Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Als allebei de foto's op internet staan, kan je een 'reverse search' doen. Via Google en allerlei andere programma's kan je dus dezelfde persoon vinden op andere foto's of lookalikes. "We can do it, we have the technology!" ;)

Ik heb mijn beperkte kennis de foto's en kenmerken bekeken. En volgens mij is het dezelfde man. Maar om enige nuance te houden, weten we idd niet zeker of het een IS-strijder is of een IS-bestrijder.

Sorry maar ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat je met een reverse search van een van beide foto's, niet bij de andere foto uitkomt.

Dat volgens jou het dezelfde man is, wil zeggen dat het dezelfde man KAN zijn. Dat hoort deel een van je nuance te zijn. Al is het maar om het feit dat het ook een identieke tweeling kan betreffen :rolleyes: Los van die tweeling, de man op de tweede foto heeft wat weg van de man op de eerste foto. Tja, ik heb ook wat weg van onze geliefde Daenerys Targaryen (*proest*) maar ik BEN haar niet, laat staan dat je aan de hand van een foto van mij kan bepalen dat ik draken op zolder heb.

Dan komt daar dus nog het punt van het poseren bij. De beste man wordt niet gefotografeerd terwijl hij toevallig langs loopt, hij poseert voor de foto. Als hij daadwerkelijk een IS-strijder is, die stiekem doet of hij een vluchteling is om hier stiekem een aanslag te gaan plegen, en dus weet dat er een foto van hem op internet staat in z'n speelkledij (want hij zou in dit geval immers de poserende man op foto 1 zijn) dan gaat ie toch zeker niet poseren voor een foto???? Kom op zeg.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

Dat hoop ik ook ja!

Ik hoop dat preppers weldenkend genoeg zijn om in te zien hoe onvoorstelbaar ongeloofwaardig het is dat een IS-strijder, die zogenaamd als vluchteling naar Europa toe gaat, tot twee keer toe gaat poseren voor een foto. Eerst als "IS-strijder" (mij is nog steeds onduidelijk hoe je het verschil ziet tussen een IS-strijder en een IS-bestrijder, maar dat terzijde) en vervolgens als vluchteling in Berlijn. Dat die man ziet dat iemand een foto gaat maken, en dat hij dan denkt "Oh weet je wat, ik ben hier met een verborgen agenda, laat ik eens poseren voor een foto".

Ik hoop dat preppers weldenkend genoeg zijn om in te zien hoe onvoorstelbaar ongeloofwaardig het is dat er duizenden foto's zijn van honderdduizenden vluchtelingen, dat er duizenden foto's zijn van weet ik veel hoe veel IS-strijders en IS-bestrijders, en dat er dan iemand is die een foto van een geschoren meneer met geweren en mutsje op ziet, en tijden later een foto ziet van een meneer met licht stoppelbaardje, geen mutsje, geen geweren, in een compleet andere setting, en dan denkt "hey ik ken hem ergens van. Verrek, ik ken hem van die ene foto die ik ooit ergens een keer gezien heb". Zelfs als je een fotografisch geheugen hebt is de kans dat je beide foto's aan elkaar linkt zo goed als nihil omdat de hele setting zo anders is.

Daarnaast vind ik dit "bewijs", zelfs zo naast elkaar, verre van overtuigend. Bij de eerste meneer kan je zijn haarlijn niet eens zien, laat staan dat je kan vergelijken of deze hetzelfde is. Ik zie niet een opvallend of uniek kenmerk dat mij er van overtuigd dat het hier om dezelfde persoon gaat.

Ik ben echt niet selectief, en ben echt niet bezig om alle berichten die een negatieve klank mbt de vluchtelingenproblematiek laten horen te ontkrachten.

Maar kom op zeg, laten we alsjeblieft een beetje nadenken voordat we conclusies gaan verbinden aan dit soort kul.

Helaas kan ik hier niet alles plaatsen wat ik al heb gezien en heb gelezen van/over IS en vluchtelingen. Maar als je dit soort dingen gaat wegzetten als "kul" dan heb ik echt zoiets van steek gerust je kop verder in het zand. Jij kan het dan wel ongeloofwaardig vinden, maar meer dan genoeg mensen vinden het wel geloofwaardig, waaronder ikzelf. Preppers, preppen voor genoeg dingen waar de gemiddelde mens nog niet 1 seconde aan hebben gedacht zoals CME's , dijkbreuk, kernramp, treinongelukken met chemicalien , aardbevingen en ga zo maar door. De kans op een CME is veel kleiner dan dat van een kernramp, ga je tegen die preppers ook zeggen dat iets dergelijks ongeloofwaardig is? Nee, toch. Nou er zijn genoeg mensen die ergens wel in geloven. Laat die mensen in hun waarde, als je niets relevant kan zeggen zeg dan gewoon eens een keer niets.

Ben weer weg van hier, Loreen heeft in mijn ogen weer eens bewezen dat er niets is veranderd aan bepaalde mensen.

Helaas kan ik hier niet alles plaatsen wat ik al heb gezien en heb gelezen van/over IS en vluchtelingen. Maar als je dit soort dingen gaat wegzetten als "kul" dan heb ik echt zoiets van steek gerust je kop verder in het zand. Jij kan het dan wel ongeloofwaardig vinden, maar meer dan genoeg mensen vinden het wel geloofwaardig, waaronder ikzelf. Preppers, preppen voor genoeg dingen waar de gemiddelde mens nog niet 1 seconde aan hebben gedacht zoals CME's , dijkbreuk, kernramp, treinongelukken met chemicalien , aardbevingen en ga zo maar door. De kans op een CME is veel kleiner dan dat van een kernramp, ga je tegen die preppers ook zeggen dat iets dergelijks ongeloofwaardig is? Nee, toch. Nou er zijn genoeg mensen die ergens wel in geloven. Laat die mensen in hun waarde, als je niets relevant kan zeggen zeg dan gewoon eens een keer niets.

Ben weer weg van hier, Loreen heeft in mijn ogen weer eens bewezen dat er niets is veranderd aan bepaalde mensen.

Alsjeblieft zeg doe jezelf een plezier en leer te LEZEN.

Ik zeg het nota bene LETTERLIJK: ik ontken niet dat er een probleem is, ik zeg niet dat berichten over IS kul zijn, ik zeg puur en alleen dat het bericht van die twee foto's in mijn ogen volstrekt ongeloofwaardig is, en vervolgens leg ik uit waarom ik dat denk.

Als je daar niet tegen kan ga dan niet zielig lopen janken en vingertje wijzen, maar kom dan met argumenten waarom die man op de tweede foto WEL de zelfde man is als de man op de eerste foto. Heb je die argumenten niet? Goh, dat zegt dan denk ik ook genoeg. Maar ga me verdomme niet woorden in de mond leggen, ga me niet dingen verwijten die ik helemaal niet gezegd of gedaan heb.

Als jij hier weg gaat omdat je er niet tegen kan dat ik vraagtekens zet bij een bericht, en ook nog eens uitleg waarom ik die vraagtekens plaats, dan ben JIJ degene die iets bewijst, niet ik.

Triest figuur.

Na Duitsland en de Tsjechen, gaat ook Hongarije maatregelen nemen en ze mobiliseren momenteel honderden manschappen die snel inzetbaar zijn in het grensgebied.

http://www.nujij.nl/algemeen/hongarije-mobiliseert-tegen-vluchtelingen.33457980.lynkx

Net terwijl ik bovenstaande neerzet, komt het bericht dat ook Oostenrijk de grenzen gaat sluiten. Hoe snel kan er ineens geschakeld worden binnen de EU zou ik bijna willen roepen.

http://www.nujij.nl/algemeen/oostenrijk-ook-op-slot-voor-vluchteling.33457999.lynkx

Bovendien kantelt de Duitse ruimhartigheid ten aanzien van vluchtelingen aanzienlijk.

http://www.nujij.nl/algemeen/duitse-ruimhartigheid-tegenover-vluchtelingen.33456501.lynkx

Zes landen liggen nog dwars over de herverdeling van die 120.000 vluchtelingen over de EU. Met name voormalig Oostblok.

http://www.nujij.nl/algemeen/deze-zes-landen-liggen-dwars-bij-junckers-eu.33454365.lynkx

Bommelding op station van München, ook een manier om even de stront op te ruimen.:( Bleek vals alarm.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4141418/2015/09/13/Station-Munchen-weer-vrijgegeven-na-bomdreiging.dhtml

(Humor)Bij Gerard Joling zakt zijn broek ervan af.:p Maar die zakt bij hem al snel af volgens mij.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/713800/1/1/50/jolings-broek-zakt-af-van-asielzoekers.html

@prepper053 Ik geloof best dat er ook terroristen binnenkomen maar die twee mannen zijn niet dezelfde. Vergelijk de wangen, neus enz. Het zouden broers kunnen zijn kwa uiterlijk maar ze zijn beslist niet gelijk.

Er zwerven meer van dit soort vegelijkingen rond en die worden ook telkens ontkracht. Hoe meer dat gebeurt hoe minder mensen op hun hoede zullen zijn.

Beetje het verhaal van "The boy who cried wolf".

Als je het weigert te zien zie je het niet ..... en als je het niet ziet is het er niet ..... totdat het ineens recht voor je neus staat en je er niet meer om heen kan ..... en dan? wat doe je dan?

dan doe je helemaal niets meer want dan ben je te laat .... veelste laat .... en n.b. schuld eraan....

Wat zeiden ze toen ook weer? "Ga rustig slapen er is niets aan de hand" ?

We leven in een democratie, en dit is kennelijk wat de meeste mensen al die jaren al willen. De stem van de meesten is de richting die we varen. Alleen vraag ik mij echt af als de gevolgen niet meer te overzien zijn, of de meeste mensen wel zo blij zijn met hun keuze, en toch niet beter hadden kunnen luisteren naar de minderheid die er anders over dacht.

Zo zag ik een paar filmpjes waarin van die hulpverleners met voedsel e.d. werden overvallen/geplundert door "vluchtelingen"..... en dan zo'n gehavende rodekruismedewerken die dan beschadigd en vol ongeloof weg loopt ...... je ziet 'm denken "maar dit waren toch van die lieve hulpbehoevende mensen vol dankbaarheid voor de hulp???"

Boom! reality check :p

Calling Bullshit On the Anti-Refugee Memes Flooding the Internet

Misschien was ie al geplaatst? geen idee, dan nog maar eens : https://www.vice.com/en_uk/read/kleinfeld-refugee-memes-debunking-846?utm_source=vicetwitteruk (het is in het Engels, dus even je best doen graag, ik ga het niet voor je vertalen)

... ben benieuwd wat de angst zaaiende, elkaar na blatende pvv schapen hier weer over te zeggen hebben ;) nouja, eigenlijk ben ik helemaal niet benieuwd, want het is voorspelbaar. Ze lezen wat ze lezen willen, en lezen slecht, en reageren vanuit angst en egoisme, short minded people.. oei, moeilijk woord :rolleyes:

Zolang er nog gemeenschappen in Nederland leven, die op zondag geen TV mogen kijken, de vrouw aan het aanrecht zetten, de man het vlees moet snijden, geen internet mogen gebruiken, en geen sex mogen hebben voor het huwelijk, maar wel schijnheilig doen over hun zogenaamde 'medeleven met de zwakkere', zullen ze dergelijke foto's uitermate welkom vinden om hun weerstand mee te versterken. En 'het' excuus te hebben om geen ruimte te geven aan deze mensen.

In plaats van het rotte systeem aan te vallen waar de wereld onder gebukt gaat, gaan weer anderen roepen dat het de 'vluchtelingen' zijn die het geld weg zuigen en allemaal strijders zijn die hier verder zullen gaan. Nou was die kans er al lang, maar dat benoemen we niet. Dat onze eigen landgenoten al eeuwen lang over de wereld het zelfde hebben gedaan met slaven en kolonieen? dat slaan we ook over.

Dat vluchtelingen er nu eenmaal komen en mensen zijn, maakt niks uit. Ze zijn immers gevaarlijk!

Dus we moeten preppen tegen hun! versneld nog wel... heul snel! want de trein komt vandaag aan! f*ck het is al te laat eigenlijk! De trein is nooit optijd, maar vandaag wel! heul verdacht!

Jullie zijn zelf gevaarlijk! vind ik! is mijn hippie mening.. boeit jullie toch niet, mijn linkse lul mening, dus kan ik dat ook gewoon neerzetten. Doe er mee wat je wil. Fijne dag! Ik ga nog even wat bomen knuffelen! Mijn drijfveer is niet angst. (angst is het ontbreken van liefde, maar dat snap je waarschijnlijk toch niet)

.... Liefde is het antwoord .. wat was de vraag??? ...

Kom maar met de reactie's! ga er maar tegen in of zo.. maakt mij niks uit. Let alleen wel op dat je geen dingen gaat zeggen die je vind, die een ban of slotje vragen. Want dan ben je je vrijheid van propaganda hier kwijt. Dus speel het slim en zeg het hier netjes, politiek correct dus! Thx! (shit, moeten we echt alles voorkauwen :eek: )

john_lennon_.jpg

@Highway heeft natuurlijk wel een punt, los van je mening inzake het vluchtelingenprobleem. Het vluchtelingenprobleem leidt wel lekker de aandacht af van de politiek/economische problemen die wordt veroorzaakt door incompetente politici en/of marionetten van het echte, hele grote geld. Zou dit ook binnen die context wellicht goed uitkomen voor de politiek?

• Leuk 2
@Highway heeft natuurlijk wel een punt, los van je mening inzake het vluchtelingenprobleem. Het vluchtelingenprobleem leidt wel lekker de aandacht af van de politiek/economische problemen die wordt veroorzaakt door incompetente politici en/of marionetten van het echte, hele grote geld. Zou dit ook binnen die context wellicht goed uitkomen voor de politiek?

Sinds dit allemaal begonnen is heb ik niets meer over de Krim of Oekraine gehoord.

Maar even zonder gekheid. Links, recht, recht door zee (kots) maakt me om eerlijk te zijn niets uit. Het sluiten van de grenzen zou niet kunnen, maar nu doen diverse landen het wel ineens. Europa was altijd te loch om op iets te kunnen reageren en ineens wordt er binnen dagen 180° gedraaid. Knap vind ik.

En ik ben nog steeds van mening dat we de vluchtelingen op moeten vangen NADAT ze gescreend zijn.

Vond het verbazingwekkend hoe er een protestactie in Amsterdam is waar wordt gezegt dat iedereen welkom is. Nederland is tolerant en voor iedereen! Behalve mensen die het er niet mee eens waren, die werden bedreigt door "vredelievende protestanten".

We moeten, in mijn optiek, stoppen met de politieke BS van orienteringen en gewoon een keer handelen op een goede en verantwoorde manier. Screenen en handhaven (en niet zoals het generaal pardon fiasco)

Maar dat is slechts mijn mening.

Maar om even terug te komen op....

Ik hoop echt van harte dat jullie gelijk hebben en straks niet dezelfde blik in de ogen hebben als die rodekruismedewerkers als blijkt dat die blatende pvv schapen het toch wel redelijk bij het rechte end bleken te hebben.

Dit is zo ontzettend niet het punt dat keer op keer (op keer op keer op keer op keer) gemaakt wordt...

Dit is dus exact wat bedoeld wordt met het verwijzen naar de oogkleppen.

Er is nog steeds niemand die ontkent dat er een mogelijk dreigende situatie is. Er is nog steeds niemand die beweert dat er geen probleem is, of geen probleem kan ontstaan.

Er wordt inhoudelijk kritiek gegeven op bepaalde standpunten en uitspraken. In plaats van die kritiek te voorzien van tegenargumenten, komen "jullie" niet verder dan vingertje wijzen. compleet irrelevante verwijten en gedraai.

Sterker nog, de inhoudelijke kritiek wordt meestal niet eens gelezen, de reactie die ik het meeste zie is "jullie lullen niet met me mee, en wie niet mee lult is tegen ons en daarmee fout".

Ik neem gewoon nog een keer het voorbeeld van die twee foto's. Ik reageer puur en alleen op die twee foto's en de tekst bij die foto's. Ik reageer inhoudelijk, zeg dat het zeer ongeloofwaardig is en leg uit waarom. In plaats van met argumenten te komen waarom die foto's wél reden zouden zijn om allerlei conclusies te trekken word ik weer aangevallen, en wordt mij weer verweten dat ik mijn ogen sluit voor het dreigende gevaar.

Ondertussen heeft @Highway al heel mooi een link geplaatst waarin inderdaad wordt aangetoond dat de foto-posts die zouden moeten bewijzen dat IS-strijders als vluchtelingen het land binnen komen niet betrouwbaar zijn, maar daar wordt wederom niet op gereageerd.

Persoonlijk vind ik de manier van denken en reageren in heel deze discussie werkelijk waar onbegrijpelijk. Al jaren wordt hier op het forum neergekeken op "de schapen", die zomaar klakkeloos allerlei berichten volgen zonder zelfstandig na te denken. En wat gebeurt hier? Het ene nog ongeloofwaardigere bericht dan het andere wordt klakkeloos gevolgd, en iedere vorm van kritiek wordt niet getolereerd. Wie is hier nou het schaap??? De gene die niet beter weet, of de gene die tegen beter weten in TOCH zich laat leiden door allerlei berichten zonder nog in staat te zijn zelf die berichten in een kritisch licht te zetten? Degene die zich niet bewust is van mogelijk tegengeluid, of degene die mogelijk tegengeluid per definitie afwijst, zonder er ook maar over na te denken?

NOGMAALS, ik zeg niet dat er geen dreigende of gevaarlijke situatie is of ontstaat. Ik zeg niet dat het huidige beleid mbt de vluchtelingenpolitiek de juiste is. Ik zeg niet dat het verkeerd is om je bewust te zijn van een mogelijk gevaar. Ik zeg niet dat het verkeerd is om te wijzen op een mogelijk gevaar. Het enige dat ik doe, is zeggen dat het belangrijk is om kritisch te blijven.

Om niet zomaar te accepteren wat je leest, maar om daar kanttekeningen bij te durven plaatsen. Om jezelf vragen te durven stellen. Om niet te zoeken naar informatie die jouw angst bevestigt, maar te zoeken naar zo veel mogelijk kanten van het verhaal en bij al die kanten kritisch te zijn.

De eerste de beste die nog durft te zeggen dat ik politiek correct, eufemistisch of naïef ben in deze situatie, die beweert dat ik een hele stroming de mond probeer te snoeren, dat ik mijn ogen sluit voor een mogelijke dreiging of iets in die richting heeft wel zo'n onvoorstelbaar leesprobleem dat ik er respect voor heb dat die persoon überhaupt in staat is in te kunnen loggen op dit forum.

• Leuk 3

Het gaat niet om die fotos, het gaat om de topic titel. Reden voor versneld preppen ivm vluchtelingen. Nou ik zou geen reden zien sneller te preppen als de vluchtelingen uit de Himalaya komen en boeddhist zijn en vluchten voor het regime. De aantallen die naar Nederland komen zijn goed onder te verdelen in alle dorpen die Nl kent.

Ik denk dat 2 topics een beetje door elkaar lopen, van hoe gevaarlijk is het kalifaat, en reden tot versneld preppen door vluchtelingen.

En daarbij geeft ISIS zelf aan dat ze een streven hebben om van europa Eurabie te maken met sharia regels. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, zou je denken..

Ik snap dat mensen een pokke hekel aan religie hebben, en dat is je goed recht in een vrij land als Nederland. Hier konden jaren lang in de vrijheid van meningsuiting lompe grappen over het christendom gemaakt worden, over het hindoeïsme en alle andere religies. Pas toen de islam op de hak genomen werd kwamen er aanslagen.

Als jullie er geen probleem mee hebben om over te schakelen op termijn op een meer islamitische manier van leven, dan zie ik idd geen enkel probleem.

Er zijn ook bijzonder mooie kanten aan het islamitisch geloof, het gaat mij voornamelijk om de dubbele agenda van de radicale mensen, misschien mag ik ze niet eens moslims noemen.

Ik geloof het dat het nieuws en propaganda van zowel links als rechts onwaarheden bevat, dus misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden.

Dan nog vind ik het zorgelijk en motiveert het nog eens te preppen, door informatie in de gaten te houden en te kunnen anticiperen.

• Leuk 1
het gaat mij voornamelijk om de dubbele agenda van de radicale mensen
dankje, mooi detail!

Hier maken we ons denk ik allemaal wel zorgen om, ook ik. En niet alleen om wie nog komen gaat, maar ook om wie er al zijn. Inclusief 'eigen volk', daar zitten ook radicalen tussen.

• Leuk 1
Het gaat niet om die fotos, het gaat om de topic titel. Reden voor versneld preppen ivm vluchtelingen. Nou ik zou geen reden zien sneller te preppen als de vluchtelingen uit de Himalaya komen en boeddhist zijn en vluchten voor het regime. De aantallen die naar Nederland komen zijn goed onder te verdelen in alle dorpen die Nl kent.

Ik denk dat 2 topics een beetje door elkaar lopen, van hoe gevaarlijk is het kalifaat, en reden tot versneld preppen door vluchtelingen.

En daarbij geeft ISIS zelf aan dat ze een streven hebben om van europa Eurabie te maken met sharia regels. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, zou je denken..

Ik snap dat mensen een pokke hekel aan religie hebben, en dat is je goed recht in een vrij land als Nederland. Hier konden jaren lang in de vrijheid van meningsuiting lompe grappen over het christendom gemaakt worden, over het hindoeïsme en alle andere religies. Pas toen de islam op de hak genomen werd kwamen er aanslagen.

Als jullie er geen probleem mee hebben om over te schakelen op termijn op een meer islamitische manier van leven, dan zie ik idd geen enkel probleem.

Er zijn ook bijzonder mooie kanten aan het islamitisch geloof, het gaat mij voornamelijk om de dubbele agenda van de radicale mensen, misschien mag ik ze niet eens moslims noemen.

Ik geloof het dat het nieuws en propaganda van zowel links als rechts onwaarheden bevat, dus misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden.

Dan nog vind ik het zorgelijk en motiveert het nog eens te preppen, door informatie in de gaten te houden en te kunnen anticiperen.

Hoezo gaat het niet om de foto's?

Hier, kijk naar het bericht dat bij die foto's geplaatst werd:

Nu is daar geen bom gevonden, maar zoals de meesten wel weten slaan die honden niet aan als er nooit iets heeft gestaan.

Dus in een korte tijd is er bewijs gevonden dat IS-Strijders Duitsland zijn binnen gedrongen en is er een aanwijzing dat ook explosieven zijn binnen gesmokkeld.

Dan mag jij mij uitleggen waarom het niet om de foto's gaat? Op het moment dat er foto's worden geplaatst met achterlijke onwaarheden, en vervolgens die achterlijke onwaarheden worden gebruikt als "bewijzen" om een standpunt in te nemen mbt de huidige situatie, dan gaat het in mijn ogen wel degelijk om de foto's.

Dat wil niet zeggen dat er geen IS-strijders in Europa zijn of zullen komen, maar dat wil wel zeggen dat die foto's die geplaatst werden compleet nutteloos zijn en alleen maar afleiden van de werkelijke discussie.

Want is dat niet wat de bedoeling zou moeten zijn met een topic als deze, op dit forum? Waar gaat het nou om, om voorbereid zijn en kritisch naar de wereld om je heen kijken, of om je als een mak schaap te laten manipuleren?

Moeten we maar lekker mee doen met dat ongefundeerde inspelen op allerlei emoties? Of kunnen we misschien die onderbuikgevoelens even laten voor wat ze zijn, en ons richten op dingen die wel waarschijnlijk zijn? Of zeg ik nou iets geks? Zijn we alleen maar op zoek naar dingen die leuk en dreigend klinken?

welles - nietes , welles - nietes .... GAAAAAP

Gelukkig zijn er opmerkingen als deze die wel daadwerkelijk wat bijdragen aan het gesprek. Gelukkig zijn we nu een stapje dichter bij de oplossing voor het probleem.

Volgens mij is het (mogelijke) probleem dat hier geponeerd wordt:

-Er komen veel vluchtelingen naar Europa.

Voortvloeiende problemen:

-Mensen hebben moeite met het onderscheid tussen vluchtelingen en IS

-Mensen laten zich leiden door angst ipv kritisch denken

-Mensen hebben moeite de discussie aan te gaan op basis van argumenten ipv op basis van ongefundeerd getrap

-Mensen blijven hangen in hokjesdenken ipv zich op inhoudelijke argumenten te richten

-Mensen lezen niet wat de ander schrijft, maar wat ze denken dat de ander bedoelt

Mogelijke oplossingen voor voortvloeiende problemen:

-Dit topic negeren

-Braaf jezelf blijven verduidelijken

-Lezen wat de ander zegt, en bij de woorden van de ander blijven ipv te verdraaien

-Kritisch zijn naar alle bronnen, zowel de voors als de tegens

-Fatsoensnormen niet vergeten

Mogelijke oplossing voor het geponeerde probleem:

-Geen idee want daar komen we niet aan toe door de focus op de voortvloeiende problemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...