Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lockpicks


Aanbevolen berichten

@Nomad_404

Ik heb weleens gehoord dat je een hangslot ook kunt openen met een theedoek... door de doek met kracht/snelheid door de ring te trekken. Waar of niet waar :confused:

 

Dit heb ik vaak geprobeerd, werd vroeger in het leger ook zo uitgelegd. Ik vermoed dat de sloten tegenwoordig beter zijn. Werkt een beetje als een goedkoop fietsslot. Achterwiel optillen, stukkie rennen en op de grond drukken. Open is het slot.

Zo is het ook de bedoeling met die handdoek. Er doorheen halen, dan tot het hoogste punt tillen, en dan zo hard mogelijk met je hele gewicht de handdoek naar beneden slaan met heel je gewicht.

 

p.s. die handdoek methode is mij nooit gelukt.

 

Wel andere methodes, maar die zet in maar niet online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dit heb ik vaak geprobeerd, werd vroeger in het leger ook zo uitgelegd. Ik vermoed dat de sloten tegenwoordig beter zijn. Werkt een beetje als een goedkoop fietsslot. Achterwiel optillen, stukkie rennen en op de grond drukken. Open is het slot.

Zo is het ook de bedoeling met die handdoek. Er doorheen halen, dan tot het hoogste punt tillen, en dan zo hard mogelijk met je hele gewicht de handdoek naar beneden slaan met heel je gewicht.

 

p.s. die handdoek methode is mij nooit gelukt.

 

Wel andere methodes, maar die zet in maar niet online.

 

Omdat ik het ook weleens geprobeerd heb, maar altijd onsuccesvol, vraag ik me af wat een ervaren lockpicker ervan vindt.

Bedankt dat je je ervaringen met me deelt, en mijn ervaring hierin bevestigd.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fietsslot. Achterwiel optillen, stukkie rennen en op de grond drukken. Open is het slot.

weg is het wiel bij mijn fiets, haha

 

 

qua theedoek; heb ik het goed dat het eigenlijk een alternatieve methode is dan er met een grote hamer op beuken (alleen stiller, en zonder zichtbare deuk)

dan zou het op de meest gangbare wel moeten werken mits genoeg kracht..

werkte in ieder geval op een hangslot bij m'n vorig werk een hele tijd terug waarvan we de sleutel afgebroken hadden... moesten enkel een grotere hamer gebruiken met beitel.

3x meppen en "klik!" open!

 

daarna heb ik het lockpicken als hobby beginnen doen en weet ik al betere methodes, haha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even voor je gekeken @CrossbowClan.

Als je net begint heb je (naar mijn mening) iets van een rake nodig en iets van een hook. Daarnaast een goede selectie aan tension wrenches.

De Grad zou ik niet nemen, die pincet heb je voorlopig niet nodig.

De Kick Start is leuk, maar voor een paar euro meer heb je de Tuxedo, die heeft twee picks meer en een handig hoesje.

Ik heb het hoesje van de Tuxedo en de Sentry Case, maar de Tuxedo hoes is compacter en geeft goede bescherming voor je picks.

Qua tension wrenches zijn alle setjes hetzelfde.

 

Als je het geld hebt loont het de moeite ook de flat tension wrenches mee te bestellen. Deze kun je in het midden van de cilinder zetten en geeft je veel meer ruimte in het slot. Met €15,- zijn ze stevig aan de prijs, dat weet ik. Maar ik zou ze niet meer willen missen.

 

Met een theedoek kan ik alleen sloten schoonmaken ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Vaak hoor / lees je dat er geen Nederlands woord is voor de term "lockpicken" Daarom stel ik "slotpeuteren" voor.

 

Vind ik wel een goede!

 

Alleen blijft het verwarrend, ook met de Engelse term..

 

Omdat lockpicking of slotpeuteren eigenlijk maar 1 techniek is om sloten te bemeesteren.

Het gaat dan om het lock picken van cilindersloten of plaatjescilindersloten.

 

Hier worden dan speciale lockpicks voor gebruikt om de pinnen of plaatjes

in het slot naar de juiste positie te peuteren.

 

Maar in mijn beleving is lockpicking veel meer dan 1 techniek..!

Lockpicking is (voor mijn idee) nieuwsgierig zijn naar fysieke veiligheid, het bestuderen, ermee spelen en uitdagen!

 

De "lockpick" techniek is zo populair dat het eigenlijk een verzamelnaam is geworden voor alles wat te maken

heeft met het hacken van fysieke veiligheid. "Mechanisch hacken" zou nauwkeuriger zijn :D

 

Alleen jammer dat hacken tegenwoordig ook al een hele negatieve lading heeft bij veel mensen door hoe het in de media wordt gebruikt.

Oorspronkelijk was hacken, een term gebruikt door nerds als ze een hack gevonden hadden. Een hack is een verbetering voor iets.

 

Bijvoorbeeld een telefoon die gemaakt is om te bellen zo beïnvloeden dat hij ook als rekenmachine gebruikt kan worden of

om een spelletje mee te spelen ofzo. Alleen later veranderde dat naar iets te slim af kunnen zijn en nu zie je het in de

media alleen nog maar als een of andere kwaadaardige schurk een bank te slim af is en gevoelige informatie steelt.

 

Maar eigenlijk was het iets heel positiefs en heeft het tot eigenlijk elke technologische ontwikkeling geleid die we vandaag de dag zien.

Speels, nieuwsgierig, kijken wat er allemaal mogelijk is met een beetje creativiteit en zelfvertrouwen.

 

Dusssssssssss ik vind slotpeuteren maar ook mechanisch hacken beide nog steeds niet de ideale term :p

Maar ik heb ook geen goed alternatief :p Ga ik nog even over na denken :D

 

P.S. Excuus voor de externe links en overdreven tekst opmaak.. Heeft allemaal het doel om beter over te brengen wat ik probeer uit te leggen.

En sorry als ik betweterig overkom, ik probeer alleen mijn perspectief te delen en wat achtergrond informatie te geven :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

+100 voor slotpeuteren @Dreutel!

Mensen in de trein kijken me aan of ik niet goed ben, zit te huilen van het lachen.

 

Eigenlijk maakt het niet uit wat voor slot je aan het openmaken bent. In vrijwel alle gevallen zit je met je gereedschapjes in een slot te friemelen. Maar omdat slotje friemelen mischien een beetje dubieus is ("Heeft u nog hobbies meneer?" "Nou, ik mag in mijn vrije tijd graag aan kleine slotjes friemelen") stel ik voor slotpeuteten op te nemen in de eerstvolgende editie van de Dikke Van Dale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

+100 voor slotpeuteren @Dreutel!

Mensen in de trein kijken me aan of ik niet goed ben, zit te huilen van het lachen.

 

Eigenlijk maakt het niet uit wat voor slot je aan het openmaken bent. In vrijwel alle gevallen zit je met je gereedschapjes in een slot te friemelen. Maar omdat slotje friemelen mischien een beetje dubieus is ("Heeft u nog hobbies meneer?" "Nou, ik mag in mijn vrije tijd graag aan kleine slotjes friemelen") stel ik voor slotpeuteten op te nemen in de eerstvolgende editie van de Dikke Van Dale.

 

HAHA Leuke gedachte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs the SHTF heeft plaatsgevonden (wil je niet lang ergens staat pielen?) meestal dan

 

als je haast heb en lawaai geen probleem is zou ik toch eerder een goede betonschaar (voor losse sloten)

of een koevoet

Of bij hout gewoon een bijl prefereren. (gaat vele malen sneller)

 

De meeste deuren in een houte of kunststof sponning krijg je "vrij" makkelijk met beetje koevoet en geweld open

(en anders een raam ofzo ernaast pakken maar binnen komen gaat dan wel lukken)

 

Er zijn maar weinig gevallen dat een lockpick echt helpt (in mijn optiek dan?)

en meestla staan er in dat soort plaatsen belangerijke spellen en zorgen ze voor meerdere beveiligingen :)

 

Probleem is dat wanneer je geweld gebruikt om iets te openen, men ook gelijk weet dat je er geweest bent... Als je pickt en vervolgens netjes afsluit heb je dat al een stuk minder snel... (let wel dat je ook met lockpicks een slot zodanig kan beschadigen dat het niet meer werkt. En dat zolang er nog forensisch onderzoek mogelijk is, er sporen van jou stalen tools te vinden zijn in het zachtere koper/messing van de pinnen in een slot)

 

 

tot je na een half uur pielen in het slot eindelijk het contact kan omdraaien, kom je er achter dat de startblokkering niet het signaal heeft gekregen van de originele sleutel en de auto alsnog niet start....

 

Dus pak je de oudste auto die je vinden kan!... Normale picks gaan je hier niet helpen trouwens, wellicht wafelpicks wel en anders een set "jigler keys"... moet zeggen het is erg tof om in je eigen auto rond te rijden met de sleutels in je broekzak...:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus pak je de oudste auto die je vinden kan!... Normale picks gaan je hier niet helpen trouwens, wellicht wafelpicks wel en anders een set "jigler keys"... moet zeggen het is erg tof om in je eigen auto rond te rijden met de sleutels in je broekzak...:cool:

 

Ik had vroeger een trabant...

Daarbij schroef je 2 schroefjes los en gebruik je vervolgens het volledige slot als sleutel.. Start hem ook prima! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga op zoek naar een oudere Opel Corsa of Tigra: deze kun je starten door de schakelaar van de alarmlichten andersom op de connector te zetten. :D

(Echt waar: ik heb het zelf geprobeerd toen ik nog een Tigra had).

 

Wel even het stuurslot mollen en aanlopen want je hebt natuurlijk geen startmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...