Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

FincaInSpanje

[Docu] ZEMBLA: Over zelfredzaamheid & 2,2 miljoen zwakbegaafden in NL

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Vandaag de herhaling gezien, een onderwerp waar ik niet bekend mee ben omdat ik simpelweg geen mensen in die doelgroep ken.

Wat mij opviel was het aantal mensen met een lager IQ en dat daar niets voor geregeld is, zo'n grote groep mensen.

Ik kon me overigens erg goed vinden in de kritiek op het ambtelijke gezwam in brieven.

Zelf kom ik er wel doorheen maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor lang niet iedereen duidelijk is.

Leuk hé die participatiemaatschappij...

Deze post delen

kheb gisteren een klein stukje zitten kijken.. Was ook wel erg herkenbaar helaas.

Nu zijn dit soort mensen altijd wel de mensen die tussen wal en schip vallen ook

door hun gedrag en grote kans op overschatting.

Vorige week zat ik toevallig bij een gesprek van stichting MEE waarin het mij gewoon erg

duidelijk werd dat dit soort mensen echt begeleiding nodig hebben met alleen al hun financiën

en het lezen van brieven van bijv de belastingdienst. Nu zijn daar wel mogenlijkheden voor hoor,

maar ook dat kost geld..

Deze post delen

Ik ken al 30 jaar een aantal mensen die hieronder vallen en dat wordt nog wat als hun ouders er niet meer zijn. :(

Hulpverlening wordt steeds verder uitgekleed en de organisaties die ermee te maken hebben door alle veranderingen gigantisch op kosten gejaagd, per gemeente zijn de regeltjes anders. De administratieve lasten schieten omhoog en daar moet dan meer personeel voor worden ingehuurd. Blijft er dus nog minder over voor de cliënten.

Ook normale mensen hebben last van al die regeltjes.

Ik ben bv. aan 't onderzoeken of er arbeidsmogelijkheden liggen hier over de grens met Duitsland, al is mijn Duits ruk.

Hor en dol van de regeltjes wordt je en je ziet er snel een paar over het hoofd, bv het recht op AOW, dat moet je dan ook in twee landen gaan regelen.

Op de bijeenkomsten die hier georganiseerd worden om e.e.a. te verduidelijken zie je dan ook zelden twee maal dezelfde koppen. De meesten haken af tijdens de koffie pauze omdat het allemaal veel te ingewikkeld is.

grmbl... ligt het aan mij of werkt npo2 live niet via internet...

NPO.nl stottert en hapert de laatste tijd wel erg vaak ja. Voor enkele ingekochte programma's gelden kennelijk wel beperkte rechten mbt uitzending op internet, maar dat speel bij Zembla geen rol.

Deze post delen

Gast Liberty

Liesbeth moet zichzelf gewoon een Noord Afrikaanse, Oost Europese of Arabische naam aanmeten en net doen alsof ze geen Nederlands begrijpt.

Dan klotsen de euros, hulpverleners en subsidiepotjes tegen de plinten.

Deze post delen

Maar dan vraag ik me af hoe technologische vooruitgang (dat als doel heeft en ik tot op zekere hoogte wel geloof om lastige taken/structuren minder complex te maken) toch een groep mensen in Nederland het eerder lastiger dan makkelijker maakt.

Heeft dit dan puur met het digitale te maken of is het vanwege 'uniformiteit' of vanwege 'schaal-vergroting'? Veel van deze 2.2. miljoen zwakbegaafden leefden ook 30 jaar geleden toen de pc nog helemaal nog niet zo geintergreerd was en was het toen echt veel beter dan nu?

Wie kan mij over deze 'vragen' iets meer vertellen?

Deze post delen

In Vlaanderen zijn er veel meer. En ze zijn allemaal sympathisanten van CD&V.

Zucht....

Liesbeth moet zichzelf gewoon een Noord Afrikaanse, Oost Europese of Arabische naam aanmeten en net doen alsof ze geen Nederlands begrijpt.

Dan klotsen de euros, hulpverleners en subsidiepotjes tegen de plinten.

Dubbel zucht.....

• Leuk 2

Deze post delen

Zucht....

Dubbel zucht.....

Ik mag je even geen kudo geven. Dan maar op deze manier. Ik zucht met je mee over zoveel onzin.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik mag je even geen kudo geven. Dan maar op deze manier. Ik zucht met je mee over zoveel onzin.
ik ook, lijkt wel een astma aanval hier....

Deze post delen

Maar dan vraag ik me af hoe technologische vooruitgang (dat als doel heeft en ik tot op zekere hoogte wel geloof om lastige taken/structuren minder complex te maken) toch een groep mensen in Nederland het eerder lastiger dan makkelijker maakt.

Heeft dit dan puur met het digitale te maken of is het vanwege 'uniformiteit' of vanwege 'schaal-vergroting'? Veel van deze 2.2. miljoen zwakbegaafden leefden ook 30 jaar geleden toen de pc nog helemaal nog niet zo geintergreerd was en was het toen echt veel beter dan nu?

Wie kan mij over deze 'vragen' iets meer vertellen?

In de uitzending wordt er uitgelegd dat "vroeger" iemand die niet goed kon leren eigenlijk altijd arbeider werd.

Vast loon, ziektekosten en pensioen gingen van je loon af. Een oerwoud van aanbieders van gas, water, licht was er nog niet.

Het heeft dus niet alleen met digitalisering te maken.

En dan nog het feit dat niemand tijd heeft om deze mensen rustig iets uit te leggen aan de telefoon.

Vrijwel alle callcenters/klantenservices werken met targets en maximale gesprekstijd.

Daarbij kan ik me wel voorstellen dat het voor mensen die een lager iq hebben juist wel ingewikkelder wordt als je alles digitaal moet regelen.

Je hebt totaal geen overzicht, alles kan dan misschien met je digi-d (joepieyeey not) maar voor elke scheet moet je bij een andere instantie zijn.

Deze post delen

@Keturah,

Dank voor je uitleg. En juist doordat de vele 'arbeids-industrie' weg is uit Nederland merken we hoe dat grote aantal nu tussen wal en schip valt. Geloofwaardig om aan te nemen.

Wat betreft die callcenters, tja ik kan het van een zelfstandige ondernemer nog wel begrijpen als hij of zij druk is. Dan kunnen die minuten best wel het verschil zijn tussen klanten die iets kopen of niet en als je al je best moet doen om rond te komen elke maand dan kun je elk verlies domweg niet hebben. Niet om gemeen te doen, maar als hij (of zij!) niet kan rondkomen van het bedrijf vallen premies voor gezondheidszorg (of begeleiders hulp) voor deze groep ook al snel af.

Het is wel heel nauw met elkaar verbonden valt me op nu... iets te naar mijn mening.

Maar wat kan 'ik' er aan doen in dit nationaal verspreide probleem? (Ik sta open voor suggesties!)

Deze post delen

Ja haha, en laten nou preppers als zwakzinnige geclassificeerd worden in het nieuwe geheime EU dictaat door een onbekende EU commissie.

Deze post delen

In de uitzending wordt er uitgelegd dat "vroeger" iemand die niet goed kon leren eigenlijk altijd arbeider werd.

Vast loon, ziektekosten en pensioen gingen van je loon af. Een oerwoud van aanbieders van gas, water, licht was er nog niet.

Het heeft dus niet alleen met digitalisering te maken.

En dan nog het feit dat niemand tijd heeft om deze mensen rustig iets uit te leggen aan de telefoon.

Vrijwel alle callcenters/klantenservices werken met targets en maximale gesprekstijd.

Daarbij kan ik me wel voorstellen dat het voor mensen die een lager iq hebben juist wel ingewikkelder wordt als je alles digitaal moet regelen.

Je hebt totaal geen overzicht, alles kan dan misschien met je digi-d (joepieyeey not) maar voor elke scheet moet je bij een andere instantie zijn.

De overheid heeft zelf zwakzinnige beslissingen genomen om kosten te besparen. Iedereen kan zelf de zorg, huur en vaste lasten betalen riep men massaal vanuit Den Haag. Dat gaat dus niet bij deze groep en uiteindelijk kost het de maatschappij veel meer dan de bezuiniging die deze klootzakken erdoor hebben gedrukt.

Maar hoe moeilijk kan het zijn om bij mensen van hun loon of uitkering huur, zorg en vaste lasten in te houden in deze technologische tijd? Doet een deurwaarder in principe niet hetzelfde als je aan het infuus ligt? Daarnaast hebben deze mensen vaak recht op toeslagen, maar omdat ze de weg niet weten of geen hulp krijgen gaat het mis.

Voor mij een schoolvoorbeeld dat de overheid er niet is voor haar burgers, maar de burgers zijn er voor hun zijn, zodat ze hun zakken kunnen vullen.:mad:

Deze post delen

Ja haha, en laten nou preppers als zwakzinnige geclassificeerd worden in het nieuwe geheime EU dictaat door een onbekende EU commissie.

Welnee. Zwakzinnigheid is een IQ-aanduiding en daarmee een objectieve maatstaf. Het gemiddelde IQ is in Nederland iets van 102 en dat is inclusief alle immigranten uit achterlijke culturen die het gemiddelde flink naar beneden halen. Laten we maar gewoon zeggen zoals het is. Het gemiddelde IQ van een echte Nederlander zal ergens rond de 110 liggen.

• Niet leuk 1

Deze post delen

er wordt door de overheid verwacht dat ze zelf alle zaken kunnen regelen.

Er wordt wel meer verwacht wat niet gaat gebeuren.

Wordt later, in de realiteit verrekend.

Deze post delen

Eugenetica was zo gek nog niet. Zwakzinnigen behoren geen kinderen te krijgen. Daar komt alleen maar ellende van.

Ja, joh, zullen we meteen iedereen die buiten de norm valt afknallen? Komt alleen maar ellende van en is ook nog eens super onhandig al die afwijkingen. Gewoon allemaal eenheidsworsten. Alle vrouwen 1m75 en 65 kg, en allemaal een mooi zwart jurkje (allemaal in de zelfde maat, super handig!). Alle mannen 1m85 en 80kg, en allemaal een spijkerbroek en een zwart T-shirt. Alleen een IQ van 100. Iedereen die afwijkend denkt meteen afknallen. Iedereen die afwijkende gevoelens heeft meteen afknallen. Iedereen die wat voor een afwijking dan ook heeft meteen afknallen.

En ze leefden nog lang en vooral enorm volgzaam.

Deze post delen

Ja, joh, zullen we meteen iedereen die buiten de norm valt afknallen?

Sja.

Wil je leed door een incompleet ding dat op leven moet lijken laten voortbestaan?

Waar leg je de grens?

Wat is het recht op leven? Hoeveel mag het kosten?

Moet het wat bijdragen?

Deze post delen

Sja.

Wil je leed door een incompleet ding dat op leven moet lijken laten voortbestaan?

Waar leg je de grens?

Wat is het recht op leven? Hoeveel mag het kosten?

Moet het wat bijdragen?

Persoonlijk vind ik het nogal krom om aan alle kanten natuurlijke selectie tegen te werken, maar vervolgens wel te vragen om eugenetica omdat zwakzinnigen niet voort zouden mogen planten.

Die andere vragen heb ik geen antwoord op en WIL ik ook helemaal geen antwoord op hebben. Als je leeft heb je blijkbaar recht om te leven. Iedereen die denkt iets te zeggen te hebben over het "recht" van een ander om wel of niet te leven denkt in mijn ogen een beetje fout.

• Leuk 1

Deze post delen

@Enigma13 je gaat voorbij het moraal van mijn post. Zodra de overheid eenmaal iemand kan verbieden kinderen te krijgen is het hek van de dam, en zak de volgende regering, een andere groep aanwijzen die geen kinderen mag krijgen.

Zo zou je kunnen stellen dat mensen met een genetische aandoening geen kinderen mogen krijgen omdat ze geld kosten, of misschien is het wel beter dat alle linkse mensen zich niet voor moeten planten zodat je een betere maatschappij krijgt :D.

Zo heeft iedereen wel een lijstje van mensen die zichzelf niet zouden moeten vermenigvuldigen, maar ooit pas je zelf in dat lijstje van iemand die aan de macht is.

• Leuk 1

Deze post delen

Welnee. Zwakzinnigheid is een IQ-aanduiding en daarmee een objectieve maatstaf. Het gemiddelde IQ is in Nederland iets van 102 en dat is inclusief alle immigranten uit achterlijke culturen die het gemiddelde flink naar beneden halen. Laten we maar gewoon zeggen zoals het is. Het gemiddelde IQ van een echte Nederlander zal ergens rond de 110 liggen.

Als ik jouw opmerkingen zo af toe lees, dan had jij ook niet geboren mogen worden.

Deze post delen

@Enigma13 je gaat voorbij het moraal van mijn post. Zodra de overheid eenmaal iemand kan verbieden kinderen te krijgen is het hek van de dam, en zak de volgende regering, een andere groep aanwijzen die geen kinderen mag krijgen.

Zo zou je kunnen stellen dat mensen met een genetische aandoening geen kinderen mogen krijgen omdat ze geld kosten, of misschien is het wel beter dat alle linkse mensen zich niet voor moeten planten zodat je een betere maatschappij krijgt :D.

Zo heeft iedereen wel een lijstje van mensen die zichzelf niet zouden moeten vermenigvuldigen, maar ooit pas je zelf in dat lijstje van iemand die aan de macht is.

Daarna de roodharigen, te korte, te lange, te dikke, te lelijke mensen, homo's, eeeehhhh, je krijgt iig een regering die dat gaat bepalen en dan hopelijk een democratische, want dan heeft tenminste de grootste minderheid het voor het zeggen ipv één of enkelen. Nu ja, we weten hoe fijn het eerste al is.

Dat zou wellicht ook een maatstaf zijn kunnen zijn?

Eugenetica was zo gek nog niet. Zwakzinnigen behoren geen kinderen te krijgen. Daar komt alleen maar ellende van.

Nu begin je me toch te overtuigen dat er uitzonderingen hadden moeten zijn. ;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...