Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kwaliteitszaklamp zonder batterijen


Jacob

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik kreeg jaren geleden via mijn werk een merkloos apparaatje. Radio en zaklantaarn. Je denk dan, ja het zal wel.

Met het zwengeltje, honderd keer draaien, 6 uur muziek. Bij voldoende zonlicht, constant radio.

Ik heb nooit uitgevogeld hoe lang de lamp het doet, maar goed, hoe lang heb je licht nodig..?

Elke vakantie gaat ie dus mee op reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lidl-batterijen van het merk Aerocell schijnen verrassend goed te zijn. Zorg dat je altijd een paar reserve in auto en jaszak hebt en de zaklamp zal je niet snel in de steek laten.

 

Knijpkatten hebben allemaal kwetsbare radertjes. Als die kapot gaan, en dat doen ze op den duur allemaal, zit je alsnog zonder licht. Ik hou het daarom maar op een LED-lamp op Lidl-batterijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja...supergoede lamp.Ik gebruik hem bijna dagelijks.

Er is me wel verteld dat na een jaar of drie je toe bent aan een nieuwe. Maar goed, dan nog, goede lamp.

Is in vier lichtstanden te zetten, ook erg fijn.

 

Er zitten in de waka waka standaard NiMh AAA batterijen die te vervangen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enigste waar ik moeite mee heb is dat bij dit soort zaklampen het mechanisme van tandwieltjes, asjes en draai hendel alles allemaal kunststof is

en hoe sterk dat is ?? gelagerd is er niets Ik weet dat zowel de tandwieltjes welke ook kunststof zijn best lang mee zullen gaan maar de draaihendel alsook de asjes

daar ben ik niet zo zeker van aangezien je (ik ben ouderwets :) ik zie graag lagers en metalen asjes) zoiets aanschaft voor een slechte tijd /situatie wil je toch zekerheid hebben . Hetgeen je doet met deze dingen een lege batterij

elimineren maar dan vind ik wet dat de hele lamp degelijk moet zijn . Ik heb ook een paar van die dingetjes en ja ze werken goed maar dat is onder gewone omstandigheden

IK heb zelfs nog een knijpkat uit WW2 die het nog doet ,maar dat is een geheel metalen lamp .Lang niet zo efficient (elektrisch gezien ,lampje en zwakke magneet) als die van

tegenwoordig maar wel oerdegelijk :rolleyes:

Wat ik hier mis is een ''shaker'' zaklamp ( http://www.shake-flashlights.com/how-they-work.html )

Ook niet zo efficient (in energie omzetting ) als de dynamo lampjes maar ook wel oerdegelijk ( eventueel zelf te maken) en te repareren mocht er uberhaubt iets aan kapot gaan

maar dit laatste zal niet het geval zijn denk ik want er zit weinig in wat kapot kan gaan . de spoel is een vast iets wordt niet mechanisch belast , de magneet wordt enkel maar van links naar rechts

geschud en de diode brug of de Leds kan ook weinig stuk aan gaan . De opslag van energie is een kleine NimH cel of een super condensator

http://www.audio-online.nl/zaklamp-shaker.html

 

http://www.olino.org/articles/2010/01/31/go-green-schudzaklamp-large

Wat betref batterijen in een zaklamp hebben , het is beter om de batterijen uit de lamp te laten en goed apart verpakt erbij te bewaren want er bestaat altijd de kans

van een kleine lekstroom als ze in de zaklamp zitten door ze apart te verpakken sluit je dit uit , tevens soms gaat een batterij spontaan kapot en zit hij in je zaklamp

dan is vaak door de corrosie je zaklamp ook kapot .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...