Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Voor deze forumentry toch bewust voor 'Binnenland' gekozen. Als je de berichten in hun samenhang leest, dan snap je waarom...

Allereerst:

FRANKFURT - De Duitse politie heeft een aanslag van extremistische moslims verijdeld. Roger Lewentz, voorzitter van de conferentie van ministers van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaten, heeft een bericht van de krant Die Welt donderdag bevestigd. „Gelukwensen aan Hessen dat het is gelukt een terreuraanslag te verhinderen”, aldus Lewentz. Hessen is de deelstaat waarin Frankfurt ligt.

Volgens Die Welt zijn twee personen, het echtpaar Halil en Senay D. aangehouden. Zij zouden salafistische moslims zijn, voorstanders van een terugkeer naar de 'zuivere' islam uit de beginjaren van de godsdienst. Volgens Die Welt zijn bij de huiszoeking naast een pijpbom, ontstekingsmechanismen, een geweer en munitie in beslag genomen. De politie zou de twee op het spoor zijn gekomen doordat de vrouw onder een valse naam in een bouwmarkt 3 liter van een chemisch middel kocht dat voor de productie van een bom kan worden gebruikt.

Volgens een commerciële zender zou de wielerwedstrijd Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt het doelwit van de aanslag zijn geweest. Die wedstrijd, die tot 2008 bekendstond als Rund um den Henninger-Turm, wordt vrijdag gereden.

De politie geeft donderdagmiddag een persconferentie over de zaak. (bron)

Als je vervolgens leest dat inmiddels ook in Limburg een verdachte vastzit, dan komen de zaken ineens wel in rap tempo dichterbij (geografisch gezien).

MAASTRICHT - Een 26-jarige man uit Maastricht wordt verdacht van het voorbereiden van terroristische handelingen en/of training voor terrorisme. Hij is woensdagavond laat aangehouden, bevestigt zijn advocaat Serge Weening tegenover De Telegraaf.

Het openbaar ministerie is bezig met een onderzoek naar de oorspronkelijk uit Koerdisch-Irak afkomstige man, die ook over de Nederlandse nationaliteit beschikt. Hij zit vast en wordt vandaag verhoord door de recherche op het politiebureau in de Limburgse hoofdstad.

Zijn raadsman Serge Weening wil vooralsnog weinig kwijt over de arrestatie van zijn cliënt. ,,Ik kan zeggen dat hij inderdaad vastzit op verdenking van betrokkenheid bij een terroristisch misdrijf, maar meer wil en kan ik niet vertellen, mede omdat er beperkingen op deze zaken zitten. (bron en bron

Laten nu NET op dit moment alle telefoons en computers van het Openbaar Ministerie er ook mee stoppen... ;)

attachment.php?attachmentid=17990&stc=1

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft last van een landelijke telefoon- en computerstoring. Sinds donderdagmiddag half drie zijn de parketten niet bereikbaar, bevestigt een woordvoerder namens het parket-generaal van het OM in Den Haag per mobiele telefoon.

Het werk van het OM achter computers ligt stil. Er wordt aan oplossing gewerkt, aldus de woordvoerder. De telefoonlijnen van het OM werken evenmin omdat zij functioneren via internet. (bron)

Toeval

Nu maar hopen dat het toeval is. :o

Toch geen toeval...

O nee. dat van die telefoons bij politie en OM die stuk gaan, dat blijkt veel meer voor te komen dan je denkt:

4 augustus 2014, 3 april 2015, 18 december 2014, 1 maart 2015, 18 juli 2013, 7 mei 2014, 7 oktober 2012, 4 augustus 2012, 3 mei 2011, 1 augustus 2010, 8 juni 2012, 19 september 2013.

Affin... kan zo wel een pagina of zes vullen. Tijd om toch eens iets structureels te bedenken?

Brand Vodafone, OM verzwijgt effect op opsporing

Doet denken aan de brand die destijds (2012) in een Vodafone gebouw was ontstaan.

attachment.php?attachmentid=17989&stc=1

Technisch onderzoek bij een bedrijfspand van Vodafone in Rotterdam.

Het Openbaar Ministerie gaf in eerste instantie aan dat de brand 'geen grote problemen bij politie en Openbaar Ministerie heeft opgeleverd'. Drie jaar later (2015) moet het Openbaar Ministerie toegeven dat de opsporing wel degelijk werd belemmerd.

OM: "Dat rapport is ons bekend en om ‘tactische redenen’ is dat toen zo naar buiten gebracht. Maar er is wel degelijk hinder geweest, ook al konden de gevolgen daarvan beperkt worden."

Mogelijk was het OM bang dat dit soort databanken het doelwit zouden worden van criminelen. Of was het de bedoeling misdadigers in de waan te laten dat de politie bij de opsporing nauwelijks gebruik maakt van historische belgegevens.” (bron)

Oeps... gevalletje verzwegen informatie door het OM...

De moraal van dit verhaal:

1. Als bepaalde infrastructurele zaken als mobiele communicatie het ineens niet doen, is het toch altijd goed om even op te letten of er nog meer volgt.

2. De telefoonsystemen van politie en Openbaar Ministerie zijn erg storingsgevoelig

3. Het Openbaar Ministerie vindt het prettig als sommige dingen wat minder duidelijk beschreven worden (zoals de gevolgen van de brand van Vodafone voor hun taps) :)

AHA.. Doet me denken aan een post van @martin over 'zeer gepast tappen'

BP

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat laatste is dan misschien wel een beetje positief omdat mensen zich kunnen realiseren dat de oude vertrouwde koperdraadjes helemaal zo gek niet waren.

3 liter van een chemisch middel dat voor de productie van een bom gebruikt kan worden? Dat is dan toch gewoon kunstmest of zoiets. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik ooit nitroglycerine bij de Karwei heb zien liggen. In dat geval is het of toeval dat ze het ontdekt hebben of er zit veel meer achter. Ik weet dat je in Nederland bepaalde chemicaliën alleen zonder legitimatie in kleine hoeveelheden kunt kopen omdat ze ook voor het maken van drugs gebruikt kunnen worden. Ik heb me echter nog nooit in de bouwmarkt hoeven te legitimeren als ik 5 liter wasbenzine kocht. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen nog naar buiten gaat komen.

Over het bericht van de man uit Maastricht maak ik me nog niet zo heel veel zorgen. Ik ben lid van een schietvereniging en ik hang ook wel eens ondersteboven aan een boom bij ons in het park om fysiek wat sterker te worden. Is dat dan een training voor terrorisme?

In het wetboek van strafrecht komen we artikel 134A tegen:

Artikel 134a Hij die zich of een ander opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaft of tracht te verschaffen tot het plegen van een terroristisch misdrijf dan wel een misdrijf ter voorbereiding of vergemakkelijking van een terroristisch misdrijf, dan wel zich kennis of vaardigheden daartoe verwerft of een ander bijbrengt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Op de site van de Eerste Kamer kom ik dan dit tegen:

Het verhoogde strafmaximum is alleen van toepassing als bewezen kan worden dat het misdrijf is begaan met een 'terroristisch oogmerk'. Dat wil zeggen het oogmerk om de bevolking van een land vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden. Ook als het misdrijf wordt ondernomen om de economische, politieke of sociale structuren van een land of internationale organisatie ernstig te ontwrichten of vernietigen is sprake van een terroristisch oogmerk.

Je hebt niet veel fantasie nodig om te bedenken dat een beetje SC dan wel als een terroristische oefening gezien kan worden.

Dat laatste is dan misschien wel een beetje positief omdat mensen zich kunnen realiseren dat de oude vertrouwde koperdraadjes helemaal zo gek niet waren.

3 liter van een chemisch middel dat voor de productie van een bom gebruikt kan worden? Dat is dan toch gewoon kunstmest of zoiets. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik ooit nitroglycerine bij de Karwei heb zien liggen. In dat geval is het of toeval dat ze het ontdekt hebben of er zit veel meer achter. Ik weet dat je in Nederland bepaalde chemicaliën alleen zonder legitimatie in kleine hoeveelheden kunt kopen omdat ze ook voor het maken van drugs gebruikt kunnen worden. Ik heb me echter nog nooit in de bouwmarkt hoeven te legitimeren als ik 5 liter wasbenzine kocht. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen nog naar buiten gaat komen.

Over het bericht van de man uit Maastricht maak ik me nog niet zo heel veel zorgen. Ik ben lid van een schietvereniging en ik hang ook wel eens ondersteboven aan een boom bij ons in het park om fysiek wat sterker te worden. Is dat dan een training voor terrorisme?

Je hebt niet veel fantasie nodig om te bedenken dat een beetje SC dan wel als een terroristische oefening gezien kan worden.

Bij alles telt natuurlijk gewoon wat je FEITELIJK bedoeling er mee is.

Zo stelde terreurverdachte B. bij de rechter dat de internet-zoekacties die hij deed stoerdoenerij waren om bij de dames in beeld te komen.

Op vragen van de rechter wat bepaalde specifieke zoekacties met stoerdoenerij te maken hadden, moest hij het antwoord schuldig blijven.

Reden voor de rechter om zijn voorarrest met 3 maanden te verlengen.

B. (27), een illegaal in Nederland verblijvende Marokkaan, typeert zichzelf als iemand die totaal geen belangstelling heeft voor extremisme. In plaats daarvan zou hij via internet indruk hebben willen maken op meisjes, door te beweren dat hij bij IS zat. Verslaggever Harmen van der Veen: “Hij woonde bij zijn broer en werkte in een slagerij, voelde zich eenzaam en verdedigt zich, in het Arabisch, hij spreekt geen Nederlands: ‘Ik was op zoek naar vrouwen en ik wilde stoer doen’.”

Een belangrijke reden waarom de rechter besloot hem toch drie maanden langer vast te zetten, zegt Van der Veen, is dat B. niet alleen maar stoer liep te doen. “Hij heeft ook wel gevraagd naar filmpjes: ‘Mag ik filmpjes over hoe je een flessenbom moet maken?’ Daar had hij niet zo goede verklaring voor. De rechter vroeg er ook op door: ‘Wat moet je met die filmpjes?’ (bron).

De moraal van het verhaal

Zolang de activiteiten die je doet ook maar feitelijk de activiteiten zijn die je doet (en niet stiekem een dekmantel voor iets anders zijn of voor meerdere uitleg vatbaar zijn), kan er in Nederland gelukkig nog veel.

Lang leve een stuk vrijheid waarin wij leven!

BP

" onder een valse naam in een bouwmarkt 3 liter van een chemisch middel kocht"

Sinds wanneer kopen we in een bouwmarkt zaken op naam?

Dat is mogelijks een "verjournalistiekering" van "Met een valse kredietkaart of een kredietkaart op iemand anders naam inkopen doen en tegen de lamp lopen..."

Dat is mogelijks een "verjournalistiekering" van "Met een valse kredietkaart of een kredietkaart op iemand anders naam inkopen doen en tegen de lamp lopen..."

Betaal dan cash (zolang het nog kan).... 3 liter van eender wat kost toch niet zoveel?

Ik vind het verhaal vanwege dit punt ietwat bizar amateuristisch klinken.

"bevolking van een land vrees aan te jagen" --> de enigen die dit doen zijn de overheid en sommige media...

"economische, politieke of sociale structuren van een land of internationale organisatie ernstig te ontwrichten "--> de enige die dit doet is de overheid...

"bevolking van een land vrees aan te jagen" --> de enigen die dit doen zijn de overheid en sommige media...

"economische, politieke of sociale structuren van een land of internationale organisatie ernstig te ontwrichten "--> de enige die dit doet is de overheid...

Hou de bevolking bang en in angst en je hebt ze onder controle. Hatseflats.

OT

Ik heb gehoord dat je al verdacht bent als je meer dan 2 flessen gootsteenontstopper koopt.

Dit in verband met productie van GHB.

Of het waar is weet ik niet. Maar hou er rekening mee.

..

AHA.. Doet me denken aan een post van @martin over 'zeer gepast tappen'

BP

Het is mogelijk dat ik niet goed begrijp wat je wil zeggen, maar ik probeer al heel lang duidelijk te maken dat het niet zo relevant is wat er door het lijntje gaat (tappen) maar dat het ZEER interessant is om de zogenaamde verkeersgegevens vast te leggen.

Ik lees iedere keer van die vreemde verhalen dat zowat 50% van het internet getapt wordt

Het is vele malen interessanter om niet de inhoud, maar het verkeer te loggen.

Hierdoor zijn er veel betere relaties te maken die je met een tap niet kan maken (kan wel, maar dat kost je 1 persoon per tap, en dat is niet realistisch)

Er wordt (naar mijn idee) zeer selectief getapt. Niet omdat men zo lief en aardig is, maar omdat het technisch een stuk eenvoudiger is om met de verkeersgegevens van o.a. telefoon/bankpas/BT/GSM te werken dan met een wav/mp3 bestand van 24 uur wat iemand helemaal moet gaan beluisteren, en een 2e persoon nog even door 10 GB aan datastream moet gaan spitten.

Dan nog wat vraagtekens

De politie zou de twee op het spoor zijn gekomen doordat de vrouw onder een valse naam in een bouwmarkt 3 liter van een chemisch middel kocht dat voor de productie van een bom kan worden gebruikt.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het om kunstmest gaat, glycerine kan ik me wel voorstellen, maar dat koop je toch niet bij een bouwmarkt?

Als dit verhaal juist is snap ik niet waarom dit zo naar buiten wordt gebracht, dus ik neem het met een korreltje K2SO4.

Het werk van het OM achter computers ligt stil. Er wordt aan oplossing gewerkt, aldus de woordvoerder. De telefoonlijnen van het OM werken evenmin omdat zij functioneren via internet.

Dus het OM heeft geen back-uplijn naar het internet toe?

En Zodra hun VOIP het niet meer doet (wat de reden ook mag zijn) dan zijn ze gelijk niet meer bereikbaar?

Ik mag hopen dat dit een grap is, want anders zou ik me als verantwoordelijke toch gaan afvragen of er ooit wel is nagedacht over bepaalde zaken.

Of bedoel je tussen de regels door dat dit allemaal aan elkaar gelinkt is om een 100% tap op de lijnen van het OM onder de mat te vegen?

(sorry, ben niet zo scherp op het moment)

Update op site NOS: http://nos.nl/artikel/2033278-terreuraanslag-in-duitsland-verijdeld.html

Aanvullende informatie t.o.v. oorspronkelijk bericht:

Wielerwedstrijd

Mogelijk doelwit van de aanslag was een wielerwedstrijd morgen in Frankfurt en omgeving, waar tienduizenden mensen worden verwacht. De man zou een stuk bos op de route hebben verkend. De combinatie van zijn gedrag en de aangekochte stoffen maakte dat het OM besloot in te grijpen.

De inval vond vannacht plaats. Een arrestatieteams en explosievenexperts doorzochten de woning en auto van de twee. Ze zijn verhoord. Vanmiddag is er op diverse plaatsen bij het huis gegraven.

Of de wielerwedstrijd morgen doorgaat, is nog niet duidelijk. De route is helemaal nagezocht, onder meer met honden. Ook Nederlandse ploegen staan op de deelnemerslijst.

Aanzienlijke terreurdreiging

De terreurdreiging in Duitsland is niet verhoogd. Die blijft aanzienlijk. In maart kondigde minister De Maizière van Binnenlandse Zaken aan 400 miljoen euro extra uit te trekken voor politie, recherche en de binnenlandse veiligheidsdienst. Hij zei toen dat het aantal gevaarlijke mensen nog nooit zo groot is geweest. (bron)

attachment.php?attachmentid=17991&stc=1

Politie zoekt naar explosieven in de berm van de weg

Hou de bevolking bang en in angst en je hebt ze onder controle. Hatseflats.

Dat is inderdaad altijd het eerste waar ik aan denk als ze ineens met zo'n "we hebben een ***** verijdeld" .... geeft me zo'n bedacht door een manager gevoel omdat het voor ons never niet te controlleren is

Dat is inderdaad altijd het eerste waar ik aan denk als ze ineens met zo'n "we hebben een ***** verijdeld" .... geeft me zo'n bedacht door een manager gevoel omdat het voor ons never niet te controlleren is

Ja, dat is inderdaad een logische reactie. :o

Nu weet ik wel het één en ander van communicatie en terrorismedreiging en zo... en zelfs ik plaats soms wel eens vraagtekens bij dit soort uitspraken.

PS: Vraag mij overigens niet om een boom om te zagen, een pijl en boog te maken of een konijn te slachten... #big fail if you ask Bunkerprepper to perform such basic SC skills :confused: Daarom: //learning mode maximum on.

Of in softwaretaal: while ( ! ( succes = try ( ) ) )

BP

anders zou ik me als verantwoordelijke toch gaan afvragen of er ooit wel is nagedacht over bepaalde zaken.

bedoel je dingen zoals een gekende extremist opnemen als stagair?

of de flitspalen even uitzetten in antwerpen (snelweg) omdat het grote aantal overtredingen niet meer te verwerken is en dit publiekelijk maken?

Misschien heb je het op de betrouwbare pistolen dat onze blauwe ridders gekregen hadden..

Nagedacht? Mogelijks wel, maar het paste niet in het budget.

Correctie: Politie neemt plaspauze

Niet alleen de politie neemt een plaspauze.

Besloten is om de gehele wedstrijd (ondanks het oppakken van deze verdachten) af te gelasten.

Wielrenners dus ook een verplichte (permanente) plaspauze = afstappen en niet meer opstappen.

Trotz der Festnahme eines mutmaßlichen Bombenbauers in Hessen sieht die Polizei die Bevölkerung gefährdet: Ein Profi-Radrennen in Frankfurt darf nicht stattfinden.

Die Polizei hat das für Freitag geplante internationale Radrennen absagen lassen als Reaktion auf den Bombenfund im hessischen Ort Oberursel. Anlass seien Hinweise auf eventuelle Gefährdungen der Bevölkerung, teilte das Landeskriminalamt Hessen mit.

(bron)

In het bovenstaande artikel kun je ook een opsomming vinden van wat er in het appartement van de terreurverdachten aan schiettuig is aangetroffen. #seriousstuff

De stof waarvan sprake is (3 liter) zou zijn: waterstofperoxide.

Ein Spezialeinsatzkommando (SEK) hatte das Ehepaar in der Nacht von Mittwoch auf Donnerstag festgenommen und die Wohnung in Oberursel durchsucht. Dabei wurden eine Rohrbombe, drei Flaschen Wasserstoffperoxid, 100 Schuss scharfe Munition vom Kaliber 9 Millimeter, wesentlich Teile eines Sturmgewehres G3, ein Übungsgeschoss für eine Panzerfaust sowie eine Flasche Spiritus, ein Kanister Diesel und ein Behälter mit unbekannter Flüssigkeit sichergestellt.

Weiterhin fanden die Beamten Aceton, eine Glühbirne und Klebeband – alles Materialien, die mit den anderen Chemikalien für den Bau einer Bombe benötigt werden. Laut Einschätzung der Behörden waren alle wesentlichen Bestandteile zur Herstellung des Sprengstoffes TATP vorhanden. Diese Substanz wurde bereits häufiger von islamistischen Terroristen eingesetzt – unter anderem im März 2004 bei Anschlägen in Madrid.

(bron)

Goed. Ingrediënten tot nu toe dus:

Spiritus, Diesel, een vat met een vloeistof (volgens berichten Waterstofperoxide), aceton, gloeidraad en plakpand.

Zorgelijk puntje: de politie stelt enerzijds dat het echtpaar in kwestie (de verdachten) al in beeld was, maar heeft anderzijds lovende woorden voor de verkoopster in de bouwmarkt. (bron)

We mogen toch hopen dat dit soort zaken slechts niet afhankelijk zijn van de oplettendheid van een medewerkster van een bouwmarkt? Ahum.

Hoe dan ook... Inmiddels zijn er 600 man politie mee bezig :o

Je ziet meteen overigens meteen dat mensen heel erg alert worden (of dat er allerlei grappemakers opstaan) waardoor er allerlei loos-alarm situaties worden gecreëerd zoals hier. Metroverkeer toch maar even voor 3 uur platgelegd en alles in een straal van 300 meter ontruimd wegens:

attachment.php?attachmentid=17994&stc=1

Gelukkig ook positief nieuws voor de oosterburen: Vandaag is ook een voorvluchtige ontsnapte gevangene gepakt. Dat dan dus weer wel! (bron)

Jammergenoeg verpest het CDU dit positief nieuws door hardop te roepen dat de politie niet bekwaam is en dat slechts de helft van de misdrijven wordt opgelost. Letterlijke citaat is zelfs: "Für Einbrecher ist Nordrhein-Westfalen ein Paradies". (bron)

BP

Vraag mij overigens niet om een boom om te zagen, een pijl en boog te maken of een konijn te slachten... #big fail if you ask Bunkerprepper to perform such basic SC skills confused.png Daarom: //learning mode maximum on.

Of in softwaretaal: while ( ! ( succes = try ( ) ) )

Wat er verijdeld is, is nog niet duidelijk. Maar contact met salafisten, een automatisch wapen met munitie, een pijpbom met ontstekingsmechanisme is niet geheel onschuldig. En een voorraadje waterstofperoxide en ethanol. Wat je daar mee kunt doen staat op de Not For Publication memo van de NASA. Buitenlandse kranten weten nog te melden dat de 35 jarige man chemicus is, van Turkse komaf. Een mooie cocktail.

Wel eerlijk dat er wordt vermeld dat niet de BND of de NSA met slimme tapdiensten tot de aanhouding hebben geleid maar een medewerker van de bouwmarkt. Dit is precies wat een samenleving nodig heeft. Gezonde sociale betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel van burgers.

Een sousveillance in plaats van surveillance!

oh nee, waterstofperoxide, daar heb ik LITERS van!!!

(gebruik het als activator om op printplaatjes te etsen in combinatie met zoutzuur)

de tip van de bouwmarkt alleen is niet genoeg om het effectief te doen, anders stonden ze ook al aan mijn, of aan @vheeswijk z'n deur..

het was enkel de druppel om actie te ondernemen gebaseerd op andere informatie da ze zelf al bij hielden, namelijk "hij heeft banden met.."

(denk terug aan @martin zijn opmerking over PGP - het is niet de inhoud, maar naar wie je het stuurt)

zeg natuurlijk niet dat ze deze acties niet mogen doen, was een super actie gezien er niet-vergunde wapens gevonden werden :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...