Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen is een mindset


Kaat

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Als zelf benoemd tijdelijk woordvoerder van Kaat;

 

- Slordige en onverantwoorde gebruikers van computers kunnen een maatschappij extreem kwetsbaar maken.

- Zie hier hoe ook zogenaamd intelligente mensen totaal geen rekening houden met het feit dat er wel eens iets mis kan gaan en wat een afschuwelijke gevolgen dat kan hebben.

 

Kaat heeft een heel leger woordvoeders, ik geef het stokje over aan OBL-Rien;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je zo dom zijn?

 

Misschien ook maar beter dat dit soort 'domme mensen' hun promotie mis lopen, hoe kan je zo dom zijn om geen backup te maken van al je werk. Ik heb gelukkig de meeste mensen in mijn omgeving weten te overtuigen van het meervoudig backup-en van data. Belangrijke documenten, foto's en video's maak backups en controleer deze ook regelmatig.

 

Al die vele giga bytes aan films en muziek vind ik minder relevant, geliefde muziekstukken koop ik gewoon op CD en die zijn mits je ze goed bewaard zeer lang houdbaar. Maar persoonlijke documenten, foto's en familiefilms kan je later nergens meer vandaan halen, eens verloren is altijd verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt.

We verzamelen zo veel informatie elektronisch, wat als de elektriciteit stopt?

Het is goed om de essentiele informatie op papier te hebben, en dan wel papier dat ook na 50 jaar nog leesbaar is.

Veel printer papier heeft zuren die de text kunnen aantasten. Een gewoon boek is meestal veel beter.

En als je dan toch over lezen spreekt, vergeet niet dat je ogen na je 40-ste langzaam verziend worden.

Haal dus ook gelijk een paar goedkope hema leesbrilletjes in verschillende sterktes.

(ook een goed ruilmiddel)

 

Precies,spijker op de kop.Ik heb belangrijke documenten uitgeprint met lang houdbare inkt en deze prints gelamineerd. Heb idd voor de prep een paar leesbrillen die kosten je de kop niet. Ook goedkoop verkrijgbaar bij de action,alleen dan zijn er niet zoveel keuzes in sterkte en modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij heeft het alles met preppen te maken. Bij het preppen kijk je naar welke rampen/voorvallen zich kunnen voordoen, eigenlijk kijk je naar wat er allemaal mis kan gaan in jouw persoonlijke situatie. Vervolgens neem je maatregelen om de schade te beperken. Dat misgaan kan het afbranden van je huis zijn, het instorten van de economie, maar bijvoorbeeld ook het verloren gaan van je data. Deze mevrouw heeft dus geen enkele voorzorgsmaatregel getroffen. Voor mij is dit precies de mindset van het preppen. Dus als eten voor mij belangrijk is, dan zorg ik dat ik dat in huis heb. Als gegevens voor mij belangrijk zijn, zorg ik voor een back-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...