Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een tarp is een tarp?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Of niet? Maakt het uit of ik een Gamma bouwzeiltje koop, of een tarp van de outdoorzaak, of bijvoorbeeld de Coghlans?

Welke zou jij adviseren en waarom?

 

Ik heb hier beide.

 

Bouwmarkt zeiltjes, de dikke zware en dunnere variant. De dunnere maakt zoveel herrie en klappert aan alle kanten. De dikke is beter maar zo zwaar en duur dat een tarp maar een stukje meer kost.

 

Ik heb met hetzelfde gespeeld en heb nu een tarp hier liggen (heeft mijn broertje na zijn vakantie achter gelaten) van de lidl ofzo. Prima ding.

Hij staat bij ons als zonnescherm / regenscherm in de tuin en het heeft de afgelopen behoorlijk gewaait.

 

Wel heeft mijn lidl tarp al was brandgaatjes van vonkjes uit de vuurkorf verderop.

 

Een bouwmarktzeil welke ik had gespannen over mijn verse metselwerk is stuk gewaaid maar de tarp staat nog....

 

maw. tarp, een bouwmarktzijl is hiet niet voor.

http://forum.bushcraftnederland.nl/index.php?topic=4287.0

 

hier de manier om er ook een tent van te vouwen (evt met een bouwmarkt zeil...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, kijk vooral naar het materiaal.

 

Een bouwzeil zal allicht waterdicht zijn, maar beschermt het ook tegen UV-straling? Verder heb je natuurlijk het gewicht-aspect. Hoeveel gram per m2? En hoe stevig is het? Koop in ieder geval ripstop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met de Coghlans tube tent? Is dat wat?

http://www.noodzaken.nl/coghlans-tube-tent-noodtent-p-375.html

 

nee een knaloranje tent begin ik niet aan.

das leuk als ik gered wil worden,

maar niet handig als je niet op wil vallen in een shtf.:o

 

het heeft allemaal zo zijn eigen toepassingen,

voor de bouwzeilen is heus wel wat te zeggen, de goede kwaliteit versies daarvan zijn echt loeisterk.

ze worden niet voor niks gebruikt in de bouw het is ook hetzelfde materiaal als die geweven puinzakken, en ik denk dat we allemaal wel weten dat die aardig wat kunnen torsen.

 

zo,n bouwzeil is perfect om als buffer te dienen voor zwiepende takken (om je tent te beschermen), zware regenval(om je waterkolom wat te verhogen) en droog houden van gear.(je rolt het erin en klaar).

als je een mooie groene neemt is het helemaal goed natuurlijk:D.

 

tarps zijn lichtgewicht, en erg sterk, alleen ze zijn iets kostbaarder in de aanschaf, erg betrouwbaar dus maar tegen een prijs.

ga je survivalen dan is een tarp handiger om mee te nemen dan een stuk bouwzeil.

 

een stuk bouwzeil offer je makkelijker op dan een tarp.

toen ik nog voor stage in de bouw werkte gebruikten we die bouwzeilen altijd voor aanhangers, doe je jaren mee hout,steen,beton,staal,gips door weer en wind.

aanhangernet voor grove dingen vast te zetten, en bouwzeilen om bouwmateriaal, bouwstoffen en met name vooral hout droog te houden.

dure geweven en daarna geplastificeerde tarps (huifzeil) gebruikte we alleen als we de snelweg op moesten.

 

voor allebei is wat te zeggen dus.

het is hetzelfde als met het verhaal van de paracord en de messen en de filters en de weet ik wat allemaal precies hetzelfde liedje.

koop het goede en koop het goedkope, het vind allemaal heus wel zijn toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Heel goede opmerking van Dutchprepper, dat je bij een shtf veel te veel opvalt in een knaloranje tent. Mijn complete outfit is groen. Het is wel belangrijk om je te realiseren, dat aan groen ook een groot nadeel kleeft. Bij een shtf word je al gauw voor het leger of een militie aangezien.......

 

Verder komen in dit draadje bouwzeilen aan de orde. Alleskunners die iedere prepper in huis moet hebben. Niet alleen als noodtent, maar ook als noodverband voor je huis, als een deel van je dak er af waait, of er gaat een ruit stuk. Opvangen van regenwater gaat ook prima met een bouwzeil. Je kunt je huiskamer ermee verkleinen, om brandstof voor je noodkachel te sparen en noem maar op. 1001 prep toepassingen. Halen die dingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goede opmerking van Dutchprepper, dat je bij een shtf veel te veel opvalt in een knaloranje tent. Mijn complete outfit is groen. Het is wel belangrijk om je te realiseren, dat aan groen ook een groot nadeel kleeft. Bij een shtf word je al gauw voor het leger of een militie aangezien.......

 

Verder komen in dit draadje bouwzeilen aan de orde. Alleskunners die iedere prepper in huis moet hebben. Niet alleen als noodtent, maar ook als noodverband voor je huis, als een deel van je dak er af waait, of er gaat een ruit stuk. Opvangen van regenwater gaat ook prima met een bouwzeil. Je kunt je huiskamer ermee verkleinen, om brandstof voor je noodkachel te sparen en noem maar op. 1001 prep toepassingen. Halen die dingen!

 

 

alles heeft zo zijn doel toch??

 

voor kleding verkies ik ook zwart,donkerblauw, donkergrijs, en bruin.

kleuren die niet geassocieerd worden met iets militairistisch en toch niet erg opvallend zijn.

bugout in afgetrapte spijkerbroek (als variant op kruistocht in spijkerbroek;))

je bent geen militair, je bent geen bedreiging je wilt met rust gelaten worden dus kleed je je zo onopvallend en zo zwerverachtig als mogelijk is.

bovendien mocht ik ooit zover kunnen komen dat er een bugoutboat komt dan zijn de bovenstaande kleuren niet eens zo vreemd in verhouding met water.

 

waar je bivakkeert en je wilt niet teveel opvallen voor andere mensen in een bos bijvoorbeeld dan kan je maar beter camouflage hebben

een camo tent is makkelijker te camoufleren met takken dan een oranje tubetent.

je hebt niks kwaads in de zin toch?? je wil alleen niet lastiggevallen worden als het niet hoeft.

 

met gear werkt dat weer anders;

ik koop ook veel tools met houten grepen inplaats met tacticool zwart.

dat zwarte gereedschap zoals een mes of bijl ziet er veel te dreigend uit, ik koop het gewoon met een houten steel(of andersgekleurd) en eventueel glimmend metaal dan ziet het eruit als een normaal gebruiksvoorwerp.

en dat is immers ook waarvoor ik het gebruiken ga, om bijvoorbeeld hout te hakken wanneer nodig.

ik koop mijn tools zo normaal uitziend mogelijk, aangezien ze gebruikt worden voor waar ze voor bedoeld zijn, .

ik vind die tacticool zwarte messen prachtig ik heb er zelf ook wel een paar, maar het voegt niet heel erg veel toe behalve dat het meanlooking is, en dat wilde ik nu juist voorkomen in een shtf bugout.

ook een punt is voor mij dat ik niet makkelijk mijn gear wil verliezen doordat het minder opvalt. een glimmend lemmet of bijlkop is eenvoudiger terug te vinden dan een zwart of camo versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...