Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Jesus

AIVD op Preppers.nl

Recommended Posts

Hoe groot achten jullie de kans dat de AIVD bijvoorbeeld IP adressen logt van deze website,

of andere gegevens, zoals aankopen van woningen in het buitenland, het sparen van goud/zilver,

of de bouw van een bunker?

Ik vermoed zelf dat het een kleine moeite is om informatie van deze site te gebruiken en

te inventariseren wie wat doet en dat deze informatie gebruikt kan worden tijdens SHTF.

Zeker in het geval van 'buitengewone omstandigheden' - onder het mom

van artikel 26 noodwet dat bijvoorbeeld de overheid je goud mag confisceren.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik denk 100%. In ieder geval wordt het verzameld maar of ze hier daad werkelijk iets direct meedoen denk ik niet. Tenzij het een gevaar gaat opleveren.

Deze post delen

De amateurs van de AIVD houden elke site van mensen die out of the staatsbox denken in de gaten.

Hun denkvermogen en tekort aan kwaliteiten binnen die staatsgroepering geeft al aan dat ze voor de grote groep alternatieve denkers en doenders geen gevaar opleveren...behalve op onze lachspieren uiteraard.

Deze post delen

@Jesus, hier gaan we het niet te lang over hebben. We hebben het eerste jaar van preppers.nl er wat omstandigheden mee gehad.

Uit eigen bronnen kan ik zeggen dat we geen gevaar zijn zolang het niet extremisme is. Dat onderwerpen als wapens (min of meer ook kruisbogen en handbogen), en religie verboden op het forum zijn perkt de excessen die hier komen best wel in. Dat het mes als uitzonder hierop dient is vanwege de veelzijdigheid van het mes.

Jullie gegevens komen gemakkelijk uit allerlei andere dingen vandaan buiten het forum om. Social media, smartphones, gemeenteregister, belastingdienst, werkgevers.

@Johan de Barbaar, nok eens met ongefundeerd uitlokken. Eigenlijk is een 'staats afluisterapparaat' ontstaan omdat vele burgers niet eerlijk zijn over hun gegevens als je het vriendelijk vraag. (Of ze dat allemaal moeten weten is een tweede). Maar eigenlijk zien ze heel graag dat onze filosofie groeit en hard ook.

Deze post delen

Range, waarom mag ik mijn mening en visie niet geven over een staats-apparaat dat ons burgers, vrije mensen te pas en te onpas bespioneert?

Wat betreft oneerlijke gegevens e.d. ,daar heeft de staat het monopolie in, list en bedrog steel en roof van het volk.

Dus niks ongefundeerd range!

Deze post delen

@Jesus, hier gaan we het niet te lang over hebben.

...

@Johan de Barbaar, nok eens met ongefundeerd uitlokken. Eigenlijk is een 'staats afluisterapparaat' ontstaan omdat vele burgers niet eerlijk zijn over hun gegevens als je het vriendelijk vraag. (Of ze dat allemaal moeten weten is een tweede). Maar eigenlijk zien ze heel graag dat onze filosofie groeit en hard ook.

Om eerlijk te zijn snap ik niet wat je wil bijdragen aan een topic door te roepen dat iemand moet "nokken" op het moment dat hij of zij iets zegt waar jij een andere mening over hebt.

Als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent, kan je dan niet beter jouw eigen visie delen mbv argumenten, of desnoods gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent of dat je het persoonlijk nogal onzinnig vindt wat de ander zegt, en uitleggen waarom? Persoonlijk lijkt dat mij heel wat constructiever dan iemand met een afwijkende mening proberen de mond te snoeren door te zeggen dat hij of zij moet "nokken".

Als je geen zin hebt om met argumenten te komen, kan je er ook altijd nog voor kiezen berichten van iemand te negeren. Je bent niet verplicht iets te doen met de mening van een ander, waarom zou die ander dan moeten "nokken"? Het niet toestaan van het delen van een afwijkende mening wordt ook wel censuur genoemd, en ik geloof niet dat dat een beleid is dat preppers.nl wil uitdragen maar misschien vergis ik mij daarin.

Komt nog eens bij dat op het moment dat jij een ander lid op dit forum zegt dat hij of zij moet nokken, jij hiermee probeert te bepalen wat andere leden op dit forum wel of niet kunnen lezen. Misschien lees ik juist wel heel graag ongefundeerde uitlokkerijen. Als een bericht een frustratie oproept bij jou is het aan jou om te leren omgaan met die frustratie, en niet om een ander te zeggen dat dat soort berichten niet meer geplaatst mogen worden :)

Het zelfde geldt in mijn ogen voor wel of niet bepalen of een onderwerp wel of niet lang besproken zal worden op het forum :)

Ik geloof meteen je goede intenties, maar wat jij ziet als het beste voor het forum hoeft niet altijd overeen te komen met wat anderen denken.

Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is dat iedereen zijn mening kan delen zolang het binnen de forumregels gebeurt, of die mening nou gangbaar is of niet. Vervolgens heeft de rest van het forum natuurlijk weer het recht om over die afwijkende mening heen te vallen, zolang ook dat in overeenstemming met de regels gebeurt ;)

Deze post delen

Staatsgetrouwer dan ik vind je er niet veel! Vrijwel iedereen lachte de regering uit vanwege het noodpakket, maar ik heb er één!

:p

Deze post delen

Ik denk dat "mensen van de overheid" makkelijk aan iemands gegevens kunnen komen.

Maar ik denk dat bij die vraag al het probleem zit.

Wat maakt het uit dat de "overheid" weet wat jou IP adres is.

Ze weten het toch wel.

Maar je hoeft voor hun toch niet bang te zijn dat ze opeens voor je deur staan, als je niks te verbergen hebt.

Want mij maakt het geen drol uit of de "overheid" weet dat ik een prepper ben of niet.

Want, ik doe niks illgelaas of extremisties.

Dus dan hebben ze er (denk ik) totaal geen problemen mee.

Deze post delen

Hoe groot achten jullie de kans dat de AIVD bijvoorbeeld IP adressen logt van deze website,

of andere gegevens, zoals aankopen van woningen in het buitenland, het sparen van goud/zilver,

of de bouw van een bunker?

Ik vermoed zelf dat het een kleine moeite is om informatie van deze site te gebruiken en

te inventariseren wie wat doet en dat deze informatie gebruikt kan worden tijdens SHTF.

Zeker in het geval van 'buitengewone omstandigheden' - onder het mom

van artikel 26 noodwet dat bijvoorbeeld de overheid je goud mag confisceren.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Persoonlijk denk ik dat de AIVD wel betere dingen te doen heeft...

Deze post delen

Ik denk dat "mensen van de overheid" makkelijk aan iemands gegevens kunnen komen.

Maar ik denk dat bij die vraag al het probleem zit.

Wat maakt het uit dat de "overheid" weet wat jou IP adres is.

Ze weten het toch wel.

Maar je hoeft voor hun toch niet bang te zijn dat ze opeens voor je deur staan, als je niks te verbergen hebt.

Want mij maakt het geen drol uit of de "overheid" weet dat ik een prepper ben of niet.

Want, ik doe niks illgelaas of extremisties.

Dus dan hebben ze er (denk ik) totaal geen problemen mee.

Sorry, ik was even vergeten te melden dat ik niet zocht naar politiek correcte antwoorden.

Ik begrijp dat jij niks te verbergen hebt (dat heb ik zelf ook niet tot een bepaalde hoogte),

maar dat wil nog niet zeggen dat een ander niks heeft aan die informatie. Ik zei ook niet dat

ze niet weten wat jouw IP is, ik gaf als voorbeeld aan dat ze die eventueel zouden kunnen loggen.

Mijn oorspronkelijke vraag is terug te lezen in het eerste bericht van deze topic.

Deze post delen

Sorry, ik was even vergeten te melden dat ik niet zocht naar politiek correcte antwoorden.

Ik begrijp dat jij niks te verbergen hebt (dat heb ik zelf ook niet tot een bepaalde hoogte),

maar dat wil nog niet zeggen dat een ander niks heeft aan die informatie. Ik zei ook niet dat

ze niet weten wat jouw IP is, ik gaf als voorbeeld aan dat ze die eventueel zouden kunnen loggen.

Mijn oorspronkelijke vraag is terug te lezen in het eerste bericht van deze topic.

Oke dan geef ik hier wel een direct antwoord op.

Ik denk dat de "overheid" hier regel matig IP adresen vandaan haalt.

Om mensen in de gaten te houden.

• Leuk 1

Deze post delen

Oke dan geef ik hier wel een direct antwoord op.

Ik denk dat de "overheid" hier regel matig IP adresen vandaan haalt.

Om mensen in de gaten te houden.

Oke, dankjewel. Ik vind het interessant om de ideeën hierover van anderen te horen.

Deze post delen

Nou komt ie @Loreen & @john de Barbaar (je doet wel je naam eer aan hahaha :o)

Blijkbaar iets te kort in mijn antwoord.

De amateurs van de AIVD houden elke site van mensen die out of the staatsbox denken in de gaten.

Hun denkvermogen en tekort aan kwaliteiten binnen die staatsgroepering

A) jij weet niet tot wat ze in staat zijn. Ik weet evenmin alles maar wel iets en dat wat ik weet is al genoeg om er niet vrolijk van te worden.

B) Iemand voor amateur uitmaken is natuurlijk nooit goed te praten. Ik kan het ook nog lezen als in 'hierachië' dus de 'amateurs binnen de AIVD (naast de pro's en experts)' maar dan nog is dit niet waar. Wat ik weet kan een fout al hele grote gevolgen hebben die bijna niet te repareren zijn. Dan kun je echt niet iemand 'amateur' noemen op de werkvloer. Ook al is het een broekie als je binnenkomt stromen, er gaat nog heel wat aan vooraf.

C) Hun (ah, dus toch de hele groep in plaats van een onderdeel van de AIVD) denkvermogen of tekort aan kwaliteiten bekritiseren is ook niet handig. Iets met iedereen over één kam scheren... en wat definieer jij als denkvermogen of tekort aan kwaliteiten?

D) De AIVD is een staat binnen de staat. De politiek weet bijvoorbeeld niet eens hoeveel mensen er binnen de AIVD werken.

Iets duidelijker zo :)?

Deze post delen

@Jesus,

Plaatst eerst vragen omtrent hoe de belasting te kunnen "ontwijken".

Denkt vervolgens na over het feit dat er instanties mee kunnen lezen.

Resumé:

image.jpg.838df1972e113721ddad0b208d0476ba.jpg

Greener

• Leuk 1

Deze post delen

@Jesus,

Plaatst eerst vragen omtrent hoe de belasting te kunnen "ontwijken".

Denkt vervolgens na over het feit dat er instanties mee kunnen lezen.

Resumé:

image.jpg.838df1972e113721ddad0b208d0476ba.jpg

Greener

Nee Greener, helaas dat heb je fout bekeken, of je bedoelt het als grapje, dan kan ik er om lachen.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik weinig bruikbare informatie over mijzelf gegeven, daarenboven

heb jij ook geen idee hoe ik deze site benader qua omleidingen.

Deze post delen

ach als ze hier volgen dan leren ze nog wat bij;)

en hebben vaak ook nog wat te lachen ook:cool:

Deze post delen

Alles wordt gelogd. Dat weet je toch? FIjne wetgeving, onderuit gehaald maar hetr zal toch wel een blijvertje zijn, in weinig andere vorm.

En goud? Dat heb ik net voor de piek verkocht.

Of was ik te vroeg en heb ik er mijn auto van laten repareren? Ik weet het niet meer.

Deze post delen

Altijd leuk om te zien hoe er gespeculeerd wordt. Het enige wat ik er van wil zeggen is dat dit forum niet meeloopt in de veelgebruikte spider software die alle blogs/fora berichten verzamelt en daarop monitort. Best opvallend omdat bijvoorbeeld deze websites:

zelfredzaam.be

doomsdaydraaiboek.wordpress.com

hulpverleningsforum.nl

wieditleestisvrek.wordpress.com

jdreport.com

ejbron.wordpress.com

martinvrijland.nl

herstelderepubliek.wordpress.com

wel in de harvesting lijsten staan.

Deze post delen

Ik denk 100%. In ieder geval wordt het verzameld maar of ze hier daad werkelijk iets direct meedoen denk ik niet. Tenzij het een gevaar gaat opleveren.

waarvoor zouden ze het moeten confisceren in geval met buitenlandse zaken?

Deze post delen

Ach ja ,misschien zijn er ook wel leden op dit forum die bij deze organisatie werken.

En ik heb misschien een andere mening ,maar dat hou ik lekker bij me zelf en ga er niemand mee lastigvallen.

En als de AIVD dit ziet ,het maakt mij niks uit want ik ben een vrij denker over de maatschappij?

Ze kunnen er wat van leren toch?

En we hebben toch vrijheid van meningsuiting.

Deze post delen

Ik denk dat het forum af en toe bekeken word als een bepaald soort woord een paar keer weer is gezegd en er dan een wekelijks verslag op iemand zn bureau ligt.

Verder zijn wij echt niet zo interessant hoor.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...