Ga naar inhoud
GENEGEERD

Uitrusting kijfhoek ongeluk


prarco

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden, ik ben nieuw hier omdat ik na het lezen van dit artikel: http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=3152835 nogal geschrokken ben, ik woon namelijk vlak naast kijfhoek (vanuit mijn dakraam zie ik het spoor van kijfhoek liggen) en Ik zou graag voorbereid willen zijn op een 'ramp" in kijfhoek zoals bvb een omgevallen chloor wagon.

 

Ik dacht dat het grootste gevaar in een ongeluk zit waarbij giftig gas vrijkomt en daarom leek mij een gasmasker dus de meest noodzakelijke bewapening, maar nu is de vraag wat voor gas masker? voldoet een gas masker zoals deze misschien al:http://www.aliexpress.com/item/NEW-Anti-Dust-Paint-Respirator-Mask-Chemical-Gas-I-H1E1/1353390439.html

of moet het een duurder/beter gasmasker zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Helaas @prarco, dat is een stofmasker en daar heb je niets aan bij giftig gas. Daarvoor heb je toch echt een echt gasmasker nodig, met de juiste filters. Wat de juiste filters zijn ligt weer aan hetgeen waar je het masker voor wil gebruiken.

Rechts bovenaan vind je de zoekfunctie van het forum, er zijn al meerdere berichten geplaatst over gasmaskers, wie weet kan je daar de antwoorden vinden die je zoekt.

 

Als je bang bent voor een gevaar bij jou in de omgeving, is het misschien handig om ook een BOB samen te stellen. Heel simpel gezegd is dit een rugzak met daarin de benodigdheden die je nodig hebt op het moment dat je in haast je huis moet verlaten. Ook hier zijn veel topics over te vinden.

 

Daarnaast zou je je ook nog even voor kunnen stellen in het daarvoor bestemde gedeelte hier op het forum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo prarco, je vraag en onrust hierover hebben meer preppers.

 

Alleen is de oplossing erg lastig. Het is zinloos een gasmasker te bezitten als je niet weet welk gas er op dat moment een gevaar levert.

Elk masker en elk filter heeft beperkingen in bescherming. Dus het idee dat je veilig zit met een willekeurig masker is niet waar. Wanneer je een volledig gesloten ademhalings systeem zou hebben met beschermende kleding, dus vergelijkbaar met brandweer uitrusting, dan pas zit je in de veilige zone. Dat is alleen erg kostbaar, vergt training en vergt onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen masker die bijvoorbeeld meerdere filters achter elkaar plaatst? je zit natuurlijk ook nog met ontploffingsgevaar en dergelijke?! maar hier kan je denk ik weinig tegen doen?

Kijk naar de link in mijn eerste berichtje in dit draadje.

Daar kun je een kleine selectie zien van wat een deel van je probleem zou kunnen oplossen, afhankelijk van het scenario.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen masker die bijvoorbeeld meerdere filters achter elkaar plaatst? je zit natuurlijk ook nog met ontploffingsgevaar en dergelijke?! maar hier kan je denk ik weinig tegen doen?

 

Zorg dat je vlucht route's weet, in verschillende richtingen, en spring super snel in je BOV met je BOB en weg wezen daar! als je me nu gaat vragen wat een bov en een bob is, dan ga ik jou vertellen dat we een zoekfuncie hebben :o rechts boven in het menu. Op mijn menu staat nu een lekkere hutspot op het gas namelijk, succes! :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je vlucht route's weet, in verschillende richtingen, en spring super snel in je BOV met je BOB en weg wezen daar! als je me nu gaat vragen wat een bov en een bob is, dan ga ik jou vertellen dat we een zoekfuncie hebben :o rechts boven in het menu. Op mijn menu staat nu een lekker hutspot namelijk, succes! :cool:

 

Dat had ik al gezegd!!! :mad:

 

Smakelijk :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat in geval van chloorwagon in ongeluk.. Je vooral snel vervoer nodig hebt. Get the F*CK out of there and quick.

Op deze site is echt veel te vinden, denk zelfs dat alle antwoorden van je vragen al ergens staan. Die zoekfunctie is echt handig hoor :)

 

En Doomsday preppers is niet echt betrouwbaar.. Het is meer leedvermaak in mijn ogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagons met gevaarlijke inhoud worden niet geheuveld op kijfhoek.

Jammer is wel dat bv de schuilgelegeheid op kijfhoek zelf vol staat met ....... oud meubilair.

 

Grootste risico zit in het transport zelf. En dan met name gestoorde personen. Vandaar dat plaats noch tijd van te voren bekend zijn.

Geld bv ook bij transporten van defensie. Dat valt pas op op het moment dat er een apache meevliegt.

 

Windzak en volgetankte auto is het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @prarco,

Welkom op dit preppers forum.

Je kan hier een schat aan informatie vinden met meer dan 11.000 onderwerpen en meer dan 300.000 berichten kan je hier

uren ( eigenlijk dagen zo niet weken ) doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site.

Er is zoveel informatie te vinden hier, dat je tijd te kort komt.

Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op, voor je het weet ben je het ook:o

 

 

Kijk ook eens op :Forum - Preppers.nl FAQ

Hier kan je antwoorden vinden op vragen over hoe het forum werkt. Gebruik de links of de zoek box hieronder om je weg door het forum te vinden.

 

Met vriendelijke groet, Popeye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...