Ga naar inhoud
GENEGEERD

Frankrijk beperkt gebruik `cash` als betaalmiddel

jobs
 Share

Recommended Posts

Cash Dinosaur: France Limits Cash Transactions to €1,000, Puts Restrictions on Gold; Bitcoin End Coming?

The French Government will limit cash payments to 1,000 euros, compared to 3,000 euros today, a move that will

come into force in September to combat terrorist financing and money laundering, in an announcement from Finance Minister Michel Sapin.

http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/2015/03/cash-dinosaur-france-limits-cash.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zeker weten...men ging in België het bedrag verhogen dat cash mag betaald worden...ging , want enkele weken terug is dit voorstel door big brother weer afgeschoten....

Link naar reactie

In theorie een goede zaak; hoe minder zwart geld er is, des te meer de belasting omlaag kan (want die moet nu compenseren voor gemiste inkomsten door dat zwart geld).

In de praktijk werkt dat uiteraard niet zo en is enig belastigvoordeel voor de staat... niet voor ons...

Nog even en cash wordt geheel verboden. Kwestie van tijd...

Link naar reactie

In theorie een goede zaak; hoe minder zwart geld er is, des te meer de belasting omlaag kan (want die moet nu compenseren voor gemiste inkomsten door dat zwart geld).

...

dat is wel erg idealistisch... de belasting gaat niet omlaag, hoe minder zwart geld er is, hoe meer er "bovenin" aan de strijkstok blijft hangen

Link naar reactie

Zwart geld bestaat niet. Is kretelogie van een heeeeel klein groepje. Best wel slim aangepakt overigens van die luitjes. Kijk je naar de basis van dit gezwets dan komt het er domweg op neer dat het hebbe hebbe hebbe hebbe is.. Dat zogenaamde zwart geld circuleert buiten hun controle..heeee... goh.....daar zijn de witteboorden weer. Oja..dit is ook een goeie .. dat zwarte geld wordt allemaal met misdaad bij elkaar geharkt.. wat een zwets...zolang jij nog geen 100% slaaf bent pakken we alles maar dan ook echt alles van je af...Hoe je aan de centjes komt dondert niet... afpakken..van mij mij mij mij ...oja.. en doe je leven er ook eventjes bij..wel zo makkelijk...

Link naar reactie

dat is wel erg idealistisch... de belasting gaat niet omlaag, hoe minder zwart geld er is, hoe meer er "bovenin" aan de strijkstok blijft hangen

Als je volgende keer de rest van m'n post nou ook even leest voordat je gelijk reageert dan zie je dat ik dat dus al zeg :p

Link naar reactie

Het zal er op neer komen dat de verandering moet komen van onder in de maatschappij. Zoals @wodan zegt, laat je betalen met goud, zilver, natura, ruilhandel, ruil van arbeid, lokale munten enz.

Natuurlijk is dat een kwestie van vertrouwen, als er iemand zijn belofte niet nakomt is het al naar 'de kloten'.

Trouwens de praktijk leert, hoe meer ze verbieden, hoe meer het ondergronds gaat, en hoe minder kontrole dat ze hebben.

Maar het minste dat je kan zeggen is dat de huidige 'machthebbers' ook hun belofte niet nakomen. (Op mijn mooie pensioenbeloftes reken ik ook al lang niet meer)

Het is inderdaad een kwestie van controle door de Roverheid, maar de recente maatschappelijke ontwikkelingen (zie bv de betogingen in Frankfurt met de ingebruikname van het nieuwe ECB gebouw) bewijzen toch dat er maatschappelijk wat begin te roeren.

Maar je moet als burger inderdaad ook durven veranderen, en dus uit je comfortzone durven komen. En voor velen is dat niet makkelijk, ook ik heb daar problemen mee, geef ik eerlijk toe. Maar altijd blijven roepen, het moet anders, en het is schandalig zal geen reet helpen. De handen uit de mouwen steken en eraan beginnen wel.

Maar dat is ook iets wat ik mis, iedereen wil vanalles, tot je ze voorstelt om samen te werken, dan hebben ze ineens geen tijd meer, of is het altijd wat.

Tja, dan moet je ook niet komen zeiken natuurlijk....

Het zal een moeilijke, lange transitieperiode worden met veel maatschappelijke miserie en armoede. En uiteindelijk zijn dat de ingrediënten geweest van elke revolutie in het verleden.

Maar de kritische massa hebben we hier nog niet bereikt, in het Zuiden van Europa staan ze al een beetje verder op dat gebied.

Het zal pas echt hard gaan als het repressie-apparaat ten onder gaat aan zijn eigen gewicht, als er niet genoeg geld meer is om politie, en dergelijke te betalen.

Als de deurwaarders weten dat ze in elkaar geklopt of afgeschoten kunnen worden en ze niet meer kunnen terugvallen op 'bescherming' zullen er niet veel meer mensen uit hun huis gezet worden....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...