Ga naar inhoud
GENEGEERD

DD jungle hammock of DD travel hammock (of een andere?)


caitlin

Aanbevolen berichten

Met welke hangmat hebben jullie een goede ervaring?

Op dit moment twijfel ik tussen de DD jungle (lichtgewicht) en de dd travel omdat deze ook als bivi te gebruiken zijn.Het voordeel van de jungle lijkt me dat deze modulair is en je zo dus in de winter de klamboe thuis kunt laten. Het voordeel van de travel is natuurlijk de prijs :)

 

Heeft er hier iemand een van deze hangmatten en wat is jullie ervaring hier mee?

 

alvast enorm bedankt

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Met welke hangmat hebben jullie een goede ervaring?

Op dit moment twijfel ik tussen de DD jungle (lichtgewicht) en de dd travel omdat deze ook als bivi te gebruiken zijn.Het voordeel van de jungle lijkt me dat deze modulair is en je zo dus in de winter de klamboe thuis kunt laten. Het voordeel van de travel is natuurlijk de prijs :)

 

Heeft er hier iemand een van deze hangmatten en wat is jullie ervaring hier mee?

 

alvast enorm bedankt

 

:)

@Vempain en @carismo hebben verstand van hangmatten.

 

Stel jezelf even voor in de voorstelronde?

 

http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde

Link naar reactie
Delen op andere sites

dd hammocks hebben goede hangmatten qua prijs/kwaliteit.

 

Ik heb niet de jungle of de travel maar de frontline (hangmat met mozzynet) en gebruik apart een tarp, vind ik een betere opstelling omdat je onder je nog een ruimte hebt om je materiaal droog te stallen (ook aangeraden om een grondzeil te gebruiken tegen de condens van het gras in de avond

De frontline is wel ademend(dus wel niet volledig waterdicht) handig voor in de zomer maar kan ook als bivi gebruikt worden mits een grondzeil. Wil je zonder grondzeil werken dan kan je gaan voor de dd travel hammock die is waterdicht, maar in de zomer iets minder comfortabel wegens condens (zweetcollectie in de hangmat zelf)

Voor in de winter gebruik ik de camping hammock (zonder mozzynet) in combinatie met een tarp en grondzeil.

--> afbeelding van de setup :

http://preppers.nl/forum/threads/12596-Tarp-setup?p=347692&viewfull=1#post347692

 

ik kan de camping hangmat(ook waterdicht) ook als grondzeil gebruiken, alsook als bivi of om eventueel je materiaal droog te houden of om deze van de grond te houden door deze naast je op te hangen. die kost minder dan 30 euro. In beide hangmatten gebruik ik nog wel een foam matje voor het comfort en deze spreidt de hangmat al een beetje.

 

Heb dus zelf geen jungle hammock maar voor het zelfde geld kan je de setup als ik aanschaffen (frontline hammock +campinghammock+ tarp) De tarp is ook groter en bestrijkt meer ruimte voor je materiaal. beide hangmatten hebben een dubbele laag voor een isolerende laag tussen te plaatsen.

 

Food for thoughts

 

het verschil

jungle hammock

jungle_hammock7.jpg

 

travel of frontline met tarp

2677611.jpg.79a2e9cb66d606be63b29e5178d73753.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Floshtf waar gaat jouw voorkeur naar uit? Ik wil in ieder geval een underquilt halen tegen cbs (cold butt syndrome) en voor de kids heb een ik een hangmat van ebay gehaald waar ik een SPE in wil maken (http://www.tothewoods.net/HomemadeGearSPE.html) De hangmat van ebay was 25 euro en er zit al een ingebouwde klamboe aan. Voor mij waarschijnlijk te smal om goed schuin te liggen, maar voor de kids zou het prima moeten zijn.

 

Zit ook te kijken naar whoopieslings en treehuggers, ben er niet overuit of ik het gewoon kant en klaar ga bestellen of zelf ga maken. Hier staat het waarschijnlijk met het succes van het ophangen, als dat teveel geklooi is zal ik mijn enthousiasme verliezen hahaha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij tot nu toe aansprak aan de jungle was ook de ruimte die het leek te hebben! Ik ga eens wat reviews kijken over de frontline en camping thanx! Welke tarp en grondzeil gebruik jij Carismo? is er daar nog iets waar ik bij op moet letten in combo met een hangmat? (behalve het gewicht?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij tot nu toe aansprak aan de jungle was ook de ruimte die het leek te hebben! Ik ga eens wat reviews kijken over de frontline en camping thanx! Welke tarp en grondzeil gebruik jij Carismo? is er daar nog iets waar ik bij op moet letten in combo met een hangmat? (behalve het gewicht?)

 

Dat je ook extra touw voorziet om deze op te hangen alsook om deze met haringen vast te zetten, alsook extra stevige haringen kan geen kwaad die van dd hammock zijn wat aan de kleine kant. ik gebruik ook extra touw om een soort van adapter te maken zodat het touw van de hangmat droog blijft.

 

Tarp-4.jpg.d093b591d5d4c6950b2978981d557ce8.jpg

 

 

Ik gebruik gewoon een goedkoop grondzeil van 2 op 3 uit de zelfbouwmarkt waar ik de randen heb behandeld met een anti tekenmiddel.

 

de tarp in de gesloten configuratie voor de winer is een 4x4 meter, in de zomer gebruik ik een open ruit config met een 3x3 beide zijn dd hammock tarps, ik heb ook nog de 3 x 4,5 maar die heb ik nog niet in combinatie met een hangmat gebruikt, wel als losse shelter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een reden waarom je niet voor whoopieslings hebt gekozen? Ik denk dat ik misschien beter jouw voorbeeld kan volgen, Voor nu een zomer hangmat aanschaffen en straks als het weer kouder wordt een x een camping erbij halen. scheelt een boel in kosten en met grondzeil kun je inderdaad altijd nog je hangmat als bivi neerzetten, hier heb ik niet aan gedacht! Is het mogelijk om 2 hangmatten onder 1 tarp te hangen? al ligt dat natuurlijk aan de bomen die er zijn en op welke afstand ze staan, maar als je naast elkaar een paar bomen kunt vinden, zou de 4 bij 4 tarp dat redden? of is het dan beter om een 4,5 bij 3 te halen? Kun je wat meer vertellen over de kou? wat ik tot nu toe heb gelezen is dat het met een matje alleen vrijwel niet te doen is in een hangmat, hoe ervaar jij dat? Dankjewel voor je snelle antwoorden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)

@Vempain en @carismo hebben verstand van hangmatten.

 

Stel jezelf even voor in de voorstelronde?

 

http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde

Zoveel verstand heb ik niet van hangmatten.

Oke we hebben wel jaren achter elkaar iedere dag in een hangmat geslapen

En voor mij zelfs in de meest "aparte" slaaphoudingen en wist ik het zelfs nog te presteren om op m'n buik te kunnen slapen in de hangmat :o

Alleen was dat een andere hangmat als de DD Hammock's dus daar kan ik geen tips over geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een reden waarom je niet voor whoopieslings hebt gekozen? Ik denk dat ik misschien beter jouw voorbeeld kan volgen, Voor nu een zomer hangmat aanschaffen en straks als het weer kouder wordt een x een camping erbij halen. scheelt een boel in kosten en met grondzeil kun je inderdaad altijd nog je hangmat als bivi neerzetten, hier heb ik niet aan gedacht! Is het mogelijk om 2 hangmatten onder 1 tarp te hangen? al ligt dat natuurlijk aan de bomen die er zijn en op welke afstand ze staan, maar als je naast elkaar een paar bomen kunt vinden, zou de 4 bij 4 tarp dat redden? of is het dan beter om een 4,5 bij 3 te halen? Kun je wat meer vertellen over de kou? wat ik tot nu toe heb gelezen is dat het met een matje alleen vrijwel niet te doen is in een hangmat, hoe ervaar jij dat? Dankjewel voor je snelle antwoorden!!!

 

Ik weeg meer dan 100 kg en over de meter 80 lengte , die whoopies , ik dacht dat je daarvoor de main cordage uit je hangmat moet halen waardoor de hangmat aan de uiteinden smaller wordt dus minder comfortabel. je kan de touwen van je hangmat vanuit 1 punt laten vertrekken (whoopie principe) maar deze ook spreiden wat het slaapcomfort bevordert.

 

Meerdere hangmatten hangt af van hoe idd de bomen staan. alsook de te overbruggen ruimte met een tarp... zelf ben ik momenteel iets aan het ontwerpen om een mobiele opstelling (op een aanhanger) waar minstens 2 hangmatten aan kunnen hangen, voor het geval er geen geschikte bomen zijn.

ik heb voor de verschillende tarpen gekozen om meerdere opstellingen te kunnen doen. Alsook in de zomer heb ik de 4x4 als schaduwdoek gebruikt. maar je moet natuurlijk ook naar je budget zien. Bij het ophangen van je tarp adviseer ik ook een ridgeline te gebruiken en je tarp erover heen te hangen zo heb je een touw om de elastische banden van je mozzynet aan te hangen en zonder dit kan je bv je lampje eraan hangen en in de dag heb je een effectieve drooglijn voor je handdoek .

 

Ik gebruik zowel in de zomer als in de winter een foam matje met een reflecterende kant aan (en draai deze om naargelang de koude) en in mijn slaapzak (pod xl) neem ik een extra fleece deken (is in het begin wel beetje uitzoeken hoe je met in z'n geheel in die hangmat kruipt) en heb tot -10° geen last gehad van de kou --> slapen in short en lichte trui of hoody met zakje (voor mij persoonlijk om m'n mobiel niet te laten bevriezen)). Wel is het aan te raden de slaapzak vooraf op te warmen door een warme canteen erin te leggen anders zal je alsog eerst een beetje moeten frictiewarmte moeten creëren met de fleece in de slaapzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Kijk @caitlin , als je een @ voor iemands naam zet, zonder spatie en met goede spelling, dan krijg je een mention-bericht.

 

Voor Quote is er een aparte knop. Hoeft niet alletwee tegelijk. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste hammock was een DD travel oud model met waterdichte bodem, denk dat deze te vergelijken is met het huidige bivi model.

Hiermee had ik echter problemen met condensatie, werd wakker in een natte slaapzak, en de extra functie, dat je het ook als bivi op de grond kan gebruiken had ik nooit nodig.

Ben dan overgestapt naar een clarks hammock, hier niet zo gekend, super tevreden van, enkel de prijs valt tegen, zeker vanwege de hoge douanekosten die ik bij bestelling niet verwacht had.

 

001.jpg.e55957f7506b3ef52e0ca5a181bd990d.jpg

 

002.jpg.5b78259b144a37aff8ac2dae1aebdf4d.jpg

 

003.jpg.71d3e0520e618349179641f53030f836.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Floshtf waar gaat jouw voorkeur naar uit?

 

Nou, zelf al een tijdje af en toe aan het kijken nu wat serieuzer. Ik vind de optie, van gebruik als hangmat en bifi ook aantrekkelijk bij een hangmat. Jungle kwam toen naar voren maar Carismo gaf mij wat nieuwe inzichten.

Er zijn redelijk wat verschillende manieren, gewichten, merken etc. Zie je dat wel zitten, hangmatten voor de hele familie?

Hier nog een site over hangmatten: http://theultimatehang.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of de hele familie mee doet. Ik begin met mezelf en 1 voor de kids (neem maar 1 kind per x wildkamperen mee) en als er straks meer mee willen en manlief ook mee wilt zien we dan wel weer hoe of wat. Voor shtf is het waarschijnlijk lichter om een grotere tent of tarp mee te nemen. Dan allemaal een hangmat en tarp. Ik zie wel hoe het loopt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de DD frontline met dd tarp 3x3. Heb er wel whoopies & treehuggers bij besteld voor het gemak :D Thanks @carismo voor je uitgebreide uitleg! Ik heb een close foam pad voor yoga maar heb ook een underblanket gehaald dus misschien heb ik het matje niet nodig :)

Heb nog 30 meter paracord hier liggen en heb stevigere haringen besteld. (En ook een quilt voor in de hangmat) Damn-it, hopelijk slaapt de hangmat zo goed dat het mijn rib uit mijn lijf verzacht hahahaha.

 

Ik denk dat hij deze week binnen komt en ben erg benieuwd hoe "fool-proof" het is. Voor het huis staan wat bomen maar die zijn redelijk dun, dus ik denk dat ik opzoek moet naar een andere "test hangplek"

 

*excited* :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de DD frontline met dd tarp 3x3. Heb er wel whoopies & treehuggers bij besteld voor het gemak :D Thanks @carismo voor je uitgebreide uitleg! Ik heb een close foam pad voor yoga maar heb ook een underblanket gehaald dus misschien heb ik het matje niet nodig :)

Heb nog 30 meter paracord hier liggen en heb stevigere haringen besteld. (En ook een quilt voor in de hangmat) Damn-it, hopelijk slaapt de hangmat zo goed dat het mijn rib uit mijn lijf verzacht hahahaha.

 

Ik denk dat hij deze week binnen komt en ben erg benieuwd hoe "fool-proof" het is. Voor het huis staan wat bomen maar die zijn redelijk dun, dus ik denk dat ik opzoek moet naar een andere "test hangplek"

 

*excited* :D

 

Goede keuze, is z'n geld waard.

 

Dat yogamatje zorgt voor een betere spreiding van de hangmat wat het beklemmende gevoel ook een stuk zal vermideren (als je brede schouders hebt :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DD Travel met een tarp. Daarbij een goedkoop nethangmatje voor de bagage.

De Sleeve vind ik makkelijk. (Ik ben nogal lui).

En een klein klein grondzeiltje voor als ik met blote voeten uit bed stap is ook wel ideaal.

Mijn argument voor de Travel was de dubbele waterdichte basislaag. Dus ook als bivi goed te gebruiken.

Moe en snel snel slapen/schuilen. Maar inderdaad, kans op condens.

Als het moet kun je zelfs tussen de twee waterdichte basislagen kruipen.

Al kun je ook met een tarp een goed en snel schuilbivak maken. Maar die sjouw ik niet altijd mee. @carismo Geeft een mooi overzicht van de opties.

 

Bivak-ff-snel.jpg.e03161d8f5d712026359178021d8192d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...