Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Kungfufox

Christine Lagarde - Hoofd IMF: Een nieuwe SDR?

Recommended Posts

Christine Lagarde over toevoeging van de Renminbi aan de SDR:eek::

"It's not a question of if, it's a question of when," she said during a question and answer session following a speech at Fudan University.''

Link: IMF's Lagarde says inclusion of China's yuan in SDR basket question of when

Zal goud er dan toch ook bij komen?:

''The Shanghai International Gold Exchange (SGEI) was launched in September 2014, to internationalize the Chinese gold market and the renminbi. The timing of the launch is quite remarkable though, in the context of changes in the international monetary system (IMS).

The renminbi is not yet fully convertible, but in terms of gold it is; through the Shanghai International Gold Exchange.

Logically all currencies in the SDR basket must be freely usable, and allowed to be freely exchanged for one another. If the renminbi and gold were to be added to the SDR basket it would help if there is an exchange for both, which is currently operating in the Shanghai Free Trade Zone.

Will the Shanghai International Gold Exchange facilitate gold inclusion into the SDR?''

Link: Will The Shanghai International Gold Exchange Facilitate Gold Inclusion Into The SDR?

Dusver heb ik echter nog geen berichten gespot over toevoeging van de Zwitserse Franc of de Canadese Dollar die de theorie uit het artikel van de eerste post ondersteunen..

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gold-Backed SDR "Is Quite Likely To Happen", LSE's Lord Desai Warns

as Bloomberg reports, Lord Meghnad Desai, chairman of The Official Monetary and Financial Institutions Forum, stated that IMF Special Drawing Rights (SDR) should contain some gold to help stabilize the currency.

As Bloomberg reports,

“A bit of gold” could help stabilize SDRs, Lord Meghnad Desai, chairman of Official Monetary and Financial Institutions Forum, says at precious metals conference in Dubai.

We could ask that gold be nominated as part of the SDR. That is one thing I think is quite likely to happen”

This will be easier if China increases its official gold holdings.

So once completed, the SDR basket valuation will consist of the following stores of value:

US Dollar

Japanese Yen

British Pound

Euro

Renminbi

and Gold.

Waarschijnlijk toch een positief vooruitzicht voor goud? ;)

Deze post delen

Ik kan mij herinneren dat er is een apart topic voor is gepost (kan wellicht zijn verwijderd om diverse redenen). Ik herinner me dat ik destijds een reactie heb geplaatst dat ikzelf de speech nogal apart vond voor een dergelijk figuur in haar functie.

Beetje late reactie, dacht dat ik de vorige x al gereageerd had maar blijkbaar niet. Ik denk dat je het hier over hebt.

Deze post delen

Beetje late reactie, dacht dat ik de vorige x al gereageerd had maar blijkbaar niet. Ik denk dat je het hier over hebt.

Ey, dat is inderdaad de post die ik bedoelde haha (Bedankt voor het verduidelijken :)) Blijkbaar was het geen heel draadje maar een reactie op een voorgaande reactie.

Het hele verhaal staat volgens het bovenstaande dus compleet los van de crash van MH17. Bovendien is er een rationele verklaring voor de vage speech van Lagarde destijds..

Deze post delen

Deze vond ik toevallig op de website van het IMF, een video met uitleg over de SDR:

[video=youtube;67hNp-vsFew]

Dus alvast het plebs masseren met propaganda, de beurzen laten klappen, schulden saneren en met een nieuwe digitale munt op de proppen komen. NWO here we go!

Deze post delen

Hmm dit zie ik niet zo eerlijk gezegd. Ik denk niet dat de switserse frank ooit een belangrijke valuta in de sdr gaat worden omdat het een valuta is die volledig op lucht is gebaseerd.

Zwitserland mist de reele economie om de valuta te backen . De kracht van deze valuta zit in het vertrouwen erin, en het wantrouwen tegen andere valuta maar het is een valuta die altijd een beperkte omvang zal hebben,een omvang die veels en veels te klein is om een substantial deel van de sdr te worden. Misschien symbolisch een heel klein aandeel maar ook dat verwacht ik niet.

De rede dat de frank is losgekoppeld van de euro is eenvoudig, het was de aankondiging van qe door Europa waarmee de vaste wisselkoers tegen de euro onhoudbaar werd.

1 week voor qe in Europa werd aangekondigd,kondigde zwitserland de Loskoppeling aan. Allemaal keurig en perfect getimed. De beurs reageerde afgezien van een korte spike nauwelijks op de loskoppeling,wat een indicatie was dat er een boost voor de euro markten aan zat te komen in de vrom van qe 1.

Hmm de post waarop dit een reactie was is helaas niet gequote zoals gepland, het was de openings post.

Deze post delen

Wellicht moeten we dan toch nog ff wachten voor de Renminbi wordt toegevoegd? Tot 2016?

The International Monetary Fund should put off any move to add the yuan to its Special Drawing Rights currency basket until September 2016, an IMF staff report said, a move that would effectively end the Chinese currency's chances of an early inclusion.

IMF review recommends delaying currency basket adoption of yuan

Deze post delen

Waarom dan wel?

China bevindt zich momenteel in een economische neergang.

De rest van de wereld ook wel een beetje. (!!)

Lees dit: http://www.financeandeconomics.org/chinas-1929-moment/ voor een scenario.

Het gaat erom dat er niet langer gebruik gemaakt gaat worden van een 'World reserve currency' zoals we die nu kennen (de rol die de dollar momenteel vervult). De huidige world reserve currency zorgt ervoor dat 1 land (de VS in dit geval) zijn inflatie kan exporteren naar het buitenland en hiermee een onbalans creëert in de 'vrije' wereldhandel. Bovendien bouwt dit een risico op aan financiële reserves die landen cq centrale banken aanhouden in de desbetreffende valuta. Deze monopolie positie als het ware moet verdwijnen en daarom is de SDR in het leven geroepen.

Zo'n SDR werkt het beste als deze bestaat uit de meest gangbare valuta in verband met de 'convertibility' oftewel de omwisselbaarheid en dus bruikbaarheid. China's yuan of renminbi staat nog steeds op plaats nummer 5 en zou daarmee boven enkele andere landen staan die er al wel in zitten. DAAROM zou de Renminbi alsnog moeten worden toegevoegd.

En wat je zegt we zitten allemaal in een neergaande spiraal economisch. Wat velen vergeten is dat China wel veel harde assets heeft: Goud, vastgoed, grondstoffen en nog steeds gigantisch veel exporteert...

Deze post delen

de nieuwe alomvattende sdr gaat er zeker komen in de toekomst al kan het nog lang duren.

Voor goud zie ik in dit verhaal helaas geen rol.Goud is buitengewoon onaantrekkelijk als geld en ruilmiddel omdat het niet flexibel is.

Je kan goud namelijk niet bijprinten en ook het weer uit de markt halen is niet eenvoudig. Dit houd in dat met goud eigelijk niet gestuurd kan worden,men kan er helemaal niks mee op monetair gebied.

Om deze reden zal goud nooit meer een belangrijke rol spelen in het betalings verkeer,men heeft de flexibiliteit nodig die fractioneel bankieren bied.

Een teurgkeer naar goud als ruilmiddel houd een terugkeer naar de middel eeuwen in, onze productiviteit zou met een factor 10 dalen. Dit zou zeer veel ellende geven voor de bevolking,het is mij dan ook een raadsel waarom sommige zo uitkijken naar de herinvoering van de gouden standaard.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...