Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survivalgame voor jongeren? = <18


blauwe.wol

Aanbevolen berichten

Mocht dit topic niet goed staan, excuses..

 

Wat me enorm gaaf en leerzaam lijkt zijn survivalgames zoals extremesurvival.nl . Het enige "punt" waar ik mee zit is dat de leeftijdsgrens 18 jaar is, dan moet ik nog 2,5 jaar wachten :rolleyes:

Daarom vroeg ik me af of iemand misschien een survivalgame kent voor jongeren, hiermee bedoel ik niet een weekje 'kamp' waar je één keer een wand gaat beklimmen, kampvuur maakt en voor de rest aan het zwembad hangt, maar eenzelfde soort (of wat makkelijkere :) ) opzet als de eerder genoemde site.

Ik snap dat het waarschijnlijk moeilijk zit met de verzekering ect. maar meestal moet je toch een onaansprakelijkheidsverklaring tekenen?

Mocht er iemand iets kennen, laat het dan alsjeblieft weten! en mocht er niets zijn, kunnen we het misschien samen organiseren :cool:

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Al eens gedacht aan scouting of een andere jeugdbeweging? Leer je niet enkel tenten zetten , kampvuur maken , knopen leggen , hout sjorren ,... ik heb er jaren geleden vrienden voor het leven gemaakt en mijn vrouw ontmoet :-)

Heb je daarna nog tijd genoeg voor die extremesurvival

Link naar reactie
Delen op andere sites

^^ boven ^^ Grappig, maar nee bedankt.. :)

 

 

@a Ik heb al meerdere dingen gevonden waar ik mee verder kan, bedankt!

 

Wij hebben trouwens een -licht :) - agressieve waakhond (die ik natuurlijk meeneem... , dus ik zou zelf maar oppassen ;)

kwestie van de rollen tijdig om te draaien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wildcamperen is een optie, maar zoek eens op paalcampings. Nadeel is dat hier geen open vuur gestookt mag worden, maar verder zijn er geen voorzieningen en zul je jezelf dus moeten onderhouden. Ik ga het aankomende zomer proberen en vanuit die ervaringen de bob uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wildkamperen. Het lijkt me leuk, maar een boete van de boswachter is nog het minst erge.

In het bosje hier in de buurt wordt gestroopt. Stropers zijn al niet lief.

Maar, stelselmatig wordt er afval gedumpt door mensen met groene handen. En die hebben vaak zwarte vrienden met Duits klinkende namen bij zich. Glock, Walther, u kent ze wel.

Dus wees voorzichtig met wat je wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat is ook iets om over na te denken. Dan komt het toch ook aan op kennis van je eigen omgeving. En anders op het terrein van de scouting je tentje op zetten. De locale scouting hier heeft velden midden in het bos aan het water waar je voor een paar euro per nacht je tentje kwijt kan. Met aangewezen plekken voor vuur en meestal ook voor HUDO's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maandje geleden was er toch nog een tiener met eenzelfde vraag?

 

Mijn voorstel (aan hem) was toen om zoiets zelf te organiseren (zoals @homerun afgelopen kerst gedaan heeft)

en een poll op te zetten of er animo was.

Op het kamp van homerun had ik mijn zoon meegenomen en hij was reuze enthousiast, alleen zou hij graag eens

willen kamperen/survivallen met warmere temperaturen (want met de kerst was het wel errug koud). ;)

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij zou het wel leuk lijken om zo iets te organiseren, maar het eerste waar je tegen aan loopt is een locatie waar je legaal met een groep survival skills mag oefenen. Om met een groep illegaal in het bos te gaan staan lijkt me geen strak plan.

 

Natuulijk hoef je niet met een volledige week te beginnen. Een weekend / twee nachten lijkt me lang genoeg om te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dit draadje is al wat ouder, maar in mijn tijd bij de scouting hadden we altijd een evenement voor de oudste speltakken wat we "ScoutDoor" noemen. Een weekend lang back to basic. Een deel van de groep had SIK (Survival Instructie Kamp) en de andere hadden echt survival. Survival wat met kinderen verantwoord is:

In een stuk bos een sloot afzetten met schotten en en dan bij een viskwekerij een X aantal levende vissen kopen en die daar in de sloot dumpen. Of in een afgezet stuk bos een aantal levende kippen loslaten.

Laat vervolgens de kids maar de beesten vangen, villen en bereiden.

Natuurlijk ook shelters maken, een 'keuken' improviseren en vuur maken. Ook in de regen, ook zonder tools.

Daarnaast veel lopen met bepakking e.d. primitief douchen en sanitair ...dat soort werk.

Daarvoor ging er een vrachtwagen met materiaal naar de locatie, maar in een SHTF heb je zoiets natuurlijk niet voorhanden.

 

Ik zal eens kijken of ik ergens het draaiboek kan krijgen om te zien hoe zij dat aanpakken. We konden als scouting natuurlijk meer maken dan als willekeurige individuen, maar het is te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...