Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ja klopt , maar die gaan zeker weten zeggen dat ze in orde zijn neem ik aan...

maar ik zal ze wel even vragen of ze dat vergoeden

ik heb bewijs nodig moet ik een Ultra sound test doen?

maar dan moet ik mijn mooie Certi Cards open breken .....

en de serial nummer zit alleen op de Certi Cards

stel dat ik ze open maak en ze laat testen en mocht er een metaal in zitten wat geen goud is

hoe moet ik bewijzen dat het goudbaar van dar certi card is want perth mint baren hebben geen serial nummer op de baar zelf

heel jammer dit allemaal

Je vraagt: gaan ze dat vergoeden. Dat vergoeden bedoel je in het geval van onzuiverheden. Die vraag kunnen alleen zij zelf beantwoorden.

Als ze dat doen is er niks aan de hand, doen ze dat niet dan heb je een punt vanwege het certificaat.

als je het echt niet vertrouwt kun je naar een pandjeshuis gaan of zoiets en het daar proberen te verkopen om vervolgens met dat geld weer nieuwe baren te kopen die je wel 100 procent vertrouwt, hoewel je dan door "certificaatering" en het feit dat dat soort instanties er ook liever winst op willen maken iets verlies zult draaien . . .

overigens kun je bij zo'n zelfde pandjeshuis ook vragen of ze het goud kunnen testen, velen hebben een soort "testgeweer" een apparaat dat ze op je goud richten en dat meet dan de puurheid, en als je het volledig in de verpakking houd en het blijkt dat het goud geen 999.999 promille is dan heb je alle bewijs om een rechtszaak te kunnen starten en te winnen ( ik geef hier geen garantie maar dat is gewoon zodat ik er niet op aangesproken kan worden, het blijft op eigen risico ;) ).

en overigens betekent YouTube niet een waarheidsgarantie van 100% :rolleyes: ( niet alles wat op internet staat is waar immers ) en ik weet niet uit welk land dat komt maar als het uit een West Europees land komt dan mag je er volgens mij vanuit gaan dat er flink op gecontroleerd word als er zoveel geld in om gaat.

bovendien

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolfraam

https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kookpunt%20goud

Tungsten blijkt wolfraam te zijn en dat smelt pas bij 3422 graden C. en goud kookt "al" bij 2970 graden C, dus voordat die echt goed versmolten zijn . . .

bovendien kun je het volume berekenen van je baar en daarmee kijken of dat klopt met het volume van ( bijna ) puur goud, puur goud is namelijk 19.3 gram per kubieke centimeter en wolfraam ( tungsten ) heeft een gemiddelde soortelijke massa van 18.7 gram per kubieke centimeter.

ook door zijn hoge smeltpunt is wolfraam zeer moeilijk te bewerken lijkt mij, dus ik weet niet eens of het überhaupt wel zou lonen voor criminelen om goud te verdunnen met wolfraam. ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken

overigens @PeterBaarman had ik nog een vraag, het is eigenlijk een gebruik hier dat mensen die nieuw zijn zich eerst even willen voorstellen. dat stellen we altijd zeer op prijs, ik begrijp dat je met een zeer dringende vraag zat maar vaak is het wel prettiger antwoorden als je ongeveer weet tegen wie je het hebt. ;)

@konijn

zou ik misschien ook mijn baren bij een pandjeshuis kunnen laten controleren terwijl mijn baren in de certificaat card blijven?

ik wil ze namelijk niet open maken vindt ik zonde ik heb daar extra voor betaald.

je bent raar! je hecht waarde aan verpakking :rolleyes: beetje dwaas hoor!

Tja, @PeterBaarman, je valt wat met de deur in huis met je post, en het lijkt alsof je wat overhaast in goud bent gestapt en nu ga je je in risico's verdiepen en begin je bang te worden opgelicht te zijn? Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken. De winkels waar je gekocht hebt zijn volledig van hun goede naam afhankelijk, stel dat ze je goud met wolfraam verkocht hebben en dat komt uit, dan zijn ze hun hele handel kwijt. Maar je weet het natuurlijk nooit zeker, misschien zijn echte en vervalste baren wel zo goed vervalst dat ze door de tests komen.. Als je er echt niet van kunt slapen, waarom wissel je de (grootste) baren niet om voor (kleine) munten? Dat is iets duurder vanwege de wat hogere premies voor kleinere goudstukken, maar hoe kleiner het goudstuk, hoe duurder die te vervalsen zal zijn. Er past namelijk minder wolfraam in, en dus is het goudgehalte hoger. En als je kleine munten koopt (liefst meerdere kopen bij verschillende aanbieders) spreid je de kans dat er vervalsingen tussen zitten. Bedenk ook, als vervalsingen wijd verspreid zouden zijn, dan heb ik misschien wat minder goud dan ik dacht, maar heel veel anderen ook. Dat zou een opwaarts prijseffect hebben, want dan wordt er bijgekocht ter compensatie van het goud dat nep bleek. Ach, ik zou me geen zorgen maken, laat die baren lekker in de verpakking en stop ze weg en denk er niet meer aan.

Baren met wolfraam, die bestaan op YouTube. Vertrouw je het niet? Knip hem door en je ziet wat het is. Niet zagen want dan ben je je vijlsel kwijt. Meeste smelterijen rekenen 500 euro per kg als je weer een hele wilt. Maar ja dan slaap je weer niet, want is die echt? En geloof mij voor 2 halve krijg je heus nog wel 98% van de goudwaarde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...