Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

@DeltaFox in theorie zou dat best kunnen maar het probleem is dat er in te korte tijd veel opvang uit de grond gestampt moet worden en dat gaat gepaard met groeistuipen

ik woon in de buurt van zwolle, daar worden in de ijsselhallen vluchtelingen opgevangen.

eerst zaten er 600 alleenstaande mannen

nu zijn er afgelopen weekend ook 300 vrouwen en kinderen bijgekomen omdat ter apel uitpuilde en mensen anders echt op straat moesten slapen

dat is ook weer geen gewenste situatie

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ik wet niet hoe zo'n vluchtelingenkamp werkt naar je kan het toch ook scheiden van elkaar? Alleenstaande vrouwen apart, geloofsovertuiging scheiden etc, tenminste als ze dat willen

gaat hem ook niet worden denk ik, neigt teveel naar de holocaust ... mannen scheiden van vrouwen en kinderen ... christenen, joden, moslims apart .... denk dat daar niemand mee accoord gaat

Deze post delen

Helemaal mee eens !!

Maar het zijn helaas niet alleen vrouwelijke vluchtelingen ... ik geloof dat het Zweden was ( corrigeer me indien land onjuist is ) daar is het verkrachtingspercentage ( Lokale zweedse vrouwen ) met 30 % gestegen sinds er vluchtelingen zijn.

Waren dat de cijfers maar ;)

Bron http://www.vrijechroniqueurs.nl/zweden-paradijs-voor-verkrachters/

In 1975 besloot het toenmalige Zweedse parlement unaniem om het homogene Zweden in een multicultureel land te veranderen. Veertig jaar later blijkt de dramatische gevolgen van dit experiment: geweldscriminaliteit is met meer dan 300 procent gestegen. De toename is nog groter bij verkrachtingen. Die is gestegen met 700 procent en brengt Zweden op de tweede plaats in de globale verkrachtingslijst.

"Maar dit is een zo ver van onze bed show dat je het niet eens hoort.... ''

Deze post delen

Back on topic please.

Die eindeloze discussies zijn een beetje jammer.

[modbreak] Vriendelijk doch dringend verzoek aan @FincaInSpanje en @Gunnie om niet steeds zo in herhaling te vallen, de balans is een beetje zoek in deze discussie waar een groot deel van de posts van jullie hand komt. En de herhaling van uitspraken is simpelweg onnodig en dus irritant ;)

• Leuk 1

Deze post delen

gaat hem ook niet worden denk ik, neigt teveel naar de holocaust ... mannen scheiden van vrouwen en kinderen ... christenen, joden, moslims apart .... denk dat daar niemand mee accoord gaat

Ik zeg toch 'als ze dat willen'. Het lijkt mij alleen maar logisch dat vrouwen die alleen reizen liever niet tussen de mannen wil zitten. Geef ze dan een eigen plek die overdag gewoon te betreden is en 's avonds afgesloten word van de anderen of zet er extra beveiliging neer oid.

Als je het allemaal op één hoop gooit krijg je gewoon ellende

Deze post delen

[modbreak] Vriendelijk doch dringend verzoek aan @FincaInSpanje en @Gunnie om niet steeds zo in herhaling te vallen, de balans is een beetje zoek in deze discussie waar een groot deel van de posts van jullie hand komt. En de herhaling van uitspraken is simpelweg onnodig en dus irritant ;)

?? zal weer zwijgen ;)

• Niet leuk 1

Deze post delen

Het scheiden van mannen, vrouwen en verschillende religies is een nobel streven, maar ik denk niet dat dat wat beschikbare financiën en tijd zal gaan lukken. Misschien wel als nieuwsitems over verkrachtingen en ongewenste zwangerschappen wat meer in de media terecht komen, en hier uiteindelijk genoeg verontwaardiging over ontstaat. Who knows, de tijd zal het leren.

• Leuk 1

Deze post delen

Mensen die steeds reageren als de discussie hen kennelijk niet aanstaat en die geen inhoudelijke argumenten willen of kunnen geven en hierdoor PVV, racisme of discriminatie aanhalen vind ik triest.

Er is heel kort geleden nog een aantal posts geweest waarin heel bijzondere harde meningen werden uitgedeeld, dus dat er gewezen word richting PVV is volkomen logisch.

Daarnaast, er is toch geen enkele gemeenschap op de hele wereld die staat te springen om zulke grote groepen mensen op te vangen en te onderhouden? Punt is dat het nu eenmaal een feit is dat ze er zijn, en er nog meer komen. En puur vanuit menselijk reageren kan je dan toch niet anders dan ze als eerste op te vangen -ongeacht je mening- omdat het mensen zijn. En zou het werkelijk zo zijn dat mensen vluchten om zich hier te verrijken, terwijl ze voor hele lange tijden in sporthallen, loodsen, oude kazernes en bij de omroepen (!) zouden kunnen worden ondergebracht??

De vluchteling wil hier niet zijn! Ze willen de rijkdommen wel, maar in hun eigen land, hun eigen cultuur. Ze willen onze cultuur niet, de regen niet, de boerenkool niet, het geloof niet. Dat zouden wij omgekeerd ook niet willen. Een enkeling wel. De extremisten reizen al lang ons land in en uit, al jaren lang. Ja, ook tussen vluchtelingen zit tuig, net als ons land ook tuig heeft, en er is Duits tuig, Spaans, ga maar door...

Ook ik ben me bewust dat met het binnen halen van vluchelingen, je ook een parasiet mee neemt. Maar wat heeft die onschuldige er aan? De zwaksten zoals kinderen? Daar doe je het toch voor? Voor hen met goede bedoelingen?

Ook is het samen stoppen van grote aantallen mensen geen handig ding, de verhalen over extreme misstanden zijn er, dar weten we ook allemaal, afgezien van de mening die je hebt.

Dat de achtergrond niet fris is, weten we ook allemaal. Dat er onbekende geldschieters zijn die het vluchten mogelijk maakt, het negeren van hulp en controle in de regio, het stimuleren van de conflicten, daar zijn ook vele vragen over. Wat klopt daar van? We worden continu op het verkeerde been gezet.

Als het echt zo is dat jij 'sociaal' bent met willekeurige mensen Finca, dan wil ik je graag vragen om dat beter te laten zien. Wat je nu veel doet, is link dump van MSM, en dan vooral de ellende die een vluchteling zou veroorzaken. En in je eigen geopende topics heb je bij mijn weten geen enkele keer iemand afgeremd of terug gevloten, die uitspraken deed waarop Mod's meenden in te moeten grijpen. Doe dat dan ook eens! Want voor mij ben je hier zwaar aan het stoken, zwaar propaganda aan het maken en mis ik elke link met sociaal gevoel. Je zegt van wel, maar ik zie er weinig van.

Weet je wat ik me af vraag Finca? : Als SHTF, hoe ga jij dat dan doen als je hulp nodig hebt en er steeds eerst om bewijs gevraagd gaat worden of je wel 'sociaal' bent? terwijl je kinderen alleen maar een bed, een plee, en een fatsoenlijk Mc D menu willen op dat moment? Zou je niet heul boos worden van het ontzeggen van hulp vanwege de angst dat je radicaal PVV 'er zou zijn?

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit wat ik vind van de hele vluchtelingensituatie maar wat ik wel weet ik dat je beter geen vrouwlijke vluchteling kunt zijn.

Ik las vanochtend een bericht in de stentor ( lokale krant) dat er veel sprake is van verkrachtingen en dwangprostitutie in een groot AZC ( 6000 pers) in duitsland.

Ivm rechten mag ik geen foto maken van het artikel.

Maar paar zinnen waarvan ik tranen in mn ogen kreeg :

* vrouwelijke asielzoekers zouden snachts bang zijn om de toiletten te bezoeken uit angst om aangerand te worden.

* er is in het opvangcentrum sprake van ernstig geweld tussen albanese bendes en groepen vluchtelingen uit somilie en eritrea

* de plaats waar het AZC staat heeft 80.000 inwoners en 6000 asielzoekers, toch is 10 % van de geboortes in de stad bij een vrouwelijke asielzoeker. Vrouwen die op de vlucht zijn krijgen niet massaal baby's, dit duidt op ongewenste zwangerschappen.

*men verwacht zulke excessen ook in de grote AZC 's die in nederland binnnekort openen ( 3000 in nijmwegen bv). Eigenlijk zou de opvang van mannen en vrouwen gescheiden moeten worden.

Als vrouw zijnde kan ik hier ZO KWAAD !!! om worden , waarom zijn vrouwen zo vaak de klos in conflictgebieden/conflictsituaties???

Verder zou ik alle vrouwelijke preppers willen adviseren om dus ook flink wat pilstrips oid in je bob te stoppen. ( en ook een cursusje zelfverdediging te volgen) en hoe naar het ook is na te denken over dit onderwerp.

Zoiets als in dit bericht: http://www.telegraaf.nl/buitenland/24504548/___Vrouwen_in_azc_verkracht___.html

Deze post delen

?? zal weer zwijgen ;)

Er wordt gevraagd om niet steeds jezelf te herhalen. Zwijgen was in dit geval meer passend geweest dan deze reactie.

Deze post delen

Er is heel kort geleden nog een aantal posts geweest waarin heel bijzondere harde meningen werden uitgedeeld, dus dat er gewezen word richting PVV is volkomen logisch.

Daarnaast, er is toch geen enkele gemeenschap op de hele wereld die staat te springen om zulke grote groepen mensen op te vangen en te onderhouden? Punt is dat het nu eenmaal een feit is dat ze er zijn, en er nog meer komen. En puur vanuit menselijk reageren kan je dan toch niet anders dan ze als eerste op te vangen -ongeacht je mening- omdat het mensen zijn. En zou het werkelijk zo zijn dat mensen vluchten om zich hier te verrijken, terwijl ze voor hele lange tijden in sporthallen, loodsen, oude kazernes en bij de omroepen (!) zouden kunnen worden ondergebracht??

De vluchteling wil hier niet zijn! Ze willen de rijkdommen wel, maar in hun eigen land, hun eigen cultuur. Ze willen onze cultuur niet, de regen niet, de boerenkool niet, het geloof niet. Dat zouden wij omgekeerd ook niet willen. Een enkeling wel. De extremisten reizen al lang ons land in en uit, al jaren lang. Ja, ook tussen vluchtelingen zit tuig, net als ons land ook tuig heeft, en er is Duits tuig, Spaans, ga maar door...

Ook ik ben me bewust dat met het binnen halen van vluchelingen, je ook een parasiet mee neemt. Maar wat heeft die onschuldige er aan? De zwaksten zoals kinderen? Daar doe je het toch voor? Voor hen met goede bedoelingen?

Ook is het samen stoppen van grote aantallen mensen geen handig ding, de verhalen over extreme misstanden zijn er, dar weten we ook allemaal, afgezien van de mening die je hebt.

Dat de achtergrond niet fris is, weten we ook allemaal. Dat er onbekende geldschieters zijn die het vluchten mogelijk maakt, het negeren van hulp en controle in de regio, het stimuleren van de conflicten, daar zijn ook vele vragen over. Wat klopt daar van? We worden continu op het verkeerde been gezet.

Als het echt zo is dat jij 'sociaal' bent met willekeurige mensen Finca, dan wil ik je graag vragen om dat beter te laten zien. Wat je nu veel doet, is link dump van MSM, en dan vooral de ellende die een vluchteling zou veroorzaken. En in je eigen geopende topics heb je bij mijn weten geen enkele keer iemand afgeremd of terug gevloten, die uitspraken deed waarop Mod's meenden in te moeten grijpen. Doe dat dan ook eens! Want voor mij ben je hier zwaar aan het stoken, zwaar propaganda aan het maken en mis ik elke link met sociaal gevoel. Je zegt van wel, maar ik zie er weinig van.

Weet je wat ik me af vraag Finca? : Als SHTF, hoe ga jij dat dan doen als je hulp nodig hebt en er steeds eerst om bewijs gevraagd gaat worden of je wel 'sociaal' bent? terwijl je kinderen alleen maar een bed, een plee, en een fatsoenlijk Mc D menu willen op dat moment? Zou je niet heul boos worden van het ontzeggen van hulp vanwege de angst dat je radicaal PVV 'er zou zijn?

Naar mijn bescheiden mening zou ik als ik een land ontvluchte om veiligheid voor mijn gezin te zoeken, tot heel veel in staat zijn behalve rellen met landen om mijn doorstroming te laten plaatsvinden.

Sterker nog, ik zou me heel stilletjes gedragen en God op mijn blote knietjes bedanken dat ik in een land zat waar geen bommen op mijn hoofd zouden vallen.

Ik zou een tent voor lief nemen en elk eten eten wat me aangereikt zou worden. Ik zou beschaafd blijven en zo veel mogelijk de regels van een land volgen om mijn uiteindelijke doel te bereiken, dit om de mensen die mij toegang verleenden tot hun land niet voor het hoofd te stoten.

Veilig zijn is veiligheid en dat zou het gene zijn waar het om zou draaien.

Men moet ook de vergelijking niet trekken met ww2.

Toen hadden we het over vluchtelingenstromingen van mensen met eenzelfde achtergrond en met mensen die dankbaarheid toonden jegens het volk wat ze opnam.

Ik vind dat de Hongaren redelijk goed bezig zijn met hun politiek. Kom je bij mijn huis met de vraag voor bescherming en tegelijkertijd ga je van alles en nog wat lopen eisen omdat de levensstandaard die ik je aanbied je niet bevalt, dan vind ik je een ondankbare hond en ga je linea recta de deur weer uit met en/of zonder hulp.

We zijn TE sociaal! Ondertussen worden we uitgelachen en gehoond door volkeren die niets anders dan haat jegens ons voelen (de discussie of dit terecht is of niet mag je in een ander topic voeren, aangezien de normale burger daar geen mallemoer mee te maken heeft).

Alles moet opgevangen worden en ondertussen krijgen onze ouderen geen zorg, de jeugd geen woning en bestaan voedselbanken nog steeds.

Alles is heel makkelijk gezegd als je boven modaal leeft. Als je onder modaal leeft, ziet het leven er toch heel anders uit.

In mijn huis komt de zorg voor eigen gezin eerst. Daarna denken wij pas aan een ander (en wij zijn nooit te beroerd om als het kan een ander te helpen).

Het westen heeft een fantastisch leger!

Rusland heeft gelijk!

Ook al is Assad een klootzak, die vervangen door Al Nusra, Al Qaida, ISIS of 1 van die andere clowns is alleen maar vragen om meer problemen.

Gooi het leger er in. Roei de extremisten uit. Assad weer op de troon en dwing de rijke Oliestaten een stuk land vrij te geven voor de opvang van vluchtelingen (Geven wij geld voor de bouw van wel 300 kerken)..

Het Westen is zo rijk daarom komen ze hier. De rijke Oliestaten zijn net zo rijk, zo niet rijker en dan met dezelfde geloofs achtergrond wat West en Oost verdeeld. Lijkt mij dan toch voor een 100% logisch dat we de vluchtelingenstroom de andere kant op sturen...

In Apeldoorn werden vorige week vluchtelingen bij Nederlanders thuis uitgenodigd om samen te eten en zodoende elkaar beter te leren kennen. Op zich een nobel gebaar, maar er werd de Nederlanders wel verteld geen varkensvlees te koken (nah oke kan ik nog inkomen) of alcohol te nuttigen want anders voelden de overwege Islamitische asielzoekers zich misschien beledigd.

Huh? Moeten ze eigenlijk niet gelijk duidelijk gemaakt worden hoe wij hier leven?

Moeten wij ons nu gaan aanpassen of andersom?

Sorry maar dit zie ik als het begin van de ondergang van onze maatschappij.

Te sociaal en onze eigen cultuur aan de kant schuiven voor een ander.

Vind je het gek dat er dingen geëist worden ipv gevraagd.

We leren het ze nota bene zelf....

Ondertussen zijn wij de laatste der Germanen....

• Leuk 5

Deze post delen

Ik zal hierop antwoorden aan de hand van voorbeelden m.b.t. dit topic om niet teveel van de inhoud af te wijken.

In mijn vorige leven heb ik economie gestudeerd dus het cijferen zit nu eenmaal in mijn systeem. Voor mij is het dan ook makkelijker door de trucjes heen te prikken van de mensen die jouw iets willen doen geloven om sociaal te zijn.:p Ik ben beslist niet selectief sociaal zoals jij doet geloven (in tegendeel zelfs) ik ben voor een sociaal NL waarbij de NL-ers die hier wonen en belasting betalen, allemaal een redelijk leven kunnen leiden. Daarnaast zal je als relatief rijk en sociaal land ook anderen in de wereld moeten helpen, maar binnen je budget van xx% van het bruto Nationaal inkomen. Daarmee kun je dus nog eens extra sociaal zijn en zelfs mensen die niet eens weten waar NL ligt helpen in geval van nood. Is dat ff sociaal of niet?:confused:

Angela Merkel was de afgelopen week een mooi voorbeeld. Er komen dit jaar minimaal 800.000 asielzoekers naar Duitsland en zij roept op persoonlijke titel, kom allemaal maar we zullen jullie doodknuffelen en jullie mogen allemaal rekenen op een coulante behandeling. Even weer de econoom uit mijn vorige leven naar boven halen. Dat kost Duitsland dus 25,6 miljard om deze mensen voor slechts 1 jaar te onderhouden. Toen de Duitse rekenaars meldden dat Duitsland binnen 2 jaar failliet zou zijn en ze die stroom (die we allemaal al lang en breed zagen aankomen) vluchtelingen helemaal niet aankonden hoorde je mevrouw Merkel niet meer. Zij liet toen aan haar collega's over haar woorden af te zwakken dat niet iedereen kon blijven etc. etc. Daarna gingen de grenzen dicht en stemden de Oost Europese landen TEGEN het plan van Juncker haar rechterhand omdat anoniem besluit nodig is hiervoor. Dat kan alleen worden overruled door een andere bestuurslaag die de Oostblokkers dan dwingen een EU besluit uit te voeren.

Nu is NL een veel kleiner land dat Duitsland en met een kleinere economie en veel minder mogelijkheden. In het topic gaf ik al eerder aan wat een asielzoeker per jaar kost zolang hij de procedure doorloopt. Dat getal is 32.000€ (althans volgens de twee onderzoeken 28-36k). Dus iemand die als illegaal eerst 10 landen doorkruist (nieuw woord van onze premier in de algemene beschouwingen asielshoppen) en geen veilig land heeft gevonden geven wij dus gewoon 32.000€ per jaar zolang de procedure loopt. NL dacht dit jaar 1800 asielzoekers te krijgen per week, dat is momenteel bijgesteld naar 5000 per week. Daarnaast heeft men vluchtelingen gevraagd naar welk land ze het liefst zouden willen. Uit dat onderzoek is gekomen dat we er de komende jaren nog eens 500.000 kunnen verwachten als we nu niets gaan doen dit op te lossen. Ik hoef denk ik niet voor te rekenen dat NL dat helemaal niet aan kan, financieel noch praktisch. Dat zou dus ook NL failliet maken. We zijn in ons sociale NL nu elk jaar al heel veel geld kwijt aan mensen die we eerder binnen hebben gelaten en een NL paspoort hebben gegeven. Cijfers worden bewust niet genoemd in de politiek, maar ga uit van ongeveer 30 miljard wat het NL nu nog kost aan uitkeringen, toeslagen, AOW gaten, kosten scholing, hogere criminaliteit, hogere werkloosheid etc. etc (eerste generaal pardon niet meegerekend:eek:). Dus naast de al 77x genoemde redenen waarom ik deze mensen niet in NL wil hebben omdat ik vind dat ze geen vluchteling meer zijn, kunnen we het ook niet eens aan zonder zelf ten onder gegaan.

Nu kom ik weer even terug op de eerste alinea waar we spraken over sociaal. Persoonlijk doe ik veel sociaals MAAR uitsluitend wanneer ik weet waar mijn geld en spullen naartoe gaan. Denk hierbij aan steunen van verenigingen, diverse kinderactiviteiten, 3 goede doelen, computers en flatscreens voor de basisschool, helpen als vrijwilliger, schenkingen en nog veel meer van dat soort sociale activiteiten. Maar dat alles komt uit MIJN eigen portemonnee en naast mijn hypotheek van mijn huis heb ik geen staatschuld van 466 miljard welke de laatste 9 jaar bijna verdubbeld is.

Het geld waar met name de linkse socialisten mee zwaaien is helemaal niet van hun zelf, maar van het NL volk. Wanneer je een sluitende begroting hebt en zelfs een overschot creëert, dan los je eerst je schulden af en dan kijk je naar investeringen, dan wel extra geld voor de rest van de wereld. Dan ga je niet groot-joosie spelen met geld van anderen en laat de schulden van je eigen kinderen oplopen Als er een kleine Mr. Highway geboren wordt heeft hij al 35.000€ schuld op zijn kop.:eek: Is dat dan sociaal?:confused: Naar mijn mening niet, sterker nog ik vind deze mensen ASOCIAAL.

Is het sociaal dat ouderen niet de zorg meer krijgen die ze nodig hebben

Is het sociaal dat je straks geen pensioen meer krijgt en AOW onbetaalbaar is geworden

Is het sociaal dat ouderen die een operatie nodig hebben die veel geld kost om in leven te blijven (momenteel ligt de grens op 80k) te horen krijgen dat ze uitbehandeld zijn omdat ze te oud zijn

Is het sociaal NL-ers bijna de grootste belastingdruk ter wereld hebben, maar hier zelf weinig voor terug zien

Is het sociaal onze kinderen geboren worden met een schuld van 35k

Is het sociaal er steeds meer NL-ers in armoe moeten leven

etc. etc.

De voornaamste redenen dat ons sociale stelsel tot op de grond is afgebroken komt door teveel geld uitgeven van de overheid en het niet tijdig hervormen van dit stelsel. Ga zelf maar kijken welke partijen hiervoor verantwoordelijk zijn geweest, niet de PVV in ieder geval:p. Met alleen al die 30 miljard wat het NL kost had je alle sociale stelsels kunnen behouden en hervormen. Praat ik niet eens over geld wat naar de EU gaat en in bodemloze putten gestort wordt of eerdere migraties waaraan we ook nog steeds mee betalen.

Mijn opvatting over sociaal is dus mensen helpen binnen het daarvoor bestemde budget (wil jij meer doen, stort maar op 555) en selectie aan de poort. We kunnen nu eenmaal niet de hele wereld helpen als klein landje. Jouw opvatting van sociaal is kennelijk de mensen binnenhalen want die zijn allemaal echt vluchteling en hebben onze hulp nodig. Waarbij de rekening naar onze kinderen gaat en ons ooit zo sociale stelsel nog verder wordt afgebroken. Zo hebben we toch nog een gezamenlijke mening dat we onszelf allebei heel sociaal vinden.;)

Deze post delen

@Gamble

Citaat laat ik achterwege. Maar even korte wat puntjes op je posting.

-Allereerst ben ik het in grote lijnen met je eens. Ik denk ongeveer hetzelfde te reageren als jij beschrijft. Alleen zeker weten doe ik het niet als ik een paar jaar van alleen ellende en verlies heb doorgestaan.

-Er zijn experimenten die agressieve gedragsveranderingen laten zien als je een populatie explosief vermeerdert op de beschikbare oppervlakte.

-Onder extreme stress zijn de meest fatsoenlijke mensen in staat tot beestachtig gedrag. De psychologie heeft hier volop studie naar verricht. En uit het recente verleden zijn daar bewijzen voor zoals ook uit onze eigen geschiedenis te leren valt.

-Zou het zo kunnen zijn dat een aantal misdragingen voorkomen uit 4 jaar op de vlucht zijn, trauma's, frustraties, en dergelijke?

Deze post delen

Ik ben benieuwd naar het doel wat @FincaInSpanje voor ogen heeft met de eindeloze herhalingen.

Hoopt hij mensen overtuigen die nu niet denken zoals hij? :rolleyes:

Ondertussen polariseert het forum gigantisch en zijn het geen discussies meer maar een eenrichtingsverkeer prikbord waarop iedereen z'n kwakje dumpt.

Mensen gaan weg, starten hun eigen forum of zoals ik bezoeken het forum veel minder, want over preppen gaat het al lange tijd niet meer.

Hoe bizar eigenlijk, een club mensen met hetzelfde doel voor ogen, voor jezelf kunnen zorgen igv van calamiteiten, die nu door één onderwerp compleet polariseren en soms elkaar bloed wel kunnen drinken. :( Eerder was het juist dit gemeenschappelijke doel, wat ons verbond! :mad:

Ik zie liever dat dit forum over preppen gaat, de technieken, strategieën, kennis en methodes. Er zijn al honderden maatschappelijke/politieke discussie fora, dit forum onderscheidde zich door juist het gemeenschappelijke doel.

Ik zou niet graag in de schoenen staan van de forum admins, want hoe je deze polarisatie ook wil aanpakken, het is toch nooit goed.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik kreeg na aangaande van mijn berichtjes hier een negatieve reputatie mention van Dr. Pepper met de volgende link : http://www.carrieretijger.nl/functioneren/ontwikkelen/jezelf-ontwikkelen/reflectie

Vond het een onzinnige link en vroeg om uitleg waar ik mijn inziens recht op had.

Volgende krijg ik dan via PM.

Oftewel je mond houden, want anders krijg je een ban !!

Niemand hoeft het eens te zijn met me, maar als een MOD dit gaat sturen dan is het dacht ik wel duidelijk !!

Zal nu dan waarschijnlijk die ban krijgen, omdat ik niet binnen het straatje pas !!

Nee, omdat je je KEER op KEER niet aan de regels houdt:

PM

Via de website (forum) is het mogelijk om privé contact op te nemen met andere forumgebruikers. Deze Personal Messages (PM) zijn privé en mogen dan ook niet openbaar worden gemaakt op ons forum.

Kan je wel weer over gaan lopen janken, maar wellicht dat je er meer mee opschiet een keer je eigen houding onder de loep te nemen ipv die van de admins

-edit, ik had de berichten niet eens gelezen net die je openbaarde, nu wel. Grappig dus dat het exact neerkomt op hetgeen waar @Dr.Prepper je op wijst: niet alleen maar met dat vingertje van je naar anderen wijzen, maar een keer naar jezelf en je eigen houding kijken.

Deze post delen

Ik kreeg na aangaande van mijn berichtjes hier een negatieve reputatie mention van Dr. Pepper met de volgende link : http://www.carrieretijger.nl/functioneren/ontwikkelen/jezelf-ontwikkelen/reflectie

Vond het een onzinnige link en vroeg om uitleg waar ik mijn inziens recht op had.

Volgende krijg ik dan via PM.

Oftewel je mond houden, want anders krijg je een ban !!

Niemand hoeft het eens te zijn met me, maar als een MOD dit gaat sturen dan is het dacht ik wel duidelijk !!

Zal nu dan waarschijnlijk die ban krijgen, omdat ik niet binnen het straatje pas !!

[ATTACH=CONFIG]20753[/ATTACH]

Je blijft doorgaan, beetje jammer ookal wordt het meermaals aangegeven.

Deze post delen

@Loreen, regels zijn toch een keuze, net als wat ik met mijn PM's doe .... is dat mijn keuze

Regels zijn geen keuze, of je ze wel of niet volgt, dat is een keuze.

Jij kiest er voor ze niet te volgens, dus zijn de consequenties voor jou.

Hoe je niet als een klein kind in een hoekje te gaan zitten janken.

Deze post delen

@Gamble

Citaat laat ik achterwege. Maar even korte wat puntjes op je posting.

-Allereerst ben ik het in grote lijnen met je eens. Ik denk ongeveer hetzelfde te reageren als jij beschrijft. Alleen zeker weten doe ik het niet als ik een paar jaar van alleen ellende en verlies heb doorgestaan.

-Er zijn experimenten die agressieve gedragsveranderingen laten zien als je een populatie explosief vermeerdert op de beschikbare oppervlakte.

-Onder extreme stress zijn de meest fatsoenlijke mensen in staat tot beestachtig gedrag. De psychologie heeft hier volop studie naar verricht. En uit het recente verleden zijn daar bewijzen voor zoals ook uit onze eigen geschiedenis te leren valt.

-Zou het zo kunnen zijn dat een aantal misdragingen voorkomen uit 4 jaar op de vlucht zijn, trauma's, frustraties, en dergelijke?

Ik ben ook in staat tot beestachtig gedrag. Ook ik kan geweld toepassen wanneer dit noodzakelijk is.

Dit heeft te maken met mijn eigen persoonlijke achtergrond en het werk wat ik uitoefen.

Doch zal ik nooit geweld gebruiken als dit niet nodig is en zeer zeker niet jegens personen die dit niet verdienen.

Om het gedrag van anderen maar af te schuiven op het ja hij heeft het zo moeilijk, daar kom je bij mij niet mee weg.

Ik heb voldoende geweld meegemaakt in mijn leven (nee geen oorlog nee), ik heb mensen kapot zien gaan aan dezelfde dingen die ik ook meegemaakt heb.

Ik heb ervoor gekozen geen slachtoffer te zijn, maar eveneens geen dader.

Zo heb ik een redelijk goed leven opgebouwd, terwijl de draad heel dun was om het anders te hebben.

Zoals ik naar mezelf kijk en beoordeel, zo bekijk ik en beoordeel ik ook een ander: Aan dezelfde standaard!

Begrip tonen kan ik altijd, doch stel ik wel eisen aan de mate van begrip.

Doen we dit niet dan kan je alles wel goedpraten en is het einde zoek. ..

Deze post delen

Heb vol verwondering zitten kijken in dit onderwerp hoe mensen elkaar aanvallen ''soms ver onder de gordel'', maar ook hoe mensen zich distantiëren van het onderwerp. Alleen het feit is dat we niet meer weg kunnen kijken, en elkaar keer op keer weer zwart maken met modbreak's tot gevolgen. Daarbij snap ik dat mensen gaan botsen op dit onderwerp, maar dit is niet de oplossing en die heb ik eigenlijk ook nog niet gehoord of gezien. Maar zoals we nu als Nederlandse bevolking door gaan schiet het niet op, en krijgen we een steeds grotere verdeeldheid onder de mensen. Daarbij ben ik het met sommige mensen totaal eens, maar ook met heel veel niet om eerlijk te zijn. Maar als we op deze voet door blijven gaan, is alles waar je ouders/grootouders hard voor hebben moeten werken binnen een mum van tijd weg geslagen onder je eigen voeten. Daarbij ben ik wel van mening dat het beeld wat het nieuws laat zien niet helemaal waar is, maar er zitten ook echte oorlogsslachtoffers tussen. En daar moet een oplossing voor gevonden worden, voor die andere economische vluchtelingen moet dat ook eigenlijk. Maar als we verdeeld blijven en elkaar met modder blijven onder gooien, zijn deze problemen niet snel te stoppen waardoor we onder eigen problemen ten onder gaan.

Daarbij zijn er eigenlijk genoeg ideeën geopperd waaronder: grenzen dicht gooien, schengen laten klappen, hekken bouwen, opvang in eigen regio, Syrië veilig maken, mensensmokkelaars droog leggen en nog talloze acties. Maar ondertussen stromen er wel duizenden per dag Europa binnen, zonder dat er een fatsoenlijke en humane manieren zijn gevonden om dit op te lossen. Nu zegt inderdaad de bovenstaande reaguurder " De vluchtelingen willen hier niet zijn'' met inderdaad wel de lusten maar niet de lasten, en hier ben ik wel weer mee eens.

En die aantal % die hier naartoe komt en die zich aanpast na de Westerse maatstaven, daar hoor je mij niet over klagen en die zou ik zelfs bij de grens ophalen om hen hulp te kunnen bieden. Maar die andere 95% daar staat niemand op te popelen, waarom niet vraag je je dan af. Omdat deze personen zich niet willen aanpassen, aan de maatschappij die jij, ik, onze geboorteverwekkers hebben opgebouwd, maar ze lopen met talloze groepen zo de grens over om daarna je land volledig te gronden te richten. Na mijn weten is het Westen op Joods/Christelijken maatstaven gebouwd, en dat was een verdomd goede samenleving. Totdat de islam zich steeds meer in het Westen ging mengen, met talloze incidenten voor zover en de velen die nog komen gaan. En die dus een verdeeldheid onder de Nederlanders steeds groter en groter maakt, totdat de bom klapt en je een burgeroorlog gaat krijgen. En daar ga ik dan de tweede kamer ook zeker de schuld van geven op dat moment, zei staan er namelijk allang niet meer voor het volk maar voor hun eigen zakken. Ze beloven je de mooiste bergen met prinsjes dag, en verdomd nog geen 24 uur later krabbelen ze daar mee terug onder het mom van ''dat hebben jullie verkeerd geïnterpreteerd'' Maar vergeet niet ergens zijn we zelf de schuldige van deze stroom, eigenlijk met een toe doen van andere die zich toch veilig wanen. Omdat er geen enkele idioot is die de tocht over de Atlantische Oceaan aan durft in een rubber bootje, wij krijgen met de problemen te maken die andere hebben gemaakt uiteindelijk.

Nu zie ik af en toe de mod's leden terug roepen over hun mening, waarvan ik vind dat je die moet kunnen posten. Ook al ben je het niet met elkaar eens, het moet wel bespreekbaar blijven in mijn ogen. Maar als er dan mensen gebanned worden, en hele stukken weg gehaald worden. Dan trap je mij ook op de zere teentjes, en denk ik soms ook nog wat doe ik hier af en toe nog.

EN NU TERUG ON TOPIC : Is dit een reden voor versneld preppen ?

Ja ik vind van wel en dan denk je waarom dan, dat ga ik nog eens haarfijn uit leggen zo kort en bondig mogelijk.

Het multiculturele in Nederland heeft gefaald, en alleen maar meer verdeeldheid en onvrede gemaakt. Zelf zit ik namelijk niet te wachten op een islamitische meerderheid in Nederland, islamitische partijen in de politiek (aanhangers genoeg in Nederland)

Nee ik wil niet terug gezet worden in de tijd, nee ik wil geen halal vlees eten ( levend je strot laten op snijden, een dier heeft ook gevoelens) nee ik wil geen 5 x per dag gegalm door mijn wijk horen, nee ik wil niet dat mensen die Joods, homo & lesbiene, transgenders zijn zich onveilig moeten voelen in Nederland. Nee ik wil niet dat mijn toekomstige kinderen aan moeten horen hoe goed Mohammed was met een minderjarig kind. Nee ik wil geen Islam meerderheid in Nederland.

IK WIL MIJN LAND TERUG !

• Leuk 3

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...