Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Heb je een studie moeten volgen om zoveel bullshit uit je toetsenbord te laten kotsen, of heb je gewoon echt een of andere rare afwijking?

Dit is de 2e keer dat je me indirect voor Jodenhater en dus Nazi uitmaakt.

Het is goed dat je ver weg verstopt zit, maak dit soort opmerkingen maar eens in m'n gezicht, droeftoeter...

(mod) PM maar even als je weer in NL bent.

Misschien dat je in RL wel antwoord op mijn vraag geeft in plaats van er omheen te draaien?

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Sorry lieve mensen, ik zat de hele week zonder internet, ik kon niet lezen en reageren. Ik hoop dit later te kunnen doen. Nu gaat het werk even voor. :-)

Deze post delen

Gast Liberty
Pff het word steeds gekker.

A school in Bavaria has sent a letter home to parents warning them not to let their daughters wear revealing blouses or short skirts, because emergency accommodation for refugees has been set up next to the gym.

http://www.thelocal.de/20150626/refugee-school-calls-for-uniform-modesty

Gekker? De geneugten der Multiculturele Samenleving zijn waarlijk eindeloos, hoe kun je hier nu iets op tegen hebben? Wel een beetje respect voor al die kleurrijke culturen hoor.

Deze post delen

Gekker? De geneugten der Multiculturele Samenleving zijn waarlijk eindeloos, hoe kun je hier nu iets op tegen hebben? Wel een beetje respect voor al die kleurrijke culturen hoor.

Haha, ik geniet er ieder dag van...

Deze post delen

Gast Liberty
Haha, ik geniet er ieder dag van...

Uiteraard, dit prachtexpiriment heeft Europa niets dan goeds gebracht en dat kan alleen nog maar meer worden nu er een gigantische stroom verrijking onze kant op komt.

http://www.swedensmostwanted.com/

Wünderbar.

Deze post delen

Gast Liberty

Wederom een prachtig voorbeeld van de onmisbare bijdrage der Cultuurparels. Wat zal dat minderjarige meisje tijdens de Gentse feesten genoten hebben van haar Culturele Verrijking.

Deze post delen

Jammer dat het Asielzoekers,gelukzoekers draadje de nek omgedraaid is door de mods. Dit gaat één van de grootste problemen voor de EU worden als dat niet wordt aangepakt en misschien wel de ondergang van de EU.

Er worden momenteel wetten verzonnen waardoor we helemaal niets meer te zeggen hebben in eigen land, waardoor het volk steeds verder monddood gemaakt wordt, waardoor ze nog meer geld van je kunnen afnemen. Voor mij dus een reden om vooral door te gaan met preppen zo snel als ik aankan. Dit is natuurlijk maar één van de problemen, want het hele systeem hapert natuurlijk al tijden. Maar het is wel een belangrijk onderwerp.

Verder vraag ik me af waarom anderen zich nooit afvragen waarom een land als Rusland zo weinig asielzoekers\gelukszoekers binnen krijgt.:confused:

Deze post delen

Nou, dit draadje heeft het een en ander losgemaakt en van sommigen hun ware aard naar boven gebracht.

Vooraf GOED LEZEN... Neee, onderstaande gaat NIET over jou, jij bent NIET het middelpunt van mijn Universum. Wie de schoen past LAAT HEM STAAN, het is NIET jouw schoen!!!

Wat me altijd weer verbaasd is dat er veel mensen zijn die zich beledigt of aangesproken voelen zodra er over de misselijkmakende gebeurtenissen van de Tweede Wereldoorlog wordt gesproken... terwijl het overgrote deel daarvan die oorlog niet heeft meegemaakt en niet meer weet dan wat ze op school erover geleerd hebben (en dat is maar bitter weinig). Dus... waar komt dat toch vandaan?

Ik begrijp dat mensen zich zorgen maken dat er extremisten onder de vluchtelingen zitten. Die zullen er 100% zeker bijzitten.

In mijn optiek zijn de Verenigde Staten van Amerika verreweg de grootste terroristische organisatie ter wereld. Maar die laten we dagelijks binnen via Schiphol, want die hebben genoeg geld bij zich.

Hoe weten wij zeker dat al die Islam-gerelateerde aanslagen in de wereld ook werkelijk zijn gepleegd door radicale moslims... en niet door anderen om de Islam in een kwaad daglicht te stellen en "passende" maatregelen te kunnen nemen?

Natuurlijk weet ik het ook niet en heb ik ook geen pasklare oplossing, maar ik weet wel dat er nu een soort van tunnelvisie ontstaan is... mede ingegeven door uitspraken van onze regeringsleiders (lees: marrionetten).

Maar van insiders heb ik vernomen dat we ons over die problemen helemaal geen zorgen meer hoeven te maken want eind volgende maand is TWAWKI niet meer. :rolleyes:

Gr. en suc6, Martin.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Liberty
Nou, dit draadje heeft het een en ander losgemaakt en van sommigen hun ware aard naar boven gebracht.

Vooraf GOED LEZEN... Neee, onderstaande gaat NIET over jou, jij bent NIET het middelpunt van mijn Universum. Wie de schoen past LAAT HEM STAAN, het is NIET jouw schoen!!!

Wat me altijd weer verbaasd is dat er veel mensen zijn die zich beledigt of aangesproken voelen zodra er over de misselijkmakende gebeurtenissen van de Tweede Wereldoorlog wordt gesproken... terwijl het overgrote deel daarvan die oorlog niet heeft meegemaakt en niet meer weet dan wat ze op school erover geleerd hebben (en dat is maar bitter weinig). Dus... waar komt dat toch vandaan?

Ik begrijp dat mensen zich zorgen maken dat er extremisten onder de vluchtelingen zitten. Die zullen er 100% zeker bijzitten.

In mijn optiek zijn de Verenigde Staten van Amerika verreweg de grootste terroristische organisatie ter wereld. Maar die laten we dagelijks binnen via Schiphol, want die hebben genoeg geld bij zich.

Hoe weten wij zeker dat al die Islam-gerelateerde aanslagen in de wereld ook werkelijk zijn gepleegd door radicale moslims... en niet door anderen om de Islam in een kwaad daglicht te stellen en "passende" maatregelen te kunnen nemen?

Natuurlijk weet ik het ook niet en heb ik ook geen pasklare oplossing, maar ik weet wel dat er nu een soort van tunnelvisie ontstaan is... mede ingegeven door uitspraken van onze regeringsleiders (lees: marrionetten).

Maar van insiders heb ik vernomen dat we ons over die problemen helemaal geen zorgen meer hoeven te maken want eind volgende maand is TWAWKI niet meer. :rolleyes:

Gr. en suc6, Martin.

Dat is natuurlijk een mogelijkheid.

Maar in plaats van allerhande complottheorieën kunnen we ook gewoon accepteren dat er helemaal niets extremistisch is aan groeperingen als IS. Wij willen er niet aan in het westen maar de dames en heren van IS doen gewoon wat er in hun heilige teksten staat zoals het een goed gelovige betaamd. In IS hebben wij het voorrecht de islam te aanschouwen in haar meest zuivere vorm sinds profeet mo himself.

Deze post delen

Dat is natuurlijk een mogelijkheid.

Maar in plaats van allerhande complottheorieën kunnen we ook gewoon accepteren dat er helemaal niets extremistisch is aan groeperingen als IS. Wij willen er niet aan in het westen maar de dames en heren van IS doen gewoon wat er in hun heilige teksten staat zoals het een goed gelovige betaamd. In IS hebben wij het voorrecht de islam te aanschouwen in haar meest zuivere vorm sinds profeet mo himself.

Jammer alleen dat je hier compleet voorbij gaat aan het feit dat wat jij nu omschrijft FUNDAMENTALISME is, en niet de Islam. Fundamentalisme is een zeer klein vertegenwoordigde stroming die je binnen alle religies vindt, niet alleen onder moslims. Dit zegt dan ook niets over de Islam zoals hij nu is, dit zegt iets over die fundamentalisten.

Ja, er staan enorme wreedheden in de Koran, die moeten echter wel gelezen worden in die tijdsgeest. Heel de samenleving was toen enorm wreed als je het vanuit onze huidige normen en waarden bekijkt. In de tussentijd zijn we echter verder ontwikkeld, niet alleen wij, ook de Islam en andere religies. De Koran is inderdaad hetzelfde gebleven, het is echter slechts een kleine groep moslims, zoals gezegd de fundamentalisten, die de koran letterlijk interpreteert. Deze groep vormt inderdaad een probleem, aangezien hun opvattingen inderdaad niet passen in onze huidige, westerse tijdsgeest. Op zijn zachtst kan gezegd worden dat dat nogal botst. In mijn ogen los je dat probleem echter niet op, door complete bevolkingsgroepen te beledigen en als minderwaardig neer te zetten.

Overigens nog een punt, extremisme is wanneer de critici iets als extreem beschouwen. Door te zeggen dat IS niet extremistisch is, zeg jij dus dat jij hun handelingen niet extreem vindt. Dat vind ik persoonlijk dan weer vrij opvallend. Zelf vind ik de handelingen en opvattingen van IS wel degelijk extreem.

Nou weet ik wel dat het weinig zin heeft om te proberen op een volwassen manier met jou het gesprek aan te gaan. Ik heb echter nog steeds hoop dat andere mensen die dit topic lezen wel in staat en bereid zijn gewoon te lezen wat iemand daadwerkelijk zegt, en daar op een beschaafde manier mee om te gaan.

Deze post delen

Gast Liberty
Jammer alleen dat je hier compleet voorbij gaat aan het feit dat wat jij nu omschrijft FUNDAMENTALISME is, en niet de Islam. Fundamentalisme is een zeer klein vertegenwoordigde stroming die je binnen alle religies vindt, niet alleen onder moslims. Dit zegt dan ook niets over de Islam zoals hij nu is, dit zegt iets over die fundamentalisten.

Ja, er staan enorme wreedheden in de Koran, die moeten echter wel gelezen worden in die tijdsgeest. Heel de samenleving was toen enorm wreed als je het vanuit onze huidige normen en waarden bekijkt. In de tussentijd zijn we echter verder ontwikkeld, niet alleen wij, ook de Islam en andere religies. De Koran is inderdaad hetzelfde gebleven, het is echter slechts een kleine groep moslims, zoals gezegd de fundamentalisten, die de koran letterlijk interpreteert. Deze groep vormt inderdaad een probleem, aangezien hun opvattingen inderdaad niet passen in onze huidige, westerse tijdsgeest. Op zijn zachtst kan gezegd worden dat dat nogal botst. In mijn ogen los je dat probleem echter niet op, door complete bevolkingsgroepen te beledigen en als minderwaardig neer te zetten.

Er staat nergens in de koran dat de inhoud onderhevig is aan de geldende zeitgeist.

Overigens nog een punt, extremisme is wanneer de critici iets als extreem beschouwen. Door te zeggen dat IS niet extremistisch is, zeg jij dus dat jij hun handelingen niet extreem vindt. Dat vind ik persoonlijk dan weer vrij opvallend. Zelf vind ik de handelingen en opvattingen van IS wel degelijk extreem.

Nou weet ik wel dat het weinig zin heeft om te proberen op een volwassen manier met jou het gesprek aan te gaan. Ik heb echter nog steeds hoop dat andere mensen die dit topic lezen wel in staat en bereid zijn gewoon te lezen wat iemand daadwerkelijk zegt, en daar op een beschaafde manier mee om te gaan.

Ik kan van alles en nog wat extreem vinden, dat doet niets af aan het feit dat IS in de context van een zuivere gelovige helemaal niets verkeerds of extreems doet.

Deze post delen

Er staat nergens in de koran dat de inhoud onderhevig is aan de geldende zeitgeist.

Ik kan van alles en nog wat extreem vinden, dat doet niets af aan het feit dat IS in de context van een zuivere gelovige helemaal niets verkeerds of extreems doet.

Jij verdedigd de IS met hand en tand, en dat alles op basis van de originele Koran?

Mag ik vragen welke versie jij gelezen hebt?

Dat wat IS doet heeft niets te maken met hetgeen in de originele Koran staat.

Bij deze aan jou de uitdaging om ofwel de passage aan te geven in de originele Koran, let wel dat ding van dus ongeveer 600 Na Christus en niet die latere versies, te citeren waaruit blijkt dat ze kleine meisjes als slaven moeten verkopen en mogen dwingen tot prostitutie, waarin staat dat ze eenieder die niet exact dezelfde waarden en normen als IS aanhangt moeten doden, en waarin staat dat ze met alle mogelijke middelen ongelovigen moeten doden, ongeacht de schade en consequenties!

Ik stel wel voor, dat indien je die letterlijke passages niet kunt vinden, je ophoud met het verheerlijken en rechtvaardigen van fundamentalisme.

• Niet leuk 1

Deze post delen

Je gaat voorbij aan het feit dat van alle moslims op de wereld er bizar weinig de opvattingen van IS delen. Nagenoeg allen die tegen IS strijden zijn ook moslim.

Het zou net zo mal zijn om het christendom te beoordelen aan de hand van de meest extremistische christelijke sekte die er bestaat.

Deze post delen

Gast Liberty
Je gaat voorbij aan het feit dat van alle moslims op de wereld er bizar weinig de opvattingen van IS delen. Nagenoeg allen die tegen IS strijden zijn ook moslim.

Het zou net zo mal zijn om het christendom te beoordelen aan de hand van de meest extremistische christelijke sekte die er bestaat.

Dat doe ik helemaal niet. Het is prachtig, sterker nog, van levensbelang voor het voortbestaan van de mensheid dat er relatief weinig moslims zijn die volledig leven volgens de koran en hadith.

Deze post delen

.............

Is geen feit, slechts jouw mening.

Deze post delen

Overigens ben ik blij om te zien dat er velen zijn die zich niet laten meeslepen door oneliners en zwart/wit gedachtegoed.

• Leuk 2

Deze post delen

Verder vraag ik me af waarom anderen zich nooit afvragen waarom een land als Rusland zo weinig asielzoekers\gelukszoekers binnen krijgt.:confused:

Hey Finca, Hoe weet jij nou wat anderen over de asielsituatie in Rusland denken. Mij heb je het nooit gevraagd en ik ben echt een ander dan jij.

Deze post delen

Hey Finca, Hoe weet jij nou wat anderen over de asielsituatie in Rusland denken. Mij heb je het nooit gevraagd en ik ben echt een ander dan jij.

Ik weet toevallig heeeeeel veel over Rusland. Ze hadden destijds 1 advocaat in dienst voor heel Rusland die alle asielaanvragen afwerkte. Elke middag lag hij bezopen van de Vodka onder zijn bureau, want hij had bijna niets te doen. Na één of andere E. Snowden moest hij echt aan het werk, toen heeft hij zich ziek gemeld en moest er een 2e advocaat worden aangenomen. Nu liggen ze samen weer onder het bureau 's middags, stomdronken van de Vodka.:p

Het zit hem allemaal in de faciliteiten en geld wat je deze gasten biedt. Geef je ze water en brood en een eenvoudig onderkomen, dan reizen ze liever door naar een ander land waar meer te halen valt. Mits ze geen familie hier al hebben zitten of de vluchtelingen maffia aan wie het geld van de reis verschuldigd zijn.:(

Deze post delen

Welke anderen bedoel je? Hoor ik daar ook bij? Je hebt mij nooit gevraagd hoe ik over de asielprocedure in Rusland denk.

Ik weet toevallig heeeeeel veel over Rusland.

Daar twijfel ik niet aan.

Lieve Finca,

Ik ben blij dat ik je ken. Met de dingen die op het forum schrijft over gelukszoekers, asielzoekers en immigranten heb ik veel moeite. Vooral omdat ik je ken als een mens waarbij zijn familie op een komt. Een mens die voor zijn vrienden door het vuur gaat. Een mens die op komt voor bekenden die het moeilijk hebben. Zo'n mens ben jij.

Ik heb het idee dat de rest van de wereld voor jou "anderen" zijn. Ik zie je reactie op de dreiging van "anderen". Ik vind het bijzonder mooi hoe je jou gezin daar tegen wilt beschermen door naar Spanje te emigreren. Dat maakt je daar een Immigrant die op zoek is naar het geluk(zoeker) voor zijn gezin. En daar is niets mis mee in mijn ogen. Ik hoop dat er in Nedeland geen oorlog komt zodat jullie niet hoeven vluchten maar in jullie eigen tempo kunnen vertrekken. ( Wij hopen dat we jullie nog veel zien)

Knuffel voor je familie

• Leuk 2

Deze post delen

Welke anderen bedoel je? Hoor ik daar ook bij? Je hebt mij nooit gevraagd hoe ik over de asielprocedure in Rusland denk.

Daar twijfel ik niet aan.

Lieve Finca,

Ik ben blij dat ik je ken. Met de dingen die op het forum schrijft over gelukszoekers, asielzoekers en immigranten heb ik veel moeite. Vooral omdat ik je ken als een mens waarbij zijn familie op een komt. Een mens die voor zijn vrienden door het vuur gaat. Een mens die op komt voor bekenden die het moeilijk hebben. Zo'n mens ben jij.

Ik heb het idee dat de rest van de wereld voor jou "anderen" zijn. Ik zie je reactie op de dreiging van "anderen". Ik vind het bijzonder mooi hoe je jou gezin daar tegen wilt beschermen door naar Spanje te emigreren. Dat maakt je daar een Immigrant die op zoek is naar het geluk(zoeker) voor zijn gezin. En daar is niets mis mee in mijn ogen. Ik hoop dat er in Nedeland geen oorlog komt zodat jullie niet hoeven vluchten maar in jullie eigen tempo kunnen vertrekken. ( Wij hopen dat we jullie nog veel zien)

Knuffel voor je familie

Rusland was maar een voorbeeld, er zijn meer landen waar die zgn. migranten niet naartoe gaan. De reden, omdat ze kansloos zijn in hun procedure, geen gratis geld en middelen krijgen en waar illegaliteit nog steeds illegaliteit betekent. Met "anderen" bedoel ik niet zo zeer andere mensen, maar meer de politiek, de journalisten, media ect. Die hoor je nooit praten over dergelijke landen waar gelukzoekers niet graag naartoe gaan.

De vergelijking met een eventuele verhuizing naar Spanje moest ik eigenlijk wel om lachen maar is eigenlijk diep triest als je dit werkelijk meent. :(Wij hebben een Finca in Spanje gekocht van geld waar keihard voor is gewerkt. We betalen zowel in NL als Spanje onze belastingen en als Europeaan dragen wij bij aan de EU. Mochten wij dus ooit resident worden, geen Spanjaard (als dat al gebeuren gaat), dan hebben wij aan alle regels voldaan, alles betaald en geen wetten overtreden of andere illegaliteiten uitgehaald.

Je vergelijking met gelukzoeker gaat hier dus helemaal mank. Spanje is juist blij mochten wij ooit komen, want dan krijgen ze meer inkomsten binnen aan belasting en mensen die hun inkomen in dat land besteden. We krijgen en vragen ook geen geld of andere middelen van Spanje en zijn niet illegaal bezig. Dat maakt nogal een verschil met een gelukszoeker uit Afrika.:eek:

Deze post delen

Jij verdedigd de IS met hand en tand, en dat alles op basis van de originele Koran?

Mag ik vragen welke versie jij gelezen hebt?

Dat wat IS doet heeft niets te maken met hetgeen in de originele Koran staat.

Bij deze aan jou de uitdaging om ofwel de passage aan te geven in de originele Koran, let wel dat ding van dus ongeveer 600 Na Christus en niet die latere versies, te citeren waaruit blijkt dat ze kleine meisjes als slaven moeten verkopen en mogen dwingen tot prostitutie, waarin staat dat ze eenieder die niet exact dezelfde waarden en normen als IS aanhangt moeten doden, en waarin staat dat ze met alle mogelijke middelen ongelovigen moeten doden, ongeacht de schade en consequenties!

Ik stel wel voor, dat indien je die letterlijke passages niet kunt vinden, je ophoud met het verheerlijken en rechtvaardigen van fundamentalisme.

Leuke troll door een mod dit, de enige manier om dit te weerleggen is door met koranteksten te gaan wapperen, wat dan weer niet mag volgens de forumregels.

Er staat ook nergens dat je kleine meisjes als slaven moet verkopen, alleen dat het mag. De profeet was immers zelf slavenhandelaar.

Zie ook: http://www.thereligionofpeace.com/quran/015-slavery.htm

Begrijp me niet verkeerd hoor, ben blij dat de meeste moslims niet leven, denken en handelen zoals hun profeet dat deed. Maar een op schrift gestelde religie is geen democratie, de religie is niet veranderd, er zijn alleen een enorme berg "slechte" moslims op de wereld.

• Leuk 1

Deze post delen

@Liberty... je mag dan veel kennis hebben opgedaan over de Koran, de Hadith en het leven van Mohammed, maar 90% van alle Islamitische schriftgeleerden zijn het er roerend over eens dat een mens de volledige essentie van wat er geschreven staat nooit helemaal kan begrijpen.

Waarom denk jij dat jij het wel begrijpt... of dat IS het wel begrijpt wat er precies bedoelt wordt, zoals jij zegt?

Daarnaast mag je mij ook laten zien waar in deze geschriften staat dat je de mensen ALLE vrijheden (liberty???) mag ontnemen, ze ertoe moet dwingen zich te bekeren en vervolgens alleen datgene mogen doen wat is goedgekeurd door de leiding van een of ander Kalifaat?

Gr. en suc6, Martin.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...