Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

@Loreen: bespaar je de moeite, dat is paarlen voor de zwijnen gooien. Alles wat je noemt mbt een opbouwende discussie is al vele malen benoemt in een ander topic dat hier specifiek over ging.

Mee eens. Het is ook een dermate complex probleem, dat gaat nu eenmaal even niet opgelost worden vanachter het toetsenbord.

Probleem 1: Puinhoop in Syrie (of andere oorlogsgebieden) en als de kogels en bommen om je oren vliegen snapt iedereen wel dat je vlucht. Geen idee hoe je de situatie daar kunt verbeteren, het verleden wijst uit dat meer bommen gooien, en proberen een democratie te installeren niet gaat werken. (denk aan Irak, Afghanistan, etc)

Probleem 2: Opvang in de regio (Libanon, Jordanië) dat gebeurt allang er zitten daar dus 4 miljoen mensen, zonder uitzicht op verbetering, zonder iets te doen, geen scholen voor de kinderen en velen zitten daar dus al vier jaar! In Afrika heb je zelfs dergelijke vluchtelingenkampen waar mensen al 17 jaar zitten.

En dan wil de rest van de wereld ook nog geeneens die landen helpen met die opvang. Er is momenteel maar 40% van het benodigde geld toegezegd, dus geeneens gestort wat daar nodig is voor die opvang. Dus er wordt gekort op basiszaken zoals eten!

Wederom, niet vreemd als je na vier jaar in zo'n tentenkampje met niets een keer gaat denken aan verkassen naar betere oorden.

Probleem 3: Ze kunnen ook niet allemaal hierheen komen.

Wie de oplossing weet mag het zeggen. :)

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

Mee eens. Het is ook een dermate complex probleem, dat gaat nu eenmaal even niet opgelost worden vanachter het toetsenbord.

Probleem 1: Puinhoop in Syrie (of andere oorlogsgebieden) en als de kogels en bommen om je oren vliegen snapt iedereen wel dat je vlucht. Geen idee hoe je de situatie daar kunt verbeteren, het verleden wijst uit dat meer bommen gooien, en proberen een democratie te installeren niet gaat werken. (denk aan Irak, Afghanistan, etc)

Probleem 2: Opvang in de regio (Libanon, Jordanië) dat gebeurt allang er zitten daar dus 4 miljoen mensen, zonder uitzicht op verbetering, zonder iets te doen, geen scholen voor de kinderen en velen zitten daar dus al vier jaar! In Afrika heb je zelfs dergelijke vluchtelingenkampen waar mensen al 17 jaar zitten.

En dan wil de rest van de wereld ook nog geeneens die landen helpen met die opvang. Er is momenteel maar 40% van het benodigde geld toegezegd, dus geeneens gestort wat daar nodig is voor die opvang. Dus er wordt gekort op basiszaken zoals eten!

Wederom, niet vreemd als je na vier jaar in zo'n tentenkampje met niets een keer gaat denken aan verkassen naar betere oorden.

Probleem 3: Ze kunnen ook niet allemaal hierheen komen.

Wie de oplossing weet mag het zeggen. :)

Als we eens beginnen met probleem 3 die wat ons aangaat. Dat is zo op te lossen door een duidelijk signaal af te geven en iedereen terug te sturen naar de regio. Kost een zak geld maar veel minder dan hier laten verblijven, want eenmaal hier gaan ze nooit meer vrijwillig terug.

Probleem 2 is een kwestie van geld geven en de juiste middelen. We hadden inderdaad de omringende landen op onze blote knieën moeten bedanken en kilo's goud moeten geven om die mensen in de regio te houden. Met geld kunnen kampen beter worden opgezet en kunnen zaken zoals scholing voor kinderen geregeld worden.

Probleem 1 kan alleen opgelost worden als er voldoende politieke wil is hier een eind aan te maken. Maar veel landen verdienen aan de wapens, veel landen steunen militair bepaalde partijen dus er is nog veel onenigheid over de rug van de bevolking. Zolang er wapens worden geleverd zal er strijd blijven.

PS er is nog een probleem, probleem 4. Dat is de echte vluchtelingen filteren van de gelukszoekers en mogelijk ISIS aanhangers. Dan zal je zien dat de druk op de EU landen met 90% afneemt.:eek:

Calling Bullshit On the Anti-Refugee Memes Flooding the Internet

Misschien was ie al geplaatst? geen idee, dan nog maar eens : https://www.vice.com/en_uk/read/kleinfeld-refugee-memes-debunking-846?utm_source=vicetwitteruk (het is in het Engels, dus even je best doen graag, ik ga het niet voor je vertalen)

... ben benieuwd wat de angst zaaiende, elkaar na blatende pvv schapen hier weer over te zeggen hebben ;) nouja, eigenlijk ben ik helemaal niet benieuwd, want het is voorspelbaar. Ze lezen wat ze lezen willen, en lezen slecht, en reageren vanuit angst en egoisme, short minded people.. oei, moeilijk woord :rolleyes:

Zolang er nog gemeenschappen in Nederland leven, die op zondag geen TV mogen kijken, de vrouw aan het aanrecht zetten, de man het vlees moet snijden, geen internet mogen gebruiken, en geen sex mogen hebben voor het huwelijk, maar wel schijnheilig doen over hun zogenaamde 'medeleven met de zwakkere', zullen ze dergelijke foto's uitermate welkom vinden om hun weerstand mee te versterken. En 'het' excuus te hebben om geen ruimte te geven aan deze mensen.

In plaats van het rotte systeem aan te vallen waar de wereld onder gebukt gaat, gaan weer anderen roepen dat het de 'vluchtelingen' zijn die het geld weg zuigen en allemaal strijders zijn die hier verder zullen gaan. Nou was die kans er al lang, maar dat benoemen we niet. Dat onze eigen landgenoten al eeuwen lang over de wereld het zelfde hebben gedaan met slaven en kolonieen? dat slaan we ook over.

Dat vluchtelingen er nu eenmaal komen en mensen zijn, maakt niks uit. Ze zijn immers gevaarlijk!

Dus we moeten preppen tegen hun! versneld nog wel... heul snel! want de trein komt vandaag aan! f*ck het is al te laat eigenlijk! De trein is nooit optijd, maar vandaag wel! heul verdacht!

Jullie zijn zelf gevaarlijk! vind ik! is mijn hippie mening.. boeit jullie toch niet, mijn linkse lul mening, dus kan ik dat ook gewoon neerzetten. Doe er mee wat je wil. Fijne dag! Ik ga nog even wat bomen knuffelen! Mijn drijfveer is niet angst. (angst is het ontbreken van liefde, maar dat snap je waarschijnlijk toch niet)

.... Liefde is het antwoord .. wat was de vraag??? ...

Kom maar met de reactie's! ga er maar tegen in of zo.. maakt mij niks uit. Let alleen wel op dat je geen dingen gaat zeggen die je vind, die een ban of slotje vragen. Want dan ben je je vrijheid van propaganda hier kwijt. Dus speel het slim en zeg het hier netjes, politiek correct dus! Thx! (shit, moeten we echt alles voorkauwen :eek: )

Jammer dat je voor de zoveelste keer niet echt verder komt dan mensen die het niet met je eens zijn voor rotte vis uitmaken en wat goedkope demagogie.

Lekker opbouwend weer.

Ik zeg verplichte leesvoer "waarom we alle grenzen moeten open zetten"

Ik heb het gelezen, maar weet niet echt naar welk punt je toe wilt ?

Er staat " waarom we alle grenzen moeten open zetten " en ik zie een hoop positieve dingen voorbij komen ... maar ... ik zie totaal niks positiefs voor Nederland er in terug komen.

Er wordt gesproken dat Nederland 1 van de rijkste landen is ... klopt ook wel ... maar de kosten en afdragingen zijn er dan ook hoog .... dus ik denk dat je met veel landen een 1 op 1 vergelijking kunt maken , of ik moet het weer verkeerd lezen en zien ?

• Admin
Ik heb het gelezen, maar weet niet echt naar welk punt je toe wilt ?

Er staat " waarom we alle grenzen moeten open zetten " en ik zie een hoop positieve dingen voorbij komen ... maar ... ik zie totaal niks positiefs voor Nederland er in terug komen.

Er wordt gesproken dat Nederland 1 van de rijkste landen is ... klopt ook wel ... maar de kosten en afdragingen zijn er dan ook hoog .... dus ik denk dat je met veel landen een 1 op 1 vergelijking kunt maken , of ik moet het weer verkeerd lezen en zien ?

Eerste zin van het artikel:

Wat als er één maatregel zou zijn die in één klap alle armoede uitroeit, het wereldwijde bbp verdubbelt, iedereen in Afrika boven onze armoedegrens uittilt en ons op termijn ook nog een paar extra maandsalarissen oplevert?

• Leuk 1

Kan er eerlijk gezegd ook niks logisch uit halen, bijvoorbeeld de Thaise bessenplukkers. Die verdienen op dat moment enorm veel inderdaad voor hun doen, maar als ze dan terug gaan met zulke bedragen. Dan creëren ze in principe een nog grotere kloof tussen rijk en arm, omdat niet iedereen de kans zou krijgen zoals hun. Maar het is ook al een beetje aan de orde op het moment, kijk naar Oostblokkers die hier hard werken voor hun geld. Uitgeven doen ze hier alleen aan huisvesting, bier brood en kaas en het andere nemen ze mee terug naar een aantal maanden werken. Wat dus zou betekenen dat het land van herkomst er eigenlijk alleen maar op vooruit gaat, maar het land waar gewerkt worden gaat er financieel op achteruit. Omdat het geld dan hier nauwelijks in de economie wordt gepompt.

Wat als er één maatregel zou zijn die in één klap alle armoede uitroeit, het wereldwijde bbp verdubbelt, iedereen in Afrika boven onze armoedegrens uittilt en ons op termijn ook nog een paar extra maandsalarissen oplevert?

Ja dat had ik gelezen, maar ik kan uit dat stuk nergens ophalen hoe het ons dan een paar extra maandsalarissen moet opleveren ? En als we meer gaan verdienen, zouden we naar ratio ook niet weer meer af moeten dragen ?

Goed onderbouwd stuk!

Laten we hopen dat "the Haters" het eens echt lezen en de argumenten tot zich nemen en niet gelijk "JA, MAAR.." roepen.

***EDIT***

@Gunnie @wodan

Al die mensen die hier tijdelijk komen werken hebben eten drinken nodig, huisvesting, dat levert lokaal geld op. Het bedrijf waar ze werken heeft hogere productie en meer techniek om te laten draaien, daar zijn weer lokale bedrijven voor die dat leveren, zelfde geld voor de personeelsafdeling die het drukker krijgt, ook weer lokale mensen die daar aan verdienen.

Die lokale mensen geven weer lokaal geld uit waar de lokale ondernemer in een andere branch aan verdient, enz..

Snap je het effect van de spin-off een beetje??

• Niet leuk 1
Goed onderbouwd stuk!

Laten we hopen dat "the Haters" het eens echt lezen en de argumenten tot zich nemen en niet gelijk "JA, MAAR.." roepen.

***EDIT***

@Gunnie @wodan

Al die mensen die hier tijdelijk komen werken hebben eten drinken nodig, huisvesting, dat levert lokaal geld op. Het bedrijf waar ze werken heeft hogere productie en meer techniek om te laten draaien, daar zijn weer lokale bedrijven voor die dat leveren, zelfde geld voor de personeelsafdeling die het drukker krijgt, ook weer lokale mensen die daar aan verdienen.

Ik snap het, maar dan nog zie ik die extra maandsalarissen niet terug daarin ... want je moet toch werken voor je loon, of zou het zo zijn dat we ineens van 12 euro bruto per uur naar 24 euro bruto per uur gaan ?

Ik zie dat niet gebeuren, dus als iemand mij kan vertellen hoe ik dan een paar maandlonen extra kan verdienen terwijl ik toch dezelfde uren zou werken ?

Maar dat kan @Lekker me vast uitleggen !

En "by the way" ... dit is niet hatelijk bedoeld en ook niet op vluchtelingen, maar nu voor me eigen .... ik wil serieus graag extra maandlonen verdienen met de uren die ik nu draai ;)

Goed onderbouwd stuk!

***EDIT***

@Gunnie @wodan

Die lokale mensen geven weer lokaal geld uit waar de lokale ondernemer in een andere branch aan verdient, enz..

@Lekker :Gewoon even luidop aan het denken :

moesten we nu eens onze eigen werklozen te werk stellen ipv vluchtelingen (die al te kampen hebben met een taalbarriére ) ? Lijkt je dat geen strak plan ?

Even los van het stuk, en mijn mening, reageer ik op bovenstaande quote.

Klein foutje in dit stuk. Vervang lokale bedrijven door grote internationals als Unilever en Ahold...het geld blijft niet lokaal, het geld wordt weggesluisd en bijna niemand heeft dat goed genoeg in de gaten. Aanbestedingen moeten al Europees. Zelfs de schaapskudde hier moet werk via Europese aanbesteding zoeken en vinden.

Als je echt lokale economie hebt kan je het af met lokale munt...voor voorbeeld lokale economie zie de reportage Youtopia en vooral het stuk over de burgemeester van Bristol.

• Leuk 1
Goed onderbouwd stuk!

***EDIT***

@Gunnie @wodan

Ik heb het gelezen, en ik snap het niet.

Volgens mij is dat idee gelijk aan het hypothetische idee om iedere burger 1000 euro te schenken met de voorwaarde dat ze dit moeten uitgeven.

Hierdoor zal iedereen voor 1000 euro gaan consumeren en zal de economie een enorme boost krijgen.

In theorie zou dit moeten werken.

In de praktijk loopt dit mank

Je kan dit eigenlijk vergelijken met het manklopen van een Ponzi Systeem.

Het kan ook zijn dat ik er gewoon te dom voor ben om het te begrijpen.

Volgens mij is dat idee gelijk aan het hypothetische idee om iedere burger 1000 euro te schenken met de voorwaarde dat ze dit moeten uitgeven.

Hierdoor zal iedereen voor 1000 euro gaan consumeren en zal de economie een enorme boost krijgen.

Theorie zou betekenen dat en laten voor het gemak zeggen dat we 10 miljoen volwassen hebben in Nederland, want ga er vanuit dat kinderen geen 1000 euro krijgen ?

Maar dan kom je uit op 10,000,000,000 euro ;) .... waar willen ze dat geld vandaan halen ? , door extra belasting te heffen of te bezuinigen op een en ander ? ( Ze zouden de gouden koets en de groene draak kunnen verkopen i.p.v. daar miljoenen aan uit te geven ? ) ;)

Net wat je zegt, theorie is 1 ding, praktijk is een 2e !!

Als we eens beginnen met probleem 3 die wat ons aangaat. Dat is zo op te lossen door een duidelijk signaal af te geven en iedereen terug te sturen naar de regio. Kost een zak geld maar veel minder dan hier laten verblijven, want eenmaal hier gaan ze nooit meer vrijwillig terug.

Probleem 2 is een kwestie van geld geven en de juiste middelen. We hadden inderdaad de omringende landen op onze blote knieën moeten bedanken en kilo's goud moeten geven om die mensen in de regio te houden. Met geld kunnen kampen beter worden opgezet en kunnen zaken zoals scholing voor kinderen geregeld worden.

Probleem 1 kan alleen opgelost worden als er voldoende politieke wil is hier een eind aan te maken. Maar veel landen verdienen aan de wapens, veel landen steunen militair bepaalde partijen dus er is nog veel onenigheid over de rug van de bevolking. Zolang er wapens worden geleverd zal er strijd blijven.

PS er is nog een probleem, probleem 4. Dat is de echte vluchtelingen filteren van de gelukszoekers en mogelijk ISIS aanhangers. Dan zal je zien dat de druk op de EU landen met 90% afneemt.:eek:

De impact van probleem 2 ontgaat je nog. Hoeveel jaren kun je vluchtelingen in een kamp zetten zonder uitzicht op werk, scholing voor de kinderen etc? Niet kunnen opbouwen, alleen maar wachten en tijd doden met minder dan humane voorzieningen? Nagenoeg alle vluchtelingen die momenteel naar Europa komen, komen daar vandaan, niet uit Syrië zelf.

Ja stel dat, maar uit het artikel haal ik dit niet.

Wat ik wel lees is iemand die de meest bizarre dingen erbij haalt om zijn stelling te ondersteunen. Vaak niet relevant voor de huidige situatie, maar soms ook op het niveau Diederik Stapel.

Van het grootste experiment in het openen van grenzen maken we zelf deel uit. 500 miljoen Europeanen kunnen vrij reizen door 26 landen, met nog vier landen (Cyprus, Roemenië, Bulgarije en Kroatië) in de wachtrij. In Nederland werken nu al zo’n 300.000 Midden- en Oost-Europeanen (MOE-landers). Die leggen ons geen windeieren. Alleen al in 2012 droegen MOE-landers netto 364 miljoen euro bij aan de schatkist.

Maar hoeveel kosten de 300.000 extra uitkeringen + alle uitkeringen van MOE-landers die steun trekken?

De enige die baat heeft bij open grenzen is het bedrijfsleven en dan nog geldt de regel hoe groter men is hoe meer baat men er bij heeft,

Of vraag voor de grap eens aan de gemiddelde bouwvakker hoe zijn bedrijfstak veranderd is nadat de grenzen open gingen. Best lastig om te concurreren tegen Oostblokkers die minder dan het vijf euro per uur vragen voor geschoolde arbeid.

nee hoor, nog veel erger: ook in theorie kan dit niet werken! je kunt niet rijk worden door meer te gaan eten! voor welvaart moet je produceren, niet consumeren.

nee hoor, nog veel erger: ook in theorie kan dit niet werken! je kunt niet rijk worden door meer te gaan eten! voor welvaart moet je produceren, niet consumeren.

Maar als er niemand consumeert zit je daar met je productie natuurlijk...

Vind het een zeer interessant artikel. Ben evenwel niet econoom henoeg om alle veronderstellingen naar waarde te kunnen schatten. Tot nu toe had ik het hele vluchtelingenprobleem vooral uit humanitair oogpunt bekeken.

Gaat Hongarije dan west EU redden? Zij gaan iedere vluchteling die in Servië geen asiel hebben aangevraagd terugsturen, zoals de afspraken van Dublin zijn overigens.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/713933/1/1/50/vluchteling-moet-in-servie-asiel-aanvragen.html

We zouden dit land een zak met geld moeten geven (net als de Italianen en Grieken overigens) en we zouden douaniers en politie hulp moeten sturen om ze te helpen.

Duitsland geschrokken door het grote aantal gelukszoekers. Ze wilden twee weken geleden nog de meeste vluchtelingen opvangen, maar het grootste deel is gelukszoeker.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/24491986/__Geschrokken_van_gelukzoekers__.html

"Echte vluchtelingen moet je een onderdak bieden maar de gelukszoekers die met de stroom meegaan zal je terug moeten sturen".

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...