geen bewijs te hebben? Ik link dat namelijk direct aan de reden dat men zo diep Europa in wilt 'vluchten'. En natuurlijk, zijn het niet allemaal toekomstige en wandelende bomgordels, maar ook ik heb die vrees, en wellicht enkel en alleen maar door de media... wie weet....

Wij weigeren allemaal mee te rennen met de massa, alleen moet je ZO ongelofelijk goed opletten wat je wel en niet leest, en wel of niet als waarheid beschouwd. Daarom praat ik ook liever over mijn onderbuik gevoel. De waarheid zullen wij burgers nooit te weten komen. Wij horen enkel maar wat ze willen dat wij horen. Dat snap ik ook wel. Maar ik vraag me dan ook af. Hoe bekritiseer jij jouw nieuwsvergaring? Hoe zorg jij er voor dat je niet met de meute mee rent?

Onwijs bedankt voor je reactie, dat waardeer ik oprecht :)

Fijn om te merken dat het dus toch gewoon mogelijk is om het gesprek aan te gaan, OOK als je niet per definitie dezelfde houding of insteek hebt in de discussie.

Je eerste punt begrijp ik inderdaad helemaal. Rotte appels vind je overal, en ook mensen die opdraaien voor het gedrag van de rotte appels. Mij ging het hier specifiek om het feit dat het punt van het hebben van geld, gebruikt wordt als argument om te "bewijzen" dat de vluchtelingen (met geld dus) hier komen voor gratis geld. In mijn ogen is die uitspraak een enorme contradictie, en ontzettend onlogisch.

Wat betreft je vraag over eventuele terroristen, dat vind ik een heel goede vraag. Heel goede vraag betekent voor mij meestal: moeilijk te beantwoorden ;)

HET antwoord kan ik je niet geven, omdat ik dat simpelweg niet heb. Ik denk dat het mogelijk is dat terroristen met de vluchtelingenstroom mee Europa in komen. Persoonlijk denk ik echter ook dat het onwaarschijnlijk is. Niet omdat ik naïef ben en denk dat iedereen hier komt om te knuffelen ;) Maar om het volgende:

Het primaire doel van IS, is om een Islamitische staat te creëren. Momenteel hebben ze al de grootste moeite om die staat op eigen grondgebied te verwezenlijken en in stand te houden. Alleen al het in stand houden is op dit moment een constante strijd voor hen, en zeker met de bemoeienis van Rusland vallen er harde klappen.

Ik ontken niet dat IS maar wat graag Europa van repliek zou geven, maar ik denk dat we onszelf weer eens veel belangrijker maken dan we daadwerkelijk zijn. Ik denk dat IS helemaal niet bezig is met een invasie van Europa, zolang ze het niet eens voor elkaar krijgen om hun eigen staat op te bouwen en in stand te houden. Ik denk dat ze momenteel al hun manschappen nodig hebben op eigen grond.

Dit is dus geen wetenschap van mij, dit is mijn gedachte hier over.

De ironie is echter, dat IS ook helemaal niets HOEFT (hihi ik typte hoert) te doen, behalve af en toe een keer boze teksten de wereld in te sturen. Wat wij nu ZELF doen in Europa, is in mijn ogen namelijk vele malen effectiever en desastreuzer dan IS ooit zou kunnen bereiken. We rennen nu hartstikke hard zelf de afgrond in. Nu spreek ik puur voor mezelf, maar in het dagelijks leven heb ik nog nooit last gehad van vluchtelingen. Ik heb hier een asielzoekerscentrum in de achtertuin, ik kom iedere dag meerdere asielzoekers tegen, op straat, in de winkel, overal. En ik heb er echt werkelijk waar nog niet 1 seconde last van gehad. Wél heb ik dagelijks last van de teksten die hier in de wijk op muren gespoten worden, dat asielzoekers weg moeten en men op PVV moet stemmen. Wel heb ik er last van dat ik iedere keer een emmer stront over me heen krijg als ik puur en alleen een andere mening verkondig dan men wil horen, of als ik vragen stel. Wel heb ik er last van dat mijn omgeving steeds dreigender en zelfs agressiever wordt. Ook heb ik er last van dat mensen steeds maar menen tegen mij te moeten zeggen hoe vaak ik straks verkracht ga worden (alsof je daar in Nederland asielzoekers voor nodig hebt :rolleyes:) Ook heb ik er last van, dat mensen oproepen tot geweld en vrijheidsbeperkende regels om de mogelijke toekomstige overlast te beperken. De kant die we nu opgaan zorgt er in mijn ogen voor, dat het helemaal niet nodig is dat er hier daadwerkelijk terroristische aanslagen gepleegd worden. Terroristen of niet, agressie en geweld zijn toch wel onderweg.

Weer eens voor de duidelijkheid, ik zeg dus absoluut niet dat het niet mogelijk is dat er terroristen komen. Ik sluit mijn ogen ook niet voor die mogelijkheid. Ik denk alleen dat "we" zelf de grootste terroristen zijn, in onze angst voor terrorisme.

Ik denk dat als we zo door gaan als nu, we straks zonder enige inmenging van daadwerkelijke terroristen "vanzelf" in een 1984 of V for vendetta-setting terecht komen.

Wat je vraag betreft hoe ik er voor zorg dat ik niet met de meute mee-ren, dat is dus ook al zo'n goede vraag ;)

Ook hier kan ik niet zeggen dat ik HET antwoord heb, maar zoals ik al vaker heb aangegeven zorg ik er in ieder geval voor dat ik kritisch blijf, dat ik vragen blijf stellen. Of ik de juiste vragen stel, dat weet ik niet. Maar ik durf in ieder geval ook, of beter gezegd, JUIST mijn eigen overtuigingen kritisch onder de loep te nemen en ik denk dat iedereen dat zou moeten doen. Ik lees de berichten van de "linkse" kant en stel mezelf daar kritische vragen bij. Ik lees de berichten van de "rechtse" kant en stel mezelf daar kritische vragen bij. Ik probeer naar het grotere geheel te kijken, probeer te kijken welke kant we opgaan, wie daar profijt bij zou hebben en waarom.

En daarnaast blijf ook ik gewoon waakzaam, want ook al zie ik iets als onwaarschijnlijk, gekleurd of gemanipuleerd, dat wil niet zeggen dat ik uitsluit dat het kan gebeuren. Dus ook ik blijf alert, ook ik hou mijn preps op orde. Ik probeer te doen wat ik KAN doen, maar boven alles probeer ik mezelf niet te laten leiden door angst. Wel door bezorgdheid, wel door alertheid, maar dus niet door angst, niet door paniek, en al helemaal niet door polarisatie.

Ik hoop dat ik je vragen zo een beetje helder beantwoord heb. Ik denk dus niet dat mijn visie DE visie is, of dat mijn antwoorden DE antwoorden zijn of mijn vragen DE vragen, het is puur en alleen hoe ik op dit moment tegen dingen aan kijk :)

• Leuk 1

Deze post delen

Kijk, dat is het 'm dus precies. Welke vraag je ook stelt, niemand heeft het antwoord! Logisch natuurlijk want wij kunnen geen van allen in een glazen bol kijken. Het feit dat je bezorgd en alert bent en zowel linksom als rechtsom kritisch blijft bekijken, zorgt er al voor dat je sowieso een paar strepen voor hebt op de mensen die alles wel voor lief nemen.

Ik vermoedt dan ook (en ik spreek voor niemand als alleen mijzelf) dat het grootste deel van deze community de huidige problematiek met soortgelijke ogen bekijkt. Links en rechts... Dat er zo af en toe emoties los komen en men begint te roeptoeteren dat hun banen op de tocht staan, hun huurhuis niet door kan gaan, het geld potje op raakt vindt ik ook erg logisch en een direct gevolg van de grote en verwarrende informatiestroom die op je afkomt.

Het is overigens wel even lekker om zulke lappen tekst neer te kwakken zeg.. dat lucht echt ff op!

Dank voor deze discussie Loreen ;)

Als wij hier op ons geliefd forum elkaar nou eens allemaal de ruimte geven om de discussies op deze manier te voeren, dan wordt het leven er een klein beetje aangenamer door :)

• Leuk 2

Deze post delen

Ik heb het gevoel dat er etnische buitenlanders in het modteam zijn gezet. Die hebben een vooroordeel in deze materie. Dit gaat ook precies zo in nederland in het groot gebeuren straks (is al ten dele gebeurd). Zo wordt ons eigen volk doodgemaakt. (Ik mag hier van preppers.nl niet over praten)

Fluitend de UN agenda 2030 zondsondergang tegenmoet.

• Leuk 1

Deze post delen

Het primaire doel van IS, is om een Islamitische staat te creëren.

Er is natuurlijk onvoldoende keus als het aankomt op islamitische staten.

Kijk maar in je atlas, het CIA fact book of bij google.

Er is slechts keus uit de sjiitische richting en de soennietische richting. Zie Saoudi Arabie en zie Iran.

Salafisme is slchts een gewelddadig streven naar een soennistische vorm.

Wat wil IS nu dat afiwjkt van deze vormen?

Wat niet is in Saoedi Arabie? (daar onthooft men ook)

En niet in België?

Ik snap dat nog niet.

Wat ik wl snap is dat dat geweld met geweld bestreden moet wordne, best op de Russiche manier, want die is het effectiefst.

Des te eerder keert de rust weer en kan men daar weer leven.

Deze post delen

Er is slechts keus uit de sjiitische richting en de soennietische richting. Zie Saoudi Arabie en zie Iran.

En niet in België?

Ik snap dat nog niet.

Wat ik wl snap is dat dat geweld met geweld bestreden moet wordne, best op de Russiche manier, want die is het effectiefst.

Het probleem voor de aanhangers van IS zit hem erin dat SA geleidt wordt door het huis van al-Saud, wat veelvuldig samen heeft gewerkt met de VS en derhalve als onbetrouwbaar wordt gezien. Al-Saud heeft afgedaan voor hen en ze willen hun dynastie ten val brengen.

Iemand in mijn omgeving zei vandaag dat SA best nog weleens het volgende doelwit van IS kan zijn, wat mij niets zou verbazen.

Salafisme is dé vorm in hun ogen, niet een gewelddadig streven naar Soennisme. Soennieten zijn juist het vaakst de klos bij aanslagen door radicaal islamitische terreurorganisaties.

Gezien de huidige staat van IS lijkt mij een wereldwijd kalifaat een (of wat) brug te ver. Maar het is wel hun doel. IS ziet ons als vijand en vormen in alle opzichte een bedreiging die groter is dan AQ. Dat moeten we onder ogen zien, niet vergeten en vooral moeten we daar op reageren. Met wortel en tak uitroeien als het aan mij zou liggen.

vivere, aut mori

Deze post delen

Zou het niet ook juist allemaal kunnen, al die meningen?

Er is een angst voor het onbekende, Angst voor 'dat andere geloof', angst om normen en waarden opgedrongen te krijgen. Angst dat leuke blonde meiden met korte rokjes worden lastig gevallen. Angst dat er iedere dag een minaret staat te tetteren 5x per dag om naar het oosten op je knieën te vallen. Vooral erg veel angst, dus.

In Amerika zie je ook een angst. Angst voor de voormalige Afrikanen. Angst voor opstanden, angst voor de politie, angst voor vuurwapens, angst.

Angst is hetgeen in de komende tijd het algemene gevoel gaat uitmaken. Angst en onrust is wat er op de financiële markten gebeurt. Angst en financiële krapte bij de burgers maakt dat men extra wantrouwend is, angstig voor de vluchtelingen, angst voor Moslims, angstige Moslims die niet meer geaccepteerd worden maar met een jaren '50 mentaliteit worden beschouwd. Angst maakt dat mensen elkaar weer in hokjes plaatsen. Angst verhindert communicatie (de trommelvliezen kunnen niet bewegen als er tussen de oren alleen maar angst zit), angst verhindert het zien van de overeenkomsten, angst zorgt voor irrationele gevoelens en beschermend of agressief gedrag, angst zorgt voor terugtrekken in je groep en afwijzen wat anders en onbekend is.

Er zal, gevoed door angst, de komende tijd zich een strijd af gaan tekenen. Arm tegen rijk, Oost tegen West, blank tegen zwart, Moslims tegen de Christenen, het volk tegen de overheid. Eigenlijk is alleen die laatste strijd zinvol en, mits juist uitgevoerd door een ieder, eigenlijk de enige logische strijd. Het ligt nou juist aan die overheid, en met name de machten achter die overheid, dat er baat is bij het zich laten voltrekken van die onderlinge gevechten. Er zal hoe dan ook bloed gaan vloeien. Deze strijd (en dan bedoel ik ze allemaal, dus Arm tegen rijk, Oost tegen West, blank tegen zwart, Moslims tegen de Christenen, het volk tegen de overheid) kan niet worden vermeden. De machten achter de schermen, de Ultieme Poppen Spelers, hebben er baat bij dat er chaos is en gewapende strijd. Er wordt dik aan verdiend en bovendien is er toch teveel plebs.

Lodewijk de XVI had geen geld, alleen maar schulden. De Franse republiek werd geboren, Lodewijk kostte het de kop. De banken namen wat verlies, maar al spoedig hadden ze weer een wurggreep op de burgers. Hetzelfde gebeurde telkens weer op elk continent. Eigenlijk kun je stellen dat het enige dat continu is, is schuld aan de banken. Wat dat betreft is de bank (en het fiat geld) de meest stabiele vorm van regeren die ongewild, ongekozen, ongekroond en ongewenst al eeuwen de scepter zwaait over de slaven. Dezelfde slaven die nu berooid en bezorgd angstig roepen dat er meer moet gebeuren om Syrië te ontdoen van Assad en ISIS, dezelfde bange burgers die de USA vrij spel gaf toen er griezelige Weapons of Massdestruction in Irak werden gevonden, dezelfde bange burgers die de Joden de schuld gaven van alles in Nazi-Duitsland, het is allemaal angst. Overigens zijn de meeste serie moordenaars getrouwde blanke mannen met een keurige baan, maar daar is vreemd genoeg weinig angst voor. Dutroux was geen Chinees, geen Moslim. Voor gruwelijke eenlingen zijn we niet bang, voor een groep wel. Das logisch, toch? We gaan aan de andere kant van de straat lopen als er een groep jonge lawaaiige kerels op 'onze' stoep ons tegemoet komt. Ik wel tenminste. Dat is meestal niet nodig, maar wel voorzichtig en verstandig. Toch?

Ik schreef al, dat de strijd der strijden, waarin de Yin's de Yang's te lijf zullen gaan, er onherroepelijk komt. Gevoed door (logische) haat, zullen de nabestaanden uit Irak wraak willen op de USA, UK en bondgenoten. Een recente post van mij, van Zerohedge geplukt, liet directeuren van Air France zien in Spanje, die een ontslaggolf aankondigden. Ze werden de kleren van het lijf gerukt. Gewone boze Spanjaarden. Zonder een Godwin te willen maken, maar de Nazi kampbewakers waren ook 'gewone' mensen die hun slachtoffers degradeerden tot een onwelkome groep vee. Dood en verderf overdag in de kampen, 's avonds weer Gemütlich mit die Kinder und die Frau Kartoffeln essen. Brave jongens en vaders die een keurige baan hebben, die bij een kampioensfeest van Ajax of Feyenoord ineens café's kort en klein slaan. En waarom? Massa hysterie, testosteron, groepsgedrag.

Het denken in wij en zij maakt dat angst regeert. Dan kun je nog zo genuanceerd zijn, nog zo open voor welke andere cultuur ook, maar er is geen kruid gewassen tegen opgepompte idioten die gevoed door MSM leugens, Imam-Indoctrinatie of Overheids Propaganda, hun agressie richten op 'die anderen'. De armen en kanslozen zullen in opstand komen en de rijke stadsgenoten beroven, verkrachten en hun huis plunderen, kraken, verbranden. Moskeeën worden beklad met hakenkruizen, kerken zullen branden, Joodse graven zullen worden vernield. En dat zijn zaken die nu al aan de gang zijn. De onrusten en plunderingen die recent in Amerika hebben plaatsgevonden na de dood van 'een zwarte' door de politie (en nog één en nog één en nog I can't breathe!) zullen zich herhalen. Het zwart-wit denken, in huidskleur, is ook zo lekker makkelijk. En een Marokkaan van zestien, ach, dat is toch gewoon een tasjesdief? Kan het niet zo zijn dat hij de opleiding tot loodgieter doet? Die Syrische vluchtelingen, ach ja, niet zeuren als er bommen op je kop vallen, dan ga je toch gewoon naar een tentenkamp 400 kilometer verderop? En als je verder reist omdat je dan denkt meer kans te hebben en bovendien een redelijk bedrag per maand mag ontvangen, tsja, dan ben je een bedreigende groep. Met economische motieven. Ach nou zeg, als er geld uitgedeeld wordt en je hebt weinig, dan ga je daar ook naar toe. Als er morgen iemand in Antwerpen elke dag 20 euro uitdeelt aan Jan en Alleman, en belooft dat elke dag te doen, dan verhuis ik morgen nog en hou elke dag mijn hand op. En ja, ik neem mijn cultuur en mijn taal mee.

Oost tegen West, we hebben het zelf gedaan. Rusland kreeg sancties door de strot geduwd door de schoothondjes van Navo partner USA - onze eigenste EU. Dat diezelfde USA eerst een bloedbad aanrichtte in Libië en dezelfde wapens via bondgenoot Turkije in Syrië liet bezorgen voor zogenaamde gematigde rebellen, en dat Rusland spartelt als er een door EU en USA geïnitieerde coupe in Oekraïne plaatsvindt - ach ja, die nare Russen ook hè? Miljoenen vluchtelingen, miljoenen doden, miljarden dollars. Dat is de politiek mensen! Wakker worden hoor, want die boze dictators in Irak, Libië, Syrië, Afghanistan, Egypte (en binnenkort Libanon, Iran, Pakistan) dat zijn de Evil Guys. En daar is politieagent van de wereld USA om ze plat te gooien tot ze luisteren, maakt niet uit dat er alleen al in Irak een half miljoen kinderen het loodje legt. Of een ziekenhuis van Artsen zonder Grenzen 'per ongeluk' in de as wordt gelegd. Laten we die ANGST eens voeden, kijken hoeveel slachtoffers we kunnen maken.....om daarna met leningen van het IMF de boel weer op te bouwen. En een Starbucks en een McDonalds neer te zetten in Islamabad, En de Micky D theorie staat nog redelijk overeind:

It's known as the McDonald's theory of war, but has nothing to do with hand-to-hand combat over a bacon and egg McMuffin. No country with a McDonald's outlet, the theory contends, has ever gone to war with another. The logic is thus: countries with middle classes large enough to sustain a McDonald's have reached a level of prosperity and global integration that makes warmongering risky and unpalatable to its people. Thomas Friedman, who invented the theory in 1996, said people in McDonald's countries "don't like to fight wars. They like to wait in line for burgers."

Verkoop wapens, verdien er dik geld aan, strooi met wat leugens naar de pers, veroorzaak een conflict, laat het plebs elkaar afslachten. Oh, jeetje, het conflict verplaatst zich van het ene land naar het andere omdat er vluchtelingen van de gebombardeerde cultuur zich willen veilig stellen in het land die de problemen heeft veroorzaakt? Hè jakkes, wat errug. Nou ja, tijd voor meer wetten, meer controle, meer gewapende politie, meer leger, meer geld naar overheid en leger. Zaai angst en er zullen doden worden geoogst. Dode kinderen die aanspoelen op kusten waar normaal gesproken de zeeschildpadden in stilte hun eieren leggen. Je zou er bang van worden. En PVV gaan stemmen, en de straat opgaan als er een opvang in je dorp komt.

Ik wil niet mijn ogen sluiten voor aanrandingen door mannen met een andere cultuur die in het Westen gelegitimeerd zijn in naam van het Geloof. Maar dat dezelfde angst de tweedeling alleen maar groter maakt, is wel iets om je goed te realiseren. Niet dat het een bal uitmaakt, maar toch. Toch? En dat 'de Moslims' dat ook weten, blijkt wel uit het onderstaande, want ook 'hunnie' willen gewoon zonder angst kunnen leven.

Moskeeën weren radicale moslims uit hun gebedshuizen.

Verdachte figuren krijgen uit voorzorg een 'moskeeverbod' uit angst dat er in de moskeeën wordt geronseld voor de gewapende jihad, meldt NRC Handelsblad. De moskee hoopt maar dat het wegebt, en als dat niet gebeurt wordt zo iemand meestal de deur gewezen. Een moskeeverbod is in strijd met de islamitische beginselen, die stellen dat elke moslim moet kunnen bidden in een moskee. Toch gebeurt het, zegt Rasit Bal, de voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid tegen de krant. ,,De moskee hoopt maar dat het wegebt, en als dat niet gebeurt wordt zo iemand meestal de deur gewezen. Ook al omdat hun opstelling en scherpe religiositeit voor onrust zorgt binnen de moskeegemeenschap."

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4136333/2015/09/05/Moskeeen-weren-radicale-moslims-uit-angst-voor-jihad.dhtml

• Leuk 4

Deze post delen

En niet in België?

Ik snap dat nog niet.

Ja we gaan nog meer wapens inzetten om vrede te brengen. Wat een goed plan!

SARC OFF

Deze post delen

Ik heb het gevoel dat er etnische buitenlanders in het modteam zijn gezet. Die hebben een vooroordeel in deze materie. Dit gaat ook precies zo in nederland in het groot gebeuren straks (is al ten dele gebeurd). Zo wordt ons eigen volk doodgemaakt. (Ik mag hier van preppers.nl niet over praten)

Fluitend de UN agenda 2030 zondsondergang tegenmoet.

Dit vind ik wel heel cru gesteld, zilver!

Deze post delen

Wat filmpjes van de laatste dagen.

Maastricht wil geen vluchtelingen in klooster. ALAAF.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/24592766/___Geen_vluchtelingen_in_klooster____.html

Plan moet asielzoekers afschrikken.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/24592732/___Plan_moet_asielzoeker_afschrikken___.html

Klagende vluchtelingen.

https://www.youtube.com/watch?v=Q_XHkgScOSY

Demonstratie tegen Merkel en haar warme welkom.

Lesbos en de invasie.

Polen willen geen moslims.

Finnen steunen Hongarije in weren vluchtelingen.

Vluchtelingen spoelen aan in Griekenland.

Vluchtelingen klagen over lage levensstandaard.

https://www.youtube.com/watch?v=Fe87a1UM2Wg

Vluchtelingen komen er achter dat Duitsland geen paradijs is.

100 vluchtelingen verdronken

Deze post delen

Ik deel deze ervaring. Er bestaat werkelijk een demonische realiteit. Evil !.

Jemig mensen. Ben een ruim half uur bezig om alles aandachtig te lezen :p. Omdat je er toch eentje als eerste moet quoten heb ik deze maar gekozen. There is more than meets the eye!

Mensen, jullie hebben toch inmiddels wel door, dat je geen reet hebt aan rechtse propaganda of idioot links idealisme ?

Er gebeuren momenteel dingen, die onze wereld op zijn kop zetten, kijk maar eens goed, en dan wel met open ogen !

Als het mis gaat, maakt het geen reet meer uit, wat iemand is, of waar hij vandaan komt, als die iemand mij belaagt, heeft die iemand pech, vluchteling, linkse idealist, of rechtse rakker.

In het licht van de kampen die in dit draadje zijn ontstaan een heerlijke, welkome en zinnige nuance op de hele problematiek. Als de SHTF heb je er geen reet aan welk politiek kamp je bij hoorde. Zoals @Loreen zei moeten we beide kampen durfen te bevragen om ook de angst (@Keyser Suze) het hoofd te bieden, maar zeker ook omdat ik denk dat de wereld op zijn kop staat en we moeten zien te ontwaren wat we daarmee aan moeten. Was dit topic daar niet om begonnen?

Ik vraag me heel erg af hoeveel mensen daadwerkelijk afweten van de islam. Links of rechts georiënteerd helpt dit een enorm om de eventuele problemen te kunnen kaderen. Boek wat ik aan kan raden is: 'Who is this Allah van G.J.O. Moshay. Spoiler: Is van een christelijke schrijver, maar desalniettemin vanuit ons westerse perspectief (van oorsprong christelijk) zeer relevant. Deze man heeft wel jaren en jaren in de Arabische wereld geleefd en kent de Arabische taal dus weet zeker waar hij het over heeft.

Zelf denk ik (vanwege de ideologie die te vinden is in zowel Koran als Hadith, maar ook de islamitische profetieën die men probeert te verwezenlijken) dat IS wel degelijk ambities zou kunnen hebben voor het aanvallen van de westerse wereld. Open deur is natuurlijk de beloofde maagden in het hiernamaals, maar er zijn nog veel meer zaken die vanuit hun perspectief mee spelen in de oorlog wereldwijd te gaan voeren. Omdat dit wederom als reli-discussie geïnterpreteerd zou kunnen worden of er eentje uit zou kunnen lokken ga ik deze zaken niet met toenaam benoemen. Als een moderator zou besluiten dat het relevant genoeg is... :) Anders ff PM'en of je gewoon lekker zelf gaan inlezen.

Dat maakt het in mijn ogen reëel dat we in de (nabije) toekomst geconfronteerd zouden kunnen worden met de gewapende strijd "In a city near you"! Zelfs als dit niet het geval zou zijn denk ik dat deze stroom mensen de Europese economie zou kunnen laten bezwijken (als dit de aangewezen reden wordt komen de banken er nog goed van af ook).

Rusland pakt denk ik IS meer aan dan ooit het geval is geweest. In zekere zin effectief, omdat ik denk dat deze vorm van geweld schijnbaar alleen met geweld bestreden kan worden. Tegelijkertijd probeert men een ideologie te bestrijden die geweld verheerlijkt en wellicht zullen ze alleen maar meer volharden in hun zaak. Naar mijn mening voor Europa wellicht te laat (als er Jihadi's tussen zitten dan). Wel interessant dat Rusland het overduidelijk gewelddadige deel lijkt aan te pakken en wie weet blijven ze dat ook doen als het elders in de wereld fout gaat.

Lieve mensen, de constructieve discussie vind ik erg interessant. Wat mij betreft lekker mee doorgaan. Missen wat voor ideologie een potentiële vijand drijft is wellicht een gemiste kans.

"snelle reactie plaatsen" Jaja. :rolleyes:

• Leuk 1

Deze post delen

Precies zoals je zegt. Ik zou nooit mijn gezin in de steek laten. De meesten gelukzoekers doen dat voor jaren. Mijn land\bezittingen kunnen me gestolen worden eventueel als de pleuris uitbreekt, maar ik geef mijn leven voor mijn familie, stuk voor stuk. De mensen die hier komen willen maar 1 ding en dat is misbruik maken van onze goedheid en ons gestoorde systeem.

Dat we echte vluchtelingen helpen in de regio of desnoods gezinnen tijdelijk opvangen vind ik prima maar wie eerst tig landen doorkruist en dan pas asiel aanvraagt is geen vluchteling meer. Dat zijn die arme donders die geen geld hebben om hierheen te reizen. Wat mij betreft krijgen ze hier bed, water en brood (meer niet) en gaan we in de regio investeren in veilige gebieden, scholing en werk.

Is misschien een beetje makkelijk gejat, maar een +1 van mij.

Deze post delen

Gezien de tweedeling op dit forum zou ik het verstandig vinden dat er een afsplitsing komt.

Stel we zitten in preppers heaven, en wanneer het zo beroerd wordt zoals ik denk, meerdere naasten verloren bv, dan gaat er naar mekaar gewezen worden.

Het is allemaal jouw schuld, stomme gutmensch, nee het is jouw schuld, vuile racist.

Dat soort toestanden krijg je dan volgens mij.

Deze post delen

Gezien de tweedeling op dit forum zou ik het verstandig vinden dat er een afsplitsing komt.

Stel we zitten in preppers heaven, en wanneer het zo beroerd wordt zoals ik denk, meerdere naasten verloren bv, dan gaat er naar mekaar gewezen worden.

Het is allemaal jouw schuld, stomme gutmensch, nee het is jouw schuld, vuile racist.

Daarom gaat PH ook niet door althans nu niet.

Deze post delen

Wanneer je dat niet kan loslaten, is PH ook niets voor zulke mensen.

Daarom ben ik klaar met kamp kiezen, dat gezever, kijk, concludeer, en trek je plan.

Kies je eigen pad, en als je dat kan met mensen met dezelfde insteek, ben je een gelukkig mens.

Deze post delen

Wanneer je dat niet kan loslaten, is PH ook niets voor zulke mensen.

Daarom ben ik klaar met kamp kiezen, dat gezever, kijk, concludeer, en trek je plan.

Kies je eigen pad, en als je dat kan met mensen met dezelfde insteek, ben je een gelukkig mens.

In ieder geval ben je een van die mooie mensen waardoor ik preppers toch maar niet kan loslaten.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...