Ga naar inhoud
GENEGEERD

Land kopen in Duitsland


Driesje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Via prepperforum ben ik op de site https://diia.de terecht gekomen. Echter, ik probeer ze te bellen, krijg geen gehoor. Heb gemaild, geen reacties.

 

Het is Duitsland, dichtbij makkelijk, is er internationaal wat aan de hand dan wat minder maar de prijzen liegen er niet om! Als je voor een paar honderd euro een mooi stukje land hebt dan kun je ook op verschillende plekken land kopen. Nu had ik wat vragen erover.

 

Weten meer leden waar je dergelijke goedkope stukken land kunt kopen.

 

Waarom zijn ze zo goedkoop en bovenal, zitter er haken en ogen aan? De bekende addertje onder het gras zoals belasting e.d.

 

Ik kan geen land kopen van bijv. €60.000,- in Spanje...

 

Wie kan me tevens meer info geven over de site https://diia.de als die het kent?

 

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nou, dat dacht ik ook. Dat er niks is. Maar het is een link die lang geleden geplaatst is en er staat veel op. Het is te lang geleden en te veel aanbod dat het om een schandaal gaat. Er gaat iets fout denk ik meer.

 

Maar dan daarnaast, waar zou je voor een paar honderd tot paar duizend euro land/grond kunnen kopen waar je bijv. mag kamperen e.d.

 

Dit ook, 1122m2 voor €1000,- met een kleine kot erop ook.

 

https://diia.de/?thema=objekt_detail&sortier=13&start=1&id=5377&list=1&PHPSESSID=nhsdtfd0q0iqcsbudmufdu7vs0

 

Dat zijn nog eens bedragen die ik i.i.g. kan betalen.

 

Waar vind je dit meer? Dus landen waar je dit kunt kopen. Heeft iemand betrouwbare sites waar je voor vrij weinig je eigen land kunt kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje: als je krap bij kas zit hoe ga jij er dan een BOL van maken?

Stukje grond kopen is makkelijk en goedkoop maar om er wat bruikbaars op te zetten is vele malen duurder en arbeidsintensiever.

dat gebouwtje heeft zo te zien geen riolereing en drinkwatertoevoer wat vaak verplicht is om er een of meerdere nachten te verblijven. (al ken ik de wetten in duitsland niet.)

Als je enkel riolering en drinkwatertoevoer aan moet leggen ben je al een paar duizend euro verder. Dat huisje opknappen is ook niet gratis.

Als je een stuk grond wilt kopen als BOL, vraag ik me altijd af je niet beter gewoon ergens je tentje neer kan zetten als de atoombommen de grote steden hebben weggevaagd..... heb je dan echt een stukje weiland nodig.

Sowieso zou ik eerst eens de wetten opzoeken van duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat dacht ik ook. Dat er niks is. Maar het is een link die lang geleden geplaatst is en er staat veel op. Het is te lang geleden en te veel aanbod dat het om een schandaal gaat. Er gaat iets fout denk ik meer.

 

Maar dan daarnaast, waar zou je voor een paar honderd tot paar duizend euro land/grond kunnen kopen waar je bijv. mag kamperen e.d.

 

Dit ook, 1122m2 voor €1000,- met een kleine kot erop ook.

 

https://diia.de/?thema=objekt_detail&sortier=13&start=1&id=5377&list=1&PHPSESSID=nhsdtfd0q0iqcsbudmufdu7vs0

 

Dat zijn nog eens bedragen die ik i.i.g. kan betalen.

 

Waar vind je dit meer? Dus landen waar je dit kunt kopen. Heeft iemand betrouwbare sites waar je voor vrij weinig je eigen land kunt kopen.

 

Bovendien staat er onder BEENDET, betekent dat het verkocht is voor € 1000,--

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het om op meerdere plekken land te hebben om verschillende redenen. Dat het verkocht is weet ik, het was als voorbeeld. En er zijn meerdere mogelijkheden voor water, bijv. een filter? Water zelf vinden, koken. En heb zelf een houtkachel, als je je eigen land hebt waar je bomen kunt kappen en jezelf kunt voorzien van hout......de rest gaat vanzelf, je kunt het ook zo bekijken. Waarom land kopen van bijv. €60.000,- en dat je niks meer hebt voor de rest...of je begint bij €1000,-? Wie zegt dat ik een huis wil zetten?

 

In tijden van nood...ik vraag me af of er dan überhaupt aan regels worden gehouden? Denk als je moet vluchten uit Nederland als het moet een Duitser zich niet druk maakt of je op je eigen grond een dagje meer of minder slaapt.

 

Maar dat terzijde, ik ben op zoek naar dergelijke stukken grond, sites e.d., of iemand wat weet over de site die ik heb weergegeven en waarom het zo goedkoop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het om op meerdere plekken land te hebben om verschillende redenen. Dat het verkocht is weet ik, het was als voorbeeld. En er zijn meerdere mogelijkheden voor water, bijv. een filter? Water zelf vinden, koken. En heb zelf een houtkachel, als je je eigen land hebt waar je bomen kunt kappen en jezelf kunt voorzien van hout......de rest gaat vanzelf, je kunt het ook zo bekijken. Waarom land kopen van bijv. €60.000,- en dat je niks meer hebt voor de rest...of je begint bij €1000,-? Wie zegt dat ik een huis wil zetten?

 

In tijden van nood...ik vraag me af of er dan überhaupt aan regels worden gehouden? Denk als je moet vluchten uit Nederland als het moet een Duitser zich niet druk maakt of je op je eigen grond een dagje meer of minder slaapt.

 

Maar dat terzijde, ik ben op zoek naar dergelijke stukken grond, sites e.d., of iemand wat weet over de site die ik heb weergegeven en waarom het zo goedkoop is.

 

Of je kan investeren in persoonlijke veiligheidsmiddelen. Dan kies je het stuk dat je interessant lijkt en eigen je je dat toe. Vanzelfsprekend kan dat alleen in een regelloze maatschappij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tijden van nood...ik vraag me af of er dan überhaupt aan regels worden gehouden?

 

Dit geldt andersom natuurlijk net zo goed, vandaar dat ik me afvraag of het zin heeft een stuk grond in Duitsland te kopen en daar met je waterfiltertje naartoe te trekken. Net zoals jij op dat moment vindt dat regels niet meer gelden, zullen anderen dat waarschijnlijk ook vinden. Dus "jouw grond" is dan gewoon "grond".

Wat voor zin heeft het dan om grond te kopen voor 1000 euro, kun je dan niet beter die 1000 euro uitgeven aan tastbare hulpmiddelen? Voor een echt huis dat je zelf helemaal voor kan bereiden vantevoren zou ik die gok nog wel wagen, maar ik zie persoonlijk niet zo de logica van gewoon een stuk grond kopen. Genoeg grond waar je geen 1000 euro voor hoeft te betalen toch?

 

Het "addertje" voor de lage prijzen is volgens mij overigens de leegloop van die gebieden.

 

@martin ik geloof niet dat iedereen "zomaar" 60.000 euro te besteden heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Driesje

 

Alleen een stuk grond vinden is lastiger dan een huis met Grundstück (1763 m²) deze bijvoorbeeld heb je voor de vraagprijs van 7000 euro.

http://www.immowelt.de/expose/25USY44

Wel opknapwerk, maar je hebt toch iets om naar toe te gaan.

 

Het huis kun je dan verhuren (er is meestal wel een duitser in de buurt die voor wat geld huismeester wil spelen zo hoef je er dan niet zelf achteraan.

De tuin is dan geschikt voor je doelstelling namelijk een soort noodbivak maken als je moet vluchten.

En als je in je eigen tuin een campement opslaat zul je niet gauw last krijgen van pottekijkers.

 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je moet vluchten uit NL en dat er in Duitsland nog wel de wetten gelden.

 

Deze streek thüringer wald is erg goedkoop en toch vanuit NL goed te doen zelfs met een brommer of fiets. Zelf rij ik er met de auto naar toe in 3 uur op zondagmorgen vroeg in de ochtend.

 

Ik ben dan in de buurt van de thüringer wald bij het plaatsje Gehlberg. Hier is trouwens wel grond te koop op een oud vakantiepark ook met een huisje maar ben je ook iets van 10.000 euro kwijt. Je kunt ook een stuk grond proberen te kopen er is voldoende ruimte.

 

In dit gedeelte van het Thüringer wald zit erg veel wild waaronder herten en je kunt er dagenlang rondlopen zonder gezien te worden, ik denk dat er wel 1000 man zich kan verstoppen en dan vind je ze nog niet.

 

Dus ook op deze locatie het park met verkoop gedeeltelijk of helemaal.

http://www.vakantieparkgehlberg.nl/

 

Het genoemde park is te koop of in delen;

 

Mogelijkheden samengevat:

 

•Koop Vakantiewoning

 

•Koop nog te renoveren Woning

 

•Koop Chalet

 

•Koop Grondstuk 3000m2

 

•Koop Grondstuk met fundament

 

•Koop volledig park

•Diverse huur mogelijkheden ( 1 jaar minimaal)

•Inruil mogelijk tegen bijbetaling

 

•Gedeeltelijke financiering mogelijk.

 

 

Ken de eigenaar inmiddels een erg aardige vent en is veel mee te regelen.

 

Zelf ben ik me aan het orienteren voor het Moezeldal is nog weer dichterbij maar ook weer duurder al hoeft dat niet altijd. ik ken iemand die een te renoveren oude boerderij heeft gekocht voor 15000 euro met 3000 m2 grond. Zoals bekend liggen deze boererijen in de kleine plaatsen met oude schuren iets van de Moezel af.

 

De kennis wilde en minicamping beginnen maar werd ziek. Maar bij de Moezel zijn meer mogelijkheden voor verdienste. Tijdens een SHTF moet er waarschijnlijk ook wel een salaris verdient worden:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geldt andersom natuurlijk net zo goed, vandaar dat ik me afvraag of het zin heeft een stuk grond in Duitsland te kopen en daar met je waterfiltertje naartoe te trekken. Net zoals jij op dat moment vindt dat regels niet meer gelden, zullen anderen dat waarschijnlijk ook vinden. Dus "jouw grond" is dan gewoon "grond".

Wat voor zin heeft het dan om grond te kopen voor 1000 euro, kun je dan niet beter die 1000 euro uitgeven aan tastbare hulpmiddelen? Voor een echt huis dat je zelf helemaal voor kan bereiden vantevoren zou ik die gok nog wel wagen, maar ik zie persoonlijk niet zo de logica van gewoon een stuk grond kopen. Genoeg grond waar je geen 1000 euro voor hoeft te betalen toch?

 

Het "addertje" voor de lage prijzen is volgens mij overigens de leegloop van die gebieden.

 

@martin ik geloof niet dat iedereen "zomaar" 60.000 euro te besteden heeft...

 

Wij zijn bezig met een stuk grond van ongeveer 7-8 hectare voor een mede-prepper met 2 ruïnes erop dus bouwen geen probleem. Dat gaat ongeveer 3000 per hectare kosten maximaal maar we denken zelfs nog iets minder.

 

Duitsland heeft nog meer regels dan NL qua bouwen en vergunningen. En voor de prijs dat je aan brandstof verstookt naar je BOL in Duitsland, heb je een goedkoop vliegticket naar Spanje.;)

 

Ik weet nog een finca met 8 hectare met een oud huis erop en de eigenaar vroeg mij vorig jaar 30.000€ in de kroeg wat wil zeggen dat je deze ook rond de 24-25k. kunt kopen.

 

Vorige maand kost een buurman er ruim een hectare bij van de gemeente en hij betaalde 5.000€ compleet met papierwerk e.d. Ikga dus globaal uit van 3000-4500 per hectare momenteel afhankelijk van externe factoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn bezig met een stuk grond van ongeveer 7-8 hectare voor een mede-prepper met 2 ruïnes erop dus bouwen geen probleem. Dat gaat ongeveer 3000 per hectare kosten maximaal maar we denken zelfs nog iets minder.

 

Duitsland heeft nog meer regels dan NL qua bouwen en vergunningen. En voor de prijs dat je aan brandstof verstookt naar je BOL in Duitsland, heb je een goedkoop vliegticket naar Spanje.;)

 

Ik weet nog een finca met 8 hectare met een oud huis erop en de eigenaar vroeg mij vorig jaar 30.000€ in de kroeg wat wil zeggen dat je deze ook rond de 24-25k. kunt kopen.

 

Vorige maand kost een buurman er ruim een hectare bij van de gemeente en hij betaalde 5.000€ compleet met papierwerk e.d. Ikga dus globaal uit van 3000-4500 per hectare momenteel afhankelijk van externe factoren.

 

Gekocht van een dronken vent die lag te slapen aan de bar!:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Wij zijn bezig met een stuk grond van ongeveer 7-8 hectare voor een mede-prepper met 2 ruïnes erop dus bouwen geen probleem. Dat gaat ongeveer 3000 per hectare kosten maximaal maar we denken zelfs nog iets minder.

 

Duitsland heeft nog meer regels dan NL qua bouwen en vergunningen. En voor de prijs dat je aan brandstof verstookt naar je BOL in Duitsland, heb je een goedkoop vliegticket naar Spanje.;)

 

Ik weet nog een finca met 8 hectare met een oud huis erop en de eigenaar vroeg mij vorig jaar 30.000€ in de kroeg wat wil zeggen dat je deze ook rond de 24-25k. kunt kopen.

 

Vorige maand kost een buurman er ruim een hectare bij van de gemeente en hij betaalde 5.000€ compleet met papierwerk e.d. Ikga dus globaal uit van 3000-4500 per hectare momenteel afhankelijk van externe factoren.

 

Bestaat SHTF Airlines nog? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Driesje

 

https://diia.de/files_help/hilfe_04.php

 

" Vielen Dank für Ihr Interesse an unseren Immobilien-Auktionen!

Ausländische Staatsbürger, die keinen festen Wohnsitz und keine Bankverbindung

in der Bundesrepublik Deutschland haben, können an unseren Internet-Auktionen

aus rechtlichen Gründen leider nicht teilnehmen. "

 

" Foreign citizens without a permanent residence and without a bank account in the

Federal Republic of Germany can not participate in our Internet auctions "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nee, hoezo. Waarom zou je terug naar NL willen dan?:p

 

Omdat het een lange lange autoreis is, om tijdens SHTF in Spanje te komen. Maar dat begrijpt iedereen wel natuurlijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het een lange lange autoreis is, om tijdens SHTF in Spanje te komen. Maar dat begrijpt iedereen wel natuurlijk. :)

 

Daarom koos ik voor Duitsland in rij nu vlot naar het thüringer wald in 3 uur, zou in 2 uur kunnen maar ik mag van mijn vrouw niet sneller dan de rest.

En dat is toch ook wel een mooi gangentje voor onze begrippen.

http://preppers.nl/forum/threads/8183-Wat-is-een-goede-snelheid-om-naar-je-BOL-te-rijden-(300km-u-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Driesje

 

https://diia.de/files_help/hilfe_04.php

 

" Vielen Dank für Ihr Interesse an unseren Immobilien-Auktionen!

Ausländische Staatsbürger, die keinen festen Wohnsitz und keine Bankverbindung

in der Bundesrepublik Deutschland haben, können an unseren Internet-Auktionen

aus rechtlichen Gründen leider nicht teilnehmen. "

 

" Foreign citizens without a permanent residence and without a bank account in the

Federal Republic of Germany can not participate in our Internet auctions "

 

Als je hier iets koopt kun je zo ongeveer alles inruilen/omruilen; boot, huis, caravan en dan wel officieel op naam een (deel) plek met of zonder huisje.

 

http://www.vakantieparkgehlberg.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens prijzen voor de losse huisjes. Enkel voor het gehele park (€245.000)

 

Bent u een handige klusser? Dan is dit zeker een mooie uitdaging voor u. Huizen geschikt worden gemaakt voor verhuur of vakantie bewoning. Er ligt ook een fundament waarop een huis gebouwd kan worden. Electra, waterleiding en riolering zijn aanwezig. Oppervlakte circa 12000 m2. Circa 3000 m2 ligt nog braak zeer geschikt voor camping. Vraagprijs voor het complete park 245.000,00 euro. Ruilen of inruilen is mogelijk. Huizen zijn apart te koop

 

http://www.vakantieparkgehlberg.nl/kopen.html

 

Het genoemde park is te koop of in delen;

 

Mogelijkheden samengevat:

 

•Koop Vakantiewoning

 

•Koop nog te renoveren Woning

 

•Koop Chalet

 

•Koop Grondstuk 3000m2

 

•Koop Grondstuk met fundament

 

•Koop volledig park

•Diverse huur mogelijkheden ( 1 jaar minimaal)

•Inruil mogelijk tegen bijbetaling

 

•Gedeeltelijke financiering mogelijk.

 

 

(ik @Tom heb horen fluisteren dat de huisjes afzonderlijk rond de 10000 moeten opbrengen met een lapje grond. Maar ze zijn behoorlijk klusrijk. :eek:

 

Er zijn er meen ik al 2 klaar zal wel meer kosten, maar je kunt gewoon het tel nummer bellen eigenaar is een nederlander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...