Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Seksueel misbruik in AZC's gaan gewoon in de doofpot, net als pedofilie, bedreigingen en vechtpartijen.Zogenaamd om het image van de vluchtelingen te beschermen.

http://nieuws.tpo.nl/2015/10/07/duitse-overheid-stopt-seksueel-misbruik-azcs-in-doofpot-om-imago-asielzoekers-te-beschermen/

1 miljoen worden er 7 miljoen na gezinshereniging.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2481839/2015/10/07/Wanneer-1-miljoen-vluchtelingen-er-7-miljoen-worden-na-gezinshereniging.dhtml

4 verdachten van aanranding komen inderdaad van AZC Almere.

http://kanhetnietanders.nl/verdachten-aanrandingen-inderdaad-bewoners-azc/

Stormvloed van kritiek op Rutte wegens onrust asielzoekers.

http://www.dichtbij.nl/den-bosch/regionaal-nieuws/artikel/4158907/storm-van-kritiek-op-premier-mark-rutte-wegens-onrust-asielzoekers.aspx

Vrijdag al overleg met de gemeenten, is dat niet een beetje laat. Teeven waarschuwde al dat ze eraan zouden komen in grote getalen een jaar geleden.

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4140699/kabinet-overlegt-vrijdag-met-gemeenten-opvang-vluchtelingen.html

Van der Most (ondernemer) verdiend goed aan de vluchtelingen en krijgt nu dubbel betaald.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/24/zakenman-krijgt-nu-dubbel-betaald-per-vluchteling/#

Weggetrokken vrouw (dorp Oranje) is gewond aan arm.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/716415/1/1/50/weggetrokken-vrouw-oranje-gewond-aan-arm.html

Gerucht: ISIS migranten hebben saringas naar Europa gesmokkeld. Dit kan een ramp van ongekende grote betekenen als dit gebruikt wordt.

http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/10/ISIS-migranten-hebben-dodelijk-saringas-naar-Europa-gesmokkeld

Overheid wordt traagheid verweten bij vluchtelingenopvang.

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4140927/gemeenten-verwijten-overheid-traagheid-opvangen-asielzoekers.html

BN-ers bedenken knuffel actie vluchtelingen.

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4158381/2015/10/08/BN-ers-starten-campagne-over-liefde-voor-vluchtelingen.dhtml

Buma: Dorp Oranje slachtoffer van bestuurlijke chantage.

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4158511/2015/10/07/Buma-Oranje-slachtoffer-van-bestuurlijke-chantage.dhtml

NL, Politici en Asielzoekers in de media.

https://biflatie.nl/artikelen/politiek/nederland-asielzoekers-politici-en-media/

AZC Purmerend: Stadsbestuur verraadt de burgers.

http://curiales.nl/2015/10/07/azc-purmerend-het-stadsbestuur-verraadt-de-burgers/

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat die PEGIDA demo verboden wordt is echt een zeer fout signaal. Als we onszelf een democratie willen blijven noemen moeten we iedereen dezelfde ruimte geven om te demonstreren en dit mogelijk maken (veiligheidstechnisch gezien). Dat geldt voor rechts-extremisten, sharia adepten, links radicalen, boze bejaarden, voetbalsupporters, milieu activisten enzovoorts. Gelijke monniken, gelijke kappen, anders kunnen we dat recht op demonstreren opdoeken alsmede onze democratie.

Overigens opvallend dat 'tolerantie' voor sommigen tegenwoordig voornamelijk een wapen is tegen zij die zich verenigen tegen intoleranten.

vivere, aut mori

Wanneer PEGIDA mag demonstreren, dan winnen ze bijna op zeker aan bekendheid en nieuwe aanhangers. Dat vinden de nep-democraten en machtshebbers in NL natuurlijk niet leuk, dus wordt het verboden onder een bepaalde noemer, zoals geen politie beschikbaar, veiligheid, etc etc. Maar iedereen zou mogen demonstreren in NL, mee eens dat het een slecht signaal is en slecht voor de democratie.

Overigens mag je in je eentje altijd demonstreren in NL. Dus waarom niet bij elke AZC iemand in een Sinterklaaspak neerzetten die cadeautjes uitdeelt.:p

Deze post delen

Deze post delen

EU werkt volgens the Times aan geheim plan om kansloze asielzoekers te deporteren naar eigen regio. Werkt een land niet mee, dan wordt het gekort en worden handelsverdragen opgezegd.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/eu_gaat_miljoenmiljard_migrant.html

Zo en dat wat rap nodig tijd ook, maar ja eerst maar eens zien wat er waar van is...

Deze post delen

Zo en dat wat rap nodig tijd ook, maar ja eerst maar eens zien wat er waar van is...

Ik vraag mij af hoe jij zou reageren als jij zou moeten vluchten.

Stel je nou eens voor dat jij vlucht vanwege een oorlog en je wil jezelf en eventueel je gezin naar veiligheid brengen. Maar dan blijkt er ineens een groep te zijn die ook vlucht en die doen het voor het geld (moeten wel eerlijk zijn die zitten er ook tussen). Maar hoppa iedereen is hetzelfde en het zijn alleen maar eikels die hier heen komen voor geld dus hup met boot/bus weer terug. De geld vluchtelingen kunnen terug naar hun huis. Wat gebeurt er met jou? terug naar oorlog?

Deze post delen

Stel je nou eens voor dat jij vlucht vanwege een oorlog en je wil jezelf en eventueel je gezin naar veiligheid brengen. Maar dan blijkt er ineens een groep te zijn die ook vlucht en die doen het voor het geld (moeten wel eerlijk zijn die zitten er ook tussen). Maar hoppa iedereen is hetzelfde en het zijn alleen maar eikels die hier heen komen voor geld dus hup met boot/bus weer terug. De geld vluchtelingen kunnen terug naar hun huis. Wat gebeurt er met jou? terug naar oorlog?

Ik zou eerst 9 landen doorreizen en dan klagen over alles wat je krijgt, o nee wacht ik zou naar een veilig buurland toe gaan.... Want ik heb geen geld om de oversteek te maken met het complete gezin, dus ja dan laat ik die maar achter en als je dan gebakken zit bel je de rest op.

Nee geintje ik zou mijn land niet ontvluchten, ik zou namelijk vechten voor mijn vrijheid en ook voor die van andere (tot de dood er op volgt) ! Misschien dat ik me vrouw en kids richting Europa stuur, maar achterlaten zeker never nooit !

PS, mijn oma is ook opgejaagd in de oorlog door die vuile nazi's, mijn overgroot opa kan het helaas niet na vertellen die is aan ze einde gekomen in Sobibor. Maar hij heeft uiteindelijk wel zijn vrouw en mijn oma in veiligheid kunnen brengen.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik zou eerst 9 landen doorreizen en dan klagen over alles wat je krijgt, o nee wacht ik zou naar een veilig buurland toe gaan.... Want ik heb geen geld om de oversteek te maken met het complete gezin, dus ja dan laat ik die maar achter en als je dan gebakken zit bel je de rest op.

Nee geintje ik zou mijn land niet ontvluchten, ik zou namelijk vechten voor mijn vrijheid en ook voor die van andere (tot de dood er op volgt) ! Misschien dat ik me vrouw en kids richting Europa stuur, maar achterlaten zeker never nooit !

PS, mijn oma is ook opgejaagd in de oorlog door die vuile nazi's, mijn overgroot opa kan het helaas niet na vertellen die is aan ze einde gekomen in Sobibor. Maar hij heeft uiteindelijk wel zijn vrouw en mijn oma in veiligheid kunnen brengen.

Je gaat gelijk over op de vluchtelingen die opzoek zijn naar geld en naar nederland komen. Het gaat over de EU. Je romantiseert het gevecht voor de vrijheid wel heel erg, ik neem dus ook aan dat je bij de Nationale reserves zit?

Gecondoleerd met je opa, maar wat heeft dat hiermee te maken? Het stukje vrouw en kinderen in veiligheid brengen?

Deze post delen

Mag er dan niets meer gezegd worden wat een beetje buiten de context valt? Jeemig, geef elkaar toch wat meer ruimte voor discussie zeg, ipv overal zout op te strooien...

Deze post delen

Ga geen tijd en moeite meer besteden aan het forum, ben er wel klaar mee met die achterlijke onwetende personen die met een hoofd te diep in het zand zitten. Totaal blind en mak gemaakt door onze regering, geld uit geven door angst op iets wat je eigenlijk niet meer tegen kan houden. Zoals de meeste al konden merken zijn er veel mensen ge banned en waarom ? Omdat ze de waarheid roepen ?? Omdat ze een bepaalde groep tegen het al zo zere been aan schoppen etc etc. In mijn ogen gewoon een zinloze discussies, want je wordt toch uitgemaakt voor je mening al nazi of racist. Dat is ook iets waar ik ontzettend boos om kan worden, omdat je blijkbaar niet meer een partiot of een vaderlandslievend iemand mag zijn. Al levert dit mij misschien een ban op, maar ik voel me hier niet meer thuis op het forum. Jaren met plezier op het forum gezeten tot de ware aard van mensen boven kwam, misschien hebben mensen mij onderschat in die jaren maar dat is tegenovergesteld ook zo. Voor zover zul je me niet meer zien posten of reageren op iets, alleen maar mee kijken en de goede mensen die hierop zitten er tussen uit te filteren.

• Niet leuk 1

Deze post delen

Mag er dan niets meer gezegd worden wat een beetje buiten de context valt? Jeemig, geef elkaar toch wat meer ruimte voor discussie zeg, ipv overal zout op te strooien...

Deze opmerking begrijp ik niet, heb je het nou over bovenstaande discussie tussen CMFC en Myron? Ik zie namelijk Myron vragen stellen aan CMFC, in tegenstelling tot wat velen doen beperkt hij zich niet tot het verdraaien van woorden, en de ander allerlei woorden in de mond leggen, maar stelt hij vragen aan CMFC waardoor deze zichzelf kan verduidelijken zodat Myron hem beter kan begrijpen. Is dat niet juist een enorm nuttige manier van discussie voeren? Een ander en jezelf prikkelen om na te denken over standpunten?

Of zijn we nu op een punt beland waar je alleen wat bijdraagt als je maar genoeg mee papegaait?

Het stoort me dat als er allerlei statements geponeerd worden als zijnde waarheid, dit gezien wordt als "het wakker maken van schapen". Dat als "links" volstrekt belachelijk gemaakt wordt, dit gezien wordt als "wakker maken" en opkomen voor je mening. Maar als ik of "een linkse boomknuffelaar" vragen stel(t), dan is het opeens op alle slakken zout leggen? Als ik mijn mening geef, dan beperk ik in een keer de vrijheid van meningsuiting van "rechts", dan probeer ik hun de mond te snoeren? Als ik een andere mening heb en beargumenteer waarom, dan ben ik in een keer de reden dat "rechtse" mensen zich niet meer welkom voelen op dit forum?

Sorry communicator, ik bedoel dit echt op geen enkele manier aanvallend of verwijtend, maar ik begrijp het gewoon niet. Ik heb jou leren kennen als een verstandig persoon die goed in staat is om kritisch na te denken. Dat je je zorgen maakt begrijp ik. Dat je die zorgen uit begrijp ik ook. Maar dat een kritische houding opeens beperkt is tot het meepraten met een bepaalde visie, dat begrijp ik niet?

Deze post delen

Ik weet niet uit welke krant dit komt.

Mod: artikel verwijderd. Dit artikel is afkomstig uit de Volkskrant. Hier rust copyright op. Het plaatsen van copyright beruste artikelen kan Preppers.nl in moeilijkheden brengen. Graag de copyright regel naleven.

Omweg naar artikel: google.nl en vervolgens deze zin intypen: Zaterdag was ik getuige van de komst van Wilders naar Almere. Eerste link betreft het artikel.

• Leuk 1

Deze post delen

Had ik niet van jou verwacht @Heksenboot hier boven mijn tekst in het belachelijke trekken.

Wat ik bedoel is,wanneer een moslim een kind van tien brandmerkt in zijn lies dan is hij imo een monster.

Kind werd door twee andere mannen vastgehouden.En nee dit heb ik niet van horen zeggen.

Zelf meegemaakt en gezien,Peshawar Pakistan.

• Leuk 1

Deze post delen

Precies zoals je zegt. Ik zou nooit mijn gezin in de steek laten. De meesten gelukzoekers doen dat voor jaren. Mijn land\bezittingen kunnen me gestolen worden eventueel als de pleuris uitbreekt, maar ik geef mijn leven voor mijn familie, stuk voor stuk. De mensen die hier komen willen maar 1 ding en dat is misbruik maken van onze goedheid en ons gestoorde systeem.

Dat we echte vluchtelingen helpen in de regio of desnoods gezinnen tijdelijk opvangen vind ik prima maar wie eerst tig landen doorkruist en dan pas asiel aanvraagt is geen vluchteling meer. Dat zijn die arme donders die geen geld hebben om hierheen te reizen. Wat mij betreft krijgen ze hier bed, water en brood (meer niet) en gaan we in de regio investeren in veilige gebieden, scholing en werk.

Deze post delen

Nou..........die zitten er ook tussen ?

Als je goed naar het nieuws kijkt, en naar de beelden, neig ik om te zeggen, dat er ook echte vluchtelingen tussen zitten.

Ik heb nog nooit in de geschiedenis zoveel vluchtelingen gezien, die er zo goed uitzagen, geld hadden, mooie kleren, en goed doorvoedt.

En ja, ik heb misschien een andere kijk dan velen, maar ik laat me door geen 1 groep meer dicteren wat ik er van moet denken, want dat kan ik namelijk zelf wel, goed nadenken.

Mensen, jullie hebben toch inmiddels wel door, dat je geen reet hebt aan rechtse propaganda of idioot links idealisme ?

Er gebeuren momenteel dingen, die onze wereld op zijn kop zetten, kijk maar eens goed, en dan wel met open ogen !

Als het mis gaat, maakt het geen reet meer uit, wat iemand is, of waar hij vandaan komt, als die iemand mij belaagt, heeft die iemand pech, vluchteling, linkse idealist, of rechtse rakker.

Dat gezeik in de wereld over boompje zus en boompje daar, trek je ogen open en zie het bos.

De tijd komt eraan, dat het vechten voor je plek echt begint.

Ben benieuwd of er dan nog zoveel gezeikt gaat worden, ja maar, die , of, het is de schuld van, Bah, bah, bah.

Steek die tijd liever in je eigen strategieën bedenken, hoe jij het gaat oplossen, voor je eigen kleine kringetje.

En o ja, wat er hierna ook van deze tekst gedacht word, swa, zal me worst wezen, ik val of sta niet door wat andere mensen van mij denken, en blijf gewoon mijn gedachten verkondigen :p

• Leuk 2

Deze post delen

Nou..........die zitten er ook tussen ?

Als je goed naar het nieuws kijkt, en naar de beelden, neig ik om te zeggen, dat er ook echte vluchtelingen tussen zitten.

Ik heb nog nooit in de geschiedenis zoveel vluchtelingen gezien, die er zo goed uitzagen, geld hadden, mooie kleren, en goed doorvoedt.

En ja, ik heb misschien een andere kijk dan velen, maar ik laat me door geen 1 groep meer dicteren wat ik er van moet denken, want dat kan ik namelijk zelf wel, goed nadenken.

Mensen, jullie hebben toch inmiddels wel door, dat je geen reet hebt aan rechtse propaganda of idioot links idealisme ?

Er gebeuren momenteel dingen, die onze wereld op zijn kop zetten, kijk maar eens goed, en dan wel met open ogen !

Als het mis gaat, maakt het geen reet meer uit, wat iemand is, of waar hij vandaan komt, als die iemand mij belaagt, heeft die iemand pech, vluchteling, linkse idealist, of rechtse rakker.

Dat gezeik in de wereld over boompje zus en boompje daar, trek je ogen open en zie het bos.

De tijd komt eraan, dat het vechten voor je plek echt begint.

Ben benieuwd of er dan nog zoveel gezeikt gaat worden, ja maar, die , of, het is de schuld van, Bah, bah, bah.

Steek die tijd liever in je eigen strategieën bedenken, hoe jij het gaat oplossen, voor je eigen kleine kringetje.

En o ja, wat er hierna ook van deze tekst gedacht word, swa, zal me worst wezen, ik val of sta niet door wat andere mensen van mij denken, en blijf gewoon mijn gedachten verkondigen :p

Liever dan dat ik alleen aan mijn eigen hachie moet denken, ben ik er meer voorstander van om een gezamenlijke revolutie te beginnen...

Deze post delen

Liever dan dat ik alleen aan mijn eigen hachie moet denken, ben ik er meer voorstander van om een gezamenlijke revolutie te beginnen...

Ja, kan ook, maar met wie dan gezamenlijk ?

Dan komt er weer ruzie over hoe, en met wie.

Dat kan alleen als we gezamenlijk optrekken voor de mensheid, en niet voor groeperingen, enz.

Dan heeft dat nog zin.

Deze post delen

Ja, kan ook, maar met wie dan gezamenlijk ?

Dan komt er weer ruzie over hoe, en met wie.

Dat kan alleen als we gezamenlijk optrekken voor de mensheid, en niet voor groeperingen, enz.

Dan heeft dat nog zin.

Nu ga ik heel cru zijn, maar ik betrek me nu tot alleen dit land. Het land moet je zien als gezin en de overheid als de ouders die daar voor moeten zorgen.

De overheid faalt jammerlijk in het opvoeden en verzorgen van zijn/haar gezin en dus moeten ze uit de ouderlijke macht gezet worden en een voogd aangewezen.

Helaas kunnen wij niet alle problemen van alle andere gezinnen en families oplossen voordat wij eerst voor ons eigen gezin bescherming, voedsel, veiligheid en een dak boven het hoofd gezorgd hebben.

Pas als we dit hebben opgelost kunnen we ons over anderen bekommeren. ...

De natuur is wreed, maar wel altijd eerlijk...

• Leuk 1

Deze post delen

Lieve @Loreen,

Ik vind de vragen dubieus en suggestief. Ik 'voel' me hier steeds minder thuis doordat bepaalde gedachtegangen hier streng worden bekritiseert, men denkt bepaalde personen in bescherming te moeten nemen door sommige berichten te wijzigen of te verwijderen. Hele topics zie ik zo vern**kt worden. Ik heb heel veel waardering voor velen hier aanwezig, die vaak duizend maal beter zijn in het verwoorden van hun kritische blik dan ik. Mijn kop staat momenteel op klappen omdat ik alle informatie om mij heen probeer te verwerken en te vertalen naar een daadwerkelijke oplossing. Ik weet het, een oplossing is er niet, maar in elke geval een situatie te creëren voor mij en mijn naasten waarbij ik me prettiger voel als nu.

Het community gevoel wat bij mij altijd heel erg sterk is geweest op dit forum, druipt langzaam weg. Dit betekent overigens niet dat ik het op geef! never! ik ga pas van dit forum af, als ik gedwongen wordt :)

@Amazing Dree heeft het mooi verwoord, en ziet het, naar mijn idee, op de juiste manier.

Wij hebben alles op volle toeren draaien hier, nemen werkelijke stappen, geen kattepis, maar levensveranderende stappen, en dat heeft zo zijn impact.

Wij bereiden ons hier voor op een donkere tijd die komen gaat. Ik had zo graag gezien dat veel van mijn, en andere initiatieven om grotere groepen te vormen, doorgang hadden gevonden. Nu is het te laat... Iedereen trekt zich terug, en dat zou in juist andersom moeten zijn, zeker binnen onze community.

Ik voel me nooit aangevallen hoor. No worries ;) soms komt het door die plaat voor m'n kop, maar soms komt het ook omdat ik te vredelievend en te nuchter ben :)

Deze post delen

Er zijn zo veel dingen die ik gewoon simpelweg niet begrijp, en het frustreert me dat ik niet de ruimte zie om gewoon vragen te kunnen stellen.

Toch maar weer een poging, en ik hoop dat er mensen zijn die bereid zijn te lezen en gewoon mee te denken, ipv meteen weer van alles te gaan verdraaien.

Ik zie vaak dat er gezegd wordt dat vluchtelingen geen vluchtelingen zijn, omdat ze veel geld hebben. Dat betekent dat ze gelukszoekers zijn, op zoek naar gratis geld. Dit snap ik dus niet, want als je veel geld HEBT, waarom zou je dan alles dat je hebt achter laten, om te vertrekken naar een land waarin geleefd wordt op een manier die niet de jouwe is, om daar dan gratis geld te krijgen, EN om vervolgens dat land te willen veranderen in je eigen land, waardoor het gratis geld dus ophoudt, je zal moeten gaan werken voor je geld, maar dan zonder alles dat je al had (dat heb je namelijk opgegeven)? Is het niet veel logischer dat ze geld hebben, maar ze hun eigen veiligheid belangrijker vinden dan geld, en dat ze daarom alles dat ze hebben achter laten op zoek naar veiligheid? Dat het dus juist geld is dat ondergeschikt is voor ze, en dat "gratis geld" dus niet hun doel is? Let wel, ik heb het nu dus over de vluchtelingen met geld. Ik zeg nu dus niet dat er GEEN personen zijn die hier naartoe komen omdat ze denken dat ze hier een luilekkerland is. Ik geloof wel degelijk dat die mensen er zijn, en ik denk ook dat de houding van de overheid dit in stand houdt.

Ik snap puur en alleen niet waarom het hebben van geld als bewijs gezien wordt dat ze hier komen voor geld.

Dan het volgende punt, het wordt hier als waarheid neergezet dat je GEEN vluchteling bent als je meerdere landen doorreist op zoek naar veiligheid. Ook dit snap ik niet, als je op de vlucht bent voor een bepaald systeem, is het dan niet juist logisch dat je probeert zo ver weg als mogelijk te vluchten van dat systeem? Neem even WOII als voorbeeld, niet als Godwin maar puur ter illustratie omdat hier simpelweg een voorbeeld te vinden is dat we allemaal kennen: De familie Frank. Ze vluchtten vanuit Duitsland naar Nederland, om te vluchten voor de nazi's. Vervolgens vallen de nazi's Nederland binnen, en is alsnog bijna heel de familie Frank, inclusief de ons bekende Anne Frank, uitgemoord. Was het niet volstrekt verklaarbaar geweest, als de familie Frank verder gevlucht was? Als de familie Frank niet alleen Duitsland uit was gegaan, maar zelfs Europa uit? Is het daarom dan ook niet volstrekt verklaarbaar dat vluchtelingen uit Syrië, niet alleen hun land uit gaan, maar zo ver mogelijk van IS verwijderd willen zijn?

Ook hier zeg ik dus NIET dat er geen vluchtelingen zijn die op zoek zijn naar luilekkerland. Maar ook hier snap ik dus weer puur en alleen niet, waarom het vluchten door meerdere landen gezien wordt als bewijs dat men niet echt op vlucht is.

Een ander punt, het zogenaamde sturen van de linkse media en overheden. Iedereen op dit forum weet van de kracht van internet. Geloof mij, dat weten niet alleen wij, dat weten de media en de overheden ook. Zij WETEN dat de beelden die zij niet laten zien, alsnog bij "het volk" terecht komen. Zij WETEN dat ieder bericht dat zij achterhouden of verdraaien, juist 100x zo sterk onder de aandacht komt. Zij weten dus ook dondersgoed, dat zij juist de discussie die kant op weten te sturen die ze hebben willen, door de andere kant te belichten. (even heel stom voorbeeld: als ik als puber zijnde zo'n fout vriendje had ging het altijd hetzelfde: hoe harder mijn ouders hem zwart maakten, hoe meer ik hem de hemel in ging prijzen). Wat ontstaat er door de aandacht van de media en de overheid op een bepaald deel van de situatie, en het negeren van de andere? Juist, polarisatie, verdeeldheid, verharding. Is het niet veel logischer dat het doel van de media en de overheid juist deze polarisatie en verharding is, dan dat ze proberen vluchtelingen in een goed daglicht te zeggen? Is het niet JUIST een teken dat je wakker bent, dat je NIET je kop in het zand steekt, door kritisch te blijven, door je niet als een speelbal te laten misbruiken, door na te blijven denken, door niet mee te doen aan deze zieke spelletjes? Sorry hoor maar dan ben ik maar irritant door vragen te blijven stellen, dan ben ik maar irritant door na te blijven denken, maar ik weiger zomaar met gesloten ogen mee te rennen met de massa, ik weiger om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van een totalitaire staat. Want dat is de kant die we nu met zijn allen oprennen, in mijn ogen.

Nogmaals, dit zijn gewoon vragen, dingen die ik me afvraag. Ik hoop dat er bereidheid is om hier daadwerkelijk over na te denken, om de confrontatie met de eigen overtuigingen aan te durven gaan.

• Leuk 1

Deze post delen

@Loreen

Lieve Loreen, ik zou willen dat ik nog zo was als jij, die nog vragen stelt.

Ik stel geen vragen meer, ik zie, concludeer, en doe mijn ding.

Mijn conclusies hoeven niet de jouwe te worden, bij niemand.

Maar ik ben er wel klaar mee, ik geloof er geen ruk van, wat de MSM ons probeert wijs te maken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...