Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dagelijkse (werk)kleding


Aanbevolen berichten

Zoals aangegeven in mijn voorstel topic heb ik een aantal vragen waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden, ondanks het gebruik van de zoekfunctie.

 

De eerste vraag is eigenlijk een vrij praktische, wat voor kleding hebben jullie aan naar het werk?

 

Het is natuurlijk allemaal leuk en wel dat je complete outfits hebt maar die zijn niet allemaal geschikt voor op het werk. Wanneer je gedetacheerd bent, of bijvoorbeeld consultant werk doet, ziet een klant liever niet dat je in je "combat"/outdoor kleding aan komt zetten. Ook de kleding in je auto/motor bewaren samen met je GHB is niet heel praktisch. Tijdens een noodgeval ga je je niet eerst even omkleden.

Zelf heb ik op kantoor geen kledingvoorschriften en zal ik nog wel weg kunnen komen met een outdoor/leger broek (mits zonder camouflage print) en een simpel t-shirt/overhemd, ook wanneer ik bij klanten ben moet dat nog wel lukken wanneer het niet teveel wordt. Dus simpele broek, beetje acceptabele schoenen en bovenkleding zonder teveel opsmuk.

 

Dus, wat hebben jullie aan? Foto's/links van de kleding is natuurlijk altijd leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik draag meestal werkkledij, zijnde stevige broeken met zakken en veiligheidsschoenen / bergschoenen en het maakt me geen r**t uit of men dit gepast dan wel ongepast vindt,

ik doe mijn werk naar best kunnen en vermogen, ben vriendelijk en behulpzaam, spreek met twee woorden en wens dus enkel daarop beoordeeld te worden, niet op mijn kledij... ;)

 

Merken: CAT, Snickers, Herock, Mil-tec, Hanwag, Lowa, enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan welk werk je doet. Als ik ingehuurd word als consultant of project manager dan loop ik er netjes bij. Persoonlijk hou ik helemaal al niet van die camo troep behalve wanneer het functioneel is. Ik had opgegeven ogenblik zoveel kleding liggen, dat ik de laatste 2 jaar al niets meer heb hoeven kopen. Mode interesseert me niet, sterker nog ik heb een hekel aan schaapjes die de laatste nieuwe moe willen hebben om erbij te horen.

 

Daarnaast als ik aan het klussen ben dan gebruik ik mijn oude kleding waar al een paar gaten inzitten. Als het echt niet meer gemaakt kan worden, da worden dat poetsdoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkkleding? Ik zit langs de weg, vertegenwoordiger/accountmanager/verkoper, en men verwacht wel dat ik er netjes bij loop. Maar dat is voor mij niet jasje-dasje!! Ik draag nooit een das/strik.

Wat dan wel? Meestal nette spijkerbroek of soms pantalon met daarboven een bloes, soms met een jas of trui. Als schoenen onder de spijkerbroek heb ik laarzen van Buckler:

 

B601SMWP.jpg.24950950a1d55b68601d49a235901ead.jpg

http://www.bucklerboots.com/BucklerBV/products/productdetail.php?pid=3&catid=1

 

Voldoen aan alle eisen en echt een SUPER laars, komt goed uit want soms sta ik in een werkplaats of in de drek op de bouwplaats oid.

Thuis weer schoonmaken en poetsen, broek er over en weer Good-to-Go!

 

Dus ook voor mij geen camo/outdoor kleren tijdens werk.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, wat hebben jullie aan? Foto's/links van de kleding is natuurlijk altijd leuk.

Gewone zusterkleren...witte driekwart broek, fel gekleurd tshit en wit jasje, gympen (en tijdens badkamergebeuren crocks) Ik draag altijd felgekleurd shirt en het jasje open...soms heeft een zorginstelling eigen jasjes met kleurstelling in het jasje verwerkt die je verplicht moet dragen. Dan draag ik op het jasje een felgekleurde versiering.

Of als ik op de groep werk, nette dagelijkse kleding. Zwarte pantalon, vrolijk bloesje, zilveren ketting, zwarte laarzen.

 

Camokleren draag ik echt niet...zo Doomsday en onnodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olijf kleurige kleding van over het algemeen Fjallraven, maar over de prijs / kwaliteitverhouding ben ik niet altijd tevreden.

Verder kwa schoeisel, goede wandelschoenen van hanwag of meindl.

Mijn baan sluit zeer nauw aan bij outdoor en preppen en gelukkig hoef ik het zelf niet te betalen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag meestal gewoon een spijkerbroek (goede kwaliteit stof, niet van die 6x gewassen, verwassen, gestenigde en versleten als nieuw verkochte en extra dure, waar je meer betaald voor de gaten dan voor de broek :p) Een hemdje, 1 of 2 t-shirts met lange mouwen (al dan niet thermo, ik ben een kou-kleum ;) ) Ik heb meestal wel een karabijnhaak aan mijn broek hangen. Ik draag kistjes met dit weer (lekker lenteweer), Meindls met koud weer en sandalen of slippers (van die leuke, hippe maar wel goede kwaliteit zolen. Ik wil er langer dan één zomer mee toe kunnen :) ) met echt warm weer. Als het koud word heb ik van die lekkere hoodies of vesten :) Ik heb wel een gearslinger van Maxpedition, de enige 'tactical' toevoeging aan mijn garderobe. Geweldig ding, misschien wel de beste investering die ik ooit gedaan heb.

Over het algemeen is mijn kleding niet echt dames-achtig, maar wel praktisch en comfortabel :D

Ik zie het nut niet in van leger- en camokleding... In tegendeel zelfs. Buiten het feit dat je er nu mee te kijk loopt, als shtf schreeuwt het 'Prepper!'... Je bent met die kleding eerder een opvallende verschijning dan dat je opgaat in je omgeving.

 

Tip van de dag: Draag wat je het liefste iedere dag zou dragen. Worst case scenario is de kleding die je aan hebt, de enige kleding die je de rest van je leven draagt, dus zorg dat je kwaliteit spul hebt, dat het flexibel is (verschillende weersomstandigheden) én dat je blij bent met wat je draagt (comfort en look). Daarbij heb ik altijd een setje droge, schone (fijne) kleding + 2 handdoeken in de auto liggen en daar heb ik al meermalen dankbaar gebruik van gemaakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interresant topic @Aeschere. Werkkleding is wat je over het algemeen aan hebt en er is geen regel dat een SHTF zich niet af kan spelen tijdens het werk.

 

Ik loop half in dagelijkse kleding. Dat wil zeggen, spijkerbroek en sneakers (yup, échte prepper kleding ^_~). Volgens kleding voorschrift draag ik daarboven een werkpolo met een witte doktersjas of 'driekwart jas'.

Het keding voorschrift houd ook in dat ik geen horloge mag dragen. Dat laatste spijt mij ten zeerste, temeer bewezen is dat een goede handhygiene doorslaggevend is in het verspreiden van ziekteverwekkers, niet het dragen van horloges. Maar afijn, voorschrift is voorschrift.

 

Wel ligt mijn tas altijd binnen handbereik, daarin natuurlijk mijn horloge en andere EDC die im niet op de man kan dragen.

@Lekker, die laarzen zijn gaaf. Daar ga ik ook eens naar kijken. Die kunnen ook prima onder mijn werkkleding ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ligt mijn tas altijd binnen handbereik, daarin natuurlijk mijn horloge en andere EDC die ik niet op de man kan dragen.

 

Ja, zo doe ik dat ook...een EDC met de spullen die je nodig hebt als er wat gebeurt.

Wat kleding, eten drinken, shelter, licht, ehbo, dat soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nomand_404 Dat was ook een beetje mijn insteek. Je kan je voorbereiden wat je wilt maar wanneer je afgesneden worden van je GHB en BOB terwijl je bijvoorbeeld enkel je kantoor pak aanhebt en misschien een EDC hebt dan sta je toch raar te kijken.

 

Ik ben zelf ook geen fan van camouflage kleding. In de stad nogal onnodig en geeft meestal de verkeerde uitstraling. Liever heb ik een paar onopvallende maar degelijke zwarte broeken. Op dit moment is het voornamelijk spijkerbroek, sneakers en pullovers. Niet echt iets waar je een nacht mee door kan halen in de herfst/winter.

Ik zal eens wat rondkijken op verschillende website, misschien een leuk idee voor een andere post...the office prepper outfit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aeschere, het is helaas niet haalbaar om mijn GHB altijd bij me te hebben. Maar hij ligt altijd wel in dezelfde ruimte, of op de afdeling. Deels voor de GHB spullen, deels voor de dure boeken die er in zitten. We maken er maar het beste van.

 

En een paar goede sneakers kun je toch makkelijk een nachtje in het bos doorbrengen? Ik doe niet anders. Bij echt slecht weer doe ik mijn oude werkschoenen aan, maar doorgaans zijn mijn sneakertjes prima. Een bijkomend voordeel van sneakers is dat ze niet veel herrie maken met lopen. Mijn werkschoenen (Bata's) klinken als klompen ^_^. Dus in het kader van opsec is er voor sneakers toch wel wat te zeggen.

 

Camo vind ik super interessant, maar niet om mee te lopen. Al is het op het moment wel een fashion statement om er wel in te lopen. Je ziet genoeg mensen met tassen met nep woodland erop. Of sneakers ^_^

 

Voor een echte Office Prepper is het misschien een idee om een GHB op de werkplek te houden. Dan heb je er drie: één thuis, één in de auto(?) en één op de werkplek. Bij een ramp is er dan altijd wel één in de buurt waarmee je veilig thuis kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag altijd tijdens me werk de verplichte fluoricerende EHBO/Ambulance kleding kom daar helaas niet onderuit maar heb achterin wel een EDC tas staan met daarin een setje kleding en een jas. Met schoenen heb ik dan weer wel mazzel want tijdens mijn werk moet ik goede veilligheidsschoenen hebben en loop dus op me werk met Magnums aan.

 

Greetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag prive Meindls en voor het werk legerkisten, maar worden vervangen voor zwarte Meindls. Verder altijd mijn edc op de man. GHB in de auto en mijn BOB thuis. Vind persoonlijk mijn edc het belangrijkste wat ik heb, omdat die altijd bij mij is. De samenstelling is nu voor 90% getest en gebruikt. Deze week wordt de laatste 10% aangevuld nav ervaringen tot nu toe. Ik draag geen camo prive. Maar heb wel een camo-broek voor in het bos. Betreft een Crye Precision Gen 3 Multicam broek. Geweldige broek. Wil deze alleen liever nog vervangen voor een worker in tan. Toch wat minder opvallend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorkleding op weg naar het werk. (behalve bij sneeuw) In mijn tas zit de ghb/edc/eten/drinken gereedschapjes.

Eenmaal op het werk gewoon spijkerbroek, tshirt kort of lange mouwen. Daar een winterjas en vest hangen en schoenen liggen. Momenteel vans, daarvoor all stars.

 

Binnen 10 minuten scheuren ben ik trouwens op mijn werk, dus uitgebreide ghb gebeuren heb ik niet in mijn werktas. Zaklampje, multitool en wat motorgereedschapjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...