Ga naar inhoud
GENEGEERD

Veiligheid en thuis werken.


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Gast tom666

De meesten weten ondertussen dat ik een kleine 25 jaar ervaring heb met allerhande technieken.

Als ik messen ga maken en slijpen draag ik ALTIJD veiligheidsbril en handschoenen.

Maar ook voor een ''oude rot '' in het vak zoals mijzelf kan het eens fout lopen.

Zo was ik vandaag een mes aan het uitslijpen en schiet ik weg met de slijptol door één of andere beweging...

AAAA F**********ck..die zit er in....door de handschoen in mijn hand...

Tja...ik heb me nog al een keer pijn gedaan tijdens het werken..

 

Ik bedoel...dames en heren , meisjes en jongens...

Als je zelf iets doet wees voorzichtig want machines kennen geen genade....voor niets of niemand..

 

Als je een wond hebt en zeker van slijpen...steeds goed uitspoelen met water en daarna ontsmetten en verzorgen...

 

Be Warned...of wees gewaarschuwd...

 

20150501_131330.jpg.e3ca2f687177220955427f4af327462d.jpg

 

 

20150501_131357.jpg.b684e63d2eaf0e6d5326250954a1a49d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Oh ,me vader komt ook soms met verwondingen door bijvoorbeeld dergelijke machines ,en hij draagt geen handschoenen ,maar verder heb hij geen blijvende wonden.

 

Deze waarschuwing hakt erin! Dank voor het delen en beterschap!:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tom666

Kijk....zonder handschoen was het erger....de eerste slag is opgevangen door de handschoen...en is in troep van elkaar....als dit mijn hand was , was de wonde veel dieper...en was het richting spoed..

 

Maar..no pain no gain.......:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook bezig geweest met kleine slijptol met staalborstel op (wel op accu, dat is een pak minder krachtig) en wat droeg ik?

Werkbroek, vest met lange mouwen, leren lashandschoenen, veiligheidsbril, veiligheidsschoenen. (Geen oorbescherming, aangezien het op accu is en dat veel stiller is.)

 

Naarmate je ouder wordt, werk je minder impulsief en veiliger op passief vlak, omdat je reflexen minder snel zijn en je verstandiger wordt...

 

Snelle genezing gewenst tom666, het is maar een schaafwondje hé ;)

 

PS: Soms is zonder handschoenen werken veiliger, omdat je vel zachter is en je dus niet met de handschoen kan worden meegetrokken, bvb met een afkortzaag. Dan zorg je ten allen tijde voor genoeg afstand.

Wat ik bedoel is zulks: fkz-210n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Shit ik heb m'n hand open liggen...Snel een foto!' :p

Anyways een goede reminder: safety first.

 

Misschien kunnen we hier wel een mooi rampentopic van maken van persoonlijke klungelacties en/of faalpartijen? :rolleyes:

 

LOL, dan overtreft het het prepper messen topic alleen al door mijn ervaringen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tom666

Kijk...het gaat niet om ouder worden en reflexen enz....

Eens wegschuiven met een slijptol is een normale zaak en toevallig zat mijn poot in de weg..tot daar..er zijn ergere zaken in het leven.

Werken met handschoenen doe je inderdaad bij het gebruik van bv een slijptol...maar geen las handschoenen he...die zijn te lomp...als ik werk met mijn slijptol moet ik nog steeds kunnen gevoel over brengen en dat gaat enkel met juist aansluitende handschoenen niet met bv las handschoenen .

Veiligheidsschoen heb ik ALTIJD aan...zelfs mijn gewone doordeweekse schoenen hebben een stalen top..

Lange mouwen niet altijd aan te raden...en wanneer je werkt met een kolomboormachine draag je NOOIT handschoenen want dat is heel erg gevaarlijk...meedraaien is een direct gevaar..

Maar kleine of grote ongevalletjes kunnen gebeuren...ik ken de wetgeving voor pbm's heel goed ,ik heb ook een VCA voor leidinggevenden maar dit is geen garantie tot een ongevallenvrij bestaan.

Je kan en moet ten eerste voor jezelf zoveel mogelijk gevaar proberen uitsluiten op een manier dat je ook nog veilig kan werken en juist. Dus overdrijven is ook geen aanrader.

Het gevaar beperken is de boodschap.

@f150 Een mes van bloed, zweet en tranen en met liefde gemaakt. Lucky owner

 

Dat is heel erg juist en geeft een andere dimensie aan dit mes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tom666
En nog steeds geen https op deze site... Treurig. Hoeveel geld/moeite kan het kosten?

 

Euuuuuuh wat heeft dit met dit topic te maken????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk...het gaat niet om ouder worden en reflexen enz....

Eens wegschuiven met een slijptol is een normale zaak en toevallig zat mijn poot in de weg..tot daar..er zijn ergere zaken in het leven.

Werken met handschoenen doe je inderdaad bij het gebruik van bv een slijptol...maar geen las handschoenen he...die zijn te lomp...als ik werk met mijn slijptol moet ik nog steeds kunnen gevoel over brengen en dat gaat enkel met juist aansluitende handschoenen niet met bv las handschoenen .

Veiligheidsschoen heb ik ALTIJD aan...zelfs mijn gewone doordeweekse schoenen hebben een stalen top..

Lange mouwen niet altijd aan te raden...en wanneer je werkt met een kolomboormachine draag je NOOIT handschoenen want dat is heel erg gevaarlijk...meedraaien is een direct gevaar..

Maar kleine of grote ongevalletjes kunnen gebeuren...ik ken de wetgeving voor pbm's heel goed ,ik heb ook een VCA voor leidinggevenden maar dit is geen garantie tot een ongevallenvrij bestaan.

Je kan en moet ten eerste voor jezelf zoveel mogelijk gevaar proberen uitsluiten op een manier dat je ook nog veilig kan werken en juist. Dus overdrijven is ook geen aanrader.

Het gevaar beperken is de boodschap.

@f150 Een mes van bloed, zweet en tranen en met liefde gemaakt. Lucky owner

 

Dat is heel erg juist en geeft een andere dimensie aan dit mes...

Ik gebruik vrij nauw aansluitende zachte lashandschoenen met de kleine slijptol en dat werkt prima,

maar hangt er vanaf welk werk je wil doen, voor echt fijn werk is het inderdaad niet ideaal qua gevoel.

Met de kolomboormachine heb je inderdaad ook een goed voorbeeld waarbij handschoenen extra gevaar kunnen geven ipv bescherming.

 

Ringen, horloges enz draag ik om die reden ook nooit. (Ik heb al eens kortsluiting zien maken met een ring en dat wil ik nooit meer zien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tom666
Ik gebruik vrij nauw aansluitende zachte lashandschoenen met de kleine slijptol en dat werkt prima,

maar hangt er vanaf welk werk je wil doen, voor echt fijn werk is het inderdaad niet ideaal qua gevoel.

Met de kolomboormachine heb je inderdaad ook een goed voorbeeld waarbij handschoenen extra gevaar kunnen geven ipv bescherming.

 

Ringen, horloges enz draag ik om die reden ook nooit. (Ik heb al eens kortsluiting zien maken met een ring en dat wil ik nooit meer zien)

 

Heel juist..

Een ring dragen is heel erg gevaarlijk wanneer je aan het werk bent.

Zo heb ik ooit iemand zijn vinger weten kwijt te spelen toen zijn ring achter een werkstuk bleven ''haken''..zeer gevaarlijk.

Sieraden horen niet thuis op een werkvloer.

Dat is ook de reden waarom ik dit topic startte..

Om mensen , en vooral jonge onervaren mensen , zich ervan bewust te maken dat het zelfs met bescherming soms kan fout lopen. Dus zonder bescherming werken is anno 2015 niet meer in te beelden en totaal onverantwoord.

We hebben maar 2 ogen en 10 vingers en ze zijn soms sneller weg dan men beseft door een domme fout die soms had vermeden kunnen worden.

Op de werkvloer zie ik er ALTIJD heel stipt en streng op toe dat mijn mensen zich aan die regels houden...het is het begin van alle werk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel juist..

Een ring dragen is heel erg gevaarlijk wanneer je aan het werk bent.

Zo heb ik ooit iemand zijn vinger weten kwijt te spelen toen zijn ring achter een werkstuk bleven ''haken''..zeer gevaarlijk.

Sieraden horen niet thuis op een werkvloer.

Dat is ook de reden waarom ik dit topic startte..

Om mensen , en vooral jonge onervaren mensen , zich ervan bewust te maken dat het zelfs met bescherming soms kan fout lopen. Dus zonder bescherming werken is anno 2015 niet meer in te beelden en totaal onverantwoord.

We hebben maar 2 ogen en 10 vingers en ze zijn soms sneller weg dan men beseft door een domme fout die soms had vermeden kunnen worden.

Op de werkvloer zie ik er ALTIJD heel stipt en streng op toe dat mijn mensen zich aan die regels houden...het is het begin van alle werk...

@tom666 een ring is niet enkel gevaarlijk bij het werk hoor , een vriend van mijn broer sprong eens over een hekje en zijn ring bleef achter het hekje hangen , met als gevolg vinger voor 3/4 af

plus voor elektriciens is een ring ook link , het is een goede manier om kortsluiting te maken en je vinger er letterlijk af te branden :(

ik zelf ben vroeger net nadat ik getrouwd was met mijn trouwring achter zo'n metalen deurklink blijven hangen , vinger was enkel zwaar gekneusd maar ik heb daarna geen

ring meer gedragen

Zoals ze zeggen , een ongelukje ligt vaak in een klein hoekje maar het soort gereedschap waar je mee werkt bepaald wel vaak de grootte van de schade die je er mee kunt oplopen

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot gelijk tom666, achteraf is het altijd gemakkelijk om dan commentaar te hebben eens het ongeluk zich heeft voorgedaan.

Zo zijn losse haren, halskettingen, ECHTE stropdassen, te loshangende kledij, sjaals enz zelfs buiten een werkomgeving zelden een veilig plan...

 

Al eens een sjaal in een fietswiel zien draaien? Gaat verduiveld snel... Een rok die aan een bout van een paaltje blijft hangen is minder gevaarlijk, maar wel gênant... Maar schone benen zijn schone benen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...