Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn er mensen die ervaring hebben met volgende woodstoves ?


spechtje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste medepreppers,

 

zoals de tittel zegt, is mijn vraag of er mensen zijn die ervaringen hebben met volgende woodstove/rocketstove /

 

https://www.allergoedkoopst.com/product-category/wonen-huis/woodstove-bbq/

 

Dank bij voorbaat

 

Spechtje

 

Nee geen ervaring. Ben wel super blij met helft goedkoper uit de prepshop: Kelly Kettle https://prepshop.nl/vuur/kelly-kettle-base-camp-rvs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verloed dat je iets draagbaarders zoekt dan het gietijzeren stoofje dat je al hebt?

 

Ik ben vrij tevreden van mijn uit China gehaalde inoxen mini stoofje... Juist genoeg voor een persoon eten op te warmen.

 

Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar dat is niet de enige reden. Een rocketstove zou een hoger rendement hebben en ook een volledigere verbranding halen als mijn vuurduveltje (want zo heet dat gietijzeren kacheltje).

Vandaar.

 

Draagbaarheid is maar 1 argument, want ondertussen heb ik ook al een aantal vuurduveltjes die kleiner zijn, en dus makkelijker transporteerbaar.

In ieder geval, het is niet iets voor in een rugzak te steken, en dat is die rocketstove ook niet. Het is dan wel makkelijker transporteerbaar als een volledige kachel. Het is iets voor op een vaste kamplaats (nu nog sc bv, maar post-shtf kan dat vanalles zijn, van een leegstaand appartementsgebouw tot een verlaten boerderij...) te gebruiken.

En in zulke omstandigheden zou een hoog rendement ook wel belangrijk kunnen zijn.

 

Als het voor in een rugzak zou zijn, kies ik gewoon voor een campinggas brandertje met een reserve gasflacon. Voldoende energie om snel iets op te warmen en dan verder te trekken. Maar dat zie ik dus eerder in een context als je in een suburbanisatiegebied (wat Vlaanderen ondertussen is) moet vluchten omwille van (burger)oorlog. Dat moet het snel gaan, discreet, en met weinig moeite.

 

Uiteindelijk zul je op langere termijn wel altijd moeten terug vallen op biobrandstof, en meestal zal dat hout zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Beste medepreppers,

 

zoals de tittel zegt, is mijn vraag of er mensen zijn die ervaringen hebben met volgende woodstove/rocketstove /

 

https://www.allergoedkoopst.com/product-category/wonen-huis/woodstove-bbq/

 

Dank bij voorbaat

 

Spechtje

 

Geen ervaring mee,

Weet wel dat Envirofit en Stovetec echte Rocket Stoves zijn. Deze 2 kan ik aanbevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...