Ga naar inhoud
GENEGEERD

Solar Cooker


Gast Toef

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat een techniek ook!

 

vind het hele pakket alleen zo groot maar als je dit zou kunnen opslaan in een blokhut bijv. kun je de hele SHTF uitzitten met warme maaltijden.

 

Weet je misschien hoe zwaar zoiets is?

 

Hij is ongeveer 61 x 12,5 x 20 cm en 3,6 kilo , dus het valt mee.

Op Amazon kost hij 269 dollar zag ik even snel, best wel prijzig nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toef @MyronPrps dit is een mooi systeem (heb hem al eerder gezien en bekeken) , maar je moet wel in je achterhoofd houden dat ondanks dat

we redelijk wat zonuren hebben en het systeem met een spiegel met een brandpunt werkt je er toch vanuit mag gaan dat hij in de wintermaanden wat minder presteert

en als het bewolkt en slecht weer is je een koude hap zult eten .

De gebruikte materialen van dit systeem zijn goed maar het lijkt me niet iets waar je mee gaat lopen sjouwen maar meer voor een vaste opstelling in een tuin of zo

(niet vanwege het gewicht want dat is relatief laag maar vanwege de constructie of je moet een hele goede kist of iets dergelijks hebben om hem te vervoeren

want echt robuust is het systeem niet in mijn ogen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels

 

Op de het filmpje hieronder zie je dat iemand hem gewoon aan zijn pack heeft hangen, dus wekken ze de indruk dat het constructief redelijk in elkaar zit hiervoor, dat hij minder goed bij bewolking werkt...no doubt ;)

 

Vind hem erg opzichtig ook, je loopt bijna met een spiegel op je rug :D Voor thuis of camping wel ideaal.

Maar de prijs......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de het filmpje hieronder zie je dat iemand hem gewoon aan zijn pack heeft hangen, dus wekken ze de indruk dat het constructief redelijk in elkaar zit hiervoor, dat hij minder goed bij bewolking werkt...no doubt ;)

Jaha, en Omo wast witter dan wit, zeker de vernieuwde versie.

 

Ik heb niets tegen nieuwe gadgets hoor, en ik ben ook fan van vele alternatieven voor koken, maar kijk wel door de reclame boodschap heen. Voor mij is in dit land de mini-houtbrander het beste alternatief. Er zijn er meerdere. Hout is hier altijd wel te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaha, en Omo wast witter dan wit, zeker de vernieuwde versie.

 

Ik heb niets tegen nieuwe gadgets hoor, en ik ben ook fan van vele alternatieven voor koken, maar kijk wel door de reclame boodschap heen.

 

Doe ik ook Stuudje, ben niet van gisteren. Ik zeg ook ze wekken de indruk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee jij bent niet van gisteren, dat geloof ik zo wel....maar wie weet enkele van de (jonge) meelezertjes.

Vandaar mijn opmerking.

 

Ja okee, dan is het voor hun nu zeker duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje je schreef overal is wel hout te vinden , nu ben ik iemand die kijkt naar het verleden en daar probeer van te leren .

Als je naar de honger winter uit ww2 kijkt dan zie je dat men in die tijd geen aardgas had , maar kolen , bruinkool ed stookte

en in die tijd was hout toch ook schaars .In die tijd was het lang niet zo druk bevolkt als nu ,was men veel minder luxe gewent als nu

en had iedereen nog een schoorsteen en kachel . Die kachels waren te groot om te stoken dus men maakte kleine noodkacheltjes

die men op de bestaande kachel plaatste en op het rook kanaal aansloten . dit deed men om minder hout te moeten stoken

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hongerwinter

http://www.tweede-wereldoorlog.org/hongerwinter-shmuelkoopman.html

. Punt is als je in een shtf situatie zou komen dan is zeker zonneenergie als een zonneoven en goede aanvulling lijkt mij .

ook koken in een thermofles ed zijn goede aanvullingen . @Toef wat je zelf aangeeft men laat wat zien ,maar een goed deuk ed in zo'n reflector alleen al geeft een aardig verlies aan warmte .

Maar zo'n semi parabool spiegel werkt wel goed , ik heb vroeger een keer zoiets gemaakt door een stuk triplex met aluminium folie

te beplakken en op de 4 hoeken een stukje vislijn te bevestigen en aan te spannen zodat je die holle spiegel krijgt en in het brandpunt

een dikke dunwandige buis gehangen en zonder dat deze was geisoleerd liep de temperatuur toch aardig op (was wel in de zomer )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, er zijn mij bijzondere opzethoutstokers uit de oorlog bekend.

Ook hooikistkoken is een goed alternatief...en ja na vijf jaar oorlog sloopte men alles voor hout.

Maar voor thuis kan je ook zelf een zonnekoker maken, daar hoef je niet zo'n duur ding voor onderweg voor te hebben.

En dat was de bedoeling van deze dure gadget voor onderweg, dacht ik...en dan is er hier in een niet-SHTF wel genoeg hout te sprokkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. @Wafels , door het ding op te zoeken via youtube kwam ik legio voorbeelden tegen hoe een semi parabool zelf te maken. Ik krijg ook zin in om zelf eens te gaan knutselen en stoeien :D

 

Zo zie je maar weer, hoe een "gadget" zoals dit ding, meer ideeen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...