Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ongeloof in je omgeving


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Vandaag op een verjaardagsfeestje geweest. Toen ik tussen neus en lippen door suggereerde dat het misschien een goed idee was om voor tenminste een week voedsel in te slaan werd ik aangekeken alsof ik een volslagen idioot was. Een persoon zei "jij houdt je toch niet met zoiets bezig?", suggererende dat het volslagen ongewenst gedrag was. Toen ik de analogie met een verzekeringspolis tegen brand aanhaalde kreeg ik wel instemmende hoofdknikken maar iets zegt me dat de boodschap niet aankwam. Als je meer dan een dag voedsel in huis hebt dan ben je gewoon een wereldvreemde UFO-freak die gelooft in een een nieuwe zondvloed terwijl in onze moderne maatschappij juist elk risico uitgesloten is omdat de autoriteiten totale controle hebben over alle dingen die mis zouden kunnen gaan. Ben ik echt zo gek om anders te denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ken de reacties. Zelfs mijn eigen vrouw vind het een beetje ver gaan, al snapt ze me wel.

Mijn directe omgeving snappen bijv. ook wel dat ik foud en zilver aanhoudt ipv euros.

Maar ik zie voorlopig nog niemand edelmetaal of voedselvoorraad aanleggen...

Ik denk dat dit pas echt gaat beginne. Als de prijzen gaan stijgen of als er de schappen leeg raken of de pinautomaten een paar dagen niet meer werken.

 

Trouwens mijnoma had de tweede wereldoorlog meegemaakt. Die heeft nog tot een jaar of tien terug voedselvoorraad gehad. Maar ook die is er op gaan vetrouwen dat er altijd eten in de winkels ligt.

Mensen hebben erg kort geheugen en zijn bovendien lui.

De meest gehoorde reactie die ik krijg is: zo ver laten ZE het niet komen. Alsof de overheid alles regelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg vanaf nu niks meer erover. Ze hoeven ook niet aan te kloppen als de supermarkten leeg zijn. Ze weten niet eens wat ik heb. In feite heb ik voor meer dan 3 maanden voedsel in huis maar noemde 1 week omdat ik dacht dat men dat wel zou kunnen aannemen. Niet dus. We hebben een bankrekening vol met doekoe en er is altijd wel een supermarkt in de buurt open waar we met onze SUV naartoe kunnen rijden om vreten in te slaan en we hebben een pinpas om mee af te rekenen. En zo is het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw maakt er wel eens grapjes over maar laat haar steeds meer lezen wat hier allemaal geschreven word, dus die begint steeds meer bij te draaien.

En de enige andere die weet dat ik prep is een vriend en tevens een leerling bij mij in mijn keuken en die reageerd er goed op.

Volgens mij hebben mijn baas en baazin ook in de gaten dat ik prep omdat ik steeds meer spullen van thuis meeneem om te vaccumeren op de zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. Ben ik echt zo gek om anders te denken?

 

Ja, je bent gek want gek is het tegenovergestelde van normaal.

En normaal staat synoniem voor gemiddeld.

Het gemiddelde gedrag is dat je 100% vertrouwen heb in het "systeem"

 

Ik maak me er in ieder geval niet meer druk om. (dat men mijn gedrag als gek bestempeld)

Het is verstandiger om het maar te accepteren dat je omgeving anders denkt

Het is denk ik zelfs zo, dat ze niet anders denken, maar dat ze domweg niet denken.

 

Mijn opa heeft me ooit het onderstaande verteld:

In het dorp waar hij woonde is rond 1935 een kraanwatervoorziening gestart

De eerst dagen/weken ging iedereen die een aansluiting had, het water opvangen in emmers omdat ze er van uit gingen dat er momenten zouden zijn dat het systeem niet werkte

Sommige dorpelingen hielden dat nog maanden vol

Totdat iedereen inzag dat het een redelijk nutteloze handeling was, want er kwam altijd vers water uit de kraan zodra je hem open draaide.

 

Het is dus "normaal" gedrag dat je door je omgeving voor gek word verklaard met je prepper gedoe

Gewoon accepteren en je er niet druk in maken.

 

Enige wat je kan doen is mensen bewust maken van hun afhankelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zoals OBL Rien zegt....zelf heb ik nog en stapel vrienden die zeggen: ja, als het echt moeilijk wordt, kom ik naar jou toe....waarop tegenwoordig mijn antwoord is: ja, maar dan blijft de deur dicht. Ik heb je nu toch al verteld wat je moet doen! Beetje schaapachtige blik, maar er lijkt dan toch iets op gang te komen tussen de oren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Het commentaar van OBL-Rien hierboven behoort tot het beste dat ik op deze site gelezen heb. Ik zit er over te denken, om nog een account aan te maken, zodat ik nog een keer de positieve rating knop kan indrukken. Zeer de moeite van het lezen waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dit feit de 'onwillendheid' of ' onwetendheid' nu net 1 van de dingen die een gevaar kunnen vormen voor ons uiteindelijk. Want ZIJ zijn diegene die later gedwongen zijn om aan eten te komen op welke manier dan ook. Ik zag toevallig een video op het youtube van Smithfix (12:11 min): http://www.youtube.com/watch?v=2bRziwUMzxc&list=UU-WwmGtCrey097-3Y6Jod7Q&index=5&feature=plcp . En ik kan me in principe in zijn filosofie wel vinden. Het beste is als je buurt weet dat je een prepper bent en met hun een kleine community kan opbouwen (safety is in numbers). Echter ligt daar gelijk onze grootste uitdaging in het overtuigen of meekrijgen van deze onwillende of onwetende schaapjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het commentaar van OBL-Rien hierboven behoort tot het beste dat ik op deze site gelezen heb. Ik zit er over te denken, om nog een account aan te maken, zodat ik nog een keer de positieve rating knop kan indrukken. Zeer de moeite van het lezen waard!

 

Don't worry ik heb hem ook positief gerated. Het is volgens mij ook vrij natuurlijk om je hersenen te blokkeren tegen de invloed van anderen, is een soort van verdedigingsmechanisme. Stel je eens voor hoe weinig 'eigen wil' je zou hebben zonder dit verdedigingsmechanisme? Niet dat mensen niet te beinvloeden zijn maar dit vergt meer tijd, moeite en vooral geslepenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je bent gek want gek is het tegenovergestelde van normaal.

En normaal staat synoniem voor gemiddeld.

Het gemiddelde gedrag is dat je 100% vertrouwen heb in het "systeem"

 

Ik maak me er in ieder geval niet meer druk om. (dat men mijn gedrag als gek bestempeld)

Het is verstandiger om het maar te accepteren dat je omgeving anders denkt

Het is denk ik zelfs zo, dat ze niet anders denken, maar dat ze domweg niet denken.

 

Mijn opa heeft me ooit het onderstaande verteld:

In het dorp waar hij woonde is rond 1935 een kraanwatervoorziening gestart

De eerst dagen/weken ging iedereen die een aansluiting had, het water opvangen in emmers omdat ze er van uit gingen dat er momenten zouden zijn dat het systeem niet werkte

Sommige dorpelingen hielden dat nog maanden vol

Totdat iedereen inzag dat het een redelijk nutteloze handeling was, want er kwam altijd vers water uit de kraan zodra je hem open draaide.

 

Het is dus "normaal" gedrag dat je door je omgeving voor gek word verklaard met je prepper gedoe

Gewoon accepteren en je er niet druk in maken.

 

Enige wat je kan doen is mensen bewust maken van hun afhankelijkheid.

 

Hier in Frankrijk hebben ze (iig bij mij) de neiging water soms meer dan 24 uur af te sluiten voor "werkzaamheden". Ons raakt het ondertussen al niet meer tenzij het gebeurd als we net aan komen en onze waterbak ivm vorstbescherming of schoonmaak nog leeg staat.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

...Het is volgens mij ook vrij natuurlijk om je hersenen te blokkeren tegen de invloed van anderen....

 

En tegen ideeën die je niet aan staan. Ik heb zelf behoorlijk veel moeite gehad te accepteren dat er zoiets als een New World Order zou kunnen bestaan. Of dat de Verenigde Staten zo dikwijls regeringen ten val hebben gebracht en er een dictator voor in de plaats lieten komen.

 

Als je eens wist hoever de grote industrielen gaan om hun enorme winsten veilig te stellen, dan lopen de rillingen over je rug.

 

Ik denk overigens dat het geen geslepenheid vereist anderen te overtuigen, het vereist gedoseerde porties informaties. Wat de boer niet kent, vreet hij niet. Wil je hem dat toch leren eten, dan moet je het met kleine hapjes voeren, laten wennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Charlie, en zo is het?, de NWO schotelt de wereld al jaren hapklare brokken voor, geheel gedoseerd en doordacht en zij zijn daarin behoorlijk geslaagd. Zij beheersen 'the tools of the trade' zogezegd.

OBL-Rien weet het proces van ontkennen, ontdekken en aanvaarden perfect te verwoorden lijkt mij. Met de juiste kennis m.b.t. denkprocessen is veel te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag af waar het eindigt. Ze kunnen toch niet iedereen in de wereld brodeloos maken en zich alle bezittingen in de wereld toe-eigenen. Daar hebben ze een enorm leger voor nodig, dat mensen uit hun huizen jaagt en ze bij wijze van spreken de zee in drijft zodat de banksters uiteindelijk de hele wereld bezitten. Dat leger heeft dan toch ook bezittingen, wie gaan ze inschakelen om hen van hun "assets" te ontdoen en ze de zee in te drijven? Met hun eigen familieleden, de 0.01%? Het eindigt dan voor de elite aan een eind touw dat aan een boomtak of lantarenpaal wordt bevestigd. En dan heave-ho, heave-ho, up the mighty go... Of blazen ze de hele wereld op met kernwapens? Zij niks, wij dan ook niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar charlie,

We zijn thuis met zn drietjes. Ik en mijn vader preppen. Moeders gelooft er niet zo in.

Overige familie verklaard je voor gek. Vrienden vinden het geldverspilling etc.

Ik heb de moed opgegeven om anderen te overtuigen van het belang van preppen.

Daarom erg blij met deze site. Hier weet iedereen waarvoor die het doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom niet veder dan het ESM of goedkoop shag bestellen in Belgie schilt 2,50 per pakje

 

En dan ben ik wereld vreemd *gelukkige was ik dat altijd al *;)

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn er nog mensen wereld vreemd, als ik naar de huidige maatschappij kijk wordt ik nou niet echt gelukkig.

Dat overtuigen moet je gewoon los laten.

Ik heb me altijd geirriteerd aan mensen die hun geloof wilden/moetsen opdringen aan anderen.

Iedereen mag geloven wat hij wil zolang dat anderen maar niet schaad.

En als er bij mij iemand aan de deur komt om mij te bekeren dan ga ik daar niet meer opin dan zeg ik sorrie geen belangstelling in en gaat de deur dicht. Ik moet me er dus ook bij neerlegen dat andere mijn geloof niet opgedrongen willen hebben, ook al zie ik dit als zinnig of bescherming voor hun zelf, etc. Zij zien dat anders en ik moet dat respecteren. Neemt niet weg dat ik via omwegen hun toch probeer te bereiken, door aan te geven waar dit soort dingen gebeurt zijn en wat de gevolgen waren. En door de huidige signalen te bepraten en hardop te vragen wat vervolg stappen kunnen zijn.

Ik vertel het hun niet meer ik stel ze vragen waardoor ze hopelijk zelf op ideeen komen wat er kan gebeuren.

Ja het is frustrerend om met mensen te praten die niet willen horen of zien, maar met wat oefening kun je dat naast je neer leggen, je zult wel moeten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men steekt liever hun kop in het zand dan ook echt wat aan hun eigen behoud bij te dragen.

En de media werkt hier ook maar wat graag in mee.

Ieder uur dat je bezig bent met preppen gaat immers ten koste van "goede tijden slechte tijden, the voice of, ... with the stars, America's next ..., the ... show, echte ... in de ..." etc.

Allemaal pulp om je maar te vermaken zodat je niet na zult gaan denken en tot echt conclusies zult komen.

 

Ik snap het gewoon niet dat het gros gewoon dagelijks afhankelijk is van de supermarkt om het avondeten te kunnen samenstellen en 's avonds op de bank pleurt om naar die kijkbuis te staren.

 

De hele economie is gebasseerd op zo efficient mogelijk produceren, en toch blijven de meeste sheeple elke dag afzonderlijk de maaltijden samenstellen in de schappen van de supermarkt.

Dat kun je toch veel efficienter een dag van tevoren doen, vanuit je eigen voorraad (en moestuin)?

 

Maar eerlijk is eerlijk. Als ik mijn zienswijze verkondig bij mijn vrienden komt stevast die glazige blik tevoorschijn en vind men mij een "geitenwollensok" en hopeloos ouderwets.

Voorraden zijn "onzin en alleen maar goed voor de producent".

Prima, moet je zelf weten. Maar kom niet bij mij bedelen als je niets meer te eten hebt.

 

Walt Disney had het in 1934 al door: http://www.youtube.com/watch?v=wM1DgihKHVI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst met een alleenstaand vader gesproken. Hij zag dat er van alles aan het veranderen is. Op zich een goed gesprek. Gaat een paar regentonnen neerzetten. Maar zich nu voorbereiden vindt hij niet nodig: hij gaat wel naar de winkels wanneer het zover is....!!

Gezegd dat hij altijd voor tips en info kan komen vóórdat het zover is: daarna kan ik geen hulp bieden want ik prep enkel voor dit huishouden. Dat laatste vond hij enigzins vreemd.......!!! Hemeltje lief...

Ik wacht wel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Walt Disney had het in 1934 al door: http://www.youtube.com/watch?v=wM1DgihKHVI

 

1934 was "slap bang middle" in de Grote Depressie.

 

Ik zag toevallig vandaag een docu over de Dust Bowl, dit was een ecologische ramp in de "Great Plains" waarbij ten gevolge van overbebouwing van het land dit veranderde in een grote woestenij die geteisterd werd door stofstormen nadat er een periode van grote droogte plaatsvond. En die duurde bijna 10 jaar.

 

http://www.planbeconomics.com/2012/07/17/documentary-on-the-great-depression-surviving-the-dust-bowl/

 

Wat dat betreft hebben we tegenwoordig weinig geleerd, we zijn nog steeds bezig met de natuur tot het uiterste uit te buiten. Met als gevolg dat de natuur hard terugslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1934 was "slap bang middle" in de Grote Depressie.

 

Ik zag toevallig vandaag een docu over de Dust Bowl, dit was een ecologische ramp in de "Great Plains" waarbij ten gevolge van overbebouwing van het land dit veranderde in een grote woestenij die geteisterd werd door stofstormen nadat er een periode van grote droogte plaatsvond. En die duurde bijna 10 jaar.

 

http://www.planbeconomics.com/2012/07/17/documentary-on-the-great-depression-surviving-the-dust-bowl/

 

Wat dat betreft hebben we tegenwoordig weinig geleerd, we zijn nog steeds bezig met de natuur tot het uiterste uit te buiten. Met als gevolg dat de natuur hard terugslaat.

Ja, ik reken ook op de natuur om hard terug te slaan met gemeen virus. En is het niet moeder Natuur dan zal onze eigen menselijke natuur ons wel de das omdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst met een alleenstaand vader gesproken. Hij zag dat er van alles aan het veranderen is. Op zich een goed gesprek. Gaat een paar regentonnen neerzetten. Maar zich nu voorbereiden vindt hij niet nodig: hij gaat wel naar de winkels wanneer het zover is....!!

Gezegd dat hij altijd voor tips en info kan komen vóórdat het zover is: daarna kan ik geen hulp bieden want ik prep enkel voor dit huishouden. Dat laatste vond hij enigzins vreemd.......!!! Hemeltje lief...

Ik wacht wel af.

 

sluit daarom altijd af met de volgende woorden

mijn eten is voor mij en mijn munitie voor jouw of iets in die richting ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik dus ook een probleem.

Bovendien lijdt dat ongeloof in je omgeving voor mij tot hetzelfde. Ik geloof ook niet meer in mijn omgeving. En het feit dat ik dan alleenstaande ben maakt het nog veel moeilijker.

Het is zoals hier gezegd wordt, je bereid je wel voor, en nou nemen ze je niet au serieux. Maar als het zover is weten ze je natuurlijk wel te vinden.

Ik recupeer bv het regenwater van mijn woning, ik heb hier twee betonnen citernen onder de grond steken. Eentje van vijf- en eentje van twintigduizend liter.

Ondertussen zijn de buren al een paar keer veranderd, dus de oorspronkelijke buren die dat wisten omdat ze naast mij woonden toen de "werken" uitgevoerd werden zijn weg.

Dus de mensen die nu mijn buren zijn die weten dat niet.

Tot er dan inderdaad iets gebeurd, en er een paar dagen of zelfs langer geen water meer beschikbaar is uit de kraan, en ze zien jou met emmers sjouwen, dan zullen ze wel snel doorhebben dat jij nog op een voorraadje zit. Maar moet ik dan alles maar gaan weggeven omdat ze zelf te "lomp" waren om zoiets te voorzien aan hun woning.

Terwijl ze het makkelijk zouden kunnen of gekund hebben. Maar ze steken blijkbaar liever hun centjes in hun luxe dan in investeringen die pas op langere termijn lonen.

 

Maar het probleem is dus, dat ik alleen ben, en op het moment dat het serieus stront aan de knikker wordt, kunnen mensen natuurlijk behoorlijk aggresief worden als ze echt iets nodig hebben en ze hebben het niet. En ik kan natuurlijk niet 24 uur mijn woning bewaken.

Dat vind ik dus een serieus dilemma, en daar zit ik serieus mee in mijn maag, zeker nu dat je ziet dat het economisch en financiel er steeds belaberder gaat uitzien.

Gelukkig is wapenbezit hier niet zo verspreid als in de VS. Want daar wordt in de prep-community serieus rekening gehouden met gewapende (stads)bendes die de boel serieus zouden kunnen gaan plunderen.

Maar als je de rellen in Londen en Parijs, en zelfs hier in Antwerpen (Borgerhout) en Brussel (Molenbeek) in het achterhoofd houd vind ik niet dat je daar lichtzinnig over moet denken.

Ik zal nooit niet beweren dat dat hier niet kan gebeuren, ik hoop van niet, maar ik vrees van wel.

Ik ben van de noodzaak overtuigd dat er in de toekomst in je nabije omgeving zal moeten worden samengewerkt, alleen zijn hier de meeste mensen nog teveel schaap.

 

Ik hoop dan ook dat dat nog veranderd voor de situatie hier ooit escaleerd. Alleen zie je nu net het tegenovergestelde, het is meer en meer ieder voor zich. Als ik mijn baan maar kan behouden, als ik mijn levensstandaard maar kan behouden .....

Als er mensen zijn die nuttige tips of opmerkingen hebben in verband met bovenstaande, ze zijn meer dan welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1934 was "slap bang middle" in de Grote Depressie.

 

Ik zag toevallig vandaag een docu over de Dust Bowl, dit was een ecologische ramp in de "Great Plains" waarbij ten gevolge van overbebouwing van het land dit veranderde in een grote woestenij die geteisterd werd door stofstormen nadat er een periode van grote droogte plaatsvond. En die duurde bijna 10 jaar.

 

Is nu - onder de naam Dust Bowl 2.0 - weer helemaal actueel:

 

Dust storms + drought = Dust Bowl 2.0: Arizona hit by back to back dust storms

haboob-Reed-Timmer-Facebook_crop.jpg

 

July 24, 2012 – PHOENIX — A dust storm, or haboob, enveloped the greater Phoenix area in a cloud of yellow-gray blowing dust on Saturday night. The dust storms are becoming more frequent. For the second time since Saturday, a dust storm muscled its way into the Valley, just in time for the afternoon commute. National Weather Service meteorologist Charlotte Dewey said the storm was moving northwest and was first spotted between Eloy and Tucson. The dust storm covered cities in the metropolitan Phoenix area such as Scottsdale, Gilbert, Mesa, Apache Junction, Santan Valley, Chandler, Casa Grande and downtown Phoenix. There were no official estimates of its size, but Dewey says spotters estimated it was around 2,000 feet tall. She says there were also reports of 35 mph wind gusts in the area, and a report of a 50 mph gust at Phoenix Sky Harbor Airport. Above are photos of the event from The Associated Press and our iWitness Weather contributors.

 

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/07/24/dust-storms-drought-dust-bowl-2-0-arizona-hit-by-back-to-back-dust-storms/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...