Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Rugzak Alpine Lowe Sting


Greener

Aanbevolen berichten

Ja, zoals de UrbanPrepper doe ik het ook...ik heb aparte gekleurde drybags. Voordeel daarvan is dat mocht er ooit iets lekken, of de rugzak zeiknat worden, de kleding en slaapspullen droog blijven.

Al het (luxe) losse kook en eetspul zit in een klein opvouwbaar koeltasje, die gaat bij een weekendje kamperen ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vraagje. Ik heb een Saracen. Dat was mijn BOB. Maar vond het uiteindelijk, door grote middengedeelte, een soort stortbak worden waarin je je kapot zoekt als je wat nodig hebt.

 

Hiervoor in de plaats heb ik nu een Condor 3daypack. Veel meer vakken en indeling en daardoor overzichtelijker. Maar kom eigenlijk ruimte te kort. Het gewicht valt reuze mee, 15 kg in totaal. Maar alles zit er nu echt ingepropt.

 

Ik zit er de laatste weken aan te denken om mijn Saracen toch weer te gebruiken als BOB. Maar hoe houden jullie m overzichtelijk? Heb al zitten denken aan van die bagage cubes in verschillende kleuren (afgekeken van the urban prepper). Alle tips zijn welkom.

 

Ik zou die condor IN de saracen stoppen. Al het essentiële spul daar in doen. In geval van nood dump je de saracen en neem je de condor mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips!

@Stuudje, Die drybags ga ik nog even bekijken.

 

@DRD28, die Condor wordt te groot om in de saracen te doen en dan ook nog bij je spullen te komen. Maar het idee vind ik wel aantrekkelijk, qua kleine rugtas in de saracen. In geval van nood die eruit om snel weg te kunnen, maar toch je basics bij je. Die neem ik ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst "flodderrugzakjes". Die krijg je bv kado bij bepaalde winkels meestal bedrukt met reclame. Het fijne is dat ze ook goed dienst doen in de rugzak, maar ook als noodrugzak als je de BOB achter moet laten, of als dagrugzakje. Nog steeds zit er een aantal van deze flodderrugtsjes in de BOB. Een wasnetje, bedoeld voor delicate wasjes, gebruik ik om de vieze was in te doen (zodat het kan luchten zeg maar) maar soms ook om los spul in te doen zodat het weer wat beter ordent in de tas. Kan je overal kopen, action, wibra, zeeman zijn het goedkoopst denk ik. Voordeel van deze twee opties is dat ze voor iedereen betaalbaar zijn.

 

relatiegeschenken-groep-45.jpg

 

1116001.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener

 

vraagje: Ik heb deze rugzak ook en wil er graag een camelbag in doen. Heb jij een camelbag in de rugzak? Op welke manier heb je die vastgezet in de Sting?

 

Ik heb alleen camelbags in mijn daypacks helaas.

Reden hiervoor is het feit dat ik die eventueel het meeste nodig heb en indien nodig zou kunnen omzetten.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder wat voor omstandigheden heb je deze rugzak getest?

Mijn ervaringen met de rugzak zijn namelijk anders ..

clipjes kunnen het zwaardere werk niet aan, onder koude omstandigheden barsten ze. De ritsen voor de daypacks zijn wat minder . Camo vervaagt waar je bij staat. De one size fitts all gedachte is minder prettig als je wat groter bent. Ook de schouderbanden zijn aan de smalle kant. Tevens is het borstclipje benauwend als je er een chestrig/ opsvest onder draagt.. om nog maar te zwijgen van een scherfvest...

 

Ga er zeker niet van uit dat je deze door kunt geven aan je kinderen. Bij zware belading ( oke mortier granaten zijn misschien een beetje too much) begint het uit te scheuren.

 

Mijn advies :Koop alsjeblieft een berghaus , heb je gegarandeerd langer plezier van en is groen ipv camo..

 

Getest (en ook na de review) bij de BOL in Frankrijk.

Heuvelachtig en geen berggebied.

 

Ik ben niet de grootste Nederlander dus over negatieve zaken mbt een grotere lengte kan ik niets zeggen.

(Al had ik langere maatjes die ik hier nooit over heb horen klagen)

 

Qua vervagen, ja dit gebeurt. Reden hiervoor is uv licht.

Ik vind dit geen probleem aangezien de camo nog beter gaat blenden met de omgeving.

 

Mbt je opmerking koop aub een Berghaus kan ik kort zijn: Dit is een persoonlijke voorkeur en kan je niet zomaar adviseren.

Ik heb meerdere malen met een Berghaus gelopen (ik geef toe dat dit geen dagen zijn geweest) maar mij trok het niet.

Het beste advies is dus altijd gewoon passen en het liefste met een goed gewicht.

 

Greener

 

Edit: Ik kom in gebieden waar 80% in camo loopt dus camo vs geen camo is wederom persoonlijk.

Ook in Nederland zie ik geen probleem om met camo te lopen. Voor mijn woonplaats zelfs geschikter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt je opmerking koop aub een Berghaus kan ik kort zijn: Dit is een persoonlijke voorkeur en kan je niet zomaar adviseren.

Ik heb meerdere malen met een Berghaus gelopen (ik geef toe dat dit geen dagen zijn geweest) maar mij trok het niet.

Het beste advies is dus altijd gewoon passen en het liefste met een goed gewicht.

 

.

 

ik had er bij moeten vermelden dat mijn ervaringen jaren beslaan en geen dagen en met allerlei verschillende zaken in en op de rugzakken.

Begrijp me niet verkeerd, vind het geen slechte rugzak, alleen de 9/10 schaal is in mijn optiek wat overdreven.

Qua kwaliteit komt hij gewoon niet in de buurt van de Vulcan .

 

En dat je het dus aan je kinderen door kunt geven. Dat is ook een mening .. maar he , het is een forum, dus het staat er vol mee! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had er bij moeten vermelden dat mijn ervaringen jaren beslaan en geen dagen en met allerlei verschillende zaken in en op de rugzakken.

Begrijp me niet verkeerd, vind het geen slechte rugzak, alleen de 9/10 schaal is in mijn optiek wat overdreven.

Qua kwaliteit komt hij gewoon niet in de buurt van de Vulcan .

 

En dat je het dus aan je kinderen door kunt geven. Dat is ook een mening .. maar he , het is een forum, dus het staat er vol mee! :D

 

Rugzakken zijn als schoenen. De een past een Meindl beter, de andere een Hanwag en die weer Lowe. Allemaal kwalitatief topschoenen.

Berghaus, Lowe Alpine, allebei top rugzakken. De Berghaus Vulcan vond ik met gewicht minder lekker zitten dan de Saracen en dat is puur persoonlijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rugzakken zijn als schoenen. De een past een Meindl beter, de andere een Hanwag en die weer Lowe. Allemaal kwalitatief topschoenen.

Berghaus, Lowe Alpine, allebei top rugzakken. De Berghaus Vulcan vond ik met gewicht minder lekker zitten dan de Saracen en dat is puur persoonlijk. :)

 

Die Saracen heb ik nu al spijt van dat ik hem verkocht heb :o:( Echt waar . Zo gauw ik er weer een tegenkom voor een leuke prijs , maar dan niet een Camo type , dan schaf ik er weer een aan .

Het is een over en weer van rugzakken en tassen en en en ;) Nadeel is op latere leeftijd ;) het volume . Maar het draagcomfort en het grote Top vak maken veel goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...
Op 27-1-2015 om 22:26, Maritimesurvival zei:

Een hoes is inderdaad goed idee.

Als er een SHTF is moet je de rugzak in een onopvallende kleur hoes dragen.

Ik denk dat het camouflage patroon wanhopige mensen aantrekt en in het bos is het excellent.

of gewoon in een vuilniszak verstoppen :p

Update 2021😅 volgens mij is de hoes aan de binnenkant gewoon groen. Dus kan men hem iets onopvallender maken

 

Ik heb ook de regenparka van defensie

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best belangrijk.

 

Hoe goed rugzakken ook kunnen zijn de koppelingen willen nog wel eens stuk gaan neem altijd hele goede klitten band en naaigerei mee, want je bent behoorlijk gehandicapt al onder weg een belangrijke koppeling kapot gaan.

 

Het zal niet vaak voor komen maar het zal je maar gebeuren, met een rugzak op gewicht en je moet nog een heel stuk lopen.

Trouwens hele goede klittenband kan je voor veel dingen gebruiken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...