Ga naar inhoud
GENEGEERD

Begrotingstekort Amerika

Flow
 Share

Recommended Posts

Begrotingstekort VS daalt flink

Gepubliceerd: 11 september 2014 20:59

Het begrotingstekort van de Verenigde Staten is over de eerste elf maanden van het fiscale jaar, dat in september eindigt, flink gedaald.

Dat blijkt uit cijfers die het Amerikaanse ministerie van Financiën donderdag heeft gepubliceerd. De daling is vooral te danken aan de hogere overheidsinkomsten door het economisch herstel in de VS.

Bron & de rest van het artikel: http://www.nu.nl/economie/3875684/begrotingstekort-vs-daalt-flink.html

Begrotingstekort Verenigde Staten loopt op

Gepubliceerd: 13 april 2015 20:56

Het overheidstekort van de Verenigde Staten is in de eerste helft van dit boekjaar gegroeid ten opzichte van een jaar geleden.

Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Financiën maandag bekend.

De uitgaven van de overheid waren in de periode van oktober tot en met maart 439,5 miljard dollar (416 miljard euro) groter dan de inkomsten. De eerste helft van het vorige boekjaar leverde een tekort op van 413,3 miljard dollar.

Dankzij toenemende belastingopbrengsten namen de inkomsten van de overheid toe tot het hoogste niveau in jaren. Vooral in maart liepen de uitgaven echter nog sterker op, waardoor het gat op de begroting groeide.

Bron & de rest van het artikel: http://www.nu.nl/economie/4030063/begrotingstekort-verenigde-staten-loopt.html

Dat is aardig rap gegaan....

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die 2e link moet je even aanpassen naar dit

http://www.nu.nl/economie/4030063/begrotingstekort-verenigde-staten-loopt.html

(hij gaat nu naar je eerste link)

Het is met dit soort zaken erg relatief hoe je het breng

Stel dat je als bedrijf ooit een jaar heb waarbij je 1 euro winst heb gemaakt

En stel dat je het volgend jaar 4 euro winst heb gemaakt

Dan klinkt het best wel lekker om in grote letters te melden dat

"De winst van bedrijf x is dit jaar verviervoudigd !"

Je kan naar mijn idee beter kijken naar het verloop van het begrotingstekort.

Maar volgens mij hebben ze het na 2010 maar opgegeven om het nog langer bij te houden in een grafiek

Ik kan in ieder geval niks betrouwbaars meer vinden.

Link naar reactie

Je kan naar mijn idee beter kijken naar het verloop van het begrotingstekort.

Men kijkt tegenwoordig naar de verhouding staatsschuld ten opzichte van bruto nationaal product.

Nog interessanter wordt het, als je uitstaande schulden van consumenten, dus de burgers, bij de staat schuld telt.

Hypotheken, creditcard, studie schuld, kortlopende leningen, we zitten tot onze oren in de schulden. En ik kan het niet genoeg zeggen: PLUS RENTE!

Link naar reactie

Men kijkt tegenwoordig naar de verhouding staatsschuld ten opzichte van bruto nationaal product.

Nog interessanter wordt het, als je uitstaande schulden van consumenten, dus de burgers, bij de staat schuld telt.

Hypotheken, creditcard, studie schuld, kortlopende leningen, we zitten tot onze oren in de schulden. En ik kan het niet genoeg zeggen: PLUS RENTE!

Juist RENTE is het woord waarom ons huidige systeem nooit lang kan doorgaan. Een halve procent hoger en de VS ligt aan het infuus. Een vol procent hoger en ze worden een derde wereldland.

Link naar reactie

Kijk eerst even naar de statistieken zoals de debt clock voordat je dit soort zaken als waar accepteert.

Een begrotingstekort ontstaat als de uitgaven (aflossing inbegrepen) van de Rijksoverheid (in Nederland) of de Belgische Staat in een jaar hoger liggen dan de inkomsten. Het gaat dus niet over de uitstaande schuld.

Link naar reactie

Een begrotingstekort ontstaat als de uitgaven (aflossing inbegrepen) van de Rijksoverheid (in Nederland) of de Belgische Staat in een jaar hoger liggen dan de inkomsten. Het gaat dus niet over de uitstaande schuld.

Men claimt een lager begrotingstekort maar we kunnen dit pas correct aflezen als we de groei van de schuld zien afnemen.

Want begrotingstekort is toename van de schuld voor die periode.

Of heb ik iets gemist?

Link naar reactie

Men claimt een lager begrotingstekort maar we kunnen dit pas correct aflezen als we de groei van de schuld zien afnemen.

Want begrotingstekort is toename van de schuld voor die periode.

Of heb ik iets gemist?

Het begrotingstekort is het financieringstekort (dat is: Negatief saldo van inkomsten en uitgaven van het Rijk exclusief de aflossingen op de staatsschuld) plus de aflossingen op de staatsschuld (dus niet de totale staatsschuld!). Begrotingstekort wordt ook wel de financieringsbehoefte genoemd. De staatsschuld of overheidsschuld is de totale schuld van de overheid. Anders gezegd: het totaal aan uitstaande leningen van de overheid.

Ik moet dit ook altijd even nazoeken. En dat is nou precies waar de politici en economen de schaapjes mee in slaap willen zingen. Kijk eens, zeggen ze dan, het begrotingstekort neemt af. Hoera, wat zijn we toch geweldig! Dat er nog een slordige 460 miljard betaald moet worden, ach ja, waarom zou je daar telkens aan herinneren? En als de geldpersen flink gaan draaien, dan is de euro toch geen drol meer waard, dus ook waarde van de schulden gaan omlaag.

In januari 1923 kostte een brood in Duitsland 250 Mark, in november 1923, dus nog geen jaar later was de prijs van 1 brood 200.000.000.000 Mark........

Het vervelende is niet dat bij hyperinflatie mijn hypotheek geen ruk meer voorstelt, maar ook mijn pensioen, wat ik verplicht afdraag......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...