Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Zoals velen wel hebben gehoord is er veel ophef over de bootvluchtelingen die tegenwoordig steeds vaker de Middellandse Zee over proberen te steken. Een paar jaar geleden was het nog niet zo heel veel maar sinds dat de EU en de VN hebben gezegd dat ze de bootvluchtelingen willen redden en daar meer geld en schepen voor hebben ingezet begint het steeds erger te worden. Eerst waren het bootjes met tientallen vluchtelingen, later werden het boten met enkele honderden vluchtelingen en nu komen er schepen met bijna 1000 vluchtelingen erop.

Waarom begin ik mij nu zorgen te maken?? Nou deze vluchtelingen komen over het algemeen uit Islamitische landen en zijn niet altijd even "open-minded" als de westerse bevolking. Onlangs las ik een artikel dat Moslims een meningsverschil kregen met Christenen op zo een vluchtelingen boot over het bidden en het einigde erin dat 7 Christenen overboord zijn gegooid vanwege hun geloof.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23936485/__Christenen_overboord__.html

Nu was dit 1 boot met ruim honderd vluchtelingen, maar dan lees ik net dit artikel:

Kustwacht onderschept 4.200 vluchtelingen op Middellandse Zee

"De marine en kustwacht van Italië en Griekenland hebben dit weekend 4.200 bootvluchtelingen onderschept op de Middellandse Zee."

http://www.nu.nl/algemeen/4042600/kustwacht-onderschept-4200-vluchtelingen-middellandse-zee.html

Nu snap ik ook wel dat mensen op de vlucht slaan voor geweld in hun land, maar dit vind ik gewoon te gek voor woorden worden. 4200 vluchtelingen in 1 weekend?? Reken eens uit hoeveel vluchtelingen Europa binnenkomen? Stel van de 4200 vluchtelingen zou 1% extremistische overtuigingen hebben (volgens westerse maatstaven) dan zou er alleen dit weekend al 42 extremisten Europa binnen zijn gekomen. En dat is dan alleen nog maar dit weekend.

Hoe gaan ze in hemelsnaam die mensen controleren?? het is niet alsof die mensen netjes allemaal een paspoort en identiteits bewijzen hebben. Gaan ze het navragen aan de Syrische regering of aan al die andere landen waar al die Extremisten aktief zijn?? En waar gaan ze die mensen onderbrengen?? Owja, die gaan ze verdelen op verschillende Europese landen. Geweldig idee, we helpen mogelijk extremisten Europa in en dan brengen we ze ook nog naar een Europees land waar ze bed,bad en brood krijgen en ze rustig dat kunnen doen waarvoor ze kwamen terwijl de regeringen hun status onderzoekt.

Dus ik vraag mij af of jullie ook die verhoogde instroom van vluchtelingen zien als een extra reden om versneld te preppen wegens een verhoogde kans op een tereur aanslag??

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Peerke

Misschien een terreuraanslag, maar eerder voor een ontwrichte samenleving.

Stop er 100.000en asielzoekers in woningen. De Nederlander die al jaaren op een wachtlijst staat zal zich in zijn kruis gevat voelen en steeds ontevredener worden.

Laatst was er iets over een dorp met 400 inwoners, waar 1000 asielzoekers moesten komen. De inwoners voelden zich niet echt happy meer in hun dorp en protesteerden ertegen.

En op regelmatige basis gebeuren er ook 'indicenten' bij Asielzoekerscentra. Door de asielzoekers zelf veroorzaakt.

En de politiek ? Die kijkt weg en lacht en vult zijn glas weer.

De maat zal een keer vol zijn. De bom zal barsten.

Deze post delen

Kortom, prep naar een eco-dorp of zoals @Piroshka waarbij iedereen wel de handen uit mouwen moet steken want moeder natuur maakt je anders af ongeacht wat je overtuiging ook is.

Deze post delen

Ik zou me niet zo druk maken.

Nog geen 2% van alle terroristische aanslagen in Europa is door islamieten gepleegd. Dus 98% of meer door andere groeperingen of individuen. De wereld is van iedereen, je zal maar de pech hebben op een rotstuk geboren te zijn. Zou jij dan ook niet ergens anders heen gaan?

Deze post delen

Over een paar honderd jaar praten we over een nieuwe volksverhuizing. ...

Deze post delen

Als je je kan inleven in de situatie (niet in hoe die mensen denken, dat is iets anders) van waaruit ze komen, dan begrijp je dat ze massaal naar hier komen, hoe zou je zelf zijn?

Normale (dus geen sociopaten of psychopaten) mensen worden extremist gemaakt, die worden niet zo geboren... Als je zorgt dat iedereen een goede toekomst kan

uitbouwen, zal het zaad van het extreme gedachtengoed zelden vruchtbare grond vinden.

Verder is de massale import welke al veel langer aan de gang is en waarvan we al een tijdje de oh zo zure vruchten plukken, een gegeven dat je niet mag of kan negeren.

Maar om dit als 'prepreden' te gaan aanvoeren, dan heb je je prioriteiten niet juist...

Deze post delen

Ik zou me niet zo druk maken.

Nog geen 2% van alle terroristische aanslagen in Europa is door islamieten gepleegd. Dus 98% of meer door andere groeperingen of individuen.

Hoeveel aanslagen worden er dagelijks gepleegd in de landen waar deze mensen vandaan komen?

En hoeveel procent van die aanslagen zijn niet allah geïnspireerd?

De wereld is van iedereen

Sinds wanneer? :confused:

Deze post delen

De wereld is van iedereen, je zal maar de pech hebben op een rotstuk geboren te zijn. Zou jij dan ook niet ergens anders heen gaan?

Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, gedeeltelijk mee oneens. De wereld is van niemand, dus zeker niet van iedereen. Door ergens een hek omheen te zetten of een streep in het zand te trekken, is het nog niet van jou. Dat maakt, in mijn ogen, dus ook dat je niet kan zeggen dat een ander minder recht heeft om naar hier te komen.

De enige reden dat wij hier wonen, is omdat er vroegere voorouders ooit een keer hier naar toe zijn gekomen in de hoop hier te kunnen (over)leven. Exact hetzelfde als hetgeen waar "wij" de vluchtelingen nu van beschuldigen dus...

Een groot gedeelte van de preppers op dit forum bereid zich voor om bij een SHTF de spullen te pakken en er vandoor te gaan, eventueel de landsgrenzen over. In de hoop ergens anders te kunnen (over)leven. Wat is het verschil?

Dat er problemen ontstaan, dat geloof ik best. Dat er naar die problemen gekeken moet worden, en als het even kan die problemen opgelost moeten worden, dat geloof ik ook. Maar ik geloof niet dat mensen verbieden een land in of uit te gaan de oplossing is, noch dat het wenselijk is.

Persoonlijk zie ik de vluchtelingen niet als reden om versneld te gaan preppen. Ik denk dat er veel grotere problemen in de wereld zijn.

Deze post delen

De vluchteling in kwestie begrijp ik goed. Ook die leeft maar 1 keer en ziet Europa als het beloofde continent. West-Europa is gewoon de sjaak. Al die mensen moeten huisvesting, gezondheidszorg etc. Ontvangen. Teruggaan is niet aan de orde en een substantiële bijdrage leveren aan onze welvaart evenmin. Immers veel vluchtelingen zijn analfabeet. Kortom, de welvaart wordt eruitgezogen.

Een acute reden om harder te preppen zie ik niet. De kaars gaat langzaam uit.

Deze post delen

Let wel ik heb niets tegen vluchtelingen. Ik vind het een gevaar dat er op dit moment zo en grote instroom is dat men het niet meer kan overzien. Tenslotte worden er regelmatig oproepen gedaan vanuit extremistische groeperingen om aanslagen in Europa en de VS te plegen. En veel van de vluchtelingen die de oversteek wagen komen uit regio's waar deze groeperingen aktief zijn, het feit dat men de extremistische groepen na zoveel jaar nog steeds niet de kop heeft kunnen indrukken heeft er mee te maken dat er schijnbaar toch wel wat draagkracht is in die landen voor deze ideologie.

Dus het lijkt mij niet zo heel raar dat mogelijke aanslagplegers deze wijze van oversteek liever nemen dan langs een officieele grenspost waar men niet doorkomt zonder de juiste papieren.

Hoe meer bootvluchtelingen hoe groter de kans dat er een terrorist voet aan grond zet in Europa. Toch?

Deze post delen

Ik heb maar weinig meegekregen van het 'Dobberdebat'. Maar iemand stuurde mij een link met de mededeling: "Toch even kijken".

Waarop bij mij na 5 minuten weer de gedachte opkwam: "Als we daar nu eens het zooitje oplossen, hoeven ze niet hier te komen".

Wie wil er nu eigenlijk van huis en haard weg? Dat doe je toch alleen als de omstandigheden je dwingen.

Maar goed, makkelijk gezegd, praktisch vrijwel onuitvoerbaar.

Helaas is deze wereld er nog niet aan toe om gezamenlijk drastische positieve acties te ondernemen.

En zullen we daar als vanouds eerst (door omstandigheden) toe gedwongen moeten worden.

Of we gooien er natuurlijk gewoon een vrolijk wereldoorlogje tegenaan.

Ik prep er in ieder geval niet meer of minder op.

Deze post delen

Nu ben ik geen fan van het extreem rechtse gedachtegoed maar in hoeverre kan je van politieke correctheid spreken als een gewapende radicale groep van bijvoorbeeld 100 mensen een ongewapend dorp van 1000 binnenvalt met de keuze aan de kids aansluiten of de dood? een groot % van die 1000 zal het leven laten maar als er dan inmenging komt in de vorm van militaire kracht van het westen staan er alsnog mensenrechtenactivisten klaar om de 'hulpverlener' op de vingers te tikken dat ook die extremisten nog rechten hebben. En zolang dit betuttelende gedoe blijft duren...

Iemand dat niets of niemand heeft in het land van oorsprong een heel zorgwekkend vooruitzicht als men gaat stelen of moorden... hier in het westen krijg je er een gratis kamer, 3 maaltijden per dag, een douche per dag op kosten van de belastingbetaler. In verschillende gevangenissen in Afrika mag je van geluk spreken als je dagelijks brood en water krijgt.

We zien het verschil zelfs ook in Oost Europa. daar vliegen ze een paar maand zoniet een paar jaar achter de tralies bij diefstal, zakkenrollen of inbraak, >--> In Spanje en Portugal 3 dagen, in België 1 dag (met moeite) en waarschijnlijk een voorwaardelijke straf.

Ik denk dat het preppen op zich geen gevolg of reden is van de asielproblematiek maar wel investeringen in beveiligingen om de spulletjes wat we hebben te beschermen.

Deze post delen

Nu ben ik geen fan van het extreem rechtse gedachtegoed maar in hoeverre kan je van politieke correctheid spreken als een gewapende radicale groep van bijvoorbeeld 100 mensen een ongewapend dorp van 1000 binnenvalt met de keuze aan de kids aansluiten of de dood? een groot % van die 1000 zal het leven laten maar als er dan inmenging komt in de vorm van militaire kracht van het westen staan er alsnog mensenrechtenactivisten klaar om de 'hulpverlener' op de vingers te tikken dat ook die extremisten nog rechten hebben. En zolang dit betuttelende gedoe blijft duren...

Iemand dat niets of niemand heeft in het land van oorsprong een heel zorgwekkend vooruitzicht als men gaat stelen of moorden... hier in het westen krijg je er een gratis kamer, 3 maaltijden per dag, een douche per dag op kosten van de belastingbetaler. In verschillende gevangenissen in Afrika mag je van geluk spreken als je dagelijks brood en water krijgt.

We zien het verschil zelfs ook in Oost Europa. daar vliegen ze een paar maand zoniet een paar jaar achter de tralies bij diefstal, zakkenrollen of inbraak, >--> In Spanje en Portugal 3 dagen, in België 1 dag (met moeite) en waarschijnlijk een voorwaardelijke straf.

Ik denk dat het preppen op zich geen gevolg of reden is van de asielproblematiek maar wel investeringen in beveiligingen om de spulletjes wat we hebben te beschermen.

Die gasten leven hun hele leven al in shtf. Die maak je nergens meer gek mee.

Deze post delen

Ik denk dat die 6000 nog niet eens het volledige aantal is van dit weekend.

er zullen er ook een aantal ongezien aan land zijn geglipt

moeilijk onderwerp.

ik gun iedereen een gelukkig leven met voldoende voedsel, veiligheid etc

maar tegelijkertijd verbaas ik me soms wel als ik in griekenland op het strand lig, echt werkelijk elke 5 minuten komt er een (donkere) verkoper voorbij met horloges, zonnebrillen etc.

ik heb wel eens een praatje gemaakt met deze mensen maar zij hebben geen bestaan om jaloers op te zijn, geen vaste woon of verblijfplaats, geen verblijfsvergunning, worden vaak verjaagd door strandtenthouders, wisselende (lage) inkomsten, niks geregeld bij ziekte.

dit zijn mensen die door de mazen van systeem zijn geglipt en nu het beste ervan proberen te maken, maar in feite is het illegaal

wat ik moeilijk vind is dat ik vermoed dat deze groep veel groter is dan wij met zn allen denken. en omdat ze officieel niet in het systeem voorkomen is het moeilijk hier grip op te krijgen.

in de kleine badplaats waar we vorig jaar waren ging het om ongeveer 20 jonge mannen. nu kent griekenland vele badplaatsen en volgens mij komt het fenomeen ook in spanje voor.

Deze post delen

Hoeveel aanslagen worden er dagelijks gepleegd in de landen waar deze mensen vandaan komen?

En hoeveel procent van die aanslagen zijn niet allah geïnspireerd?

Sinds wanneer? :confused:

Ja duhuh, waar heb je het over? Hoeveel inbraken worden er niet op Texel gepleegd? Ik denk dat Texelaars wel erg crimineel zijn als je ziet hoeveel inbraken op Texel er door Texelaars gepleegd worden.

Met "De wereld is van iedereen" bedoel ik dat Nederland niets speciaal ALLEEN voor Nederlanders is, we wonen allemaal op de wereld. Dus waarom wil je precies weten "sinds wanneer" dat is, wil je een jaartal horen ofzo?

Deze post delen

even een bijstelling van mijn eerste bericht, ik had het over 4200 bootvluchtelingen. Inmiddels staat de teller op bijna 6000.

http://www.nu.nl/buitenland/4042821/bijna-6000-bootvluchtelingen-gered-weekend.html

en technisch gezien is het weekend nog niet eens om.

Ik vind dat dus alleen maar triest, triest dat er zoveel mensen alles wat ze hebben moeten achterlaten om op hoop van zegen zich te vestigen in Europa met het enorme risico wat ze lopen dat de reis mis gaat, dat ze het niet overleven. Die mensen moeten desperate zijn. Ocharme die mensen en hun kinderen. En dan worden ze hier in Europa aangekeken omdat ze Islamiet zijn en een bepaald percentage van hen wellicht een terrorist zou kunnen zijn waar mensen in Nederland en België extra voor moeten preppen???. Waar is mensenliefde gebleven? Waarom alleen maar haat en gevoel van bedreiging. En dat, haat en gevoel van bedreiging, is van oudsher voornamelijk bij mensen die het goed hebben. Ze zijn bang hun welzijn te verliezen. Sorry, doet mij erg denken aan een tijd, van pak hem beet 75 jaar geleden, toen voelde een of andere Duitser zich namelijk nogal bedreigd door een bepaalde bevolkingsgroep met een bepaalde geloofsovertuiging. Antwoord op de vraag van de 1e post: NEE, ik prep niet voor dit soort zaken, hooguit zal ik wat extra preppen om deze mensen een hap eten te bieden en een dak boven hun hoofd.!

Deze post delen

Ik vind dat dus alleen maar triest, triest dat er zoveel mensen alles wat ze hebben moeten achterlaten om op hoop van zegen zich te vestigen in Europa met het enorme risico wat ze lopen dat de reis mis gaat, dat ze het niet overleven. Die mensen moeten desperate zijn. Ocharme die mensen en hun kinderen. En dan worden ze hier in Europa aangekeken omdat ze Islamiet zijn en een bepaald percentage van hen wellicht een terrorist zou kunnen zijn waar mensen in Nederland en België extra voor moeten preppen???. Waar is mensenliefde gebleven? Waarom alleen maar haat en gevoel van bedreiging. En dat, haat en gevoel van bedreiging, is van oudsher voornamelijk bij mensen die het goed hebben. Ze zijn bang hun welzijn te verliezen. Sorry, doet mij erg denken aan een tijd, van pak hem beet 75 jaar geleden, toen voelde een of andere Duitser zich namelijk nogal bedreigd door een bepaalde bevolkingsgroep met een bepaalde geloofsovertuiging. Antwoord op de vraag van de 1e post: NEE, ik prep niet voor dit soort zaken, hooguit zal ik wat extra preppen om deze mensen een hap eten te bieden en een dak boven hun hoofd.!

jah sorry hoor, maar dit is een belachelijke reactie in mijn ogen. Ga je me nu vergelijken met Hitler?? Echt te belachelijk voor woorden. Ik heb het niet over het opvangen van vluchtelingen, het recht om te vluchten voor gevaar of wat dan ook. En dan ook nog roepen over bang zijn dat ik mijn welzijn zou verliezen. nou sorry hoor en ik hoop dat ik met mijn reactie niemand beledig als ik zeg haal je kop maar eerst uit je achterste.

Ja ik ben bang voor die toestroom van vluchtelingen, maar alleen omdat je niet kan zien wat Europa binnenkomt. Zouden de vluchtelingen netjes via grensposten komen waar men kan controleren wie ze zijn en of ze niet op een waarschuwingslijst staan dan zou het risico voor aanslagen gewoon veel minder groot worden dan wat nu het geval is. Het is tenslotte niet alsof die mensen allemaal netjes met een paspoort in bootjes stappen.

En vanwege mijn bezorgdheid dan ook nog mij te gaan vergelijken met Hitler gaat me gewoon te ver.

Mensen bij deze neem ik afscheid van preppers.nl want dit gaat mij gewoon te ver. Ik wil graag iedereen bedanken voor de leuke berichten , tips en ideeen. Ik wens jullie bijna allemaal heel veel succes tijden een eventuele SHTF en ik hoop dat die nooit zal komen.

Deze post delen

Gast Liberty
jah sorry hoor, maar dit is een belachelijke reactie in mijn ogen. Ga je me nu vergelijken met Hitler?? Echt te belachelijk voor woorden. Ik heb het niet over het opvangen van vluchtelingen, het recht om te vluchten voor gevaar of wat dan ook. En dan ook nog roepen over bang zijn dat ik mijn welzijn zou verliezen. nou sorry hoor en ik hoop dat ik met mijn reactie niemand beledig als ik zeg haal je kop maar eerst uit je achterste.

Ja ik ben bang voor die toestroom van vluchtelingen, maar alleen omdat je niet kan zien wat Europa binnenkomt. Zouden de vluchtelingen netjes via grensposten komen waar men kan controleren wie ze zijn en of ze niet op een waarschuwingslijst staan dan zou het risico voor aanslagen gewoon veel minder groot worden dan wat nu het geval is. Het is tenslotte niet alsof die mensen allemaal netjes met een paspoort in bootjes stappen.

En vanwege mijn bezorgdheid dan ook nog mij te gaan vergelijken met Hitler gaat me gewoon te ver.

Mensen bij deze neem ik afscheid van preppers.nl want dit gaat mij gewoon te ver. Ik wil graag iedereen bedanken voor de leuke berichten , tips en ideeen. Ik wens jullie bijna allemaal heel veel succes tijden een eventuele SHTF en ik hoop dat die nooit zal komen.

Bepaalde mensen doen standaard een Godwinnetje om iedere vorm van discussie omtrent bijv. onbegrensde immigratie onmiddellijk in de kiem te smoren. Ik heb een oma die dit ook doet, doe je helaas niets aan.

Deze post delen

Ik zeg dat het mij ergens aan doet denken, ik vergelijk JOU helemaal met niemand, dat staat nergens. Maar dat jij dat zo opvat zegt alleen maar iets over jezelf. En dat je na mijn post dit forum verlaat al helemaal. Wederom, triest, erg triest.

Deze post delen

Ja duhuh, waar heb je het over? Hoeveel inbraken worden er niet op Texel gepleegd? Ik denk dat Texelaars wel erg crimineel zijn als je ziet hoeveel inbraken op Texel er door Texelaars gepleegd worden.

Waar ik het over heb is dat de kans op aanslagen een stuk hoger wordt als de deur wijd open staat.

Met "De wereld is van iedereen" bedoel ik dat Nederland niets speciaal ALLEEN voor Nederlanders is, we wonen allemaal op de wereld. Dus waarom wil je precies weten "sinds wanneer" dat is, wil je een jaartal horen ofzo?

Vroeg me alleen af wanneer de internationale wetgeving veranderd was, een land bepaalt toch echt zelf wie het wel of niet binnen laat.

Dat jij daar een andere mening over hebt dat kan maar is verder niet echt relevant.

Deze post delen

Waar ik het over heb is dat de kans op aanslagen een stuk hoger wordt als de deur wijd open staat.

Vroeg me alleen af wanneer de internationale wetgeving veranderd was, een land bepaalt toch echt zelf wie het wel of niet binnen laat.

Dat jij daar een andere mening over hebt dat kan maar is verder niet echt relevant.

Hoezo is de kans op aanslagen hoger als je de deur openlaat? Waar baseer je dat op? Dat is een mening, een vooroordeel, dat zijn geen feiten.

Hoezo zou de internationale wetgeving veranderd zijn als ik beweer dat de wereld van IEDEREEN is, wie zegt dat Nederland van JOU is? Dat is mijn vraag. Het is een beetje raar dat je mijn mening niet relevant vindt. JOUW mening is WEL relevant dan? Wat is dit voor een discussie?? Ik mag niks zeggen ofzo?

Jij denkt dat Nederland van JOU is omdat jij er toevallig geboren bent. Andere mensen die op rottigere plekken op de wereld geboren zijn hebben geen toegang tot JOUW land omdat de internationale wetgeving dat niet toelaat? hahahaha ik moet hier echt heeeeeeeel hard om lachen, sorry hoor. Wat ik al eerder zei, waar is de naastenliefde? Wat is het verschil tussen jou en iemand die in een ander land geboren is? Wat als JIJ in bijvoorbeeld Soedan geboren zou zijn? Zou je er dan ook zo over denken?

Deze post delen

Ik vind dat dus alleen maar triest, triest dat er zoveel mensen alles wat ze hebben moeten achterlaten om op hoop van zegen zich te vestigen in Europa met het enorme risico wat ze lopen dat de reis mis gaat, dat ze het niet overleven. Die mensen moeten desperate zijn. Ocharme die mensen en hun kinderen.

Nah, de mensen die echt desperate zijn die dobberen niet op de middellandse zee maar liggen ergens weg te rotten in een vluchtelingenkamp in Afrika. Die mensen hebben simpelweg het geld niet om de reis naar Europa te betalen in tegenstelling tot wat er nu aan gelukszoekers binnen komt.

Sorry, doet mij erg denken aan een tijd, van pak hem beet 75 jaar geleden, toen voelde een of andere Duitser zich namelijk nogal bedreigd door een bepaalde bevolkingsgroep met een bepaalde geloofsovertuiging.

Mij ook, alleen zijn het nu een ander soort nazi's die de joden in Europa bedreigen in hun voortbestaan.

Of bedoelde je dat niet? :rolleyes:

Deze post delen

Nee, ik bedoelde dat niet, ik had het niet over de joden die nu bedreigd worden in Europa. Heb je niet goed begrepen blijkbaar.

Je wil dus insinueren dat de (boot) vluchtelingen een stelletje gelukzoekers met geld zijn? Dan ben jij denk ik nooit in Afrika of het Midden Oosten geweest. Deze mensen hebben alles op alles gezet om de belachelijke bedragen te kunnen betalen die gevraagd worden voor een overtocht. Ze hebben alles verkocht wat ze hadden, ze zijn compleet failliet, en ja, ze zijn een van de weinigen die zelfs dat nog voor elkaar hebben kunnen krijgen. Ga gewoon net als ik eens een kijkje nemen daar en weet dan waar je het over hebt in plaats van nu maar lukraak een beetje vuil te gaan lopen spugen.

Deze post delen

Hoezo is de kans op aanslagen hoger als je de deur openlaat? Waar baseer je dat op? Dat is een mening, een vooroordeel, dat zijn geen feiten.

Logica en het feit dat er maar een beperkte capaciteit is bij de inlichtingendiensten?

Wel grappig dat je hier meteen de stellige mening hebt dat dit louter mijn persoonlijke mening is, een vooroordeel bovendien en al zeker geen feit. Want waarom zou dat niet zo zijn?

Hoezo zou de internationale wetgeving veranderd zijn als ik beweer dat de wereld van IEDEREEN is, wie zegt dat Nederland van JOU is? Dat is mijn vraag. Het is een beetje raar dat je mijn mening niet relevant vindt. JOUW mening is WEL relevant dan? Wat is dit voor een discussie?? Ik mag niks zeggen ofzo?

Jij denkt dan Nederland van JOU is omdat jij er toevallig geboren bent. Andere mensen die op rottigere plekken op de wereld geboren zijn hebben geen toegang tot JOUW land omdat de internationale wetgeving dat niet toelaat? hahahaha ik moet hier echt heeeeeeeel hard om lachen, sorry hoor. Wat ik al eerder zei, waar is de naastenliefde? Wat is het verschil tussen jou en iemand die in een ander land geboren is? Wat als JIJ in bijvoorbeeld Soedan geboren zou zijn? Zou je er dan ook zo over denken?

Waar beweer ik dat Nederland van mij is? :confused:

De huidige wetgeving zegt dat Nederland van ons is, en zeker niet van iedereen op deze aardbol.

Daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar dat zijn wel de feiten op dit moment.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...