Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

jobs

US 'recovery' is een recessie

Recommended Posts

Er zijn nu cijfers en plaatjes verschenen die (keihard) bevestigen dat de VS toch ecnt aan een recessie zijn begonnen.

Hoe diep gaat die recessie zijn?

Hoe lang gaat e.e.a. duren?

Was men al hersteld van de vorige recessie? (zie aantal uitkeringsgerechtigden c.q. aantal banen)

Zie http://www.zerohedge.com/news/2015-04-09/recession-20-abysmal-wholesale-sales-join-factory-orders-confirming-us-economic-cont

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Er komt zwaar weer aan, dat biedt dan weer enkele opportuniteiten. Binnenkort is er in de VS verhoging van de intresten, stilaan steekt de vrees voor inflatie de kop op. Om de te onderdrukken komt er een intreststijging. Die intreststijging komt er wellicht kort na de zomer of in de herfst. Als dat het geval is, dan zal de goudprijs mijn inziens fors stijgen.

Er zijn nog enkele andere factoren die beginnen te spelen :

- De Grieken zien binnenkort wellicht een bail-in, dan zullen mensen bemerken dat spaargeld niet zo veilig is.

- De Europese beurzen vieren hoogtij. Alleen groeien bomen niet tot in de hemel, dus komt er een forse correctie. Ik ben stilaan mijn posities aan het liquideren. 75% heb ik intussen van de hand gedaan of afgedekt met stop-loss of stop-limiet orders.

Deze post delen

Er komt zwaar weer aan, dat biedt dan weer enkele opportuniteiten. Binnenkort is er in de VS verhoging van de intresten, stilaan steekt de vrees voor inflatie de kop op. Om de te onderdrukken komt er een intreststijging. Die intreststijging komt er wellicht kort na de zomer of in de herfst. Als dat het geval is, dan zal de goudprijs mijn inziens fors stijgen.

- De Grieken zien binnenkort wellicht een bail-in, dan zullen mensen bemerken dat spaargeld niet zo veilig is.

- De Europese beurzen vieren hoogtij. Alleen groeien bomen niet tot in de hemel, dus komt er een forse correctie. Ik ben stilaan mijn posities aan het liquideren. 75% heb ik intussen van de hand gedaan of afgedekt met stop-loss of stop-limiet orders.

Dat goud gaat stijgen door een op handen zijnde interest stijging zie ik niet. Maar goed dat ter zijde.

Dat geld dat vrijkomt vanuit de gesloten posities. Last je dat op de rekening staan? Dat bijt immers met jouw tweede punt. Dat spaargeld niet meer zo veilig is.

Ik wil zelf ook best wat aandelen verkopen maar vind spaargeld geen alternatief.

Deze post delen

De FED heeft wel aangegeven de rente te willen verhogen maar bij een recessie gaan ze dat echt niet doen. 1% renteverhoging en de VS kan hun eigen rente op de staatsschuld niet eens meer betalen. Goud gaat dan knallen, dat is zeker maar er bouwt zich al een tijdje een bubbel op waardoor goud momenteel nog steeds te laag staat gewaardeerd.

Grieken hebben hun Euro's van de bank gehaald niet alleen omdat ze bang zijn dat de banken omvallen. Ze verwachten, er is een kans, dat ze uit de euro gaan. Dan hebben ze een Drachme die flink gaat devalueren. Dan kun je maar beter een stapeltje euro's hebben liggen.

Daarnaast betaalt bijna niemand meer belasting in Griekenland. Ook de mensen die het nog kunnen betalen bouwen een schuld op bij de belastingdienst. Rechters zetten mensen niet meer uit hun huizen. Dat betekent dat er weinig of niets binnenkomt en Griekenland echt100% afhankelijk is van de EU. Een schuld in een Drachme die keer op keer devalueert kun je straks met een stapeltje euro's inlossen.

Het is natuurlijk DE manier een regering om zeep te helpen. Als we hier allemaal ons geld van de bank afhalen en iedereen stopt per direct met het betalen van belastingen. Dan heb je binnen een paar weken een regering op de knieën.

Deze post delen

Op http://www.financeandeconomics.org/confusion-over-us-unemployment/ meldt Alasdair Mcleod wat pakkende getallen over de arbeidssituatie in de VS behorend bij deze recessie.

Zijn concluderende vraag:

Is this confirmation of an economy about to slide?

Maybe, but unemployment statistics are too unreliable as an indicator and should never have been adopted as a policy tool.

Deze post delen

Net nog een paar van die you tube filmpjes gezien..............

Als dat ons voorland is, nou, daar word je niet vrolijk van.

Al die daklozen, levend in busjes, auto's en op straat.

En daar worden ze ook nog voor in de cel gedonderd, want slapen op straat, tja, dat mag niet meer in veel steden.

The American Dream, yeah right.............

Deze post delen

Net nog een paar van die you tube filmpjes gezien..............

Als dat ons voorland is, nou, daar word je niet vrolijk van.

Al die daklozen, levend in busjes, auto's en op straat.

En daar worden ze ook nog voor in de cel gedonderd, want slapen op straat, tja, dat mag niet meer in veel steden.

The American Dream, yeah right.............

Ook in onze streken zie je dat steeds vaker. De snelweg E17 Kortrijk-Parijs, over hele stukken zie je 'sloppenwijken' ontstaan naast de snelweg. Dit was tot een paar jaar geleden ongezien. Ook in Vlaanderen zie je steeds vaker onderkomens van daklozen. Het duidelijkste bewijs dat steeds meer mensen tussen de mazen van het net vallen. Het feitelijke failliet van onze maatschappij.

Deze post delen

De aarde is van iedereen.

Er zijn mensen die zich hiervan 'eigenaar'/ beheerder hebben gemaakt.

Als je dat doet dan ben je ook verplicht voor deze mensen te zorgen

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...