Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Eens zien of dit nog wel gemeld mag worden... @netuyas? Moesten we nu zeggen dat ze allemaal zo zijn, dan is het er over, juist?

We moeten absoluut niet zeggen dat ze allemaal zo zijn. Als er 1 schaap over de dam is...

Feit blijft het cultuur verschil en dat dit gewoon 'normaal' is waar zij vandaan komen. Links is geneigd te blijven herhalen dat ze vooral zo zielig zijn. Ik als man van het midden zeg dat ik medelijden heb met de omstandigheden waarom ze hier moeten komen, maar we met strenge, doch rechtvaardige hand moeten laten weten wat de grenzen zijn in qua gedrag in onze landen.

Respect behoor je te verdienen. Ook in ons optreden naar hun toe en soms kan dat alleen met harde maatregelen zoals een vooruitzicht dat bij plundering of anderzijds crimineel gedrag u linea recta de oversteek terug mag maken.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

Ook mensen die het goed menen komen in de knoei. Tegen een massa kan je niet op. Ook niet met goede bedoelingen. Het gaat zo ver dat de behulpzame man met gevaar voor eigen leven zijn gezin moet verdedigen. Dit had goed gepast in het draadje vluchtelingen dat nu op slot is. Het heeft niets met xenofobie te maken en alles met preppen. We moeten NIET naïef zijn !

http://www.hln.be/hln/nl/34342/Migrantencrisis-Calais/article/detail/2446489/2015/09/05/Vlaams-hulpkonvooi-geplunderd-in-Calais-vader-uit-Lier-moet-gezin-met-koevoet-verdedigen.dhtml

en dan niet te vergeten waar velen voor vluchten. Zelfde krant, andere kant van de medaille!

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamitische-Staat/article/detail/2442873/2015/09/02/Seksslavin-over-IS-slavenmarkt-Die-mannen-zijn-niet-menselijk.dhtml

Het westen moest zo nodige de arabische wereld bevrijden van dictators. Irak, Libië, Syrië waren allemaal relatief welvarend, met gezondheidszorg, infrastructuur, scholen, voldoende voedsel, ... . Nu is er chaos, anarchie, moord en dood. Allemaal omdat we er 'democratie' wilden. Wellicht heeft het meer met de olienoteringen te maken dan met menslievendheid. De VS voelen zich niet verantwoordelijk voor het monster wat ze creëerden. Zolang ze maar wapens kunnen leveren aan beide partijen... .

Wat mij stoort aan de vluchtelingenstroom is dat het niet om vrouwen, kinderen, gezinnen gaat. Maar meestal om mannen tussen 20-40. Die eisen stellen over de paketten die ze krijgen, het land waar ze heen willen,... . Hoe erg zijn ze op de vlucht als ze in een modern land als Hongarije geen onderdak willen omdat de levensstandaard te laag is? Wie controleert die 'vluchtelingen' overigens?

De mensen die vervolgens met gammele bootje de zee oversteken riskeren willens en wetens hun eigen leven en dat van hun kinderen om vanuit een veilig land de EU te bereiken.

En dan gebeuren er dit soort dingen: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/9/En-dan-nu-de-feiten-rond-Syrisch-jongetje-Aylan-2680954W/?masterpageid=158493

En dat is ook weer een andere kant van hetzelfde verhaal, net als:

002_rb-image-2680741.jpeg

Ik ben blij dat we toch nog een draadje hebben waar we het grootste probleem van deze tijd kunnen bediscussiëren. De meeste zijn inmiddels gesloten of gecensureerd omdat mensen hun mening kennelijk niet mogen geven wanneer deze teveel afwijkt van het gemiddelde schaap. Dan zal ik wel een zwart schaap zijn (of ben ik nu racist:p), maar ik ben van mening wanneer je met cijfers, feiten, bronnen, foto's en filmpjes je mening onderbouwd, dat je met alle respect alles moet kunnen zeggen. Onderstaande stuurde ik als reactie op een PM die ik kreeg van een gerenommeerd prepper die van mening was dat er de laatste tijd onterecht censuur op toch belangrijke ontwikkelingen in de maatschappij wordt toegepast. Zo wordt het er allemaal niet leuker op.

MIJN REACTIE en persoonlijke mening:

"Ik merk ook steeds meer dat een aantal misschien gevoelige, maar momenteel zeer relevante onderwerpen door een aantal admins onterecht als "rechts, Nationalistisch of zelfs racistisch" bestempeld wordt. Mogelijk is of zijn de forumeigenaren bang dat dit een rechts forum gaat worden, door de dingen die er nu in maatschappij leven. Ik kan je uit ervaring zeggen dat je eventueel gevaar uit de rechtse hoek van mijlenver aan ziet komen. De linkse agenda of idealistische gevaren die zie je vaak niet aankomen. Een aantal belangrijke draadjes is hiermee al om zeep geholpen.

Zelf ben ik rechts liberaal, maar zeker ook sociaal voor de mensen die het nodig hebben in mijn ogen. Menig keer ben ik al op weerstand en opgedrongen meningen van een admin gestuit maar daar trek ik mij niets van aan. Iedereen, dus ook ik mag zijn mening geven en als ze me willen banner dan doen ze dat maar.

Ik begrijp wel wanneer er iemand in een emotie roept over een vluchteling dat van hem de bootjes allemaal mogen zinken, dat je dat niet kunt zeggen op een forum. Dan is het einde zoek. Maar je mening geven en met feiten en cijfers komen hoe de wereld er werkelijk uitziet moet altijd kunnen. Ook al is die uitkomst voor sommigen niet wat ze willen horen.

Ik weet dat er een aantal van de dagelijkse bezoekers (zoals ik ook ben als ik in NL ben) al een stuik minder op het forum te vinden zijn. En dat zijn niet de minste preppers waar we nog veel van hadden kunnen leren. Zo misschien ook aan de kant van de boomknuffelaars. Maar als je niet vrij bent elkaar met redelijk zinnige argumenten af en toe om de oren te slaan, dan leef je niet in de realiteit".

Ontopic:

Dit soort volk wat dit gedrag vertoond wil ik niet in mijn land.:mad:

90% jonge mannen zonder baard (zouden er ISIS aanhangers tussen zitten die straks van binnenuit aanslagen gaan plegen?:confused:)

Er worden al onthoofdingsfilmpjes gevonden van ISIS op de mobiele telefoons van deze mensen:confused:

Geen Halal water kennelijk, dus smijten de meesten het weg en keren zich tegen de politie.

Respect voor de politie en hulpverleners, want ik zou hiervoor niet geschikt zijn en minimaal de wapenstok ter hand nemen.

Nou, brand de discussie maar weer los ik heb mijn hart gelucht.

• Leuk 2

4 weken geleden liep ik daar rond. Neem van me aan dat de Rendors dat niet gaan laten begaan. Als het zo verder gaat, dan némen ze gewoon de wapenstok. Ze willen die gasten nu zo snel mogelijk de stad uit. Van de Hongaren mag je zeggen wat je wil. Maar voor hun bevolking zorgen ze wel.

• Leuk 1

Dit is er echt gaande, maar wordt veelal gefilterd in het staatsnieuws.

Hooligans slaags met vluchtelingen

Vluchtelingen die niet geregistreerd willen worden in opstand op Lesbos

Jongen deelt brood uit en het wordt gewoon van hem afgenomen.

Vlaams convooi bij Calais wordt gewoon geplunderd

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150904_01850091

http://www.hln.be/hln/nl/34342/Migrantencrisis-Calais/article/detail/2446489/2015/09/05/Vlaams-hulpkonvooi-geplunderd-in-Calais-vader-uit-Lier-moet-gezin-met-koevoet-verdedigen.dhtml

Vluchtelingen vertellen allemaal hetzelfde stereotype verhaal om in aanmerking te komen voor asiel. Zou hier ISIS achter zitten?:confused:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2432685

Landen in de regio (ook moslims dus) steken geen poot uit voor de vluchtelingen

http://www.volkskrant.nl/buitenland/saoedi-arabie-en-de-golfstaten-steken-geen-poot-uit-voor-de-vluchtelingen~a4134992/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=free&utm_campaign=shared+content&hash=482b7a6a4fc8f972cec69868edb467b2c9e561c0

Nu ook al Russische militairen in Syrië. Wordt daar straks WOIII uitgevochten?

http://frontpage.fok.nl/nieuws/712948/1/1/50/vs-bezorgd-om-russische-militairen-in-syrie.html

Hongarije gaat leger bij grens inzetten.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/712913/1/1/50/hongarije-wil-leger-bij-grens-inzetten.html

Vluchtelingen mogen Oostenrijk in om door te reizen naar Duitsland.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/712873/1/1/50/vluchtelingen-mogen-oostenrijk-in.html

6 miljard extra voor vluchtelingen opvang Duitsland.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/712946/1/1/50/miljarden-in-duitsland-voor-vluchtelingen.html

Finse premier neemt vluchtelingen in huis, Rutte wat doe jij?

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/33681_mark_wat_doe_jij/

BE: vliegtuig aan de grond wegens tereurdreiging

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/05/vliegtuig-in-brussel-aan-de-grond-wegens-terreurdreiging/

Onenigheid in DU door vluchtelingenstroom.

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4136589/2015/09/05/Onenigheid-in-Duitsland-over-vluchtelingenbeleid-Merkel.dhtml

Oostenrijk gooit grens weer dicht.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24459740/___Grens_gaat_weer_dicht___.html

Hilversum in de race voor opvang

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24458691/__Grote_asielopvang_Hilversum__.html

IJmuiden spant tegen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24459729/__Spandoek_tegen_vluchtelingen__.html

Opsomming vluchtelingen nieuws

http://www.volkskrant.nl/alle-nieuws-over-vluchtelingen/

In mijn woonplaats is de invloed van onze nieuwe, overwegend mannelijke, gasten uit Syrië duidelijk merkbaar. Ze overspoelen de goedkopere supermarkten. Nederlanders zijn daar nu echt in de minderheid. Meisjes en vrouwen durven vaak niet meer in de buurt van hun opvangplek te komen. De eerste golf kleine criminaliteit is er nog niet maar wordt verwacht. Er is bewaking. Niet om de Nederlanders te beschermen maar de asielzoekers.

Het is er niet gezelliger op geworden.

Ik ben blij dat we toch nog een draadje hebben waar we het grootste probleem van deze tijd kunnen bediscussiëren. De meeste zijn inmiddels gesloten of gecensureerd omdat mensen hun mening kennelijk niet mogen geven wanneer deze teveel afwijkt van het gemiddelde schaap. Dan zal ik wel een zwart schaap zijn (of ben ik nu racist:p), maar ik ben van mening wanneer je met cijfers, feiten, bronnen, foto's en filmpjes je mening onderbouwd, dat je met alle respect alles moet kunnen zeggen. Onderstaande stuurde ik als reactie op een PM die ik kreeg van een gerenommeerd prepper die van mening was dat er de laatste tijd onterecht censuur op toch belangrijke ontwikkelingen in de maatschappij wordt toegepast. Zo wordt het er allemaal niet leuker op.

MIJN REACTIE en persoonlijke mening:

"Ik merk ook steeds meer dat een aantal misschien gevoelige, maar momenteel zeer relevante onderwerpen door een aantal admins onterecht als "rechts, Nationalistisch of zelfs racistisch" bestempeld wordt. Mogelijk is of zijn de forumeigenaren bang dat dit een rechts forum gaat worden, door de dingen die er nu in maatschappij leven. Een aantal belangrijke draadjes is hiermee al om zeep geholpen.

Zelf ben ik rechts liberaal, maar zeker ook sociaal voor de mensen die het nodig hebben in mijn ogen. Menig keer ben ik al op weerstand en opgedrongen meningen van een admin gestuit maar daar trek ik mij niets van aan. Iedereen, dus ook ik mag zijn mening geven en als ze me willen banner dan doen ze dat maar.

Ik begrijp wel wanneer er iemand in een emotie roept over een vluchteling dat van hem de bootjes allemaal mogen zinken, dat je dat niet kunt zeggen op een forum. Dan is het einde zoek. Maar je mening geven en met feiten en cijfers komen hoe de wereld er werkelijk uitziet moet altijd kunnen. Ook al is die uitkomst voor sommigen niet wat ze willen horen.

Ik weet dat er een aantal van de dagelijkse bezoekers (zoals ik ook ben als ik in NL ben) al een stuik minder op het forum te vinden zijn. En dat zijn niet de minste preppers waar we nog veel van hadden kunnen leren. Zo misschien ook aan de kant van de boomknuffelaars. Maar als je niet vrij bent elkaar met redelijk zinnige argumenten af en toe om de oren te slaan, dan leef je niet in de realiteit".

Ontopic:

Dit soort volk wat dit gedrag vertoond wil ik niet in mijn land.:mad:

90% jonge mannen zonder baard (zouden er ISIS aanhangers tussen zitten die straks van binnenuit aanslagen gaan plegen?:confused:)

Er worden al onthoofdingsfilmpjes gevonden van ISIS op de mobiele telefoons van deze mensen:confused:

Geen Halal water kennelijk, dus smijten de meesten het weg en keren zich tegen de politie.

Respect voor de politie en hulpverleners, want ik zou hiervoor niet geschikt zijn en minimaal de wapenstok ter hand nemen.

Nou, brand de discussie maar weer los ik heb mijn hart gelucht.

Het probleem is dat het geen discussie is. :o

Bepaalde mensen hebben er een dagtaak van gemaakt om berichten te posten over incidenten met vluchtelingen. Met daaronder een begeleidende tekst van "Zie je wel, dit is wat er gebeurt als je dat volk in huis haalt", alsof dergelijke incidenten exemplarisch zijn voor een hele bevolkingsgroep. Het is geen enkele kunst om op die manier elke groep negatief af te schilderen, of het nu Nederlanders of van mijn part Bosjesmannen zijn. Heeft degene die de meeste incidenten bij elkaar spaart het meest gelijk heeft? Volgens mij niet.

Ook is het voor veel mensen kennelijk niet weggelegd om normaal te discussiëren zonder te vervallen in kleurrijke doch negatieve metaforen als 'prachtparel' e.d. Zelfs die 'anonieme sjaak' wiens pm je hier (met toestemming neem ik aan) openbaart, kan zijn standpunten kennelijk niet duidelijk maken zonder taalgebruik als 'boomknuffelaar' en 'Recht gevaar zie je aankomen, links en het idealistische gevaar niet'. Dergelijke uitlatingen bevorderen natuurlijk helemaal geen discussie tussen de verschillende kampen, maar zijn puur bedoeld om de andere kant een hoek in te drukken.

Als er geen discussie wordt gevoerd, maar mensen uitsluitend hun frustraties van zich af schrijven, kan ik me levendig voorstellen dat bezoekers en moderators zich hieraan storen.

• Leuk 3
Gast Heksenboot
Als het een vooropgezet plan is om de bevolking in verdeeldheid te brengen, en vervolgens te heersen. Dan lukt dat erg goed, straks in Europa, en ook hier op het forum.

Ben benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen de komende jaren.

Het begint tot je door te dringen. :)

Verdeel en Heers.

Angst.

Haat.

Wat wil je nog meer?

Mensen met een uitgesproken moslim cultuur opvangen in een westers land, nota bene landen die openlijk of stilzwijgend de Amerikaanse agressie in de thuislanden van diezelfde vluchtelingen gesteund hebben, is vragen om moeilijkheden.

Daarenboven heeft de samenstelling van de vluchtelingen, waarbij het gros jonge mannen betreft, de schijn tegen qua economische motieven en leeft onder de westerse burgers de angst voor extremistische aanslagen.

Er is maar één schuldige en dat zijn de Amerikanen. Met hun agressie in het midden oosten, bewapening en steun van extremistische moslim groeperingen, miljoenen slachtoffers, achterblijvers die zinnen op wraak, miljoenen ontheemden.....

Europa zal de Amerikanen een halt toe moeten roepen. Men schept immers geen vrede door landen plat te gooien. Daarmee kweekt men vijanden. En de Amerikanen en hun Navo vrienden weten dat al lang. Een verborgen agenda is het al lang niet meer. Het midden oosten zal branden. Moslims joden christenen zullen tegen elkaar worden opgehitst, niet alleen in het midden oosten, maar overal ter wereld zal bloed vloeien. Aanslagen in het westen zullen elke maand, elke week, plaats gaan vinden.

Het hebben van een ongrijpbare vijand in westerse landen, zal de overheden de kans geven om vergaande maatregelen te nemen. Nog meer uitgaven aan defensie, nog meer inperking van westerse vrijheden.

Qui bono.... Het is allemaal zo duidelijk.

• Leuk 2

Ik zie het niet als incidenten. Een incident gebeurt 1-2 keer en is niet orde van de dag. Ik denk dat het in hun DNA zit (cultuur, religie, opvoeding, omgangsvorm etc.). Daarnaast zou je denken dat we al eerder een grote fout hebben begaan. De integratie met moslims is volledig mislukt. Wij hebben toegestaan overal moskeeën te laten herrijzen, clubs, stichtingen, subsidies, scholen en er zijn er die na 40 jaar nog geen woord NL kunnen spreken.

Naast het feit dat NL nu al niet aan haar sociale en financiële verplichtingen kan voldoen, is het onverstandig nu mensen binnen te halen die nooit iets op zullen leveren. Kosten momenteel meer dan 30k per asielzoeker per jaar. Het is niet voor niets dat de afgelopen jaar zowel de AOW aanspraken als de Staatsschuld bijna verdubbeld is.

Mensen die echt hulp nodig hebben helpen in de regio, dan wel tijdelijk verblijf geven. Daarna gewoon terug. Het is al eerder gezegd dat de mensen die hier zijn gekomen niet de arme mensen zijn die het echt nodig hebben. Die zitten vast in hun land of in een kamp in de regio en hebben het geld niet om duizenden dollars per persoon te besteden aan de oversteek. Verder denk ik dat militair ingrijpen nu echt noodzakelijk begint te worden voor de mensen daar en dat de druk moet worden opgevoerd op landen in de regio meer voor deze mensen te doen. 10.000 komen er momenteel per dag de EU binnen, dat kunnen ook wij geen jaren meer volhouden.:(

Twee derde van de NL-ers wil de grenzen dicht hebben momenteel en dat is niet voor niets.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24460146/__Nederlander_wil_dichte_grenzen__.html

Ik zie het niet als incidenten. Een incident gebeurt 1-2 keer en is niet orde van de dag. Ik denk dat het in hun DNA zit (cultuur, religie, opvoeding, omgangsvorm etc.). Daarnaast zou je denken dat we al eerder een grote fout hebben begaan. De integratie met moslims is volledig mislukt. Wij hebben toegestaan overal moskeeën te laten herrijzen, clubs, stichtingen, subsidies, scholen en er zijn er die na 40 jaar nog geen woord NL kunnen spreken.

Naast het feit dat NL nu al niet aan haar sociale en financiële verplichtingen kan voldoen, is het onverstandig nu mensen binnen te halen die nooit iets op zullen leveren. Kosten momenteel meer dan 30k per asielzoeker per jaar. Het is niet voor niets dat de afgelopen jaar zowel de AOW aanspraken als de Staatsschuld bijna verdubbeld is.

Mensen die echt hulp nodig hebben helpen in de regio, dan wel tijdelijk verblijf geven. Daarna gewoon terug. Het is al eerder gezegd dat de mensen die hier zijn gekomen niet de arme mensen zijn die het echt nodig hebben. Die zitten vast in hun land of in een kamp in de regio en hebben het geld niet om duizenden dollars per persoon te besteden aan de oversteek. Verder denk ik dat militair ingrijpen nu echt noodzakelijk begint te worden voor de mensen daar en dat de druk moet worden opgevoerd op landen in de regio meer voor deze mensen te doen. 10.000 komen er momenteel per dag de EU binnen, dat kunnen ook wij geen jaren meer volhouden.:(

Twee derde van de NL-ers wil de grenzen dicht hebben momenteel en dat is niet voor niets.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24460146/__Nederlander_wil_dichte_grenzen__.html

Je zegt dat er 10.000 per dag de EU binnen komen, als er geen '100 incidenten' per dag zijn (1%) blijven het gewoon 'incidenten' en kun je moeilijk spreken over iets structureels.

Je verband tussen onze staatschuld en migranten lijkt me ook mank lopen, als je kijkt met hoeveel gestoorde projecten miljarden zijn verspild, banken die er een zootje van maken en multinationals die hele maatschappijen financieel leegzuigen. Ja, al die onderwerpen waarover we hier op het forum een jaartje geleden discussieerden. :o

De allerarmsten hebben idd niet de optie om te vluchten, maar de meer bemiddelde vluchteling wel (gewoon goede preppers die hun bug-out optie geregeld hebben). Voor rondvliegende kogels, mortieren en gestoorde gewapende groepen maakt het niets uit hoeveel centen je hebt, voor iedereen net zo dodelijk. Ook vrij logisch dat de fysiek sterkeren zo'n toch aanvangen, vandaar het grote percentage jonge mannen.

Dat zo'n instroom van vluchtelingen ook problemen met zich meebrengt? Zeker, dat gaat een pittige dobber worden, net als alle andere grote stromen vluchtelingen uit het verleden. Als je het zou uitzoeken, kom je erachter dat zo'n beetje de halve Nederlandse bevolking ergens de laatste 200 jaar is komen aanlopen. Integratie zal vrij lastig gaan als zo'n nieuwe groep constant geconfronteerd wordt met wantrouwen en vijandigheden, op die manier krijg je een selffulfilling prophecy

• Leuk 1

[admin] Topic heropent en veel posts van http://preppers.nl/forum/threads/13525-Telegraaf-Dreigingsniveau-in-Nederland-bijna-kritiek hier naartoe verplaatst. Zolang er op een respectvolle en constructieve manier wordt gediscussieerd, zal dit topic open blijven. Er is niks op tegen om dit onderwerp uit meerdere invalshoeken te belichten. Sterker nog: dat maakt het interessanter. Maar uitlatingen a la "Laat ze allemaal maar lekker verzuipen" worden niet getolereerd. Voordat je post, wees krisitsch naar jezelf of je niet teveel in herhaling valt. En als iets al is gezegd, door jou of een ander, dan is het al gezegd en weinig zinvol om het nog eens te herhalen, men kan hier eenvoudig heen en weer bladeren door een topic. Ook in extremere bewoordingen posten omdat je vorige post naar jouw mening onvoldoende plusjes kreeg, draagt waarschijnlijk weinig bij aan een goeie en leerzame discussie.

Aanvulling: bovenstaande geldt uiteraard ook voor de chat!

Ik kan werkelijk waar niet geloven hoe kortzichtig er gereageerd wordt.

Het forum is de laatste maanden overspoeld met berichten over vluchtelingen, hier is op geen enkele manier op ingegrepen. Dat niet alleen het een na het andere topic werd geopend, maar ook alle niet-vluchtelingen-gerelateerde topics uiteindelijk door dezelfde personen overspoeld werden door vluchteling-gerelateerde haatzaaierij werd zonder ingrijpen toegestaan. Veel vaste leden konden zich hier niet in vinden, wilden geen deel uit maken van de vanaf toen op het eerste oog leidende koers van het forum en zijn vertrokken of minder actief geworden. Al die tijd hebben zowel de admins als de mods geen standpunt ingehouden mbt vluchtelingen, noch tot de uitlatingen hierover op het forum. Zelfs de meest achterlijke, racistische opmerkingen bleven staan. Iedereen die gaat janken als over uitspraken wordt gezegd dat ze racistisch zijn (kom op, zoek de wettelijke betekenis van racisme op. Is niet zo moeilijk hoor. En als je dan toch bezig bent, leer dan het verschil tussen een uitspraak en jezelf als persoon. Als jij een uitspraak doet die racistisch is, en ik zeg dat die uitspraak racistisch is, kun je wel heel hard roepen dat je geen racist bent. Dat kan dan nog kloppen ook. Dat verandert echter niets aan het feit dat sommige uitspraken wel degelijk racistisch zijn. Punt.) maar niemand die het lef heeft zijn eigen uitspraken onder de loep te nemen. Bijna niemand die het aandurft eens kritisch naar de eigen bijdrage in de discussie te kijken. Bijna niemand die durft te kijken of de discussie misschien op een andere, beschaafde manier gevoerd kan worden. Nee, want IS is immers ook niet beschaafd. En omdat wij zoveel beter zijn, moeten wij onze beschaving ook maar door de plee spoelen :confused:

Er werd hier pas ingegrepen op het forum, toen de racistische, mensonterende uitingen de spuigaten uitliepen. Er is niemand die heeft gezegd dat de vluchtelingenproblematiek niet besproken mag worden. Er is niemand die zegt dat er geen vluchtelingenprobleem is.

Toch, als je dan als "boomknuffelaar" (serieus, hoe oud zijn we nou?) wijst op het gevaar van eenzijdige beeldvorming, toch als je wijst op het feit dat discussie mogelijk moet blijven maar dan als het even kan wel met in acht name van enige fatsoensnormen, als je wijst op het gevaar van verdeel en heers, als je wijst dat denigrerend lopen roeptoeteren niet gelijk staat aan het voeren van een discussie, wordt er als reactie gesteld dat "wij boomknuffelaars" onze ogen dichthouden voor gevaar, dat wij de discussie proberen te ondermijnen, dat er hier censuur is op het forum en dat er niet over vluchtelingen gesproken mag worden.

@Dr.Prepper heeft meermaals gesteld dat hij de vluchtelingenproblematiek erkent, dat er hier ook over gesproken mag worden, maar puur en alleen dat haatzaaiende berichten niet geaccepteerd worden. Als het echt te moeilijk is om een inhoudelijke discussie te voeren zonder te roepen dat een hele bevolkingsgroep dood moet, dan moet je misschien eens een keer kritisch naar jezelf kijken ipv naar het forumbeheer. Als je wel een discussie kan voeren zonder een complete bevolkingsgroep als minderwaardig af te schilderen, doe dat dan.

Verder, als je dan daadwerkelijk de vluchtelingen als zo'n grote dreiging ziet, richt je dan op oplossingen voor dat probleem. Keer op keer op keer zeggen "kijk dit is echt een probleem hoor" is geen oplossing. Als ik kanker krijg los ik dat ook niet op door in ieder topic foto's van mijn gezwel te plaatsen en te zeggen: kijk dit is kanker.

De enige oplossing die ik aangedragen zie worden is bootjes lekschieten, dat lijkt mij persoonlijk geen oplossing van het probleem, en stel het zou wel humaan zijn zou het alleen een oplossing zijn voor het symptoom, niet voor de kwaal zelf. Muren opbouwen en grenzen dichtgooien idem. Dan wordt er geopperd om IS volledig plat te bombarderen.

Persoonlijk denk ik dat dat ook geen oplossing is, omdat IS een gevoel is, een gedachte, die roei je niet uit met bommen, die voedt je daar juist mee. Mensen in het Midden Oosten zijn boos om wat daar is gedaan door de westerse samenleving, die boosheid los je niet op met bommen, die voedt je daarmee. Als iemand al een knagend gevoel van onvrede heeft, maak je die persoon niet opeens blij en vredelievend door bommen op zijn dorp te gooien.

Ik besef me heel goed dat er met radicale lui als IS geen gesprekken te voeren zijn (net zoals het onmogelijk blijkt om met de radicalen hier te het gesprek aan te gaan), maar misschien moet er wel gesproken worden met de bevolking die niet geradicaliseerd is. Misschien dat zij juist als volwaardig behandeld moeten worden ipv als infantiel en achterlijk. Misschien dat als aan hen gevraagd wordt wat zij nou eigenlijk willen, wat in hun ogen de oorzaak van het probleem is, wat zij als oplossing zien, ipv maar over hen te beslissen, om maar voor hen te beslissen dat we wel of niet met bommen moeten gooien, misschien dat we dan een stapje verder komen. Misschien dat als die landen niet langer gebruikt worden als afzetmarkt voor de wapenindustrie, om onder het mom van liefdadigheid die bevolking uit te buiten, om niet olie en drugs mee te nemen en er dood en verderf voor terug te geven, misschien dat er dan een heel klein stapje gezet kan worden naar een oplossing voor dit probleem.

We roepen allemaal boehoehoe als Amerika weer eens doet alsof wij hun almachtigheid nodig hebben. We roepen allemaal boehoehoe als we weer het schoothondje van Obama blijken te zijn. We roepen allemaal boehoehoe als onze belastingcenten naar andere landen verdwijnen. We roepen allemaal boehoehoe als de VN ons als het domme jongetje van de klas beschouwt, en ons even vertelt wat wel of niet mag. Maar op het moment dat we andere landen van hun natuurlijke rijkdommen beroven vinden we het gek als daar wat gaat broeien. We vinden het gek dat er mensen in opstand komen, als wij even gaan bepalen wat er wel of niet in andere landen mag gebeuren op politiek, wettelijk of religieus gebied. We vinden het gek dat er mensen niet zo blij zijn met "de westerse beschaving" als die zelfde beschaving daar alles plat bombardeert. En dan vinden we het ook nog gek als die broeierigheid omslaat in blinde haat, en willen we die haat oplossen met nog meer bommen. Ja, logisch hoor.

• Leuk 2
Wat mij persoonlijk inhoudelijk stoort aan de hele discussie is dat media niet meer eerlijk hun werk doen. Er worden altijd filmpjes van vrouwen en kinderen gemaakt, terwijl de meeste vluchtelingen jonge mannen zijn. Ze zoeken voor een interview altijd een Engels sprekende vluchteling op die dus een bepaalde opleiding heeft genoten. Waarom geen tolk gebruiken en zomaar iemand interviewen? Waarom is er geen "islamitische" journalist te vinden die de taal spreekt en die undercover met een groep vluchtelingen mee reist? Gewoon om de echte redenen om helemaal naar West EU te vluchten te onderzoeken? Waarom geen journalist die undercover de mensensmokkel onderzoekt?

Goeie vragen. Al zijn het óók jouw eigen aannames zonder onderbouwing (bv "Ze zoeken voor een interview altijd een Engels sprekende vluchteling op die dus een bepaalde opleiding heeft genoten"), dus als je hier betrouwbare bronnen hebt, deel die dan graag.

En in relatie tot je laatste vraag "Waarom geen journalist die undercover de mensensmokkel onderzoekt?", kwam ik zojuist deze tegen:

Journalist Arnold Karskens gearresteerd op Kos

Hij had met een groep Iraanse vluchtelingen de oversteek per boot van Turkije naar Kos gemaakt. Karkens werkte undercover aan de Turkse kust voor PowNed en website The Post Online.

http://www.nu.nl/buitenland/4120353/journalist-arnold-karskens-gearresteerd-kos.html

Als het een vooropgezet plan is om de bevolking in verdeeldheid te brengen, en vervolgens te heersen. Dan lukt dat erg goed, straks in Europa, en ook hier op het forum.

Ben benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen de komende jaren.

heb ik een vermoeden van:

De vluchtelingen zijn de nieuwe consumenten en belastingslaven voor de haperende wereldeconomie, en een goede reden voor meer veiligheidsmaatregelen.

Dat was namelijk hard nodig nu de Europese bevolking elk jaar rap kleiner word. Er staan al straten en dorpen leeg. Ze krijgen werkverplichting vanwege 'kosten' of een werkvergunning en een baan zodat belasting betaald moet worden. Ze gaan huizen huren, eten kleding en goederen kopen.. het zet de economie weer aan, en dat was het doel. En tot die tijd geloven wij dat er geen geld is en moeten wij dit betalen!

En vluchtelingen willen de armoede vergeten dus de Chinese rotzooi is straks niet aan te slepen, even als voedsel zal tekorten krijgen en dan zal de GMO vrij baan krijgen, kortom.. een boost voor de wereld economie! (snapt u waarom eerst de Codex Alimentarius en nu de TTIP er zo stil en snel doorheen is geduwd en actief gemaakt?)

Oh, er is weerstand tegen die vluchtelingen vanwege isis, MH17 angst en zo meer?

Geen probleem: dan kunnen de extreme privacy schendende wetten er doorheen gedrukt worden, camera's er bij, afluisteren... hopla en klaar is de 'super politie staat'! Want het volk vraagt er nu zelf om! Meer politie? nee, doe nu maar meer militairen! Vind het publiek juist fijn, lekker voor veiligheid!

Als Baarn en Soest al niet integreren kunnen, waarom dan wel andere culturen uit andere landen of continenten samen onderbrengen? Nee, bewust op elkaar stoppen die mensen dan heb je een goede reden voor orde en macht en controle systemen..

Geef ze toch dat lege huis wat al jaren leeg staat! Haal spullen uit de kringloop terug en schenk het hun. Alle restaurants en supermarkten samen, kunnen met hun voedsel verspilling deze mensen makkelijk voeden. Kost niks!

... mijn mening, een grote setup om een groter deel van de wereld onder controle te krijgen vanwege 'economie' .. what else?...

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...