Ga naar inhoud
GENEGEERD

Poeptransplantatie


Aanbevolen berichten

De 'gangbare' methode momenteel is om onbehandelde (slechts verdund met water) ontlasting via een slangetje in te brengen. Wordt dit vooraf nog getest op andere dan de meest duidelijke zaken? Kijk iemand met Hepatitis C of HIV pik je er in een SHTF situatie zo uit, als 'ie nog leeft.

 

De huidige probiotica bevatten vaak maar een enkele stam bacteriën, ipv van het volle scala wat een mens nodig heeft voor een gezonde spijsvertering.

 

Kan iemand niet Hep C of HIV recentelijk hebben opgelopen, zonder nog klachten te vertonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan iemand niet Hep C of HIV recentelijk hebben opgelopen, zonder nog klachten te vertonen?

 

Dat kan, zeker in geval van HIV, maar dan is de besmettelijkheid ook minder. Van Hep C weet ik te weinig, behalve het zeer besmettelijk is en dat je het zonder medicijnen niet lang uit houdt.

 

Wel kun je bij het selecteren van de donor kijken naar de omstandigheden. Is deze persoon in een stabiele relatie al een paar jaar lang (vreemdgaan in een kleine community is wat lastiger als heden ten dage), dan is dat een plus. en of je bij de selectie van een donor de juiste keuzes kan maken.

 

 

yep, helaas is dat heel lastig ja, mits je kweekjes kan maken en testen doen zoals onze huischemicus zou kunnen doen.

 

zomaar een link;

Sommige mensen die hersteld zijn van paratyfus kunnen de bacteriën nog steeds in hun galblaas hebben en zo de ziekte jarenlang via de ontlasting verspreiden. Deze zogenaamde bacildragers komen echter niet veel voor. Is de ziekte eenmaal uitgebannen, dan is de ex-patiënt levenslang immuun geworden voor de bacterie. http://www.menselijk-lichaam.com/besmettelijke-ziektes/paratyfus

 

Dit lijkt dus niet het grootste bezwaar. Mensen met een besmetting ontwikkelen binnen 8 tot 48 uur symptomen. Dit is zeker een besmetting die veel zal voorkomen bij het leven in primitieve omstandigheden, het komt ook nog eens via het vee in de meeste gevallen. Zeep is de beste prep tegen deze besmetting.

 

Een vraag is zeker of het middel niet erger is dan de kwaal. Blijf je ziek in je shelter liggen of doe je wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is toch via de bloedbaan verkrijgbaar? niet via faeces, of toch wel? ik weet het niet meer. Waar is onze april grap relnicht @Keyser Suze ?

 

Hep C, geen idee.

 

HIV, ja alleen via bloed, hoewel men vroeger zo panisch was dat je je eigen beddengoed moest wassen op 95 graden. Vriend van mij heeft HIV, al ruim 15 jaar en heeft het handboek uit die tijd nog. Tegenwoordig compleet achterhaald en je lacht je ballen uit je broek. Zelfs bij onbeschermde seks is de kans dat je het oploopt zeer klein. Bij anale seks (vandaar dat het eerst ook zo zwaar uitbrak onder homo's) is de kans op kleine beschadigingen, dus bloed contact veel groter, dit geldt dus ook voor alle extreme vormen van seks. Beiden moeten dus beschadigingen hebben waardoor er bloed contact is.

 

@Keyser Suze: Ik por wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Repelsteeltje

Ik moest best wel een beetje grinniken toen @Repelsteeltje "tietjes" schreef.

 

Waar het hart van vol is...

 

Niets mis met tietjes hoor. Liever bewonder ik mooie tietjes dan andermans anale smeersels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het meer als een prep die dus pre-SHTF zou moeten gebeuren om juist in het normale leven ook bij SHTF beter er voor te staan.

 

Zou op basis van de bestaande darmflora een analyse gemaakt kunnen worden m.b.t. wat men zou missen of teveel heeft en wat voor impact dat zou kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Por, por....

 

@Keyser Suze: Erg benieuwd naar jouw mening over het eventuele nut en gevaren van deze procedure, met name in situaties waarbij dus de ziekenhuis op hun gat liggen.

 

Ah. Nu dan. Uit Den losse Polsch.

 

Bij je geboorte kom je langs de uitgang van moeder. Dat, plus wat andere minder hygiënische gebeurtenissen in de eerste weken, maakt dat je dikke en dunne darm bevolkt raken met verschillende soorten bacterie koloniën. Die hou je voor je leven!

 

Dat gaat minder goed na een keizersnee en als je op vrij jonge leeftijd antibiotica ontvangt. De bacteriën zijn continu in evenwicht met elkaar. Men is er steeds meer achter, dat een gezonde darm minder kans geeft op allerlei ziektes. Ook denkt men dat blaasontsteking en longontsteking hun oorsprong (Deels? )vinden in de darm.

 

Een aardig experiment is ook twee stammen identieke muizen die volledig steriel ter wereld komen en steriel eten krijgen in een steriele omgeving. Ze groeien evenveel. Dan krijgt de ene stam wat poep door het voer van iemand die slank is, de andere krijgt poep van een dikkerd door het eten. Zo raken de darmen gekoloniseerd met bacteriën. En nu worden de muizen die 'dikke poep' eten, ineens ook dik! Het effect wordt weer ongedaan gemaakt als je de dikke en dunne muizen bij elkaar zet, muizen eten, net als varkens en honden, de drollen op. En zo doen ze dus zelf aan poep transplantatie.

 

Bij de mens werkt het sterke zuur in de maag als een barierre, je moet dus met een slangetje de maag passeren tot in de twaalfvingerige darm. Het idee is onsmakelijk uiteraard. De resultaten van deze therapie zijn veelbelovend en er wordt driftig onderzoek gedaan. Helaas lijkt het zo te zijn dat de extra bacterie stammen zich maar enkele weken tot maanden handhaven. Ik sprak laatst een onderzoekster die bezig is de bacteriën beter te laten plakken in de darm. Ook komen er maagsap resistente capsules die pas open gaan in de dunne darm.

 

 

Niet alleen obesitas maar ook diabetes lijkt deels gerelateerd aan de darm flora. Daarnaast worden de koloniën beïnvloedt door wat je eet. Ik heb het al eerder genoemd: vergeten groenten. Pastinaak, aardpeer, dat soort spul, bevat een stof die wij niet kunnen opnemen maar de beestjes in je buik smullen er van. Je produceert dan ook zwavel geurende winden. Maar hoera voor je buik!

 

 

Of het ook via een slang in je bips zou kunnen weet ik niet. Er zit namelijk ook een soort klepje tussen dunne en dikke darm.

 

In een maatschappij waarin baby's steeds schoner worden verzorgd, en antibiotica te snel wordt gegeven bij jonge kinderen, steken allerlei voeding en metabolisme gerelateerde aandoeningen de kop op.

 

Eet meer poep! Was je handen eens wat minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah. Nu dan. Uit Den losse Polsch.

 

Bij je geboorte kom je langs de uitgang van moeder. Dat, plus wat andere minder hygiënische gebeurtenissen in de eerste weken, maakt dat je dikke en dunne darm bevolkt raken met verschillende soorten bacterie koloniën. Die hou je voor je leven!

 

Dat gaat minder goed na een keizersnee en als je op vrij jonge leeftijd antibiotica ontvangt. De bacteriën zijn continu in evenwicht met elkaar. Men is er steeds meer achter, dat een gezonde darm minder kans geeft op allerlei ziektes. Ook denkt men dat blaasontsteking en longontsteking hun oorsprong (Deels? )vinden in de darm.

 

Een aardig experiment is ook twee stammen identieke muizen die volledig steriel ter wereld komen en steriel eten krijgen in een steriele omgeving. Ze groeien evenveel. Dan krijgt de ene stam wat poep door het voer van iemand die slank is, de andere krijgt poep van een dikkerd door het eten. Zo raken de darmen gekoloniseerd met bacteriën. En nu worden de muizen die 'dikke poep' eten, ineens ook dik! Het effect wordt weer ongedaan gemaakt als je de dikke en dunne muizen bij elkaar zet, muizen eten, net als varkens en honden, de drollen op. En zo doen ze dus zelf aan poep transplantatie.

 

Bij de mens werkt het sterke zuur in de maag als een barierre, je moet dus met een slangetje de maag passeren tot in de twaalfvingerige darm. Het idee is onsmakelijk uiteraard. De resultaten van deze therapie zijn veelbelovend en er wordt driftig onderzoek gedaan. Helaas lijkt het zo te zijn dat de extra bacterie stammen zich maar enkele weken tot maanden handhaven. Ik sprak laatst een onderzoekster die bezig is de bacteriën beter te laten plakken in de darm. Ook komen er maagsap resistente capsules die pas open gaan in de dunne darm.

 

 

Niet alleen obesitas maar ook diabetes lijkt deels gerelateerd aan de darm flora. Daarnaast worden de koloniën beïnvloedt door wat je eet. Ik heb het al eerder genoemd: vergeten groenten. Pastinaak, aardpeer, dat soort spul, bevat een stof die wij niet kunnen opnemen maar de beestjes in je buik smullen er van. Je produceert dan ook zwavel geurende winden. Maar hoera voor je buik!

 

 

Of het ook via een slang in je bips zou kunnen weet ik niet. Er zit namelijk ook een soort klepje tussen dunne en dikke darm.

 

In een maatschappij waarin baby's steeds schoner worden verzorgd, en antibiotica te snel wordt gegeven bij jonge kinderen, steken allerlei voeding en metabolisme gerelateerde aandoeningen de kop op.

 

Eet meer poep! Was je handen eens wat minder!

 

Dank voor je antwoord, jammer genoeg is het dus onduidelijk of het via de achterkant kan worden toegediend.

Dat wordt een workshop/experiment voor de volgende SC (of schrik ik nu heel veel mensen af. ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord, jammer genoeg is het dus onduidelijk of het via de achterkant kan worden toegediend.

Dat wordt een workshop/experiment voor de volgende SC (of schrik ik nu heel veel mensen af. ;))

 

Biedt jij je aan als vrijwilliger als achterkant? Dan biedt ik me aan als vrijwilliger om ergens anders te gaan staan, en na afloop het hele verhaal zonder geuren en kleuren te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biedt jij je aan als vrijwilliger als achterkant? Dan biedt ik me aan als vrijwilliger om ergens anders te gaan staan, en na afloop het hele verhaal zonder geuren en kleuren te horen.

 

Watje! :p

 

Vrijwilliger als voorkant lijkt me nog erger. Eerst een stapel rennie's om 't maagzuur te neutraliseren... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Watje! :p

 

Vrijwilliger als voorkant lijkt me nog erger. Eerst een stapel rennie's om 't maagzuur te neutraliseren... ;)

 

Oeh ik dacht even dat je wat anders bedoelde met voorkant. Dat lijkt me al helemaal geen pretje. Bovenkant lijkt me ook niet erg aangenaam nee.

 

Ik zou mezelf niet als watje omschrijven. Maar ik ben wel selectief in mijn heldhaftigheid. Dit avontuur laat ik lekker aan iemand anders over :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Repelsteeltje
Eet meer poep! Was je handen eens wat minder!

 

Of zoals het vroeger tegen mij gezegd werd en ik nog steeds tegen mijn kinderen zeg: Ga buiten spelen en word vies.

 

Hoe vaak ik meemaak dat kinderen schoon moeten blijven en dus alleen maar zitten tv te kijken of te gamen. Hup, schop onder de kont en naar buiten. Vuiligheid halen we er 's avonds onder de douche weer af en de kleding kan de was in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Westerse levensstijl verarmt darmflora.

 

 

Leden van afgelegen levende stammen hebben een diverser darmflora dan westerlingen, maar verschillen onderling juist minder. Dit komt waarschijnlijk doordat ze onderling meer bacteriën uitwisselen.

 

zie: http://www.nu.nl/wetenschap/4034199/westerse-levensstijl-verarmt-darmflora.html

 

dit gaat me enkele negatieve kudos opleveren vrees ik.....

 

http://varietymodels.com/2-girls-1-cup-video/

@Dr.Prepper ? @Charlie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dr.Prepper mijn reactie was ongeveer dezelfde, ook al zei mijn wereldwijze ratio onmiddelijk dat het chocolade ijs was (@charlie was me te vlug af). Asjeblieft @Keyser Suze, ik weet dat dit soort dingen binnenskamers gebeuren, maar laat het daar plaatsvinden voor de genen die dat op prijs stellen, en belast mijn geestesoog daar niet mee. :p Ik heb het flmpje niet uitgekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms heeft KS gewoon poep in zijn hoofd: Een citaat uit dit nummer: Poep in je hoofd, wat maakt het uit, als je 't maar gelooft. Zal ik jou eens effe lekker in je bek schijten, of heb je al poep in je hoofd!

 

Voor mijn geestesoog is dit voldoende relevante informatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Het lijkt zelfs dat primitieve volkeren beschermd worden tegen allerlei welvaartsziekten doordat ze een meer diverse darmflora hebben. De wetenschap vraagt zich al jaren af waarom natuurvolkeren met veel minder ziektes te kampen hebben dan de moderne mens. Het blijkt simpelweg niet te verklaren door alleen hun dieet en levenspatroon. Waarschijnlijk is het een samenspel van diverse factoren.

 

Belangrijkste redenen:

 

(1) Ze leven veel korter en krijgen dus veel minder ouderdomsgerelateerde ziekten. Slechts ongeveer 26 tot 43% van de jagers-verzamelaars bereiken de leeftijd van 45 jaar en degene die het geluk hebben om 45 jaar te worden hebben een levensverwachting van tussen 14 en 24 jaar (Gurven M, Kaplan H (2007). Population and Development Review 33(2): 321–365).

 

(2) Ze eten niet zoveel suiker en overeten zich niet zoals de meeste mensen in de Westerse wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...