Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survivaltips uit de tijd van onze grootouders


Tom

Aanbevolen berichten

Zo, weer een beetje op de been. (rugklachten gehad).

 

Zat zo te denken als je beperkt ben in je bewegingen is preppen ook maar een bijzaak in onze comfortabele wereld, hup dokter bellen, medicijnen en snel (met de auto laten brengen) naar therapie, thuis naar bed of met verwarmingskussen in de elektrisch verstelbare bank (op afbetaling) en vrouwtje komt koffie enzo brengen, nee geen moorkoppen erbij. Is niet goed voor de lijn:rolleyes:

Maar ach hoe ging dat vroeger als je ziek was of je lijf en ledematen gaan protesteren dan was er geen ziektewet of ander vangnet. Ja een schop onder je kont kon je krijgen. En dan maar als een schooier langs de kerk of familie.

 

 

Dus als je gezond bent maar zoveel mogelijk kennis opdoen van vaardigheden die onze opa en oma kenden of nog een stapje terug onze grootouder van 100 jaar geleden.

 

Hier een paar links over oude (prepper)-vaardigheden.

Wel engels maar ook goed te volgen via de beelden of (google toolbar installeren).

 

 

 

8 Survival Skills die uw overgrootouders kenden (de meesten van ons zijn deze vaardigheden vergeten of hebben ze nooit gekend).

http://www.bioprepper.com/2015/04/28/8-survival-skills-your-great-grandparents-knew-that-most-of-us-have-forgotten/ KLIK

 

 

 

 

24 Verloren Survival Tips van 100 jaar geleden - met Illustraties

http://www.askaprepper.com/24-lost-survival-hacks-from-100-years-ago/ KLIK

 

 

En met @Tom (met een spatie aan het eind) gaat het wel weer langzaam beter, maar als ik zeg maar 100 jaar geleden had geleefd was ik wel een maandje ofzo volkomen hulpeloos en op de zorg van anderen aangewezen.

Dat kan dan ook als er een SHTF scenario optreedt en men dus in de lappenmand ligt.

 

Kan nu nog niet tillen of een hert vangen met mijn blote handen, dus nog maar effe lopend patient spelen:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom leuk filmpje en tips, hoewel ik sommige een beetje achterhaald vind. Maar toch zinvol om even gezien te hebben. Dankje :cool:

 

Jouw situatie geeft precies weer waarom de Shelter Campings, uiteindelijk allen samenkomend in de Preppers Heaven, zo belangrijk zijn.

Misschien moeten we zelfs eens nadenken over een soort van "zieken"-vervoer naar de PH.

Een Humvee zou daar heel geschikt voor zijn... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...