Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

Duits vliegtuig 4U9525 neergestort in Frankrijk

Recommended Posts

Een Airbus A320 van vliegmaatschappij Germanwings is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk.

Duits passagiersvliegtuig neergestort in zuiden Frankrijk

Het toestel was onderweg van Barcelona naar Dusseldorf. De eerste brokstukken van het toestel zouden al zijn gevonden. De A320 is een groot passagierstoestel met 174 stoelen.

http://www.nu.nl/buitenland/4017500/duits-passagiersvliegtuig-neergestort-in-zuiden-frankrijk.html

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

"Uit vluchtgegevens blijkt dat het toestel in ongeveer tien minuten van kruishoogte (circa tien kilometer hoogte) naar beneden is gestort."

Dramatisch!

Deze post delen

Zo dat is een lange val.Hoop dat de mensen er niet te veel van hebben mee gekregen. Weet iemand of het toestel intact was in de lucht?

Denk het wel. In principe gaat hij met 60 km per uur naar beneden. Als hij biet in tact was geweest dan ga je naar valsnelheid en dat ligt rond de 180 km per uur.

Deze post delen

De Telegraaf zal Poetin wel de schuld geven!

Net zo goed als sommige conspiracy theorists connecties zullen zien met het zowat gelijktijdige bezoek van de Spaanse koning aan Frankrijk en het neerstorten van het vliegtuig vlak bij de plaats Barcelonnette.

Deze post delen

Gast tom666

Voor de mensen in het vliegtuig moet dit heel erg geweest zijn.

Nu liggen de lichamen verspreidt op 2000 meter hoogte verspreid tegen een steile bergwand met rotsen.

Deze avond wordt een sneeuwstorm verwacht dus dat wordt een heel erg moeilijke berging.

Voor de nabestaanden is dit ook heel erg .

Krijg er kou van toen ik daarnet het voorlopige verslag hoorde op de radio.

Deze post delen

Brrr, vliegen is zo veilig, nadeel is altijd als er wat gebeurd dat het zo groot is.

Ik hoop dat de mensen in het vliegtuig er weinig van hebben gemerkt. Hopelijk kunnen er ondanks de slechte voorspellingen toch een hoop mensen worden geborgen. heeft de familie tenminste nog iets van afsluiting lijkt me.

Deze post delen

Het is het laatste jaar wel raak met de vliegtuigcrashes zeg..

Het laatste nieuws:

'Een van de zwarte dozen, de apparaten die alle gegevens van het laatste deel van de vlucht registreren en opslaan, van het vliegtuig is gevonden. Daarover kwamen al berichten binnen, maar nu is de vondst ook daadwerkelijk bevestigd door Bernard Cazeneuve, de Franse minister van Binnenlandse Zaken. '

Deze post delen

Het is het laatste jaar wel raak met de vliegtuigcrashes zeg..

Het laatste nieuws:

'Een van de zwarte dozen, de apparaten die alle gegevens van het laatste deel van de vlucht registreren en opslaan, van het vliegtuig is gevonden. Daarover kwamen al berichten binnen, maar nu is de vondst ook daadwerkelijk bevestigd door Bernard Cazeneuve, de Franse minister van Binnenlandse Zaken. '

Heel erg voor alle betrokkenen, maar ik ben ook wel benieuwd naar hoe snel er meer duidelijk is. En dan met name in contrast/vergelijking tot mh17. Zeker op deze hoogte een koude zal dit moeilijker maken mijn inziens dan in de Oekraïne.

Deze post delen

Gast Peerke

Zojuist de eerste beelden gezien van de crash site. Het lijkt wel of het vliegtuig door een shredder is gehaald. Wat een slagveld. Ik zie geen herkenbare dingen zoals een vleugel o.i.d.

Deze post delen

1 van de mogelijkheden dat direct bij me op komt, wat ik hoop dat het ook is, is dat de cabinedruk plots wegviel en iedereen meteen bewusteloos geraakt is...

kan me anders niet voorstellen dat je 10min lang ziet en voelt hoe je ongepland steeds lager gaat :(

Deze post delen

2014 was een relatief "veilig" jaar en we weten wat gemiddelden gemiddeld doen.:(

Bekend is wel dat het vliegtuig in Duitsland nog lang aan de grond heft gestaan met technische problemen aan de neus (klep). Ook zijn er meerdere problemen met dit type vliegtuig geweest, dus personeel weigert vooralsnog te vliegen met de A320.

Deze post delen

Dat valt volgens mij wel mee hoor.

Mijn vlucht straks is niet gecanceled.

Volgens het nieuws zijn er meer dan 6000 actief en iedere paar seconden start er wel een ergens op de wereld

Deze post delen

MH370 was ook in maart vorig jaar gecrasht zonder dat men weet waar het aan lag. Als ik kijk naar sommige kenmerken kijkt hoe beide vliegtuigen zijn neergestort, is het best angstvallig identiek.Beide vliegtuigen zaten niet in nood en vielen plotseling van de radar. Beide hadden een plostelinge uitval van stroom. Ik denk dat dit vaker zal voorkomen. Beide vliegtuigen waren in opper conditie.

Deze post delen

Gast Peerke

Het gaat wel lekker met vliegtuigen de laatste tijd, en als ik zie wat er aan incidenten is geweest het afgelopen jaar dan ben ik blij dat ik niet in een vliegtuig hoef.

Deze post delen

Nog niet zo lang geleden was ook een Airbus A320 in de problemen. Iets met rook van een kapotte motor, waardoor alle inzittenden het zuurstofmasker op moesten zetten!

Gelukkig liep dat goed af omdat piloten het probleem aan konden.

The air going into the passenger cabin comes from the engines. It is easy to stop the smoke from coming in from the bad engine, and to supply fresh air from the good engine. But, when there is a lot going on in a cockpit, pilot performance sometimes does not rise to the occasion; instead, it can descend to the level of repeated training.

http://petergreenberg.com/2014/09/26/jetblue-emergency-landing-pilots-perspective-2/

Dus piloten met minder opleiding of training (goedkoper!) zouden sommige veiligheidshandelingen niet of onjuist uitvoeren... Was Germanwings niet net iets 'goedkoper' dan Lufthansa :rolleyes:

Het zou mij niet verbazen dat iets dergelijks is gebeurd en de 8 minuten daling te kort was om het probleem op te lossen :(

... maar wie ben ik, het is slechts een gedachte wat er in me opkomt ...

Deze post delen

He [Remi Jouty, the director of the French aviation investigative agency] said the plane's last communication was a routine one with air traffic control.

The plane confirmed instructions to continue on its planned flight path but then began its descent a minute later.

Mr Jouty said controllers observed the plane beginning to descend and tried to get back in contact with the pilots but without success.

He said: "The plane hit with great velocity, so parts are scattered over a great distance and have broken up into very small pieces."

Vreemd....

http://www.bbc.com/news/world-europe-32056861

Deze post delen

Herder zag vliegtuig mogelijk het laatst, maar hij zag ook een gevechtsvliegtuig.

Wat ik had gelezen, is er een Mirage gevechtsvliegtuig op af gestuurd voor mogelijke ondersteuning. Deze kwam echter net te laat aan bij t vliegtuig.

Zou de bron moeten opzoeken, ik heb teveel sites afgestruind.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...