Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nu eens in het groot.


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Hmm een workshop zou zeker wat zijn.

Ik denk er over na hoe ik dit praktisch kan regelen voor pakweg 10 personen.

Ideeën zijn welkom.

 

Ik zou niet weten hoe ik je kan helpen, als het al moest kunnen zou ik het graag doen. Maar in ieder geval, als je een workshop organiseert en ik moet niet werken, dan zal ik bijna 100 % zeker komen.

Het probleem is waarschijnlijk dat je stroom ter beschikking moet hebben voor de uitvoering, anders zou ik zeggen op de sc in Zeeland zou een mogelijkheid zijn.

Maar ik weet niet of daar elektriciteit beschikbaar is, of jij kan komen, en je het ziet zitten van je materialen mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@tom666 waneer begin je met 666knives ?

 

En ik wil wel helpen met leren slijpen en polijsten, voor de beginnners,

 

Iets waar ik 20 jaar verder en diverse messen, staalsoorten en slijpstenen heb versleten.

Slijpen is geen raketwetenschap, maar handarbeid na vele jaren. Het is een uitstervend vakmanschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 nu weet ik niet of het soort staal waar je mee werkt zich ook gedraagt als gewoon gehard koolstof staal , net als van een Mora mes , maar als dat het geval

is zou je het lemmet in een glas/pot met water met daarin opgelost een theelepel citroenzuur (poeder) kunnen zetten . het staal krijgt dan een donker grijze kleur oxide laag die

er voor zorgt dat het lemmet lang niet zo hard roest .( ik heb dat indertijd ook met mijn Mora mesje gedaan en het werkt prima )

gr will

 

Mosterd geeft ook een snelle roestwerende patina.

 

Greener

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener dat kende ik niet enkel dat met citroenzuur , maar ik zal het zeker eens proberen want mosterd is meer gangbaar als citroenzuur (al

heb ik dat altijd wel in huis ) hoelang moet de mosterd erop zitten , want met citroenzuur is het met een paar minuten mooi donker grijs .

gr will

 

Met mosterd kun je spelen qua tijd om verschillende tinten te krijgen.

Je ziet vaak ook dat ze er een soort "tiger stripes" mee maken.

 

image.jpg.a3027d4e02f713400578a618880ac6c5.jpg

 

image.jpg.6d9215e2c234a47d84a23cdf3788efc0.jpg

 

Op de laatste foto zie je de mosterd zitten.

Voor alle info Google: Mustard knife patina.

 

Succes :cool:

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...