Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een nieuwe job


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Ik plaats dit hier want het heeft ergens wel met gezondheid te maken.

Ik heb sinds een tijdje (nog niet zo lang) een nieuwe job.

Na jaren aan machines te hebben gewerkt in zomer en winter , in de kou , in de regen was het echt tijd voor iets anders.

Al jaren droomde ik van een leidinggevende job.

Door zoeken en uiteindelijk te vinden na zware (jawel hoor ) gesprekken heb ik die job nu vast;

Mijn vele jaren ervaring in allerhande techniek en vooral lassen en toch goed met mensen overweg te kunnen heeft me mijn huidige job kunnen opleveren.

Ik ben aan de slag gegaan in een bedrijf dat allerhande materialen produceert in inox , staal en alu staal.

Compensatoren , buizen , bochten enz...

Ik ben coach van de lasafdeling; Ik heb een zee van verantwoordelijkheid en geef leiding aan een 25 tal lassers met ondersteuning van 2 assistenten.

De job neemt natuurlijk in de week al mijn tijd in beslag want ik ben 24 op 24 bereikbaar.

Wordt er iemand van mijn afdeling ziek , wil iemand verlof , problemen in een shift enz...

Boven mij staat de productieverantwoordelijke en de directeur dus ik sta vrij hoog op de ladder.

Let op wat je wenst..je kan het soms krijgen en nu heb ik het;

 

De andere kant van het verhaal is dat je zelf sterk moet staan en het verhaal soms eens aan de kant moet schuiven om tijd te maken voor het leven , voor de vrouw en de kinderen en vooral ook voor jezelf.

Zo nu en dan heb je de rust echt wel nodig en de zinnen verzetten zijn dan zeer nodig.

De tijd om na het werk de knop om te draaien heb ik in de wagen als ik om 16u naar huis rij...dan overloop ik de dag en tegen dat ik na ongeveer 45 min thuis kom is er rust in mij.

Ik heb dit voorgenomen dit zo te doen want anders leeft men niet meer.

Ik ben ook niet de persoon die zich hoger waant dan hij is...ik hou (als metalhead ) steeds de woorden van een lied van Megadeath in gedachte...

You take a mortal man

And put him in control

Watch him become a god

Watch people's heads a'roll

 

Neen zo wil ik niet worden of zijn......zo ben ik niet en daar krijg ik respect voor.

Hou steeds in gedachte ...we zijn allemaal mensen van vlees en bloed.

 

Dus beste forumleden...ik ben voorlopig niet elke dag meer zo actief op het forum...dit is de reden.

 

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Inderdaad een compliment en gefeliciteerd natuurlijk!

Ik hoop van harte dat je dicht bij jezelf kan blijven. Leiding geven kan op vele manieren, dat hoeft niet met angst, maar kan ook heel goed met kennis en behulpzaamheid.

Laat jezelf niet wegcijferen. Werk is belangrijk, maar vrije tijd ook.

Mijn ervaring is dat het heel snel ten koste gaan van sociale contacten, zeker bij het draaien van veel avond, nacht en weekend diensten. Die prijs betaal ik nog steeds.

Nogmaals van harte @tom666

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt allen voor de reacties;

Ja , het is een 180..

Ga ik het handwerk missen? Kijk ik heb jaar en dag op de grond gelegen onder machines in kou en regen. Gebroken thuiskomen en kapot om nog iets te doen.

Appreciatie in deze wereld is er niet zo veel...machine is klaar ..hup de volgende...

Nu denk ik na , kan je ook moe van worden maar mijn lijf weet dit beter te waarderen. Thuis heb ik nog 1000 zaken waar ik handwerk kan aan doen.

Dus neen , ik ga het niet missen.

KMO's (kleine middenstand organisatie ) zijn plezant om in te werken maar bedrijven (grotere) zijn meestal veel beter in orde op tal van zaken en dat kan ik nu echt heel goed waarderen.

Dus ik ben heel erg tevreden met de job switch..

Maar mijn hobby's blijven en Tom is nog steeds Tom die wanneer hij thuis komt de camou broek aan trekt en buiten bezig is....Dat maakt het nu eigenlijk ook zo speciaal.

Ik zou zeggen , als je de mogelijkheid hebt of tegenkomt grijp die kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...