Ga naar inhoud
GENEGEERD

Enkele citaten, plus een wijsheid, en mijn boekenkast.

Japio
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Omdat ik nu zo af en toe dingen citeer, wil ik er enkele van opnoemen en hoe ik nu en voor de toekomst over na denk. Vooral over het kopen en hebben van boeken

De wereld heeft genoeg voor ieders noodzakelijkheden, maar niet genoeg voor ieders hebzucht. (Gandhi)

Wees zelf de verandering die je in de wereld wenst te zien. (Gandhi)

Pas als de laatste boom is geveld,

Pals als de laatste vis uit het water is gehaald.

Pas als alle grond is uitgeput.

Dan pas kan je begrijpen dat je geld niet kunt eten. (Wijsheid van de indianen, misschien ook fout geciteerd)

Vroeger kocht ik boeken om wijsheid uit te halen, ik kocht vaak boeken die mijn interesse wekte. Zo vulde ik mijn boekenkast, het was ook om mijn hebzucht en nieuwsgierigheid naar wijsheid en kennis van mensen. Nu kijk ik ook naar de toekomst, en wil ik mij zelf dingen aanleren om later ook zelfredzaam te zijn. Nu wil ik naast het zoeken naar die boeken ook het budget daarvoor aanpassen, ik denk dat een groot deel van die boeken in de ramsj sectie van de boekenwinkel of de boekensectie van de kringloopwinkels te halen zijn. Omdat de ruimte in mijn boekenkast van nu naar verhouding tot mijn vorige kasten klein is, wil ik mijn collectie dynamisch maken door ieder jaar te kijken welk boek ik heb gelezen en welke niet. Alle boeken die ik te weinig of niet heb gelezen kunnen dan na een jaar in de boekenkast te hebben gestaan, in een tijdelijke boekenkast, zijn ze na een jaar nog niet gebruikt, dan gooi ik ze weg. Het is voor mijzelf als 'boekenliefhebber' makkelijk om boeken aan te schaffen, maar het is ook moeilijk om die boeken een plaats te geven in een (volle) boekenkast.

Japio

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Pas als de laatste boom is geveld,

Pals als de laatste vis uit het water is gehaald.

Pas als alle grond is uitgeput.

Dan pas kan je begrijpen dat je geld niet kunt eten. (Wijsheid van de indianen, misschien ook fout geciteerd)

Doet me denken aan River runs red van Midnight Oil:

So you cut all the tall trees down, you poisoned the sky and the sea

You've taken what's good from the ground

But you've left precious little for me

You remember the flood and the fall, we remember the light on the hill

There should be enough for us all, but the dollar is driving us still

Link naar reactie

Gooi boeken nooit weg!

Hele culturen (China als recent voorbeeld met naweeën hiervan) zijn op een duizelingwekkende val komen te staan nadat kennis is vernietigd.

Geef dan op zijn minst deze boeken een plek binnen de community in de vorm van een Karma.

Ik heb de eer gehad om van dichtbij mee te mogen maken hoeveel tijd er in het maken van een boek kan zitten dat als je dit wist, linea recta naar de prullenbak loopt en het eruit vist.

Verder, prachtige uitspraken en denkwijzen. Ik ben (ookal is dat in mijn gedragingen discutabel aanwezig) een zeer groot fan van de denkwijzen en uitspraken van Ghandi :)!

Link naar reactie

Gast tom666

Boeken...

De zwaarste lectuur heb ik achter de kiezen en nog zwaardere staat te wachten.

Ze kunnen de poorten naar de ziel openen als je er zelf voor open staat.

Ze brengen soms de meerwaarde en soms niet...

Ze laten je denken en voeren je mee naar plaatsen waar je anders nooit zal komen.

Een goed boek doet wonderen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...