Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Maar hoe weet je dat die linkse meneer een IS-strijder is, en niet een IS-BEstrijder? Hoe weet je dat hij niet juist gestreden heeft tegen IS, en daardoor zijn gezin/familie/hijzelf met de dood bedreigd zijn? Persoonlijk zie ik namelijk een strijder staan, en kan ik niet zien dat het een IS strijder is. (nogmaals, oprechte vraag)

Als de EU overspoeld wordt door miljoenen vluchtelingen, is het dan niet TE toevallig dat iemand hem, met zijn zonnebril en zonder baard, herkent als zijnde "die IS-strijder"? Hoe groot is die kans nou? Hoe weet je nou dat dit niet juist in scène gezet is, juist om in te spelen op de huidige emoties, om te kunnen roepen "zie je wel hoe gevaarlijk die vluchtelingen zijn!?"

Je kan hoe dan ook niet ontkennen, dat als het in scène gezet is, het werkt... "Verdeel en heers"

Ik begrijp jou kant volledig en zoals het van links in elkaar gezet kan zijn dat het allemaal lieverts zijn kan het van rechts in elkaar gezet zijn dat het allemaal IS-terroristen zijn.

Het vervelende is dat "mocht" rechts meerendeels gelijk hebben dan kom je daar pas achter als het telaat is ... en heb links gelijk dan is er niets aan de hand.

Maar je kan niet ontkennen dat er onder die vluchtelingen iets teveel net geknipte goed verzorgde jonge mannen zitten die de routes net ff te goed kennen..... vertrouw ik gewoon niet.

En dan is er de vraag.... hoe weet ik zeker dat het is zoals ik vermoed .... maar zo kan de vraag terug, hoe weet jij zeker dat het niet zo is ;)

Het zijn massa's mensen.... dat blijft in aannames omdat het gewoon niet 100% is te onderzoeken, screnen en/of dicht te timmeren.

Wat me echt woest maakte trouwens, ff ander onderwerp, was een of andere blanke noordeuropesche oetlul die stond te verkondigen dat ze wifi en oplaadpunten hadden omdat dat tot een van de levensbehoefte behoorde ..... het zijn VLUCHTELINGEN!!! die horen blij te zijn met hulp, water, eten, medicatie een slaapplaats en een plekje om zich te wassen .... wat mij betreft mogen ze meteen 5 families binnen laten en die blanke oetlul over dat hek bij Hongarije de ander kant op tieften.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

en heb links gelijk dan is er niets aan de hand.

Hier ben ik het niet mee eens. Als heel de teringzooi in scène gezet is, is dat niet voor niets en trappen we er "met zijn allen" met open ogen in. Niet alleen het forum klapt half uit elkaar, overal waar ik kom lijkt het over niets anders dan vluchtelingen te gaan en de stemming wordt steeds harder en grimmiger. Persoonlijk zie ik dit nog helemaal fout gaan, en dan heb ik het niet over de dreiging van de vluchtelingen zelf, maar puur over nu heersende stemming. Of dit nou uitloopt op een burgeroorlog, militair ingrijpen, of heel deze ellende als excuus gebruikt gaat worden om wat extra wetten erdoor te drukken die onze vrijheid verder beperken of dat alles een grote afleidingsmanoeuvre is: ik weet het niet maar ik weet wel dat we een kant op gaan waar ik liever niet heen ga.

Ik ontken hiermee niet dat de vluchtelingen zelf ook een reële dreiging zouden kunnen zijn, en ik ontken ook niet dat wantoestanden aangepakt zouden moeten worden.

BTW ik ben niet links, ik kots op het huidige politieke systeem. Links en rechts zijn voor mij termen die horen bij dat systeem, dus ik kots op beiden even veel.

Maar je kan niet ontkennen dat er onder die vluchtelingen iets teveel net geknipte goed verzorgde jonge mannen zitten die de routes net ff te goed kennen..... vertrouw ik gewoon niet.

Nee, dat kan ik niet ontkennen. Maar wat ik vooral niet kan is het bevestigen, want ik weet het niet. Ik weet niet of er goed verzorgde jonge mannen tussen de vluchtelingen zitten, want ik ben er niet bij. Ik weet niet of dat aantal echt oververtegenwoordigd is, of dat ze net toevallig alleen dat handjevol goed verzorgde jonge mannen in beeld brengen. Ik weet niet of er echt goed verzorgde jonge mannen tussen de vluchtelingen zitten, of dat ze er gewoon tussen zijn gezet om een bepaald beeld te creeren. Ik weet het gewoon niet, ik durf niet te vertrouwen op de beelden die getoond worden, en ik durf ook niet te zeggen dat ze niet waar zijn.

En dan is er de vraag.... hoe weet ik zeker dat het is zoals ik vermoed .... maar zo kan de vraag terug, hoe weet jij zeker dat het niet zo is ;)

Dat is dus mijn hele punt, dat weet ik niet. Het zijn dingen die ik me afvraag, juist omdat ik het niet weet. Wat ik dus wel weet, is dat ik niet zomaar gepresenteerde feiten als absolute waarheid aan kan nemen.

Wat me echt woest maakte trouwens, ff ander onderwerp, was een of andere blanke noordeuropesche oetlul die stond te verkondigen dat ze wifi en oplaadpunten hadden omdat dat tot een van de levensbehoefte behoorde ..... het zijn VLUCHTELINGEN!!! die horen blij te zijn met hulp, water, eten, medicatie een slaapplaats en een plekje om zich te wassen .... wat mij betreft mogen ze meteen 5 families binnen laten en die blanke oetlul over dat hek bij Hongarije de ander kant op tieften.

Hier dus weer de vraag, hoe weet je nou dat er niet gewoon een blanke Noord-Europese oetlul als acteur gebruikt is, om juist dit soort woede in scene te zetten? Nogmaals, je kan niet ontkennen dat het werkt, want het maakte je woest en met jou vele anderen. Hoe weet je of niet 99,999% van de vluchtelingen zelf die gast ook een oetlul vinden, omdat zij al blij zouden zijn met hulp, water, eten, medicatie en een slaapplaats?

Nogmaals, het zijn oprechte vragen. Ik wil absoluut niet zeggen dat mijn vragen een bepaalde waarheid laten zien, ik wil alleen zeggen dat ik het gewoon niet weet, en daarom geen conclusies durf te trekken behalve dan dat je voorzichtig moet zijn met conclusies trekken.

De mensen die levend in Europa zijn aangekomen willen natuurlijk hun geliefde achterblijvers zo snel mogelijk een teken van leven geven. Dat zou jij ook willen. En het is een kleine moeite om een wifi voorziening in een vluchtelingenkamp te plaatsen.

• Leuk 1
@Loreen

Als dit zo doorgaat komt die burgeroorlog er binnen 1 jaar.

De spanningen gaan zeker tot een uitbarsting komen ja. Niet tot het niveau Bosnië, maar toch..

Solidariteit betekent niet ikke werken en betalen, jullie gratis onderdak en een iphone 6

De mensen die levend in Europa zijn aangekomen willen natuurlijk hun geliefde achterblijvers zo snel mogelijk een teken van leven geven. Dat zou jij ook willen. En het is een kleine moeite om een wifi voorziening in een vluchtelingenkamp te plaatsen.

Daarnaast geloof ik dat sommigen denken dat ze daar in het stenen tijdperk leven waarbij het bezit van een smartphone uitzonderlijk is. ;)

Meestal hebben die mensen geen PC/laptop, maar is de smartphone het enige middel waarmee ze van het internet en communicatie gebruik kunnen maken, ook zeer belangrijk om ook maar enige vorm van zaken/handel te bedrijven. In India zijn er bv. zelfs meer gsm's dan WC's! http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/1408749/2012/03/14/Indiers-hebben-meer-gsm-s-dan-toiletten.dhtml

• Leuk 1

Het gebruik maken van acteurs ..... ik weet het niet.

Aan de ene kant zorgen we (politiek&geld) voor genoeg rotzooi in hun regio zodat ze hierheen vluchten .... en dan verzorgen we (media) hier een bak ongenoegen zodat we ze hier wat aan gaan doen .... ik weet het niet. ..... en als het zo is ben ik razend benieuwd naar het nut of het plan erachter.

Eigenlijk weten we helemaal niets want van werkelijk alle kanten proberen ze 'ons' te manipuleren ..... een ding weten we wel en dat is dat het ondanks een hoop goeie wil geen goed einde gaat krijgen .... want het happy life multiculti gaat niet werken .... niet vanwege de verschillende rassen en culturen maar vanwege wat er in een 'mens' zit. Er is altijd wel weer een groep die zichzelf beter vind. Zo is het altijd geweest en ik vrees dat het altijd wel zo zal blijven........

• Leuk 1
Het gebruik maken van acteurs ..... ik weet het niet.

Aan de ene kant zorgen we (politiek&geld) voor genoeg rotzooi in hun regio zodat ze hierheen vluchten .... en dan verzorgen we (media) hier een bak ongenoegen zodat we ze hier wat aan gaan doen .... ik weet het niet. ..... en als het zo is ben ik razend benieuwd naar het nut of het plan erachter.

Eigenlijk weten we helemaal niets want van werkelijk alle kanten proberen ze 'ons' te manipuleren ..... een ding weten we wel en dat is dat het ondanks een hoop goeie wil geen goed einde gaat krijgen .... want het happy life multiculti gaat niet werken .... niet vanwege de verschillende rassen en culturen maar vanwege wat er in een 'mens' zit. Er is altijd wel weer een groep die zichzelf beter vind. Zo is het altijd geweest en ik vrees dat het altijd wel zo zal blijven........

Daar zeg je wat. :)

@Loreen, Marc geeft het al aan dat er veel partijen zijn die gebaat zijn bij veel vluchtelingen en die er veel geld aan verdienen. Denk hierbij aan asieladvocaten, de opvang, zelfs de media, vluchtelingen organisaties etc. Zij hebben een sterk netwerk onderling (en lobby) ook met de media en daarom weten ze altijd de publiciteit te halen. Een idioot als Wilders laten ze zo nu en dan iets belachelijks roepen zodat zij hun werk behouden, meer geld krijgen en baantjes en opdrachten aan vriendjes kunnen doorspelen. Mijn opa zei niet voor niets altijd al LINKS LULLEN EN RECHTS DE ZAKKEN VULLEN. Helaas is het systeem tot op het bot verrot of je nu links of rechts bent. Pas in de toekomst zullen er weer enkele verhalen naar buiten komen over wat er met ons geld gebeurd is en dat spreekt iedereen er schande van en gebeurd en niets.

Ik denk dat de situatie m.b.t. de migrantenstroom nu echt uit de hand aan het lopen is. Het staat niet voor niets hoog op de EU kalender over twee weken om over te praten. Dan kun je ervan uitgaan dat de lobby en onderhandelingen al bezig zijn en dat men over twee weken maatregelen gaat nemen.

Verder vind ik het bijzonder ongeloofwaardig dat regeringen en geheime diensten zgn. allerlei noodzakelijke maatregelen nemen voor "onze" veiligheid, terwijl alle grenzen wagenwijd openstaat en iedere idioot Fort Europa binnen kan komen. Als ISIS wil kunnen ze duizenden strijders als asielzoeker de grenzen over laten gaan en op gegeven moment genadeloos toeslaan.:mad: Ook hoor je niets over de ziektes die bij deze mensen gewoon goed zijn en in Europa min of meer uitgestorven waren, besmettingsgevaar en dat soort ellende. Wat als Ebola niet net op tijd ingedamd en mensen massaal de EU bestormen? Over volksgezondheid hoor je dus ook niets.

• Leuk 1

Ik denk dat soep zo heet niet gegeten wordt. Over een maand is er weer iets anders op de agenda om iedereen over op te winden wat potentieel gevaarlijk is.

De enige tendens die goed door zet in alle angst die er speelt(gekweekt wordt) is het inperken van privacy.

Straks is er een uit de hand gelopen overval door een vluchteling en dat is weer de aanleiding om nog meer in de resterende privacy van de burger te grijpen. Of misschien is de toestroom al genoeg om straks weer grens controles in te voeren er zitten er tenslotte veel in vrachtwagens.

Verdeel en heers. En wat is het volk verdeelt, tot op het bot...

Nu de politiek begint in te zien dat het vluchtelingenprobleem onhoudbaar aan het worden is, moet er ineens wel militair worden ingegrepen in Syrië. Na het CDA nu ook al PVDA die erop zinspeelt.

Eerst al die mensen elkaar verrot laten schieten en wapens verkopen aan verschillende partijen. Nu het een probleem voor ons begint te worden, kan er wel worden ingegrepen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24439501/___Mogelijk_militair_ingrijpen_Syrie___.html

Volgens mij hadden de Amerikanen Saddam Hussein ook binnen 4 dagen op de knieën, dus erg moeilijk moet het niet zijn om de landen waar ISIS actief is te bevrijden van dit gezwel. De wil was er gewoon niet deze mensen direct te helpen, mede omdat je niet weet welke andere boevenbende je hiervoor terugkrijgt.

Nu de politiek begint in te zien dat het vluchtelingenprobleem onhoudbaar aan het worden is, moet er ineens wel militair worden ingegrepen in Syrië. Na het CDA nu ook al PVDA die erop zinspeelt.

Eerst al die mensen elkaar verrot laten schieten en wapens verkopen aan verschillende partijen. Nu het een probleem voor ons begint te worden, kan er wel worden ingegrepen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24439501/___Mogelijk_militair_ingrijpen_Syrie___.html

Volgens mij hadden de Amerikanen Saddam Hussein ook binnen 4 dagen op de knieën, dus erg moeilijk moet het niet zijn om de landen waar ISIS actief is te bevrijden van dit gezwel. De wil was er gewoon niet deze mensen direct te helpen, mede omdat je niet weet welke andere boevenbende je hiervoor terugkrijgt.

IS is met geen mogelijkheid te vergelijken met het leger van Sadam. Het probleem met IS is dat ze geen echt leger hebben maar een zooitje bij elkaar gescharreld ongeregeld. Het is ook geen oorlog die je kunt winnen van ze. Je kunt het gedachtegoed wat in hun hoofd zit niet verslaan met wapens. Ze mengen zich perfect onder de burger bevolking die hun mond houden omdat een groot deel vande burgers het of eens zijn met IS of te bang om te spreken.

Waarom denk je dat de VS zich er ook niet aan waagt om militairen in te zetten? Binnen de kortste keren verschijnen er onthoofdings video's online waarbij gevangen genomen militairen de kop eraf gaat. Hoe lang denk je dat het duurt voor de publieke opinie zich tegen je keert en eist dat 'onze' jongens naar huis gehaald worden?

Daarbij komt dat het grootste probleem zal zijn wat je aan moet met gevangen genomen strijders. Je kunt/mag nu eenmaal niet iedere IS strijder doodmaken als je ze ook gevangen kunt nemen. Gitmo is al geen optie meer en er zullen bitter weinig landen zijn die dit soort in hun gevangenissen wil herbergen. Bovendien moet je nog maar afwachten wat voor een straf rechters gaan opleggen aan dit tuig.

Ik zou zo 1,2,3 ook niet weten hoe je dit conflict op moet lossen, maar militairen sturen naar die gebieden is eigenlijk (nog) geen optie. Zoiets kan alleen werken als je er met honderdduizenden naar toe gaat en iedere steen ondersteboven keert om IS strijders te zoeken. En dan nog zal een groot deel gewoon zichzelf gewoon verstoppen en ondergronds gaan.

Ik zou zo 1,2,3 ook niet weten hoe je dit conflict op moet lossen, maar militairen sturen naar die gebieden is eigenlijk (nog) geen optie.
Naast IS speelt ook het leger van Assad nog een rol in de oorlog.

Ik probeer mijn punt te maken, bijvoorbeeld dat de Syrische president Assad harder aangepakt mag worden. Hij heeft 90 procent van alle burgerslachtoffers op zijn geweten. Pas nog werd een voorstad van Damascus gebombardeerd: 150 mensen dood. Omdat er geen enkel protest van de internationale gemeenschap kwam, werd de stad opnieuw gebombardeerd, weer 30 mensen dood. De dag erna weer. Zelfs vandaag gaat het door. Assad kan zijn gang gaan, omdat de internationale gemeenschap vindt dat IS een grotere bedreiging vormt dan hij. http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4133215/2015/09/01/Thomas-19-zit-IS-op-de-hielen-voor-de-BBC.dhtml
Ja dat is leuk selectief citeren .... maar dat geld voor alle groepen he.

Niks selectief, de rest van je tekst staat er gewoon bij, dat vetgedrukt geeft aan hetgeen mijn post op slaat.

Het was een terechte constatering van je en je hebt volkomen gelijk dat dit bij alle groepen er nogal snel insluipt.

Niks selectief, de rest van je tekst staat er gewoon bij, dat vetgedrukt geeft aan hetgeen mijn post op slaat.

Het was een terechte constatering van je en je hebt volkomen gelijk dat dit bij alle groepen er nogal snel insluipt.

Ah okay, dan begreep ik je verkeerd ... my bad ;)

We kunnen er lang en breed over praten maar dit is "het einde" van Europa. De linkse kliek is de afgelopen 30 jaar al "goed op weg" maar ondanks alles had ik nog hoop dat ooit het tij zou keren. Echter de stortvloed aan vluchtelingen is van dien aard dat Europa dat sociaal, economisch, demografisch niet te boven komt. Einde verhaal.

interessant draadje , heftige reacties , bedankt voor een ieders mening , meningen zijn als een anus iedereen heeft er een , ik denk dat we er nooit uit gaan komen geloof is het smerigste wat ik ooit heb gezien in mijn leven , ik heb dan ook geen geloof hoef nooit naar de kerk of moskee,en deaud gaan we allemaal een keer toch.....ik hoop dat ik en mijn gezin nog even mogen blijven leven in vrijheid , zolang dat mogen duren.....als we nou eens alle geloof de wereld uitbannen en gewoon als beschaafde holbewoners met elkaar om blijven gaan ?

verder weet ik het ook allemaal niet erg lastig allemaal......

had ik al gezegd dat het lastig was ?

Dat valt te bezien. Europa heeft in het verleden grotere rampen overleefd. Eerst zullen de problemen groter worden, dan volgt er een climax en daarna zal Europa weer stabiliseren.

Yep. De problemen worden groter.

Duizenden gestrande vluchtelingen zijn vanochtend aan het rellen geslagen in het station van Boedapest. Groepen asielzoekers eisen dat ze verder mogen reizen met de trein naar Duitsland.

http://www.spitsnieuws.nl/buitenland/2015/09/rellende-vluchtelingen-op-station-boedapest

Hoe lang kijkt links nog de andere kant op ?

Ik snap werkelijk niets van het hele immigranten verhaal. Waarom nu? Waarom zoveel?

Het enige wat ik weet is dat toen Ghadaffi nog leefde, dat hij de immigrantengebeuren behoorlijk onder controle hield in samenspraak met de westerse landen. Hij is nu dood.

Er wordt steeds naar Amerika gewezen als de schuldige, maar hoe zit het met de moslims? Velen daarvan (niet allemaal) willen juist dat Europa gedestabiliseerd wordt.

"De wereld is van iedereen" : die uitspraak gaat er bij mij niet in, sterker nog, die vind ik behoorlijk naïef. Je hebt recht op je grenzen, je laat toch ook niet zomaar iedereen in je huis of in je leven? Zoals het nu gaat, gaat het een groot groot probleem worden.

De burgemeester van Friedland, bij Berlijn, ziet de instroom van jonge asielzoekers niet als een bedreiging maar juist als een kans.

Als u rechts kijkt, ziet u links dit, jawel van RTLnieuws nog wel :

ohja, leuk wat er in de video is gezegd over 'vuilnis' wat achtergelaten word en de link die is bedacht met 'cultuur' :rolleyes:

... ahum, bent u wel eens wezen kijken als de 'Nederlanders' koningsdag vieren? of een voetbalwedstrijd in Amsterdam of Utrecht? dan ligt er ook een enorme berg afval ( en wat zouden die kosten zijn van het orde handhaven door politie en ME? )

...heel andere cultuur dan hier :rolleyes: echt wel! ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...