Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Een kind zal ik natuurlijk nooit trappen @Loreen, degene die dat bij de mijne zou doen gaat tussen 6 plankjes weg ... ben ik heel simpel en makkelijk in en ik wordt ook niet graag door iemand zo aangewezen !!.

kijk ... een kind trappen doe je niet ( hoort niet en mag niet ) ... dat is natuurlijk een gegeven iets ...daar heeft Loreen helemaal gelijk in !!

Ging mij even over de 2 kanten van het verhaal ... vanaf hier is alles makkelijk te zeggen , negatief en positief .

We weten niet wat vooraf gespeeld heeft bij die journaliste , wat er door haar hoofd ging ... ging ze op black omdat er ineens een menigte op haar afkwam en was dat haar verdediging ?? je weet het niet.

Er wordt geopperd kritisch te zijn en dat is ook zo ... maar wel van beide kanten.

Velen vinden dat het westen walgelijk reageren op de vluchtelingen, volgens het rode kruis mogen ze alleen maar nieuwe spullen hebben, geen gebruikte en nog liever geld , weer van die andere roze brilkijkers willen dat iedereen vluchtelingen in huis neemt ...... maar als je dan kritisch bent moet je ook vermelden dat de verkrachtingsratio 20% verhoogd is sinds de toestroom van vluchtelingen ( Geloof dat het Zweden was ) ... ze een teringzooi maken van heb ik jou daar .... ze ons in goede tijden ongelovige westerse honden noemen, maar in slechte tijden rennen ze hard deze kant op !! .... alles heeft zijn plussen en minnen ... overal heb je rotte appels tussen de goede zitten. !

Maar de berichtgevingen die ik persoonlijk zie en hoor ... dan zeg ik ... grenzen sluiten, niks meer toelaten, ga de andere kant maar op !!

P.S.Ik moet trouwens ook bekennen dat ik een andere versie van dit filmpje heb gezien, waar het trappen niet echt trappen was .... ik bekijk nu deze en daar is het een ander verhaal.

Over het gevalletje vrouwen en kinderen, is dit eigenlijk het enigste filmpje wat ik daar van gezien hebt ... de andere honderden filmpjes betrof hoofdzakelijk mannelijke vluchtelingen.

En ik denk dat ik in deze discussie beter kan stoppen, want iedereen heeft wel een andere en eigen visie over het geheel en denk niet dat daar een duidelijk punt over naar voren komt ;)

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
test5.png

Dit is een goeie :p

Zeker een prima oplossing. Feit dat je niets hoort en dat er vanuit het geloof zelf geen enkele hulp wordt geboden, zegt al genoeg. Waar zijn al die geestelijken nu? 90% van de vluchtelingen is nota bene moslim.

Deze post delen

Een kind zal ik natuurlijk nooit trappen @Loreen, degene die dat bij de mijne zou doen gaat tussen 6 plankjes weg ... ben ik heel simpel en makkelijk in en ik wordt ook niet graag door iemand zo aangewezen !!.

kijk ... een kind trappen doe je niet ( hoort niet en mag niet ) ... dat is natuurlijk een gegeven iets ...daar heeft Loreen helemaal gelijk in !!

Ging mij even over de 2 kanten van het verhaal ... vanaf hier is alles makkelijk te zeggen , negatief en positief .

We weten niet wat vooraf gespeeld heeft bij die journaliste , wat er door haar hoofd ging ... ging ze op black omdat er ineens een menigte op haar afkwam en was dat haar verdediging ?? je weet het niet.

Er wordt geopperd kritisch te zijn en dat is ook zo ... maar wel van beide kanten.

Velen vinden dat het westen walgelijk reageren op de vluchtelingen, volgens het rode kruis mogen ze alleen maar nieuwe spullen hebben, geen gebruikte en nog liever geld , weer van die andere roze brilkijkers willen dat iedereen vluchtelingen in huis neemt ...... maar als je dan kritisch bent moet je ook vermelden dat de verkrachtingsratio 20% verhoogd is sinds de toestroom van vluchtelingen ( Geloof dat het Zweden was ) ... ze een teringzooi maken van heb ik jou daar .... ze ons in goede tijden ongelovige westerse honden noemen, maar in slechte tijden rennen ze hard deze kant op !! .... alles heeft zijn plussen en minnen ... overal heb je rotte appels tussen de goede zitten. !

Maar de berichtgevingen die ik persoonlijk zie en hoor ... dan zeg ik ... grenzen sluiten, niks meer toelaten, ga de andere kant maar op !!

P.S.Ik moet trouwens ook bekennen dat ik een andere versie van dit filmpje heb gezien, waar het trappen niet echt trappen was .... ik bekijk nu deze en daar is het een ander verhaal.

Over het gevalletje vrouwen en kinderen, is dit eigenlijk het enigste filmpje wat ik daar van gezien hebt ... de andere honderden filmpjes betrof hoofdzakelijk mannelijke vluchtelingen.

En ik denk dat ik in deze discussie beter kan stoppen, want iedereen heeft wel een andere en eigen visie over het geheel en denk niet dat daar een duidelijk punt over naar voren komt ;)

In eerste instantie werd die vrouw zowat omver gelopen. Als je weleens door een camera kijkt en er komen zoveel mensen op je af ...::( dan raak je gefrustreerd, zelfs een linkse journaliste):p. Dus deze vrouw tackelde in eerste instantie een vluchteling. Ze merkte toen dat de beelden die ze aan het maken was veel spectaculairder waren. Want dat willen ze natuurlijk laten zien op TV, hoe erger des te beter (helaas).:mad: Toen sloeg ze even door in haar rol.:rolleyes:

Dit kan natuurlijk niet en terecht dat ze is ontslagen, denk ik. Maar leuk is wel dat iedereen z'n eigen interpretatie geeft over een paar beelden van een paar seconden.

Deze post delen

Ook Denemarken zitten met asielzoekers in hun maag. Vanwege de huidige asielregels willen ze niet geregistreerd worden, uit angst te worden teruggestuurd naar land van eerste registratie. Deze groep is onderweg naar @Enki.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24477093/__Migranten_op_Deense_snelweg__.html

Wat ik dan weer niet begrijp is dat de mensen toch zonder enige papieren de EU mogen doortrekken. Zonder registratie en volkomen illegaal. Dat is toch makkelijk op te lossen?:confused: Niet registreren is vastzetten totdat je wel wil. Er moet duidelijk meer geld en middelen naar de Grieken en Italianen om registratie af te dwingen.

Naar Rusland willen de vluchtelingen niet, ondanks dat ze aangeven de opvang van Syriërs te overwegen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4139275/2015/09/10/Syrische-vluchtelingen-willen-niet-naar-Rusland.dhtml

In NL vrachtwagen vluchtelingen ontdekt. Gevaarlijke situatie omdat mensen hun behoeften hebben zitten doen tussen het fruit.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4139185/2015/09/10/Illegalen-ontdekt-in-vrachtwagen-met-fruit-en-uitwerpselen.dhtml

• Leuk 1

Deze post delen

Vader van verdronken jongetje geeft vooral Canada de schuld, hem treft geen blaam.

http://www.wijwillenhetweten.nl/vader-verdronken-jongetje-aylan-geeft-canada-overal-de-schuld-van/

Overigens al een paar dagen een verhaal op internet en de radio dat de foto nep zou zijn (knap ziek:mad:). Respect voor de man die het knulletje weg moest dragen van het strand.

http://time2wakeup.me/een-nieuwe-dag-een-nieuwe-hoax-verhaal-aylan-compleet-in-scene-gezet/

Agent die Aylan vond op het strand.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/deze-agent-vond-aylan-het-brak-mijn-hart

Deze post delen

Net op het nieuws gezien hoe de stroom van illegale migranten zich door denemarken beweegt richting het beloofde land Zweden.

Dit zijn geen kwetsbare mensen die hulp nodig hebben maar asielconsumenten die eisen stellen.

• Leuk 1

Deze post delen

Wat we "vluchtelingen" nu aan het leren zijn, en wat via internet al bekend is in de thuislanden....

Zorg dat je met 200 mensen bent en doe wat je wil dat wordt beloond.

Blokkeer de belangrijkste vracht route naar scandinavie en de politie gaat met je........ praten.........

Ik heb gewerkt in het onderwijs, met losse tuigels van start gaan is het domste wat je kan doen dan nemen ze je over en heb je geen controle meer.

En dat is dan een groepje van 30 in een polulatie van een scholengemeenschap, binnen dagen is je reputatie naar de klote.

Dat krijgen we nu met miljoenen, ook dat is de zegen van internet.

Reken maar dat deze men deze strategie gaat doorzetten. Ik Eis een huis, Ik eis geld, Pas jullie aan aan ons wij zijn "vul maar wat in"

Hou je GVD aan onze regels of zoek je heil ergens anders. Dit gaat uit de klauw lopen. Het zou me bv niet verbazen dat zich vrachtautos in calais gaan melden met een knokploeg omdat de autoriteiten geen bescherming bieden. En ik zou ze geen ongelijk geven

Deze post delen

Reken maar dat deze men deze strategie gaat doorzetten. Ik Eis een huis, Ik eis geld, Pas jullie aan aan ons wij zijn "vul maar wat in"

Ach niet piepen... het Arabisch is een mooie taal, binnenkort wordt het een verplicht vak op school... :rolleyes:

Deze post delen

Ach niet piepen... het Arabisch is een mooie taal, binnenkort wordt het een verplicht vak op school... :rolleyes:

Ik ben zweeds aan het leren.

Prima prep land

ik heb er al een onderkomen

de autochtonen plattelanders zijn al preppers

en die paar inwanderer vind je niet terug en blijven in het zuiden voornamelijk

beetje tegen de stroom in denken ;-)

Deze post delen

Europa heeft vluchtelingenstroom aan zichzelf te danken

Doorgaans wijten Europeanen de ellende in het Midden-Oosten aan fanatisme, corruptie, dictatuur en economische mislukking. Oorzaken waar ze zelf niet verantwoordelijk voor zijn. "Maar ze zwijgen over militaire interventies en regimewissel, waarin ze wel verantwoordelijk voor waren, en waar hele staten door zijn ingestort."

http://www.ipsnews.be/artikel/europa-heeft-vluchtelingenstroom-aan-zichzelf-te-danken

'Why don't the refugees go back to where they come from?'

I have literally no idea.

[ATTACH=CONFIG]20619[/ATTACH]

Deze post delen

Beste Allen,

Ik werd net gewaarschuwd dat er klachten over mij binnen komen dat ik hier alleen zou zijn om te rellen over vluchtelingen ?!

Ik wil graag aan een ieder duidelijk maken dat dit absoluut niet het geval is !! , hoofdreden dat ik hier zit is het preppen waar dit forum ook voor bedoeld is.

Graag wil ik wel een ieder vragen om mij persoonlijk aan te durven spreken als je vind dat een bericht van mij niet correct is.

Dit zou wel zo netjes zijn en ellende voorkomen.

Dat gezegd, zal ik voor diegenen die klachten hadden over mij, me niet meer mengen in discussies over vluchtelingen, IS of dergelijke.

Bedankt en Groet Gunnie

• Leuk 1

Deze post delen

Europa heeft vluchtelingenstroom aan zichzelf te danken

Doorgaans wijten Europeanen de ellende in het Midden-Oosten aan fanatisme, corruptie, dictatuur en economische mislukking. Oorzaken waar ze zelf niet verantwoordelijk voor zijn. "Maar ze zwijgen over militaire interventies en regimewissel, waarin ze wel verantwoordelijk voor waren, en waar hele staten door zijn ingestort."

Misschien heb ik het nieuws gemist maar wanneer was die Europese militaire interventie en regimewissel in Syrië en Eritrea?

De enige militaire interventie van "Europa" de laatste jaren was in Mali, was dit niet gebeurd dan was daar wel een regimewissel geweest en was er een soort ISIS achtig kalifaat ontstaan.

'Why don't the refugees go back to where they come from?'

I have literally no idea.

Wat ik me dan afvraag is waarom al die mannen richting Europe vluchten en hun familie daar achterlaten om te sterven.

Deze post delen

Beste Allen,

Ik werd net gewaarschuwd dat er klachten over mij binnen komen dat ik hier alleen zou zijn om te rellen over vluchtelingen ?!

Ik wil graag aan een ieder duidelijk maken dat dit absoluut niet het geval is !! , hoofdreden dat ik hier zit is het preppen waar dit forum ook voor bedoeld is.

Graag wil ik wel een ieder vragen om mij persoonlijk aan te durven spreken als je vind dat een bericht van mij niet correct is.

Dat gezegd, zal ik voor diegenen die klachten hadden over mij, me niet meer mengen in discussies over vluchtelingen, IS of dergelijke.

Bedankt en Groet Gunnie

Voor mij is dit ook een heikel onderwerp en zeker wanneer je tegen een invasie van vluchtelingen binnen de EU bent, dan zijn er altijd wel een paar "boomknuffekaars":p die wat over je te klagen hebben. Dan ben je al snel een racist of vergelijken ze je met Wilders die de boel opnaait.

Geef gewoon je eigen mening en respecteer die van een ander, ook al is het niet jouw mening.

On Topic: Moeten we die mensen niet helpen dan? Zeker wel, maar wel de echte vluchtelingen en dan hoeven ze niet hierheen te komen. Help ze in de regio en vang uitzonderlijke gevallen tijdelijk in je land op. De rest kan gewoon terug.

Een paar dagen gaf de propaganda machine van ISIS al aan dat ze meer dan 4000 strijders binnen de EU hebben. Misschien klopt het, misschien niet maar als wij de grenzen wagenwijd openhouden ten tijden van oorlog dan ben je volgens mij niet slim bezig. Stel dat er 1000 tegelijk met een kalasjnikov verspreid door de EU gaat lopen schieten.:(

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Heksenboot
Voor mij is dit ook een heikel onderwerp en zeker wanneer je tegen een invasie van vluchtelingen binnen de EU bent, dan zijn er altijd wel een paar "boomknuffekaars":p die wat over je te klagen hebben. Dan ben je al snel een racist of vergelijken ze je met Wilders die de boel opnaait.

Geef gewoon je eigen mening en respecteer die van een ander, ook al is het niet jouw mening.

On Topic: Moeten we die mensen niet helpen dan? Zeker wel, maar wel de echte vluchtelingen en dan hoeven ze niet hierheen te komen. Help ze in de regio en vang uitzonderlijke gevallen tijdelijk in je land op. De rest kan gewoon terug.

Een paar dagen gaf de propaganda machine van ISIS al aan dat ze meer dan 4000 strijders binnen de EU hebben. Misschien klopt het, misschien niet maar als wij de grenzen wagenwijd openhouden ten tijden van oorlog dan ben je volgens mij niet slim bezig. Stel dat er 1000 tegelijk met een kalasjnikov verspreid door de EU gaat lopen schieten.:(

Eigen mening?

Ik zie jou meer als MSM in den Vleze.

Check je laatste zin: angstzaaien ten top.

Deze post delen

Een herhaling van de gastarbeiderstruc.

http://vrijetribune.nl/2015/09/een-herhaling-van-de-gastarbeiderstruc/

Samson wil zoveel als nodig aan vluchtelingen opvangen. VVD in de regio. Bommetje onder kabinet misschien? Nu Samson is afgeschreven.

http://www.nujij.nl/algemeen/samsom-wil-zoveel-als-nodig-vluchtelingen.33415557.lynkx

http://www.nujij.nl/politiek/vvd-blijft-bij-standpunt-opvang-vluchtelingen-in.33417581.lynkx

Deze post delen

Gast Heksenboot
Een herhaling van de gastarbeiderstruc.

http://vrijetribune.nl/2015/09/een-herhaling-van-de-gastarbeiderstruc/

Samson wil zoveel als nodig aan vluchtelingen opvangen. VVD in de regio. Bommetje onder kabinet misschien? Nu Samson is afgeschreven.

http://www.nujij.nl/algemeen/samsom-wil-zoveel-als-nodig-vluchtelingen.33415557.lynkx

http://www.nujij.nl/politiek/vvd-blijft-bij-standpunt-opvang-vluchtelingen-in.33417581.lynkx

Hier. Dat zei ik net. Je antwoord niet eens.

Link. Link. Link.

MSM MSM MSM.

:D

Deze post delen

Haha dit is echt grappig. Terwijl ik ondertussen ook andere dingen aan het doen ben, was ik onderstaande reactie aan het typen. Voordat ik op verzend klikte dacht ik laat ik even kijken of er ondertussen al reacties bij gekomen zijn (omdat ik dus al lang met die reactie bezig was, omdat ik ondertussen ook andere dingen aan het doen was).

Het is zo grappig om de selectiviteit te zien, waarmee je reageert. Vooral ook grappig om te zien dat jij anderen beschuldigt van wat je zelf dus constant doet: selectiviteit en de mond snoeren op basis van non-argumenten.

De reactie die ik dus typte:

In eerste instantie werd die vrouw zowat omver gelopen. Als je weleens door een camera kijkt en er komen zoveel mensen op je af ...::( dan raak je gefrustreerd, zelfs een linkse journaliste):p. Dus deze vrouw tackelde in eerste instantie een vluchteling. Ze merkte toen dat de beelden die ze aan het maken was veel spectaculairder waren. Want dat willen ze natuurlijk laten zien op TV, hoe erger des te beter (helaas).:mad: Toen sloeg ze even door in haar rol.:rolleyes:

Dit kan natuurlijk niet en terecht dat ze is ontslagen, denk ik. Maar leuk is wel dat iedereen z'n eigen interpretatie geeft over een paar beelden van een paar seconden.

Nou, wat boffen wij toch dat wij hier Finca op het forum hebben die precies weet te vertellen waarom een ander doet wat ie doet, ookal was ie er zelf niet bij!!!

Newsflash: dat weet je dus NIET, wel heel tekenend voor jouw houding in heel deze discussie dat jij naar beelden kijkt en dan wel even denkt te weten wat er gedaan wordt en waarom.

OOK heel tekenend dat ook jij nou alleen maar in gaat op het totaal irrelevante rookgordijn van "waarom trapte die mevrouw een kind", en het punt "hee ik zeg altijd dat er alleen jonge mannen vluchten maar hier op deze beelden zie je duidelijk dat er veel kinderen en vrouwen tussen de vluchtelingen zitten" uit gemak maar weer laat liggen.

Beste Allen,

Bedankt en Groet Gunnie

Ik wil er toch wel even op wijzen dat jouw conclusie om je niet meer te mengen in de discussie over vluchtelingen, jouw eigen keuze is.

Net zoals wel of niet ingaan op eisen van vluchtelingen een geheel eigen keuze is. De vluchtelingen wordt verweten dat er wordt ingaan op eisen, maar ingaan op eisen is toch echt een handeling van degene die ingaat op de eisen, en niet van de eiser. Ik kan ook eisen dat iedereen voortaan fatsoenlijk tegen elkaar doet, maar mijn eis en sich heeft geen enkele daadkracht. Het is de keuze van anderen om wel of niet in te gaan op mijn eis, en het zijn dus de mensen die er voor kiezen in te gaan op mijn eis die er betekenis aan geven.

Daarnaast heeft zo te zien niemand gezegd dat je niet meer mee mag discussieren, en is dit een geheel eigen initiatief van jou zelf geweest.

Dit wou ik even gezegd hebben, voordat er dadelijk weer geroepen wordt dat "links" jou de mond gesnoerd heeft, en je op dit forum je mening niet mag delen als je kritische geluiden laat horen.

Wat betreft de opmerking an sich, wellicht dat het komt omdat je je gebruikersnaam veranderd hebt?

De topics die je eerst hebt geopend heeft men onder een andere naam gezien, en nu zien ze "gunnie" alleen meedoen aan deze discussie? Ik weet het niet hoor, probeer maar mee te denken :)

• Leuk 1

Deze post delen

Wat ik vooral zie is dat vele niet de weg volgen die volgens het Europees akkoord (zich aanmelden in het eerste land waar men binnenkomt in de EU)

Als je het schijt hebt aan de spelregels in het spel waar je uiteindelijk van wil deelnemen... Hoeveel 'opvang' heeft Duitsland al niet gedaan bij die deze regels niet gevolgd hebben.

Betreft protesten van de autochtone bevolking, ik kan zelf heel goed begrijpen dat mensen die al jarenbijdragen tot het systeem het op een gegeven moment beu zijn hoe er met een lakse houding tegenover de wet en met een groter menselijk medeleven mensen geholpen worden die sommige landen daarvoor de boel op stelten hebben gezet.

Deze mensen moeten geholpen worden maar als bij wijze van spreken 10 mensen op een rij netjes staan aan te schuiven en er komt een groepje van 30 aan die de rest voordringen en de middelvinger naar de voorwaarden geven. moet men ook consequent optreden en dat gebeurd naar mijn gevoel niet ..

Vanuit mijn eigen situatie... een asielzoeker krijgt meer dan het dubbele dan ik aan bijstand alsook krijgt men voor de kinderen meer. Ik werk wel als ik kan, neem tijdelijke opdrachten aan... maar op jaarbasis kom ik niet aan het bedrag dat deze mensen krijgen...

Ik heb deze week zelf ervaren hoe enkele euro's (bruto) te veel in een gezinssituatie, procedures voor extra hulp worden afgewezen ( zelfs met 4 medische rapporten van verschillende onafhankelijke geneesheren en specialisten) en mensen dieper in de miserie duwen en er dan met een vals lachje gezegd wordt de regels voor iedereen hetzelfde zijn...

Deze post delen

Eigen mening?

Ik zie jou meer als MSM in den Vleze.

Check je laatste zin: angstzaaien ten top.

Heeft niets met angst zaaien te maken. Is een constatering dat de grenzen wagenwijd open staan en wat er zou kunnen gebeuren als die "lieverdjes" van ISIS zomaar binnen kunnen wandelen.

Angst zaaien is als je daad bij het woord voegt en bijv. met een bomgordel over de lijnbaan gaat lopen. Of wanneer je zegt dat je alle ongelovigen naar de andere wereld zegt te gaan helpen.:eek:

Maar laten we vooral alle seinen weer op groen zetten ... ik ga gelijk de coördinator terrorismebestrijding opbellen.:p

Deze post delen

Voor iedereen die steeds vraagt om feiten, en daarbij verder wil kijken dan haatzaaierij, hier een mooi op feiten gebaseerde andere kant van de medaille:

15 vragen en antwoorden voor wie de draad kwijt is in het vluchtelingendebat

https://decorrespondent.nl/3328/15-vragen-en-antwoorden-voor-wie-de-draad-kwijt-is-in-het-vluchtelingendebat/305208437248-13d76764

Twaalf van de twintig miljoen Syriërs hebben hun huis verlaten.

Acht van die twaalf miljoen Syriërs zijn in andere delen van het land gaan wonen.

Vier van de twaalf miljoen Syriërs zijn neergestreken in Turkije, Libanon en Jordanië.

Ongeveer 250.000 Syriërs zijn in Europa beland.

Het filmpje van Rosling is een paar maanden oud: intussen zijn er (volgens de laatste telling in juli) nog eens 100.000 Syriërs in Europa gearriveerd.

Van de 12 miljoen Syrische vluchtelingen zijn er dus 350.000 naar Europa toe gekomen.

asielverzoeken.png.6d25b6108bf79be4b0a944c612e20765.png

Het is dus niet zo dat het nu erger is dan ooit.

Nog even hoor, maar zijn die Syriërs niet al rijk zat? Waarom zouden ze anders allemaal een smartphone hebben?

De journalist James O’Malley geeft Het stuk in The Independent vind je hier. in de Britse krant The Independent een helder antwoord op deze vraag: omdat mobiele telefoons relatief goedkoop zijn en - zeker als je een lange reis maakt - heel nuttig. En bedenk: de wereld bestaat al lang niet meer uit louter rijke landen, waar mensen hippe telefoons kunnen kopen, en arme landen waar mensen verhongeren. De meeste landen zitten ergens tussen die uitersten in. Syrië was voor de uitbraak van de oorlog geen rijk land, maar ook niet arm.

Het feit dat je een mobiele telefoon hebt wil dus niet zeggen dat je niet op de vlucht bent voor oorlogsgeweld.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...