Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Luchtalarm omgeving Spijkenisse

Recommended Posts

Vanavond is al twee keer het luchtalarm te horen geweest hier. Geen berichten op radio Rijnmond. Op een P2000 site zie ik dat het om een proefalarm zou gaan maar dat zie ik nergens bevestigd. Iemand anders die het ook heeft gehoord of er meer van weet?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vanavond is al twee keer het luchtalarm te horen geweest hier. Geen berichten op radio Rijnmond. Op een P2000 site zie ik dat het om een proefalarm zou gaan maar dat zie ik nergens bevestigd. Iemand anders die het ook heeft gehoord of er meer van weet?

Ik weet niet hoe de wind staat?

20-04-15 21:16:07 P 1 5632 5630 Herbert H. Dowweg 5 Hoek Brand (BRAND Alarmfase: 2) Dow Benelux(havennr.0201) Hoek

20-04-15 21:22:10 P 1 5650 Herbert H. Dowweg 5 Hoek Brand (BRAND Alarmfase: 2) (Inzet RV) Dow Benelux(havennr.0201) Hoek

Als het inderdaad in Hoek was geweest en ik kon de sirenes in Spijkenisse horen dan hadden meer mensen het geweten aangezien beide plaatsen 71 kilometer uit elkaar liggen. Ik ga vandaag maar eens een belletje doen naar de veiligheidsregio om te vragen wat er nu was. Dat hebben we gisterenavond al geprobeerd maar zoals het de overheid betaamt waren die dicht. 112 bellen vond ik wat ver gaan en voor 0900-8844 moet je blijkbaar betalen en dat vind ik dan ook weer onzin. Wordt vervolgd.

dow is een groot chemisch bedrijf toch?

ik zou een alarmpje wel op prijs gesteld hebben als iets daar in de buurt in brand stond, haha.. :)

Op de één of andere manier komt het volgende zinnetje boven: "Im westen nichts neues."

Volgens mij begon dit draadje met de melding dat er sirenes afgingen. Alleen niemand reageerd, weet de windrichting niet of ziet een rode gloed in de correcte richting.

Toont alleen maar aan hoe effectief en relatief alles is.

Als er iets gebeurd, bv bij een chemisch concern, dan kijken we hoe de lucht in brand staat en spoeden we ons naar de computer.

Op mij reactie bij de chloortransporten kreeg ik via pm een nogal kleinzielige reactie van iemand (die het beter wist) maar bij dit soort gevalletjes is in je auto springen en maken dat je wegkomt de enige oplossing. Stel dat er iets gebeurd bij een chemie concern dan moet je veeel geprept hebben om onder de rook te overleven.

Was die grote fik een paar jaar geleden daar ook niet klein begonnen ?

Op de één of andere manier komt het volgende zinnetje boven: "Im westen nichts neues."

Volgens mij begon dit draadje met de melding dat er sirenes afgingen. Alleen niemand reageerd, weet de windrichting niet of ziet een rode gloed in de correcte richting.

Toont alleen maar aan hoe effectief en relatief alles is.

Als er iets gebeurd, bv bij een chemisch concern, dan kijken we hoe de lucht in brand staat en spoeden we ons naar de computer.

Op mij reactie bij de chloortransporten kreeg ik via pm een nogal kleinzielige reactie van iemand (die het beter wist) maar bij dit soort gevalletjes is in je auto springen en maken dat je wegkomt de enige oplossing. Stel dat er iets gebeurd bij een chemie concern dan moet je veeel geprept hebben om onder de rook te overleven.

Was die grote fik een paar jaar geleden daar ook niet klein begonnen ?

Ik was mogelijk wat laconiek in mijn melding, maar dat komt dan doordat mijn P2000 monitor geen melding maakte, TV Rijnmond (de lokale rampenzender) geen melding maakte. Op de site van de Veiligheidsregio Zuid Holland Zuid was geen info en ook via de telefoon was er niemand te bereiken. Nu.nl maakte geen melding en ook andere nieuwsbronnen gaven geen info. Die rode gloed is niet heel vreemd. Dat komt vaker voor door affakkelen. Ik hoorde verder ook geen sirenes buiten vandaar dat ik er wel gerust op was dat er in dit geval niks aan de hand was.

Ik ben het met je eens dat het heel lastig is om hier tegen te preppen. Ik heb overalls met alle toebehoren en gasmaskers liggen maar als het echt misgaat zit je daar als ratten in de val. Ik heb op 10 minuten van huis de beschikking over een boot waarmee ik snel op het Haringvliet kan zitten en met de algemeen heersende wind is dat meestal een veilige optie en reken er maar op dat we tot we meer zekerheid hadden gisteren echt wel klaar waren om er vandoor te gaan. Zo ook wat ik met het Chemie Pack gebeuren heb gedaan. Wij zaten toen net niet in de rook, maar als de wind iets gedraaid was hadden we er wel middenin gezeten. Ik ben toen ook maar even een stukje de goede kant op gegaan totdat alles rustig was.

Vanmorgen maar een mailtje gedaan naar de veiligheidsregio Zuid Holland Zuid. Binnen een half uur kreeg ik een reactie. Spijkenisse valt niet onder Zuid Holland Zuid maar onder de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond. Daar op de site is niks te vinden maar ik wordt doorverwezen naar http://www.rijnmondveilig.nl op op de hoogte te blijven actuele incidentie. Op deze site aangekomen zie ik dat het meest recente bericht van 15 april is. Dat gaat dan wel om een serieus incident meteen. De koptekst meldt namelijk "9 tips om te barbecueën". Hier ook wordt ik dus ook niks wijzer, dus heb ik ze maar gemaild met de vraag waarom het alarm afging.

Om de tijd tijdens het wachten maar even te doden onderstaand de inhoud van het meest recente incident:

Zet de barbecue op een vlakke ondergrond.

Gebruik geen spiritus, benzine of petroleum, maar aanmaakblokjes

Gebruik een lange lucifer om de barbecue aan te steken.

Wacht met het vlees tot de kolen niet meer branden, maar smeulen.

Ga nooit lopen met een brandende barbecue.

Hou spelende kinderen en huisdieren uit de buurt

Hou een emmer schoon water of een brandblusser bij de hand

Pas op met brandbare materialen zoals kleding of een tafelkleed.

Let op de wind, vonken kunnen uit de barbecue waaien.

Firewalk.jpg

Als het een wollen broek is mag het, anders: Pas op met brandbare materialen zoals kleding of een tafelkleed.

Mijn vraag aan de Veiligheidsregio Rijnmond is trouwens doorgezet naar de afdeling GMK. Na wat zoeken denk ik dat de Gemeenschappelijke Meldkamer is. Ik wacht geduldig op een reactie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...