Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mora Bushcraft black.


Maritimesurvival

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf een Mora Bushcraft Black, en ik ben er tevreden mee.

 

al kan ik geen vergeleiking geven met andere messen (dit is mijn enigste mes tot nu toe) ben ik er zeer tevreden mee.

hij doet wat hij moet doen, en dat heeft hij het afgelopen halve jaar bewezen aan mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb zelf zowel de Mora Bushcraft Black als de Mora Companion MG. Zijn beide top messen. Een groot verschil is echter wel dat de tang van de Bushcraft messen (er is ook een niet black variant en dan is er ook nog de bushcraft survival) groter is dan van de meeste andere Mora messen, inclusief de Companion MG. De Mora Bushcraft messen zijn echt bedoeld om nog meer te kunnen hebben dan de toch al zeer stevige andere messen van Mora. Daarom is ie ook wat duurder.

 

Wat betreft batonnen met een Mora: ik doe het gewoon zowel met de Buschcraft als de Companion. Natuurlijk kan dat een keer mis gaan, maar voor dat geld koop ik dan wel een nieuwe. Overigens kun je op het internet genoeg berichten van survival / bushcraft "experts" vinden die allemaal zeggen dat je nooit maar dan ook nooit een niet full tang mes moet kopen voor in de bush, behalve dan misschien een Mora. Ik heb nog nooit een bericht gevonden van iemand die zijn Mora mes kapot heeft gekregen door er mee te batonnen. Ja, er zijn mensen die hun Mora kapot krijgen, maar als je dan ziet wat ze er mee uithalen... Dan kun je een full tang mes ook wel kapot krijgen.

 

Dat gezegd hebbende, in een daadwerkelijke survival situatie zou ik niet snel een niet full tang mes gebruiken om mee te batonnen, ook niet een Mora, als het mijn enige vaste mes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gister naar Wolfswinkel groentechniek geweest ,daar lag de Mora Bushcraft Black ,ik vond het zo´n mooi mes dus heb ik heb gekocht.

Uitproberen heb ik nog niet gedaan ,en batonnen dat ga ik er zeker niet mee doen.

Ik heb ooit eens klein hout gebatoneerd met de Rajah III. Ging uitstekend.;):cool:

 

Waarom ga jij de Mora bushcraft black niet gebruiken voor batoneren? Bang dat het breekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...