Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tenten


Aanbevolen berichten

Ik weet het:er zijn heel wat draadjes waarin over de tent gesproken wordt, Maar om daarin uit te vogelen welke tenten het best bevallen, is een hele toer. Vandaar een nieuwe draad over tenten.

 

Welke heb jij en waarom?

 

Ik heb verschillende tenten. Degene die ik zeker in mijn rugzak mee zal nemen is de 3-persoons Clip Flashlight.

Bij droog zomerweer is de binnentent voldoende.

Met overtent is het een afgesloten geheel.

De 3-persoons geeft veel ruimte voor twee personen. Er blijft meer dan genoeg ruimte over om de rugzak en schoenen ook binnenin te hebben.

Vanwege de vorm is er minder tentdoek = lager in gewicht en daarmee lichter dan een gelijksoortige tent die ik heb, die niet het afdalende deel heeft.

In het hoge gedeelte van de Clip Flashlight, blijft er ruim voldoende lucht om er prettig in te vertoeven.

De tent is makkelijk en snel op te zetten en af te breken.

Plus; het is een 3 seizoenen tent. Met een tarp er overheen wordt het een 4 seizoenen tent = ook geschikt voor gebruik in de winter/sneeuw

 

http://www.moosejaw.com/moosejaw/shop/product_Sierra-Designs-Clip-Flashlight-2-Person-Tent_10118672_10208_10000001_-1_.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik weet het:er zijn heel wat draadjes waarin over de tent gesproken wordt, Maar om daarin uit te vogelen welke tenten het best bevallen, is een hele toer. Vandaar een nieuwe draad over tenten.

 

Welke heb jij en waarom?

 

Ik heb verschillende tenten. Degene die ik zeker in mijn rugzak mee zal nemen is de 3-persoons Clip Flashlight.

 

Leuk! Ik heb de Clip Flashlight voor 2 personen. (degene waar jouw link ook naar toe wijst)

Bevalt me uitstekend, lekker licht en dat is een heel groot pluspunt. Wel wat klein, maar gewicht is voor mij erg belangrijk en dan slaap ik liever opgekruld met een tas aan mijn voeten (ben niet zo groot) en de hond dichtbij me, moet lukken om er dan nog iemand in te proppen eventueel. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb twee kleine kinderen; een goede liefst ruime 2-3 persoonstent is groot zat, de volwassenen moeten toch om de beurt de wacht houden....eigenlijk heb je dus ook één slaapzak minder nodig. Ik heb meerdere kleine tenten en twee grotere. Een tentje zit standaard in de BOB, een noodtent, een beter exemplaar ligt naast de BOB voor het grijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren tenten van hilleberg http://hilleberg.se/?set_lang=1

 

Duur maar als je het geld hebt een van de meest veelzijdige tenten.

 

@ KS

Dat wachthouden is echt een ramp, ik ga er echt kapot aan.

Heb meerdere shifts per nacht geprobeerd, dat werk bij mij helemaal niet.

Kan een a twee nachten, twee drie uur wacht draaien meer dan val ik om.

Dan ga ik wel van de situatie uit dat je overdag ook echt bezig bent.

 

Dus een hond of andere vorm van beveiliging is echt een must voor mij.

Ik heb 8 uur slaap nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een emergency tent en een bivibag. Maar van slapen zal wel niet veel komen.

Ik houd liever de wacht. Ben nachtdiensten gewent dus voor mij geen probleem.

 

Hee dat zie je niet veel, welke bivakzak heb je?

Ik heb er heel veel gebruik van gemaakt, als je meer in je slaapzak investeerd en een ademende bivakzak koopt dan is dat top.

Weinig gewicht, weinig ruimte in je rugzak, supersnel te installeren en supersnel weer vertrekken, weinig grond ruimte nodig enz.

Bij koude temperaturen is het een kunst, ook om eea droog te houden maar als je het onder de knie hebt super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo van de lichtgewicht tentjes, hoewel je hele mooie lichte tentjes kan kopen zijn die enkel geschikt om enkele dagen in te bivakkeren. Ik heb een stevige 2 persoons 4 seizoenen tent van zo'n 4,5kg en een Vaude 'sly fox camp' waar je eventueel met 4 mensen in zou kunnen bivakkeren. Voordeel van zo'n tent is dat je een voortentje hebt en je daarin kan koken, gewicht is zo'n 10kg welke je eventueel kan verdelen over 3 personen.

 

slyfox.jpg.9d315628676781222dfcd1033c85c06a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...