Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mes en de tropen


Gast tom666

Aanbevolen berichten

ah, contactlijm. Zo vaak mee gewerkt. Ben benieuwd wanneer het mes blootgesteld tegen hoge of lage temperaturen. Ik blijft bij sticktang of met nagels plus epixy. Ieder zn ding.

Neem niet weg dat je mooie mes heb gemaakt.

 

Euuu...hoge temperaturen???? Ik steek mijn mes niet in een vuur he en kouder dan - 20 zie ik het hier ook niet worden dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als ik een mes maak blijf ik absoluut bij het principe van het handvat te lijmen met 2 componenten epoxy lijm in combinatie met messing pinnen die door het mes en handvat gaan, enkel verlijmen blijf ik mijn twijfels hebben bij zware belasting, natuurlijk ieder zijn mening, en de praktijk zal het wel uitwijzen wat het beste is

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb op de sc dit mes in handen vastgehad en heb samen met @Bandoeng het op minder dan een kwartiertje met wat schuurpapier en een diamantvijl vrij scherp gekregen. dus hardox is vrij goed te bewerken "In the field" deze snijdt nu zonder problemen een stuk paracord door en trekt krullen op hout.

 

Wat me opviel is dat je geen spacers hebt gebruikt om de schokken op te vangen bij het choppen of het batonnen waar dit mes zich wel tot toelaat...

alle schokken gaan rechtstreeks door het handvat wat het uiteindelijk zal doen lossen of stukken zal doen afbreken en alsook qua ergonomie voor pols en elleboog niet echt bevorderlijk is.

 

Ook was er nog een vrij scherpe rand aan de bovenkant van het handvat van de full tang (niet gelijk met het handvat) maar goed op te lossen op te lossen met een beetje extra schuurwerk...

 

betreft de schede: heel mooi gemaakt maar als je deze omdraait valt het mes er gewoon uit met de loop bovenop nog vast, misschien is het handig om een lagere loop te voorzien voor het handvat of met een cross snap te werken dat het begin van het lemmet net onder het handvat blokkeert. (gaat tenslotte om veiligheid)

 

maar zoizo mooi werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...