Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nut van wetenschappelijke spullen en uitrusting


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

nou ik laat mijn microscoop wel gewoon op werk. denk niet dat je dit zo 1 2 3 nodig heb. Of het wordt heel erg en dan heb je de eerste 10 jaar daar niets mee te doen, of de bestaande faciliteiten blijven bestaan maar dan in afgeslankte vorm. Mensen die nu off grid leven in bv alaska hebben echt geen microscoop, denk dat ze liever brandhout hebben.

 

Ik denk dat je beter meubelmaker kan zijn dan microbioloog als het om prepwaardigheid gaat.

 

Ps. Op basis van 1 plaatje kan je echt niet zeggen dat het een Bacillus is, zeker niet zonder gram kleuring, beweging van het organisme onder de microscoop, groei in anaerobe omstandigheden, oxidase en katalyse testjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik laat mijn microscoop wel gewoon op werk. denk niet dat je dit zo 1 2 3 nodig heb. Of het wordt heel erg en dan heb je de eerste 10 jaar daar niets mee te doen, of de bestaande faciliteiten blijven bestaan maar dan in afgeslankte vorm. Mensen die nu off grid leven in bv alaska hebben echt geen microscoop, denk dat ze liever brandhout hebben.

 

Ik denk dat je beter meubelmaker kan zijn dan microbioloog als het om prepwaardigheid gaat.

 

Ps. Op basis van 1 plaatje kan je echt niet zeggen dat het een Bacillus is, zeker niet zonder gram kleuring, beweging van het organisme onder de microscoop, groei in anaerobe omstandigheden, oxidase en katalyse testjes.

 

bacillen denk ik ,

met kleuring kun je inderdaad beter bekijken .

en vergroting van 400x is genoeg voor bacterien en schimmels en gisten.

virussen kweken bekijken identificeren is een ander verhaal;)

*Denk ik*

1695962630236

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het al voor me:

 

Dokter: ik denk dat u HIV heeft, maar kan ook griep zijn, zijn telslotte beide virussen.

 

Ik "denk" dat er wel meer mogelijkheden zijn, vanwaar dus specifiek bacillus te roepen?

@Dauntless NOFI maar een hoop mensen hebben niet de achterliggende info en zullen dit beeld dan standaard met bacillus verbinden. Dat is ook het mooie van dit forum, iedereen heeft een ander beroep en levert zo zijn eigen bijdragen en kennis aan het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dauntless en @bjo1998 daarnaast zijn in Begië de universitaire opleidingen toegankelijker en veel betaalbaarder dan hier in NL. Hier wordt studeren langzamerhand onbetaalbaar voor mensen met een kleine portomonnai. Tevens zijn een aantal opleidingen gewoon beter bij jullie, zoals de studie Klassieke Talen.

Mijn twee kinderen zitten hier ook op het VWO, en ik hoop natuurlijk dat dat goed gaat en dat ze straks gaan studeren... maar hoeveel ik daaraan kan bijdragen (en dat is bij ons zeker nodig, zonder financiële hulp van je ouders moet je bijna fulltime werken als student...ten koste van je studie) is nog maar de vraag.

 

Trouwens Dauntless... misdadigers opsporen lijkt me bij voorbaat een slecht idee. Wil je ook een justitieel systeem opzetten en gevangenissen bouwen? :confused:

Misdadigers worden voor het overgrote deel gemaakt (onder invloed van allerlei oorzaken en omstandigheden). Wetten en straffen voorkomen in onze maatschappij geen misdaden.

Dus hopelijk kunnen wij een groep mensen bij elkaar brengen die het plegen van een misdaad niet eens in hun hoofd halen... ondenkbaar moet het zijn dat je een lid van de groep iets aandoet, in welke vorm dan ook.

Er zijn genoeg stammen in de wereld die (redelijk) afgezonderd leven en die hebben geen last van misdadigers zoals die bij ons voorkomen. Niemand wordt bestolen, beroofd, in elkaar geslagen. Ze weten dat ze elkaar keihard nodig hebben.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ps. Op basis van 1 plaatje kan je echt niet zeggen dat het een Bacillus is, zeker niet zonder gram kleuring, beweging van het organisme onder de microscoop, groei in anaerobe omstandigheden, oxidase en katalyse testjes.

Daar heb je natuurlijk gelijk in vandaar het "denk ik" gedeelte ;)

hiervoor baseer ik me gewoon op de vorm die zorgt voor een gedacht aan bacillen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Zie mijn post over het zelf maken van peniciline: http://preppers.nl/forum/threads/405-Welke-medicijnen-heb-jij-in-huis/page20?highlight=penicilline

 

Een bescheiden thuislab en ervaring zijn zeker nuttig bij een SHTF. Vooral met als doel om het diagnosticeren van ziekten. Je kunt bijvoorbeeld bepalen of de bacteriën die de infectie veroorzaken gram positief of gram negatief zijn. Weten of een bacterie gram positief of negatief is, is heel belangrijk bij de selectie van het antibioticum waarmee je de patiënt wilt behandelen. Je kunt ook de bacteriën van de patiënt opgroeien en dan op de petri plaat kleine schijfjes filtreerpapier gedrenkt in de verschillende antibiotica die je tot jouw beschikking hebt leggen. Via deze test kun je bepalen welk van de beschikbare antibiotica het beste werkt tegen deze specifieke bacteriesoort.

 

Verder zou je ook een paar simpele dingen kunnen doen zoals hematocriet bepalen. Bepalen of er suikers in de urine zitten (diabetes) met de fehlingstest. Als je een microscoop en een hemocytometer hebt kun je zelf een telling maken van de verschillende bloedcellen.

 

Dat het mogelijk is om toch wel redelijk wat te doen blijkt uit het feit dat wetenschappers 100 jaar geleden ook reeds verschillende lab analyses deden om ziekten op te sporen ook al hadden ze geen toegang tot al de moderne apparatuur die we vandaag de dag hebben. Wat wel lastig is, is dat bijna niemand vandaag de dag nog weet hoe het te doen op de oude wijze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...