Ga naar inhoud
GENEGEERD

Betaalbare BOL in Zweden pt. 2


Loreen

Aanbevolen berichten

Het nadeel van Zweden, is als je er op tijd weet te komen denk ik juist het grote voordeel. Gemiddeld gezien zijn Zweden en mensen die Zweden weten te bereiken (Noren, Finnen, Russen) denk ik heel wat zelfvoorzienender dan de gemiddelde West-Europeaan.

 

Stel er is een TEOTWAWKI-scenario, als hier in het westen alles is leeggeroofd en -geplunderd zullen grote (hongerige) groepen waarschijnlijk richting het oosten vertrekken, op zoek naar eten. Ik denk tenminste dat het voor hen makkelijker en logischer zal zijn om gewoon landinwaarts te trekken, dan om een oversteek te wagen naar het noorden.

 

Van mensen die zichzelf weten te redden, gaat natuurlijk heel wat minder dreiging af dan van hongerige mensen op zoek naar voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daarnaast zullen de bruggen en boten echt niet zo snel dicht gaan. Als je ze wel eens gebruikt hebt dan weet je hoe gruwelijk veel vrachtverkeer er dagelijks oversteekt. Alleen bij een TEOTWAWKI is het een mogelijkheid, maar daarbij is 't toch al zaak om op tijd te maken dat je wegkomt, want tanken onderweg wordt 'm dan ook niet meer en de wegen zullen gewoon al heel snel onbruikbaar zijn. Op tijd vertrekken is absolute noodzaak, waar je BOL ook is. De verminderde toegang tot SE/NO is zoals Loreen al schreef dan vooral een voordeel.

 

Daarbij heb je in de winter zowiezo al veel minder mensen die richting noorden zullen vertrekken. Als prepper heb je weinig last van de kou en overleef je 't wel tot je eerste plantjes beginnen te groeien in de lente. De grote massa zal richting DE/FR vertrekken, gewoon omdat dat makkelijker is. De weg van de minste weerstand. De kleine groep die eigenwijs wel de oversteekt waagt (en doe dat gerust niet zonder zeewaardig vaartuig, de stroming in 't kattegat is extreem sterk) is waarschijnlijk stukken minder gevaarlijk dan de paniekende massa. Daarbij zullen de meeste dan ook nog in Zuid-Zweden blijven hangen. De lijn Stockholm-Oslo zullen er maar weinig passeren (wederom omdat je hier zonder onderkomen in de winter gewoon echt de sigaar bent).

 

Daarnaast is Zweden gewoon een zeer veilig stuk land, geen aardbevingen, geen tsunami's, geen vulkanen, flink stuk boven zeenivo (zelfs als die 180 meter stijgt zit ik hier nog ruim veilig).

 

Meer voordelen dan nadelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ik woon in Zweden en heb mijn eigen 1,6 hectare bos met eigen beek en ben van plan om mijn eigen groenten en fruit te verbouwen en te drogen. Ik heb er slechts 55.000kr voor betaald (circa 5500 euro)

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

 

We zien de foto's graag tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zien de foto's graag tegemoet.

Ik zal het allemaal goed documenteren en met instructies voor anderen die hetzelfde willen doen. Er zijn veel goede boeken beschikbaar en ik denk dat ik de meest vereiste heb. Ja ik ga er een topic van maken. Lijkt me leuk.

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene die geïnteresseerd zijn in Zweden kan ik de Zweedse variant van marktplaats aanraden waar men nog vrij goedkoop iets kunt kopen. http://www.blocket.se

Wel raad ik aan om op kaarten de hoogte boven zeeniveau te controleren en hoe diep het grondwater zit. Er zijn momenteel nog steeds huizen beschikbaar met een grond oppervlakte tussen de 4000 en 8000m2 voor minder dan 5000 euro (ik heb maandag gekeken) voor advies (gratis) ben ik altijd te bereiken.

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van Zweden, is als je er op tijd weet te komen denk ik juist het grote voordeel. Gemiddeld gezien zijn Zweden en mensen die Zweden weten te bereiken (Noren, Finnen, Russen) denk ik heel wat zelfvoorzienender dan de gemiddelde West-Europeaan.

 

Stel er is een TEOTWAWKI-scenario, als hier in het westen alles is leeggeroofd en -geplunderd zullen grote (hongerige) groepen waarschijnlijk richting het oosten vertrekken, op zoek naar eten. Ik denk tenminste dat het voor hen makkelijker en logischer zal zijn om gewoon landinwaarts te trekken, dan om een oversteek te wagen naar het noorden.

 

Van mensen die zichzelf weten te redden, gaat natuurlijk heel wat minder dreiging af dan van hongerige mensen op zoek naar voedsel.

Maar een jacht vergunning en wapen licentie zijn relatief makkelijk te verkrijgen en men mag dan legaal 7000 kogels thuis hebben (uiteraard in goedgekeurde kast)

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee voor dat geld zit je in Lapland en zul je daar ook echt moeten wonen omdat het een flink stuk rijden is. Ikzelf woon reeds 10 jaar in Zweden. Trouwens in het zuiden raad ik af daar er meer mensen wonen en je om die reden je eigendom sneller zou moeten verdedigen + dat de islam vanaf Uppsala, Stockholm en Malmö een serieus probleem begint te worden.

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een jacht vergunning en wapen licentie zijn relatief makkelijk te verkrijgen en men mag dan legaal 7000 kogels thuis hebben (uiteraard in goedgekeurde kast)

 

Ik neem aan dat je er dan wel eerst officieel moet wonen. Ingeschreven zijn, woonruimte, dat soort dingen. Ze zullen vast geen vergunning afgeven voor toeristen die af en toe eens in Zweden vakantie komen vieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag... Een jacht licentie zal waarschijnlijk geen probleem zijn maar voor de wapen licentie zul je hoogstwaarschijnlijk wel ingeschreven moeten staan. De wapen licentie wordt door de politie verstrekt. De jacht licentie vereist een cursus (theorie + examen en ook schieten met kogel en hagel)

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag... Een jacht licentie zal waarschijnlijk geen probleem zijn maar voor de wapen licentie zul je hoogstwaarschijnlijk wel ingeschreven moeten staan. De wapen licentie wordt door de politie verstrekt. De jacht licentie vereist een cursus (theorie + examen en ook schieten met kogel en hagel)

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Ik zou het kunnen navragen mocht je dit willen weten.

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag... Een jacht licentie zal waarschijnlijk geen probleem zijn maar voor de wapen licentie zul je hoogstwaarschijnlijk wel ingeschreven moeten staan. De wapen licentie wordt door de politie verstrekt. De jacht licentie vereist een cursus (theorie + examen en ook schieten met kogel en hagel)

 

Sent from my Swedish using Tapatalk

 

Met een europese vuurwapenpas kan je gewoon je wapens meenemen. Als je een bevriende jager kent, kan je met zijn licentie mee gaan jagen volgens mij. De EVP is europese regelgeving en erg gelijklopend in alle landen van de unie. Nu kan je best even nagaan of er nog bijzondere formaliteiten zijn in Zweden. Dat kan volgens mij het gemakkelijkst bij de ambassade. De procedure voor het verkrijgen van de EVP is in principe gratis.

 

http://www.wapenunie.be/node/476

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hey allemaal,

 

Ik heb de laatste maanden veel positieve geluiden gehoord over Zweden onder de preppers waardoor ik ook geneigd ben te oriënteren op Zweden. Ik hoor nu een ander geluid uit en over Zweden, o.a. van een journalist (''Sweden is now Absurdia') over hoe immigratie daar problemen veroorzaakt. E.e.a. n.a.v. een moord op een Zweedse vrouw en haar zoon in een Ikea-store door immigranten en de explosieve stijging van het verkrachtingenpercentage. Brengers van het verhaal: the Lip TV en Rebel Media.

 

Wie heeft dat ook gehoord en hoe valide zijn deze uitingen en media?

 

Ik heb niet alles gelezen onder dit draadje, dus mocht hier al iets over zijn gezegd dan mag dit bericht verwijderd worden (wel graag even linkje naar berichten :) )

 

Grtz., MissD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hey allemaal,

 

Ik heb de laatste maanden veel positieve geluiden gehoord over Zweden onder de preppers waardoor ik ook geneigd ben te oriënteren op Zweden. Ik hoor nu een ander geluid uit en over Zweden, o.a. van een journalist (''Sweden is now Absurdia') over hoe immigratie daar problemen veroorzaakt. E.e.a. n.a.v. een moord op een Zweedse vrouw en haar zoon in een Ikea-store door immigranten en de explosieve stijging van het verkrachtingenpercentage. Brengers van het verhaal: the Lip TV en Rebel Media.

 

Wie heeft dat ook gehoord en hoe valide zijn deze uitingen en media?

 

Ik heb niet alles gelezen onder dit draadje, dus mocht hier al iets over zijn gezegd dan mag dit bericht verwijderd worden (wel graag even linkje naar berichten :) )

 

Grtz., MissD

 

Ow, dat is standaard MSM haat- en angst-zaaien. Dat geldt voor heel Europa.

Het forum wordt er ook door vervuild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

 

Ik heb de laatste maanden veel positieve geluiden gehoord over Zweden onder de preppers waardoor ik ook geneigd ben te oriënteren op Zweden. Ik hoor nu een ander geluid uit en over Zweden, o.a. van een journalist (''Sweden is now Absurdia') over hoe immigratie daar problemen veroorzaakt. E.e.a. n.a.v. een moord op een Zweedse vrouw en haar zoon in een Ikea-store door immigranten en de explosieve stijging van het verkrachtingenpercentage. Brengers van het verhaal: the Lip TV en Rebel Media.

 

Wie heeft dat ook gehoord en hoe valide zijn deze uitingen en media?

 

Ik heb niet alles gelezen onder dit draadje, dus mocht hier al iets over zijn gezegd dan mag dit bericht verwijderd worden (wel graag even linkje naar berichten :) )

 

Grtz., MissD

Zweden is kapot aan het gaan op een volledig doorgeslagen politieke correctheid. Ik kom er al 25 jaar voor het doorbrengen van de zomervakantie en zie het land achteruit kachelen.

 

Over de thema's die jij aan roert is genoeg te vinden door te zoeken op - Zweden immigrant verkrachtingen - De kunst daarbij is wel om niet alles 1:1 te geloven, er zijn redelijk veel (zeer) rechtse sites die het zweedse cijfermateriaal opblazen en proberen te misbruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zweden is kapot aan het gaan op een volledig doorgeslagen politieke correctheid. Ik kom er al 25 jaar voor het doorbrengen van de zomervakantie en zie het land achteruit kachelen.

 

Over de thema's die jij aan roert is genoeg te vinden door te zoeken op - Zweden immigrant verkrachtingen - De kunst daarbij is wel om niet alles 1:1 te geloven, er zijn redelijk veel (zeer) rechtse sites die het zweedse cijfermateriaal opblazen en proberen te misbruiken.

 

Ik heb er niet op gegoogled, hoor. Ik kwam er terecht via een andere site, via een ander verhaal... zo doende. Zijn dus niet-geloofwaardige media, ik zal ze links (!.. hahaha) laten liggen. Bedankt voor de info :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb er niet op gegoogled, hoor. Ik kwam er terecht via een andere site, via een ander verhaal... zo doende. Zijn dus niet-geloofwaardige media, ik zal ze links (!.. hahaha) laten liggen. Bedankt voor de info :)

 

Probeer zoveel mogelijk info uit de eerste hand te krijgen.

 

@Enki woont er.

De ouders van @Loreen hebben er een huis.

@Toef komt er vaak.

 

Succes.

(Ze hebben me wel aangestoken met hun Zwedofilie. Ik ga er graag een keer rondneuzen. :p )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer zoveel mogelijk info uit de eerste hand te krijgen.

 

@Enki woont er.

De ouders van @Loreen hebben er een huis.

@Toef komt er vaak.

 

Succes.

(Ze hebben me wel aangestoken met hun Zwedofilie. Ik ga er graag een keer rondneuzen. :p )

 

Ja, hier nog een. Ik lees zo veel leuks over Zweden dat ik er een soort van enthousiast over ben geworden, zonder er te zijn geweest. Ik ga er een vakantie aan wijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...