Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aftellen is begonnen

Gast branco
 Share

Recommended Posts

ik gooi nog maar even mijn '10 cent' in het forum erbij tav de komende 3e wereldoorlog die voor de deur staat -

in Duitsland vervalt op 15 april het officiële bezettingsverdrag met de voormalige Sovjet Unie voor Oost Duitsland. Op dat moment zou, volgens bepaalde groepen in Duitsland een ongecontroleerde situatie ontstaan. Zij menen (en feitelijk klopt dat ook op papier) dat Duitsland nog steeds bezet land is door de US, dat er nooit een vredesverdrag is getekend met de geallieerde strijdkrachten, en dat Duitsland als zodanig geen staat maar een Amerikaans bedrijf is zonder grondwet. Nogmaals, op papier zijn dat feiten, de praktijk doet vermoeden dat na 70 jaar de gangbare loop van zaken in de praktijk tenminste de suggestie wekt dat er wel sprake is van een staat met een grondwet.

In ieder geval, zou deze 15e april een cruciale dag zijn waarop Rusland in dit geval mogelijk nieuwe aanspraken zou kunnen maken op herstelbetalingen, of mogelijk andere stappen zou kunnen nemen die de 'status quo' voor Duitsland kunnen veranderen.

Neem daarbij het feit dat de USA alles doet om de nazileiders in de Oekraine van wapens te voorzien, en om grote getalen aan manschappen en materieel rondom aan de Russische grenzen te stationeren, en een levensgevaarlijk scenario is daarmee nu een feit. Volgens internationale experts (sorry, ben de namen vergeten) zou de 3e wereldoorlog binnen enkele weken losbarsten.

Persoonlijk denk ik dat de situatie zeer kritisch is, en is het wapengekletter, de economische - en psychologische oorlogsvoering, alsmede het ondermijnen van de Russische munt en het voeren van cyberoorlog al lang begonnen en op een topniveau beland. De kleinste vonk, escalatie, of misverstand kan leiden tot een nucleair treffen. Er waren berichten dat de USA en VS vorige week maandag een First Strike op Rusland wilden uitvoeren, maar dat dit ternauwernood voorkomen is door oa weigering van bevel door een Amerikaanse topmilitair (die vervolgens ontslagen is).

Ik geloof niet dat we in de jaren van de Koude Oorlog ooit zo dicht voor een oorlog gestaan hebben als nu.

Wat te doen?

Pakken en klaar zijn om binnen een uur te kunnen vertrekken. Dat betekent noodvoorraden, medicijnreserves, gereedschappen, vervoer, brandstof, water, enz optimaal in huis en/of gebruiksklaar hebben en weten waar je heen kan WTSHTF. Om het op zn Engels te zeggen: 'this is the real thing!' Wie nu niet voorbereid en klaar is die heeft in principe geen kans meer.

Branco

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

beste branco,

Dit soort 'My ten cents" verhalen heb ik al zo vaak gehoord en gelezen, waarin "experts" diverse zaken opsommen en er zelfs een detailleerde voorspelling/tijdspad aan vasthangen. Ik vraag me elke keer af wat de waarde is van dit soort berichten aangezien er in 9 van de 10 gevallen niets gebeurt dat voorspelt was. Neemt niet weg dat de gehele situatie inderdaad zorgelijk en zeer fragiel is. Vaak zijn het de zaken die niemand aan had zien komen die grote verstoringen veroorzaken.

Als WO III start waarbij inzet van nucleaire wapens niet ondenkbaar is, dan vraag ik me af waar je naartoe wilt om "binnen een uur" te kunnen vertrekken. Ik zou juist niet vertrekken als je net buiten "ground zero" zit......Oja de USA en VS zijn hetzelfde....

ik gooi nog maar even mijn '10 cent' in het forum erbij tav de komende 3e wereldoorlog die voor de deur staat -

in Duitsland vervalt op 15 april het officiële bezettingsverdrag met de voormalige Sovjet Unie voor Oost Duitsland. Op dat moment zou, volgens bepaalde groepen in Duitsland een ongecontroleerde situatie ontstaan. Zij menen (en feitelijk klopt dat ook op papier) dat Duitsland nog steeds bezet land is door de US, dat er nooit een vredesverdrag is getekend met de geallieerde strijdkrachten, en dat Duitsland als zodanig geen staat maar een Amerikaans bedrijf is zonder grondwet. Nogmaals, op papier zijn dat feiten, de praktijk doet vermoeden dat na 70 jaar de gangbare loop van zaken in de praktijk tenminste de suggestie wekt dat er wel sprake is van een staat met een grondwet.

In ieder geval, zou deze 15e april een cruciale dag zijn waarop Rusland in dit geval mogelijk nieuwe aanspraken zou kunnen maken op herstelbetalingen, of mogelijk andere stappen zou kunnen nemen die de 'status quo' voor Duitsland kunnen veranderen.

Neem daarbij het feit dat de USA alles doet om de nazileiders in de Oekraine van wapens te voorzien, en om grote getalen aan manschappen en materieel rondom aan de Russische grenzen te stationeren, en een levensgevaarlijk scenario is daarmee nu een feit. Volgens internationale experts (sorry, ben de namen vergeten) zou de 3e wereldoorlog binnen enkele weken losbarsten.

Persoonlijk denk ik dat de situatie zeer kritisch is, en is het wapengekletter, de economische - en psychologische oorlogsvoering, alsmede het ondermijnen van de Russische munt en het voeren van cyberoorlog al lang begonnen en op een topniveau beland. De kleinste vonk, escalatie, of misverstand kan leiden tot een nucleair treffen. Er waren berichten dat de USA en VS vorige week maandag een First Strike op Rusland wilden uitvoeren, maar dat dit ternauwernood voorkomen is door oa weigering van bevel door een Amerikaanse topmilitair (die vervolgens ontslagen is).

Ik geloof niet dat we in de jaren van de Koude Oorlog ooit zo dicht voor een oorlog gestaan hebben als nu.

Wat te doen?

Pakken en klaar zijn om binnen een uur te kunnen vertrekken. Dat betekent noodvoorraden, medicijnreserves, gereedschappen, vervoer, brandstof, water, enz optimaal in huis en/of gebruiksklaar hebben en weten waar je heen kan WTSHTF. Om het op zn Engels te zeggen: 'this is the real thing!' Wie nu niet voorbereid en klaar is die heeft in principe geen kans meer.

Branco

Link naar reactie

@prepass ja daar heb je allemaal gelijk in, alles is te relativeren. Die technische thematiek van de Duitse situatie is ingewikkeld en ik wilde het slechts benoemen omdat het een factor is die meespeelt. Het is een feit dat er een nieuwe situatie ontstaat na 15 april waarin hele geschiedenis vanaf 1937 tot nu weer de revue zal passeren. Het is echt neit zo simpel als veel mensen gewoon aannemen.

@Range we zullen zien wat er gebeurt. Ik heb het slechts benoemd omdat het in DUitsland een zeer heftige discussie oplevert, al geruime tijd, en de historische complexe detials bij heel weinig mensen echt bekend zijn. Tis allemaal afwachten...

Link naar reactie

@branco, ik denk dat Duitsers ook geenzins van plan zijn om maar een krimp te geven. Wat Amerika in de tweede wereld oorlog was is Duitsland nu voor Europa (economisch gezien).

We hadden wat van Duitsland tegoed maar nu dankzij de economische crisis (veroorzaakt door Amerika) is het quitte eerste klas.

En ik tolereer geen Amerikaanse cultuur aan mijn oostflank. Daar zitten Angel-saksen en dat blijft Angel-sasken.

Link naar reactie

@jobs zoegen dat je goed geinformeerd bent is altijd heel belangrijk. Ik kan je niet zo simpel 1 bron geven, ik heb honderden posts, artikelen en berichten ovber deze materie gezien op allerlei kanalöen. heb het niet bewaard of opgeslagen zodat ik het je niet zo 1, 2, 3 kan geven. Maar google doet wonderen denk ik. sorry

Link naar reactie

@jobs zoegen dat je goed geinformeerd bent is altijd heel belangrijk. Ik kan je niet zo simpel 1 bron geven, ik heb honderden posts, artikelen en berichten ovber deze materie gezien op allerlei kanalöen. heb het niet bewaard of opgeslagen zodat ik het je niet zo 1, 2, 3 kan geven. Maar google doet wonderen denk ik. sorry

ik ben m.n. erg benieuwd naar bron mbt "bijna first strike" van vorige week maandag...

Link naar reactie

heb het op verschillende fora enz zien staan, @nu-even-niet - probeer even met google...

OF je googelt zelf even, zodat je meteen juiste bronvermelding toe kan voegen als je een topic start ;)

Beetje omgekeerde wereld als jij een onderwerp aankaart in een topic, maar andere leden zelf maar moeten uitzoeken waar jij die info vandaan haalt...

• Leuk 1
Link naar reactie

Het verhaal klinkt boeiend! serieus!

Erg... erg jammer dat je het zelf niet staaft met de bijbehorende hyperlinks. Je moet echt enorm oppassen wat je zegt op dit forum. Zomaar beginnen te roepen dat er iets aanstaande is, omdat je dat ergens gelezen of gehoord hebt, is erg fout. Hierdoor daal je in mijn optiek behoorlijk in geloofwaardigheid.

Er zit zoveel kennis op dit forum, die je graag helpen om de door jouw aangeleverde bronnen met een kritisch oog te bekijken, en je eventueel te wijzen op hun betrouwbaarheid. Maak daar gebruik van!

Ik heb ook geleerd van mijn fouten hier, dus neem mijn bericht en die van de mede-forummers hier alsjeblieft ten harte. We bedoelen het allemaal goed, en proberen elkaar op deze manier wijzer en sterker te maken.

Help ons aan de bronnen die jij hebt gelezen, dan kunnen we samen kijken wat hierin voor ons echt van belang is.

Groetjes,

C

• Leuk 1
Link naar reactie

ik had daar niet bij stil gestaan, ging er vanuit - omdat het op zoveel plaatsen stond - dat iedereen hetw el gezien had. Volgende keer zal ik linkjes zoeken en erbij plaatsen. Ik hou niet van gezwam, van fantastische insinuaties of van rommel op het net smijten. Dat zal je van mij niet zien komen. Maar idd, zoiets voorkom je met een linkje. Ik heb niet het gevoel dat ik hier mijn geloofwaardigheid of reputatie hoef te verdedigen, maar ga er maar van uit dat ik met de beste intentie geschreven heb. Ik ha dhet origineel in de post van 3e wereldoorlog willen plaatsen, maar gezien de lengte etc heb ik het toch in een apart topic gezet omdat het mss een discussie op zichzelf zou worden en ikd e topic niet wilde 'vervuilen' met een gewichtig thema. Dank voor de tips allen.

Even snel gegoogled:

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/vladimir-putin-says-russia-was-preparing-to-use-nuclear-weapons-if-necessary-and-blames-us-for-ukraine-crisis-in-crimea-documentary-10109615.html

http://www.whatdoesitmean.com/index1849.htm

http://www.disclose.tv/forum/top-us-comander-arrested-for-not-allowing-nuclear-on-russia-t104501.html

zomaar 3 uit een hele rits...

Link naar reactie

Link naar reactie

@branco:

Volgens mij heb je een hoofdstuk of twee overgeslagen in je geschiedenisboek.

1) er was niet zo lang geleden een Duits jubileum dat ging over de samenvoeging van oost en west Duitsland.

2) daarvoor waren de amerikanen al verdwenen van de meeste US basis in Duitsland.

Volgens mij zijn de kaarten dus al geschud en gedeeld en het spel uit.

Link naar reactie

@Petroman ten 2e - er zijn nog een hele rits Amerikanen op bases in Duitsland. Vanaf Ramstein en Leipzig-Halle wordt veel van de oorlogen in het Midden Oosten, en de droneaanvallen gecoordineerd, geleid en uitgevoerd. Is dus zeker niet het geval.

en ten 1e, ja uiteraard is er een hereniging in gang gezet en bestaat de DDR niet meer, is het nu 1 Duitsland. Neemt niet weg dat het statuut met de Soviet Unuie op 15 april eindigt en dat er geen vredesverdragen bestaan van de geallieerde strijdkrachten /(USSR, USA, UK, FR) met voormalig nazi Duitsland, enz

het is complexer dan je in de Telegraaf leest helaas, maar dit soort dingen zijn eigenlijk bij niemand bekend

of het spel geschut en alle kaarten dus verdeeld zijn dat weet ik niet, ik zou er in ieder geval niet op durven gokken

ik heb ook expliciet er bij geschreven dat ik er vanuit ga dat de feitelijke realiteit na 70 jaar zou suggereren dat deze zaken nu geen problemen meer zouden kunnen geven, echter een hele grote groep DUitsers ziet dat volkomen anders :-/

Link naar reactie

geen enkel probleem hoor @Communicator - het is belangrijk zorgvuldig te zijn

heb de linkjes snel terug gevonden en dus gepost

ik bekijk zulke berichten altijd zeer kritisch, maar als het van een hele rits kanten komt dan ga ik het eerder serieus nemen

tenminste is het voor mij goed om zulke zaken mee te wegen in het geheel

er wordt van alle kanten een heftige propagandaoorlog gevoerd, en dus is zorgvuldig, kritisch en grondig zijn erg belangrijk

dus wat mij betreft niks aan de hand :-)

Link naar reactie

btw google zelf ook eens op: 'Besatzungsvertrag Russland endet 2015'

hoop dat je goed DUits kan - zijn hele rits artikelen over geschreven

idem rond 'warum is Deutschland nicht souverain'

of kijk bv hier over de zaken rodn die ontbrekende vredesverdragen:

http://de.wikipedia.org/wiki/Zwei-plus-Vier-Vertrag

Kun je aub je spellingcontrole aanzetten?

Link naar reactie

Deze bron: http://www.whatdoesitmean.com/index1849.htm wordt via verschillende wegen sterk in twijfel genomen. Mocht de naam sorcha faal aka David Booth iemand iets zeggen, daarvan word gezegd dat al zijn verhalen BS zijn. Het linkje naar het originele artikel van de NavyTimes zelf, spreekt enkel over een culturele reden voor ontslag. Mocht het wel zo zijn dat zij inderdaad een directe order heeft geweigerd, zullen ze dat uiteraard nooit openlijk toegeven.

Je zegt dat meerdere bronnen dit nieuws vermelden. Dat klopt, maar allen gekopieerd van die éne onbetrouwbare bron...

Je had deze info zelf al kunnen vinden op één van de links die je zelf aandraagd: http://www.disclosure.tv die zich er schijnbaar op spitsen om dit soort verhalen te 'debunken'.

Wellicht een opzet van de US overheid zelf, om zo de echte waarheid te bedekken... We zullen het nooit weten...

De link: http://russia-insider.com/en/2015/03/20/4761 is overigens wel een mooie opsomming van wat er momenteel allemaal speelt in het gebied rondom Oekraine. ... nahjah... wat je mooi kunt noemen dan. Eigenlijk is het te triest voor woorden.

Link naar reactie

@Communicator - het blijft oppassen idd - er is zoveel troep en desinformatie :-/

ik weet soms ook niet wat ik er van denken moet

even los van al die en nog diverse andere verhalen die de ronde doen,

ik acht het zeer denkbaar dat het tot een nucleair treffen komt

de US doet er alles aan om Putin te provoceren

(ben overigens verre van Putin-fan!)

en het zou dus best door kleine misverstanden of door een optelsom van alle langs Russische grenzen gestationeerd wapentuig van de US tot een oorlog kunnen komen

:-(

Link naar reactie

Ik hou ook mijn hart vast. Het enige wat ik er van hoop is dat we op tijd een waarschuwing ontvangen, en eventuele plannen in werking kunnen stellen om de gevarenzone te ontwijken.

Wellicht is dan zelfs thuisblijven de beste optie.

Ik persoonlijk heb het niet zo op die IS mannetjes. veel te gluiperig. Maarja, meer doen als dat ik tot nu toe heb gedaan zit er voor mij en mijn gezin niet in. Kan enkel mijn ogen en oren goed openhouden... terwijl ik straks lekker genietend van de zon met een biertje in mijn hand, van mijn tuintje lig te genieten, met kakelende kippen, en huppelende konijnen om me heen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...