Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Fluit


Greener

Aanbevolen berichten

De fluit,

 

Een piepklein stukje gear wat helaas velen over het hoofd zien.

Het gebruik tijdens survival of een shtf kan levensreddend blijken te zijn.

Ik denk ook niet dat ik iemand hoef te vertellen waar men een fluit voor kan gebruiken.

 

Waar ik wel even bij stil wil staan zijn het gebruik bij de zwakkere uit een groep of bv kinderen.

De oudste hier krijgt standaard een fluit om de nek of aan de tas als we naar het bos of het strand gaan.

 

Maar nu vraag je je af, welke fluit?

 

Ik heb de afgelopen jaren heel wat fluiten verzameld en er is in mijn optiek één gigantisch grote winnaar:

 

image.jpg.795b157520bedc932c2250f0a374b2a9.jpg

 

Acme Tornado 2000

Met 122 decibel ook direct de hardste fluit beschikbaar.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je hier niet mee voor de lol in een kamer gaat fluiten.

Je bezoek vlucht de kamer uit en na een paar keer te hebben geblazen heb je acuut last van hoofdpijn.

Ik heb al meerdere malen die krengen laten vallen en er op gestaan doch blijven ze heel.

Prijzen liggen rond de 7 euro per stuk.

 

Voor die paar euro een zeer belangrijke aanvulling voor je BOB!

 

Greener

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goeie tip @Greener

 

Zelf heb ik bijna altijd zo'n fluitje mee.

 

En een tip van mijn kant voor wie er 1 wil aanschaffen. Neem een plastieke, geen metalen fluit. Zeker in de winter voelt een metalen fluitje zo koud aan de lippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip.

 

Ik ben even gaan zoeken en kan je adviseren om even flink rond te neuzen op internet voor je gaat aanschaffen. Ik heb prijzen gezien van 3,61 euro tot maar liefst 12,95 per stuk........

 

De duurste shop in Nederland (tot nu toe) http://www.hondenwebshop.nl/product/details/4215

De goedkoopste (tijdelijk niet leverbaar) http://www.athleteshop.nl/fluit-acme-tornado-2000

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://prepshop.nl/ust-jetscream-whistle-noodfluit

 

Ff linken over de fluit, hij is iets duurder, maar net zo luid, 122db. Nu kan ik mij voorstellen dat je zegt deze is goedkoper, maar helaas is de interesse in fluiten zo laag dat we geen tweede nagenoeg identieke fluit in de prepshop toevoegen.

 

Of er moet nog een enorm voordeel zijn? Kan de acme drijven, dit kan ik niet vinden zo snel. De UST wel namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip @Greener

 

Zelf heb ik bijna altijd zo'n fluitje mee.

 

En een tip van mijn kant voor wie er 1 wil aanschaffen. Neem een plastieke, geen metalen fluit. Zeker in de winter voelt een metalen fluitje zo koud aan de lippen.

dat zegt mijn vrouw ook jouw fluit voelt zo koud aan . En mijn antwoord is ze is niet van metaal maar ook niet van plastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://prepshop.nl/ust-jetscream-whistle-noodfluit

 

Ff linken over de fluit, hij is iets duurder, maar net zo luid, 122db. Nu kan ik mij voorstellen dat je zegt deze is goedkoper, maar helaas is de interesse in fluiten zo laag dat we geen tweede nagenoeg identieke fluit in de prepshop toevoegen.

 

Of er moet nog een enorm voordeel zijn? Kan de acme drijven, dit kan ik niet vinden zo snel. De UST wel namelijk.

 

Die heb ik gewoon helemaal gemist!!!

 

Inderdaad een voordeel boven de ACME qua drijfvermogen!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook van die tornado 2000 fluitjes, gekocht om te gebruiken tijdens de momenten dat ik als (evenementen) verkeersregelaar weleens op een drukke weg sta. In de praktijk niet veel nodig gehad, maar wat een takke herrie geven die dingen, en inderdad oerdegelijk.

 

Nog een tip, zorg er voor dat het ding niet ergens onderin je rugzak zwerft, maar dat je m in geval van nood direct beschikbaar hebt, dus met een touwtje aan je jas ofzo. Ook geschikt om een aanvaller een flinke piep in de oren te geven..

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

tumblr_nnhdld4xzP1rhpn4yo1_1280.jpg.462df2ac06d1aa596ecacd5f566ed015.jpg

Een fluit is in mijn duikuitrusting onmisbaar. Nooit nodig gehad, maar je weet maar nooit.

Voor in m'n survival setje heb ik deze:

31bWGIp8syL._SY355_.jpg.86a3b63ccbc1fd334bce3685e276f706.jpg

Het is wel zo iets wat je eigenlijk in je jaszak moet hebben zitten en niet in een kitje.

Net als bij het duiken moet je hem zo kunnen pakken, anders heb je er nog niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...